Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez kuba20vt » 22 października 2006, 10:23

Witam

Mam problem z rosnaca temperatura wczoraj zostal wymieniony termostat i niestety nie pomoglo. Co moze byc przyczyna?
Zobacz Profil
kuba20vt
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 15:29
Lokalizacja: POZNAŃ
Auto: SL&Out

Reklama

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez biloowa » 22 października 2006, 11:22

Sprawdz czy wiatrak przy chłodnicy Ci sie załacza przy rozgrzanym motorku.
Zobacz Profil
biloowa
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 1 stycznia 2006, 14:27
Lokalizacja: Człuchów
Auto: LEON II FR TFSI

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez PAWEL20VT4 » 22 października 2006, 12:17

Dokładnie

Kuba trzeba sprawdzic czy załanczają Ci sie wiatraki, włącz klime i zobacz czy się krecą.

Może padł Ci sterownik od wetylatorów, to jest takie pudełko pod akumulatorem.

Paweł
Ponad 1470 KM i 2030 Nm w garażu :)
-----------------------------------------
www.Quercus.pl
-----------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PAWEL20VT4
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1070
Dołączył(a): 30 marca 2004, 00:19
Lokalizacja: Poznań
Auto: 4x4 1.8T;A6 3.0 TDI

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez prospect » 22 października 2006, 12:28

Miałem podobny problem u mnie wyszla pompa wody.
Zobacz Profil
prospect
 

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez Grześ » 22 października 2006, 12:51

ja tez obstawiam pompe wody
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez kuba20vt » 22 października 2006, 12:54

Wiatraki sie wlaczaja.

Chyba przyczna jest zapowietrzony uklad jak go mozna odpowietrzyc?

[ Dodano: Nie 22 Paź, 2006 ]
Temperatura rosnie w raz z dodawaniem gazu przy jezdzie na malych obrotach spada do 90 stopni wiec pompa raczej to nie bedzie.
podpis usunięty, niezgodny z regulaminem - administracja forum
Zobacz Profil
kuba20vt
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 15:29
Lokalizacja: POZNAŃ
Auto: SL&Out

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez MACIEKKK » 23 października 2006, 07:18

Sprawdz czujnik tem.
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez PAWEL20VT4 » 23 października 2006, 13:16

Układ powinien sam sie odpowietrzyć, Jeżeli pompa nie pracuje jak powinna, to właśnie przy wyższych obrotach nie da rady przepompować płynu.

Paweł
Ponad 1470 KM i 2030 Nm w garażu :)
-----------------------------------------
www.Quercus.pl
-----------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PAWEL20VT4
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1070
Dołączył(a): 30 marca 2004, 00:19
Lokalizacja: Poznań
Auto: 4x4 1.8T;A6 3.0 TDI

Re: rosnaca temperatura w 1.8T

Postprzez kuba20vt » 25 października 2006, 18:53

Panowie mieliscie racje naszczescie to byla pompa.

Pozdrowka
podpis usunięty, niezgodny z regulaminem - administracja forum
Zobacz Profil
kuba20vt
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 15:29
Lokalizacja: POZNAŃ
Auto: SL&Out

Wysoka temperatura płynu chłodzącego - przegrzewanie silnika

Postprzez noobeq » 27 sierpnia 2007, 21:42

Siemka
Na początku dodam ze trochę poczytałem istniejące watki na temat chłodzenia, ale nie zauważyłem w nich rozwiązania dla mnie.
Na wstępie zaznaczę ze mam dwie lewe raczki do tych spraw.
A mianowicie, mam problem z przegrzewaniem sie silnika. Narastało to dość stopniowo, a zaczęło sie od (prawdopodobnie) nie wymienionej pompy wody przy wymianie rozrządu na 90 tys (jakieś 1.5 roku temu).
Autko sie stopniowo grzało az do momentu gdzie osiągał 120 stopni.
W tym celu wymienialiśmy stopniowo:
termostat
Pompa wody i przy okazji rozrząd( no to niewiele kosztuje a to jest ta samo robota) tak mi mówiono
uszczelka pod głowicą (głowica była sprawdzana na szczelność)
Przy wymianie uszczelki mechanik mówił ze nie widzi na niej nic dziwnego (to chyba znaczyło ze wyglądała na wporzadku)
korek zbiorniczka wyrównawczego
Dodam do tego ze za każdym razem miało być ok (pewnie;()
Ehh fakty sa takie ze w ukladzie chlodzenia caly czas bierze sie z kądś powietrze(chyba),
efekt jest takie ze po przejechaniu kilku kilometrow i odkreceniu korka od zbirniczka wyrownawczego, plyn mocno bulgocze i wydostaje sie duze cisnienie.
Dodam jeszcze ze kiedyś( przed albo po robieniu rozrządu) pękło mi plastikowe kolanko od układu chłodzenia, silnik sie wtedy troszkę przegrzał ale po wymianie i nalaniu płynu było wszystko wporządku.

Z góry dziękuje i przepraszam za chaotyczność
Zobacz Profil
noobeq
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27 sierpnia 2007, 21:26
Lokalizacja: Łódz
Auto: Seat Leon 1.8 20VT

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

Postprzez bono » 27 sierpnia 2007, 22:27

noobeq napisał(a):i przepraszam za chaotyczność
no rzeczywiscie ciezko cos z tego zrozumiec.

noobeq napisał(a):efekt jest takie ze po przejechaniu kilku kilometrow i odkreceniu korka od zbirniczka wyrownawczego, plyn mocno bulgocze i wydostaje sie duze cisnienie.

to jest jak najbardziej normalne,inaczej mowiac, jak gotujesz wode w garnku , ktory jest przykryty pokrywka, a potem ta pokrywke podniesiesz to masz mniej wiecej , podobne zjawisko, energia w swiecie zawsze dazy do rownowagii ;)

sprawdz czujnik temperatury, bo moze z temp jest ok a zle Ci pokazuje.
Bo wnioskuje z Twojej wypowiedzi, ze plyn chlodniczy ok, nie ubywa go,czyli uklad szczelny, pompe wymieniles , termostat....

Moze, byc ale nie musi jeszcze jedna przyczyna , ale wydaje mi sie malo realna, zapieprzona chlodnica, i wtedy nie potrafi odebrac ciepla z silnika, ale jak pisze wydaje mi sie to malo realne.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

Postprzez premier » 28 sierpnia 2007, 08:56

A kręcą ci się wentylatory na chodnicy? Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze. Jak otworzysz pokrywkę, zdaje się pierwszy od lewej jest od wentylatorów - zobaczy czy czasem się nie przytopił. Ja tak miałem i miałem podobne objawy. Przy okazji wymieniłem czujnik G62 (od temp. cieczy chłodzącej silnik) bo mi VAG zgłaszał błędy i wszystko wróciło do normy.
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

Postprzez KoT » 29 sierpnia 2007, 08:21

tez wymienilem czujnik przy okazji ostatniej wizyty w serwisie (blad staly VAG) - czujnik 97.20 + uszczelka 2 + wymiana 30 PLN
Zobacz Profil
KoT
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 sierpnia 2007, 12:57
Lokalizacja: okolice Wawy
Auto: Toledo 1.8 20V (AGN)

Re: Wysoka temperatura (1.8 20vt APP Przegrzewanie silnika)

Postprzez noobeq » 9 września 2007, 12:03

Dziękuje za wszystkie rady i przepraszam ze długo nie odpisywałem. Ale posprawdzałem czujnik i pare innych rzeczy i cały czas nic, miałem juz dość i postanowiłem oddać autko do ASO gdyż do tej pory zajmował sie nim mechanik z audi. I to był chyba strzał w dziesiątkę, stwierdzili ze trzeba wymienić pompe wody. Hmm postawiłem oczy w slup i mowie ze obecna jest nowa i ma niecałe 100 km przejechane, a oni swoje papa wody i tyle. Ok zgodziłem sie myśląc jak to nie to, to i tak nic nie strace. Po wymianie okazało sie ze moja papa jest za mała to znaczy ten wiatraczek który jest od strony wody jest o 1 cm za mały , porównując go z oryginalnym.
Kupiona była w Auto Center i miała pasować, tylko czemu mechanik nie zauważył różnicy (ehh). Mam nadzieje ze na tym moja przygoda z ta usterka sie skończy, chociaż po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównawczego płyn cały czas bulgocze (jak by sie gotował) i uwalnia sie ciśnienie, i mam nadzieje ze bono masz racje ;)
bono napisał(a):to jest jak najbardziej normalne, inaczej mówiąc, jak gotujesz wodę w garnku , który jest przykryty pokrywka, a potem ta pokrywke podniesiesz to masz mniej wiecej , podobne zjawisko, energia w swiecie zawsze dazy do rownowagii ;)
bo inni (mechanik z audi) twierdza ze jest to pękniecie na bloku albo głowicy. Ale temperatura stoi na 90 i sie juz nie wychyla.
Zobacz Profil
noobeq
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27 sierpnia 2007, 21:26
Lokalizacja: Łódz
Auto: Seat Leon 1.8 20VT

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Postprzez bumble bee » 13 kwietnia 2015, 20:37

Witam wszystkich,

mam ze swoim cukiereczkiem podobny problem jak opisywal kolega noobeq z tym, ze silnik troche inny (2.8 AUE)
czujnik temperatury wymieniony, wentylatory zrobione (chodza sprawnie), termostat wg mechanika sprawny (duzy obieg otwiera przy 94st C).
No i w czym tu jeszcze szukac problemu??? Niedroznosci na ukladzie chlodzenia (chlodnica trafiona?)
Jadac z predkosciami podroznymi (okolo 100-130km/h) temperatura wody dochodzi do 100 stopni (jadac na 6tym biegu czyli jakies 3,5tys obrotow max).

POMOCY PLIIIZZZ :)
stawiac na chlodnice czy pompa wody jak u kolegi wyzej?
Zobacz Profil
bumble bee
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 stycznia 2015, 14:10
Auto: Leon Cupra4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Postprzez Pako162 » 13 kwietnia 2015, 21:32

Pompa elektryczna pracuje? Słychać ją po zgaszeniu auta? Zmierzone przepływy płynu chłodzącego? Jaki przebieg auta?
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Postprzez bumble bee » 14 kwietnia 2015, 21:40

sprawdze jutro po dojechaniu do pracy czy pompa pracuje
przeplywy plynu - nie mam pojecia niestety - chyba jestem jeszcze za slabo wtajemniczony :) (jak to sprawdzic/zmierzyc ??)
przebieg auta - napisze tak - 142tkm ale ze kupiony z komisu PL to gwarancji na oryginal nie ma. Tak czy inaczej wyglada na zadbane auto (srodek absolutnie ladny) - trzymam sie wiec wersji, ze przebieg oryginal ale to nie o tym w niniejszym temacie.

Dzieki za szybka reakcje i czekam na jakies wskazowki jak zdiagnozowac usterke bandyte... mam do przejechania 620km i nie chce przegrzac silnika w drodze... ostatecznie trzeba bedzie jechac po emerycku :)

-- 14 kwietnia 2015, 21:40 --

pompka elektryczna pracuje po wylaczeniu silnika. pozostaje wiec obstawiac niedroznosc ukladu chlodzenia (chlodnice) albo pompa wody.
czy ktos z tym silnikiem moze powiedziec czy jest latwy dostep do pompy wody - moze jakies foto - nie mam za bardzo kanalu czy podnosnika zeby sie temu przygladnac :)
Zobacz Profil
bumble bee
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 stycznia 2015, 14:10
Auto: Leon Cupra4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Postprzez Pako162 » 15 kwietnia 2015, 11:22

Dostęp nie jest taki łatwy, jak z resztą do wszystkiego w 2.8 :-P
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... erpump-DIY
proszę bardzo, krok po kroku pokazane i opisane jak się zabrać za wymianę.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Postprzez bumble bee » 15 kwietnia 2015, 13:59

Podziekowal serdecznie! :brawo:
Zobacz Profil
bumble bee
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 stycznia 2015, 14:10
Auto: Leon Cupra4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wysoka temperatura - przegrzewanie silnika

Postprzez Sokol_M » 10 maja 2015, 19:14

Witam, nie chce zakładać nowego tematu bo objaw podobny co przedmówcy z tym ze... Auto (1.8t APP) pracuje ok jak się nagrzeje to czuje ze osłabnie ale to wina bardziej IC niż temperatury cieczy ktora po nagrzaniu oscyluje w okolice 97-100 stopni i czy jadę spokojnie czy przy pełnym bucie. Wentylator od czasu do czasu się załączy na chwile. Czy to normalne w tych silnikach bo z tego co juz poczytałem niby tak?

Dodam jeszcze ze wskaznik na desce pokazuje 90stopni a odczyt z vaga to 97-100
Zobacz Profil
Sokol_M
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 29 czerwca 2014, 10:12
Auto: Leon
Silnik: APP 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości