Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana płynu chłodniczego

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jak wymienić płyn chłodniczy ?!

Postprzez mojomax » 2 czerwca 2006, 22:00

Miałem niezłą przygodę.
W trasie, w środku jakiegoś lasu zapaliła się lampka od płynu chłodniczego. Zatrzymałem samochód i okazało się, że w zbiorniczku jest pusto. Podjechałem kawałek do jakiegoś baru i dostałem tam butelę wody kranowej, którą uzupełniłem brak płynu. Przejechałem 5km i znów to samo. Zadupie było niezłe, żadnych mechaników, zatrzymałem się przed sklepem metalowym dla rolników. Rozejżałem się pod maską, i okazało się że płyn sika z jakiegoś wężyka wychodzącego z silnika nad skrzynią biegu. Okazało się że w sklepie dla rolników mają wężyk o takiej śrenicy jak ten który puszczał płyn chłodniczy... Jakimś cudem naprawiłem pojazd...

A teraz właściwe pytanie:
Chciałbym spuścić wodę z chłodnicy i zalać prawdziwym płynem.
1. Gdzie znajduje się "kran" do płynu ? jak się go odkręca ?
2. Ile płynu wchodzi do chłodnicy ?
Zobacz Profil
mojomax
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 10 kwietnia 2006, 19:04
Lokalizacja: LBN
Auto: Tolek ARL 200km

Reklama

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Grześ » 2 czerwca 2006, 22:53

W silnikach (nie wiem jak w dieslach) vw ciezo do konca spuscic plyn chlodniczy kranik znajduje sie przy dolnym wezu dochodzacym do cchlodnicy ale nie ma sie co ludzic ze zleci wszystko, moze polowa :-( przynajmniej tak bylo u mnie jak wymienialem plyn najpierw spuscilem z kranu potem dobralem sie do pompy ( bo przy okazji robilem rozrzad) a potem jeszcze poprawialm waz ktory wchodzil w chlodniczke filtra oleju i z kazdego miejsca lecial plyn , choc kazda zecz byla robiona pokolei zaczynajac od kranu przy chlodnicy :cry: moze ktos wie jak spuscic ten plyn do konca ??
W kazdym badz razie jak zalewalm nowy to weszlo mi 2,5 l koncentratu i drugie tyle wody :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez mojomax » 3 czerwca 2006, 08:17

ten kranik odkręca się kluczem, czy ręcznie ?
z prawej czy lewej strony jest ?
można go odkręcić od góry, czy trzeba na kanał ?
może przez chwilę zakręcić silnikiem przy odkręcoym kranie, żeby pompa wody wypompowała płyn ?
Zobacz Profil
mojomax
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 10 kwietnia 2006, 19:04
Lokalizacja: LBN
Auto: Tolek ARL 200km

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Grześ » 3 czerwca 2006, 20:18

kran odkreca sie recznie
z lewej
lepiej kanal bo tak to lipa
co do ostatniego pytania to nie wiem mozna chyba sprobowac
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez mojomax » 1 sierpnia 2006, 09:31

Witam !

Jaka jest procedura wymiany płynu ? czy trzeba coś odpowietrzać ?
Jaki płyn polecacie ? planuję zalać prestone... Czy c12 będzie lepszy ? a może borygo ? :)
Zobacz Profil
mojomax
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 10 kwietnia 2006, 19:04
Lokalizacja: LBN
Auto: Tolek ARL 200km

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez bacardi » 1 sierpnia 2006, 11:04

G12(+) rozcienczony w odpowiedniej proporcji z woda destylowana
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Tonny S » 1 sierpnia 2006, 11:42

mojomax, viewtopic.php?p=71805&highlight=p+yn#71805 :twisted:

Zwłaszcze, ze juz sam kiedys o to pytałeś !! Szczyt lenistwa.

Opcja search nie boli.

Połączyłem.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez mojomax » 1 sierpnia 2006, 21:40

Tonny S napisał(a):mojomax, viewtopic.php?p=71805&highlight=p+yn#71805 :twisted:

Zwłaszcze, ze juz sam kiedys o to pytałeś !! Szczyt lenistwa.

Opcja search nie boli.

Połączyłem.


Dzięki, ale stary post nie dał mi odpowiedzi, czy płyn prestone jest ok, i czy trzeba coś odpowietrzać. Dlatego napisałem nowy.
Zobacz Profil
mojomax
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 10 kwietnia 2006, 19:04
Lokalizacja: LBN
Auto: Tolek ARL 200km

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Tonny S » 2 sierpnia 2006, 06:31

mojomax napisał(a):Dlatego napisałem nowy.
I za to dostaniesz ostrzezenie jesli jeszce raz tak zrobisz - zapoznaj sie z regulaminem, jestes juz dość długo na forum by zapoznac sie z regułami.


Trzeba było pisac dalej w tym samym temacie a nie zakładac nowy.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez mojomax » 3 września 2006, 18:03

OK, informacja dla wszystkich tych którzy chcą zmieniać płyn chłodniczy (pytałem się o te rzeczy na forum, ale się nie dowiedzialem, więc chyba się wszystkim przyda):

- Pojemność układu chłodzenia w leonach/toledo 1.9tdi to 6L
- Mi się udało spuścić 5L
- powinno się lać od 40% do 60% płynu g12. 40% w krajach o umiarkowanym klimacie, 60% w krajach skandynawskich. Ja wlałem 50%
- W chłodnicy z silnikiem ARL nie ma kurka do spuszczania płynu. Należy odpiąć dolny przewód od chłodnicy i spuścić płyn.
Zobacz Profil
mojomax
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 10 kwietnia 2006, 19:04
Lokalizacja: LBN
Auto: Tolek ARL 200km

wymiana płynu

Postprzez pawel_zbik » 18 maja 2007, 17:14

Witam,

jeśli już uda mi się spuścić ten płyn, przepłukać układ i zalać go nowym, to trzeba jakoś odpowietrzać ?? Jeśli tak, to jak ??
Zobacz Profil
pawel_zbik
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 października 2006, 17:18
Lokalizacja: Tomaszów MAz
Auto: Leon 1,9 TDI 90 KM

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Orzeł » 7 października 2007, 13:45

Sorki za odgrzanie kotleta, ale nie chce zakładać nowego tematu.
Podepne się tutaj. Wymieniłem wczoraj czujnik temperatury płynu i jak wiadomo przy wymianie troche go uciekło (ok 200ml) i tutaj moje pytanie. Czy moge uzupełnić poziom innym płynem (mam w garażu castrola) czy musi to być G12??
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez bono » 7 października 2007, 14:04

Orzeł napisał(a):Czy moge uzupełnić poziom innym płynem (mam w garażu castrola) czy musi to być G12??
moze sie myle, ale chyba nie powinno sie mieszac plynow o roznych specyfikacjach. Ja, aby miec swiety spokoj zalalem febi Bilstein 01381, G012 A8D A1. Taki plyn nie kosztuje az takiego majatku.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Gato » 7 października 2007, 16:59

Orzeł, jesli ten Castrol jest na bazie glikolu etylenowego (jak wiekszosc nowych plynow) to mozesz spokojnie dolac.
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez taktiken » 24 października 2007, 10:39

Może troche z innej beczki.
Czy konieczne/zalecane jest wymienienie płynu w nowym Leo2 przed zimą (wymiana fabrycznego) - samochód "na Polske"?
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez mm.max » 24 października 2007, 10:48

taktiken napisał(a):Czy konieczne/zalecane jest wymienienie płynu w nowym Leo2 przed zimą (wymiana fabrycznego) - samochód "na Polske"?

Powinieneś mieć zalane G12 z temp conajmniej do minus 30st. C. Poza tym na przeglądzie za każdym razem powinni ci sprawdzić jego temp. zamarzania wiec jeżeli w piątek jedziesz na wymianę kół to poproś w ASO zeby ci sprawdzili.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez M@riusz » 13 lutego 2008, 08:53

Witam

Panowie, kiedy wymianiać płyn chłodniczy, mam obecnie 170kkm wraz z rozrządem chce wymienic płyny, w tym chłodniczy, ale czy jest sens skoro wyczytałem ze płyn zachowuje właściwośći do 8 lat (mam 5 letnie autko).
Wiem, wiem jest i książce obsługi, ale chce usłyszeć opinie użytkowników

Bede wdzięczny za sugiestie

Pozdrawiam
Zobacz Profil
M@riusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 16 lipca 2007, 17:36
Lokalizacja: Gdansk
Auto: Toledo 1.9 TDI 90KM

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Tonny S » 13 lutego 2008, 09:18

M@riusz napisał(a):Wiem, wiem jest i książce obsługi, ale chce usłyszeć opinie użytkowników
Master's pisał, ze wymienia co sezon 2 ja wymieniam co 3 lata dla świetego spokoju w końcu wydatek nie jest duży - zalewam oryginalny VAG.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Lucjan » 13 lutego 2008, 09:43

Tonny S napisał(a):
M@riusz napisał(a):Wiem, wiem jest i książce obsługi, ale chce usłyszeć opinie użytkowników
Master's pisał, ze wymienia co sezon 2 ja wymieniam co 3 lata dla świetego spokoju w końcu wydatek nie jest duży - zalewam oryginalny VAG.



Tak jak napisał Tonny S co dwa lata i wystarczy
jest jeszcze zamiennik Hepu G12 BEZKRZEMIANOWY KONC.DO CHŁODNIC (5-LETNI) tak jest napiane w opisie producenta.
Mi zalali takim płynem przy wymianie rozrzadu i jak na razie jest ok a zrobiłem juz 20 000km od wymiany ;]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez red8 » 22 września 2008, 21:56

Odswiezam temat. Wymienialem ostatnio plyn chlodniczy w ASO (pierwszy raz od 5 lat). Z tego co widzialem mechanik spuscil plyn otworem na dole chlodnicy i wlal 2 butelki nowego. Potem zagrzal silnik az sie wlaczyl wentylator. Czy to jest wlasciwe postepowanie przy wymianie plynu? Czy udalo sie spuscic wiekszosc starego plynu? Czy ukladu chlodzacego nie trzeba jeszcze specjalnie odpowietrzac?
Silnik TDI 110KM
pozdro
Zobacz Profil
red8
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 5 lutego 2005, 21:47
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez kalumet » 22 września 2008, 22:06

red8 napisał(a):Czy ukladu chlodzacego nie trzeba jeszcze specjalnie odpowietrzac?

red8 napisał(a):Potem zagrzal silnik az sie wlaczyl wentylator

wtedy właśnie się odpowietrza układ
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez red8 » 22 września 2008, 22:09

tak myslalem chcialem sie upewnic, kiedys w starym aucie robilem to zupelnie inaczej, spuszczalem plyn z bloku silnika itd..
Zobacz Profil
red8
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 5 lutego 2005, 21:47
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez szmoła » 23 stycznia 2009, 20:47

Witam.
Sorki że wracam do tematu (może komuś się to przyda), chce tylko dodać iż ja wymieniam płyn razem z wymianą rozrządu tj. co 60 tys.km.- a to zajmuje mi 2-3 lata więc wszystko w normie, ponieważ płyn należy wymieniać co 2-3 lata. Wymieniając pasek wymieniamy pompę wody ( dodam koniecznie) więc i płyn wycieka, więc nic tylko wymiana chłodziwa. Płyn oczywiście G12, ja kupiłem 2 butelki (2x1,5l) i rozrobiłem go na 50% (w ASV 6l). Odpowietrzanie w silnikach VAG prawie się nie odbywa ( tak stwierdził mechanik), ponieważ te silniki są tak skonstruowane , że odpowietrzanie przebiega szybko podczas pierwszego uruchomienia ( brak w ogóle odpowietrznika) więc zalewamy płynem silnik, on pracuje do włączenia wentylatora , korekta płynu w zbiorniczku i jazda do następnej wymiany. Pozdro.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Axee » 25 stycznia 2009, 05:18

szmoła napisał(a): ja wymieniam płyn razem z wymianą rozrządu tj. co 60 tys.km
orginalne zestawy naprawcze rozrzadu stosowane w ASV wytrzymuja conajmniej 90ooo i conajmniej 5 lat, zatem po co wymieniasz rozrzad co 60ooo?
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez oo7 » 25 stycznia 2009, 10:45

Axee napisał(a):orginalne zestawy naprawcze rozrzadu stosowane w ASV wytrzymuja conajmniej 90ooo i conajmniej 5 lat, zatem po co wymieniasz rozrzad co 60ooo?


Mój oryginalny pasek z fabryki w ARL wytrzymal 75ooo i wyglądał jak mocno sfatygowany sznurek - do 90ooo na bank by się wysypał.
Zobacz Profil
oo7
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 20 sierpnia 2007, 21:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leon

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez szmoła » 27 stycznia 2009, 16:54

Witam
Sory,że o rozrządzie w tym temacie ale chce odpowiedzieć.... Kolego Axee, wiem że 60ooo to może mało, ale z moich wiadomości zdobytych od kilku mechaników pierwszy rozrząd wymieniamy tak jak przekazuje ASO, a więc w Seat -ach 90ooo (Ford - podobno nawet 120ooo) ale każdą następną wymianę rozrządu o kilka tysiaków mniej. Fabryka to fabryka, niestety pózniej to już krócej, np zalecane w ASV 60ooo. Nie wiem dokładnie dlaczego tak jest, ale ja się stosuje do tych opinii, mam też zarazem komfort psychiczny, coby nie było jak u kolegi oo7.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez oczkolek » 29 stycznia 2009, 12:01

szmoła napisał(a):ale każdą następną wymianę rozrządu o kilka tysiaków mniej. Fabryka to fabryka, niestety pózniej to już krócej, np zalecane w ASV 60ooo.


Bzdura, bzdura. Axee ma rację.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez belzi » 29 stycznia 2009, 12:08

Dokladnie
Serwisy tak mowia, bo przy pierwszej wymianie rozrzadu najczesciej nie wymieniaja pompy wody twierdzac, ze po co wymieniac dobre na nowe. Niestety prawda jest taka, ze ona nie wytrzymuje 180 kkm.
Kolego oo7, czy Ty jestes wlascicielem auta od nowosci ??
Bo wiesz, przebieg na liczniku nie musi byc rownoznaczny z faktycznym przebiegiem ;)
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez oo7 » 18 kwietnia 2009, 13:08

Nie wiem czemu ale wydawało mi się że odpisałem na ten wątek a teraz widzę że nie odpisałem :hmmm:

belzi napisał(a):Kolego oo7, czy Ty jestes wlascicielem auta od nowosci ??
Bo wiesz, przebieg na liczniku nie musi byc rownoznaczny z faktycznym przebiegiem ;)


Tak, jestem właścicielem od nowości... przebieg na liczniku został w 100% przeze mnie nakręcony a następny rozrząd zrobię przy 150ooo.
Zobacz Profil
oo7
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 20 sierpnia 2007, 21:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leon

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez GreyFox10sl » 30 sierpnia 2009, 13:48

chcialem sie zapytac bo dziwna mam ostatnio sytuacje...zawsze jak zapale samochod rano to zapala sie kontrolka od temperatury...2 dni temu kolega mi wymienial plyn chlodniczy...plynu jest tyle co powinno byc i nic nie ubywa... wczesniej jak mialem zalane to byl powyzej max...teraz jest tak jak jest pokazane na zbiorniczku...czym to moze byc spowodowane????
Zobacz Profil
GreyFox10sl
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 09:21
Lokalizacja: Wadowice
Auto: seat leon 1

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez marcinkosky » 24 marca 2010, 22:29

kalumet napisał(a):wtedy właśnie się odpowietrza układ


rozumiem ze w leonie nie ma zadnego odpowietrznika...?? tyczy sie to rownierz silnikow benzynowych??

p.s.
sorki za odgrzebanie tematu ;)
Był Leon 1.8 jest V40 1.9D :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinkosky
Sport
Sport
 
Posty: 319
Dołączył(a): 19 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V40

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Lion3314 » 15 czerwca 2010, 14:03

Grześ napisał(a):W silnikach (nie wiem jak w dieslach) vw ciezo do konca spuscic plyn chlodniczy kranik znajduje sie przy dolnym wezu dochodzacym do cchlodnicy ale nie ma sie co ludzic ze zleci wszystko, moze polowa :-( przynajmniej tak bylo u mnie jak wymienialem plyn najpierw spuscilem z kranu potem dobralem sie do pompy ( bo przy okazji robilem rozrzad) a potem jeszcze poprawialm waz ktory wchodzil w chlodniczke filtra oleju i z kazdego miejsca lecial plyn , choc kazda zecz byla robiona pokolei zaczynajac od kranu przy chlodnicy :cry: moze ktos wie jak spuscic ten plyn do konca ??
W kazdym badz razie jak zalewalm nowy to weszlo mi 2,5 l koncentratu i drugie tyle wody :-D


eee bez przesady mozna spokojnie caly plyn spuscic w koncu jest na samym dole. Wystarczy zapalic samoch zeby pompka przepompowala i juz wyleci wszystko.
Zobacz Profil
Lion3314
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28 maja 2010, 08:05
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Seat Leon

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 8 lutego 2011, 16:39

Odswiezam temat :)

Wczoraj wieczorem postanowilam umyc swojego Leona, kiedy po powrocie odstawilam go na parking i sprawdzalam dzialanie swiatel i zobaczylam ze jakas dziwna para/dym idzie spod maski, do tego jakis dziwny zapach. Na poczatku pomyslalam sobie, ze pewnie silnik troszke sie zamoczyl i stad ta "para". Poniewaz bylo juz ciemno, to wrocilam dopiero dzis do tematu i na wszelki wypadek zaczelam spr. poziom plynow. Moja uwage zwrocil ten zbiorniczek:

http://img708.imageshack.us/i/zdjcie172.jpg/

http://img163.imageshack.us/i/zdjcie173w.jpg/

Czyli zbiornik od plynu chlodniczego. Czy to znaczy, ze trzeba go dolac tak? Czy stad wziela sie ta para/dym? Zadna kontrola nie informuje mnie o jakims problemie z tym. Wiem, ze to banalne pytanie, ale nie mam kogo zapytac :) Jakiego rodzaju plyn ew. powinnam teraz dolac?
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez jędrek » 8 lutego 2011, 17:28

Zależy jaki masz?Powinien być zalany G12 (kolor czerwony podchodzi pod róż).Ale tam na zdjęciu widać (tak mi się wydaje)jest sachara nawet na minimum nie masz płynu.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 8 lutego 2011, 17:39

wyglada na to, ze jest niebieski czyli jaki mam kupic? Mozna polaczyc ten dym/pare z brakiem tego plynu? Z drugiej strony mialam ten plyn uzupelniany jakis miesiac temu i tak szybko go ubylo...
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Sebool2006 » 8 lutego 2011, 17:42

anelim napisał(a):ten sachara tak


Sahara w sensie sucho. Kup różowy Borygo albo inny jaki Ci polecą koledzy z forum.

A jak go miałaś uzupełnić to może masz gdzieś wyciek G12 i spieprza Ci lub jest nieszczelny układ
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 8 lutego 2011, 17:49

Hehehehehe :) ok! A mozna tak mieszac te plyny jak teraz mam inny? A teraz wlasnie poczytalam sobie na necie o tym wycieku g12 i podobno objawem jest parowanie szyb i tlusty nalot na nich - mozecie cos wiecej napisac?
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez leem » 8 lutego 2011, 17:52

kup najlepiej Febi G12 koszt 30zł za 1,5 L
a najlepiej wymień to co masz, jeśli coś tam jest jeszcze :x
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 8 lutego 2011, 17:55

Ok. Taki kupie. A to parowanie szyb i nalot mam sobie olac czy jak? Bo juz sama nie wiem :/
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez leem » 8 lutego 2011, 18:09

anelim, pewnie masz jakąś nieszczelność. Wyciek gorącego płynu chłodzącego na zimną ziemie powodował pewnie parowanie
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez jędrek » 8 lutego 2011, 18:28

Z tym parowaniem szyb to nie wiem.A parują?Może filtr kabinowy masz zabrudzony?Obejrzyj silnik może będzie widać gdzieś wyciek.W przypadku G12 wiem że zostawia biały nalot ale w twoim przypadku (chodzi o płyn)to nie wiem jak się zachowa.Skoro miesiąc temu dolewałeś a teraz nie ma nic to coś nie tak.A utko kopci?Jezeli tak to na jaki kolor?Moze uszczelkę szlak trafił pod głowica?Ale niech wypowiedzą się Ci którzy mają większe pojęcie.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 9 lutego 2011, 08:51

w sumie nie jestem do konca pewna czy ten plyn byl wymieniany, bo troszke mnie oszukal mechanik i stracilam do niego zaufanie. Kupie dzis ten plyn, doleje go i zobacze co sie bedzie dzialo. Samochod kopci na bialo, wiec nie jest zle. W poprzadnim tygodniu byl podlaczony pod komputer i nie ma zadnych bledow.
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez LoozaQ » 9 lutego 2011, 14:23

anelim napisał(a):Samochod kopci na bialo, wiec nie jest zle.


Chyba na odwrót... Znikający płyn chłodniczy i biały dym wskazują na uszczelkę pod głowicą.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez roosman » 10 lutego 2011, 08:52

anelim, z parowaniem szyb to jest tak, że jak Ci G12 ucieka gdzieś przez nagrzewnicę w aucie, to wtedy będą Ci szyby parowały i ubywało będzie płynu. Przy takiej pogodzie jak mamy teraz normalnym objawem jest to że na biało dymi bo jest zimno, jest katalizator tworzy się para wodna itp. Narazie jeszcze bez paniki, dolej płynu, jak masz jakiś zielony (zalecany jest tan różowy G12) to sobie dolej zielonego i kontroluj poziom płynu. Pamiętaj żeby zawsze kontrolować na zimnym lub ciepłym silniku. Czyli za każdym razem przed albo po jazdach, bo płyn ma to do siebie że jego poziom się zmienia pod wpływem temperatury. Jak płynu przestanie Ci ubywać to znaczy że jest ok i kiedyś przy okazji wizyty w warsztacie wymień na właściwy. Pisałaś że miałaś niedawno wymieniany, może nagrzewnica się odpowietrzyła i stąd ten ubytek. Dolej i kontroluj :) sie rozpisałem.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 16 lutego 2011, 12:27

ech... moj Kochany Leon - co tydzien cos... Zrobi sie ladna pogoda, umyje samochod i wystawiam na sprzedaz... Mam dosc!!! Dziekuje Wam za pomoc.
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez Tracer2 » 16 lutego 2011, 12:47

Ja bym nie panikował.
Płyn chłodzący , jak jest rozgrzany to charakterystycznie pachnie.
Szyby parują zapewnie od tego, że taka pora roku jest , a i filtr kabinowy należy
sprawdzić.
Po wymianie płynu mi mechanik kazał dzień jezdzić i przyjechać na dolewkę.
I tak było układ się odpowietrzył, i mi dolał, i jest spokój.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Postprzez anelim » 16 lutego 2011, 16:16

Nie, nie kolego... O plynie chlodzacym to ja juz dawno zapomnialam :) Teraz z Leonem przerabiamy inny temat :D No i stracilam cierpliwosc...
Zobacz Profil
anelim
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 września 2010, 20:22
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon 1M, 1,9 TDI

Problem (chyba) z obiegiem wody

Postprzez amcora » 19 listopada 2011, 00:09

Witam
chcialem na wstepie zaznaczyc ze jest to moj pierwszy post na tym forum wiec prosze o wyrozumialosc

A teraz do meritum. Dzis postanowilem wymienic plyn chlodniczy i szukalem tez termostatu. Ze nie moglem odkrecic kurka do spuszczania plynu (nie chcialem szarpac na sile, odrazu pytanie czy tak ciezko sie go odkreca?) to plyn spuscialem odpinajac rurke na ktorej jest ten kurk.
Wylecial plyn i chyba ostatni wlasciciel go nie zmienial albo zmienial i to dawno, wiec zalalem nowym plynem ale jeszcze wczesniej sciagnolem kolnako z prawj strony silnika bo myslaem ze jest tam termostat lecz nie bylo. poskrecalem wszystko i zalalem autko plynem nowiutkim.

i tu zaczely sie klopoty
1. chyba powinno sie zalac odpalic poczekac az sie wlaczy wentylator i uzupelnic. wiec u mnie temp doszla do 90 nie chciala jej przekroczcy i wentylator sie nie zalaczyl. wlaczyl sie maly ale to chyba od klimy. Co jest nie tak ??
2. jak silnik sie nagrzewal to slyszalem dziwne syczenie jak by sie cos odpowietrzalo wiec mysalem ze jest okej. Ale w momencie kiedy temp doszla do 90 stopni nie przekraczajac jej wentylator duzy sie nie wlaczyl to odkrecilem korek od zbiorniczka uzupelnilem plyn i tak kilka razy.
gdy plynu przestal ubywac syczenie nie ustalo. O co chodzi ??
3. Co moze byc przyczyna niezalaczania sie wentylatora?
4. Jadac jakies 90 km/h 5 bieg 2100 rpm i jadac tak dluzej temperatura silnika potrafi spasc do 60 stopni. O co chodzi ?? zauwazylem jeszcze ze jak odpale nawiew na 5 kresek bo mam climatronika to ten spadek tem do 60 jest szybszy


Dodam ze to leon 1.8 T naped na jedna os silnik auq

Prosze o pomoc bo zima sie zaraz zacznie i moga byc problemy a nieche jezdzic na niedogrzanym silniku
Ostry Bas Cały Czas
Zobacz Profil
amcora
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 01:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1.8 T
Silnik: AUQ 1.8

Re: Problem (chyba) z obiegiem wody

Postprzez Tracer2 » 19 listopada 2011, 07:27

Wentylator nie powinien załaczyc się przy 90*C tylko wyżej.
Objawy wskazują na nieszczelny termostat.Obieg jest przez chłodnicę
i temp.spada w czasie jazdy.Układ nie był płukany...
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Problem (chyba) z obiegiem wody

Postprzez Stian_20vt » 19 listopada 2011, 11:47

kilka dni temu mialem wymienianą nagrzewnicę.. tą pod deską rozdzielczą, płyn był spuszczony i zalany nowy ale zadnych kwiatków nie ma. Przeczytałem odpowiedź wyżej i mam pytanie... nie robiono w moim samochodzie płukania układu tylko odrazu zalano nowym i tyle. Coś to zmienia? Są jakieś zagrożenia ze jakis syf gdzies zrobi zator? pozdro
Krzywo prosto aby OSTRO :1.8T:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stian_20vt
Sport
Sport
 
Posty: 398
Dołączył(a): 2 czerwca 2010, 15:18
Lokalizacja: Ciechanów Warszawa
Auto: TS [R] 1.8T+
Silnik: AUQ 1.8

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron