Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

tuning 1,4

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

tuning 1,4

Postprzez sikor77 » 20 grudnia 2004, 20:30

duzo na tym forum o tuningu silnika 1,6 a ja chcialbym spytac co z silnikiem 1,4 - jakie sa mozliwosci tuningu do oklo 100-110 kM czy ktos to juz to przerabial ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sikor77
Sport
Sport
 
Posty: 207
Dołączył(a): 5 września 2004, 19:53
Lokalizacja: Łódź
Auto: traktor PeHowy

Reklama

Re: tuning 1,4

Postprzez ali » 20 grudnia 2004, 21:34

sikor77, nooooo, wg mnie na takie osiągi to byś musiał wydać wiele kasy, a wydatki nie byłyby współmierne do efektów. Ja bym się nie decydował.
Taniej pewnie wyszłoby kupienie 1.6 i ew. stożek i byłoby ok 115KM, dodając soft może 120.
lubie leona, nawet bardzo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ali
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 20 kwietnia 2004, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon BCB

Re: tuning 1,4

Postprzez prospect » 20 grudnia 2004, 22:05

witam.Mialem kiedys leonka 1.4 i tez chcialem cos z nim zrobic bo szczerze mowiac osiagi mnie przerazaly.Ale naprawde nie ma sensu nic tak naprawde nie da wiekszej mocy.wirusik max 5koni:) dolot z tego co mw mowil chyba tez jakos nie duzo.stozki,magnetyzery itp kicz!!Jedyne co ci zostaje to turbo,albo nitro.Niestety ten silniczek ma małe mozliwosci.Pozdrawiam
Zobacz Profil
prospect
 

Re: tuning 1,4

Postprzez AUTO-LIDER » 20 grudnia 2004, 23:25

możesz cos bliżej napisać jaki masz silnik ew typ
Zobacz Profil
AUTO-LIDER
 

Re: tuning 1,4

Postprzez oczkolek » 21 grudnia 2004, 08:06

Coś mi się wydaje, ale najlepszym tuningiem tego silnika będzie wymiana na inny (bez urazy).

A najwięcej doświadczenia w tuningu silnika 1.4 ma kto, no kto jak myślicie?






mw1978 :-D :-D :-D
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: tuning 1,4

Postprzez prospect » 21 grudnia 2004, 09:07

mw1978 nie bawi sie chyba w tuning silnika.Ma pieknego leosia z wygladu i to mu chyba wystarcza,a naprawde robienie czegokolwiek z 1.4 mija sie z celem,moim zdaniem oczywiscie.
Zobacz Profil
prospect
 

Re: tuning 1,4

Postprzez b0g0b0jny » 21 grudnia 2004, 12:48

Fakt jak ktos chce sie bawic w tuning przez "T" to powinien sobie kupic coz z literka "T" w nazwie :!:

Albo sprawic sobie "T" :wink:
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 21 grudnia 2004, 14:27

b0g0b0jny, dokładnie reszty nie warto tykac no może poza silnikami wysokoobrotowymi Hondy
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez cupra 2 » 21 grudnia 2004, 14:37

swego czasu (3-5 lat temu) w ASO był zestaw KitCar do silnika 1,4 (60KM) - podnosił moc podajże do 90 czy 100KM. Ale koszt takiego zestawu był 12 tys. zł. Jak pytałem w ASO zainteresowania tym nie było - powód: zadrogie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cupra 2
Sport
Sport
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30 marca 2004, 06:49
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: ALTEA TDI

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 21 grudnia 2004, 15:28

prospect, przyrost 5 KM na samym sofcie to i w 1,6 jest ciężko. Stożek u MW dał chyba 4KM więcj, a u bogobojnego (1,6 16V) dużo, dużo więcej.

sikor77, tak jak już pisali poprzednicy - ciężko będzie i podejrzewam, ze jesli juz to drogo. Ale pogadaj z AutoLiderem (zadał już Ci pytanie na temat większej ilości danych na temat Twojego silnika) - może nie będzie tak źle. Sam jestem ciekawy co można zrobić z takim silnikiem jak u Ciebie 8)
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: tuning 1,4

Postprzez MW » 21 grudnia 2004, 16:07

zostałem wywołany do tablicy!
oczkolek napisał:
A najwięcej doświadczenia w tuningu silnika 1.4 ma kto, no kto jak myślicie?
mw1978
Czy mam to rozumieć jako ZŁOŚLIWOŚĆ :evil: :evil:

Po modzie Bogobojnego skusiłem się na dolot. Został zrobiony w fiormie AUTO-LIDER tak na prubę żeby zobaczyć co z tego będzie. Olałem sprawę bo jak dla mnie to gra była warta świeczki. Z silnikiem na pewno nic nie zrobię bo nie ma sensu.
SIKOR jak zamontujesz turbo to po czasie padnie skrzynia potem sprzęgło ITD. lepiej od razu kupić 1.8T lub TDI.
Załączniki
wykres.jpg
Tak jak widać w seri 78 KM a z dolotem 80. Moment jest większy o 10
wykres.jpg (103.79 KiB) Przeglądane 4153 razy
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

t 1,4

Postprzez sikor77 » 21 grudnia 2004, 19:51

jest to silnik 1,4 16V 75km a poniewaz jezdze przede wszystkim w miescie nie musi to byc tak na prawde duzy przyrost mocy
chcialbym nie nadwyrezajac silnika troche go odmulic jak sie da chocby i o 15 kM
dzieki za wszystkie odp.
na 1,8t trzeba niestety miec kase , a mnie moj leon i tak bardzo cieszy choc to taka kobyla.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sikor77
Sport
Sport
 
Posty: 207
Dołączył(a): 5 września 2004, 19:53
Lokalizacja: Łódź
Auto: traktor PeHowy

Re: tuning 1,4

Postprzez b0g0b0jny » 21 grudnia 2004, 20:40

sikor77, do 15km to niestety dluga droga :!:
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: t 1,4

Postprzez MW » 21 grudnia 2004, 21:12

sikor77 napisał(a):na 1,8t trzeba niestety miec kase , a mnie moj leon i tak bardzo cieszy choc to taka kobyla.


Sikor77 SPOKO znam ten ból ale nie masz co nażekać. Spójrz na mnie. Mam takiego leonka jakiego mam i na wszystkie teksty że mój leonek to PADAKA bo 1.4 mam OLEW
Głowa do góry!!!
Co do przyrostu 15KM to tak jak pisał bogobojny droga bardzo daleka i kosztowna :cry:
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning 1,4

Postprzez oczkolek » 22 grudnia 2004, 08:58

mw1978 napisał(a):zostałem wywołany do tablicy!
oczkolek napisał:
A najwięcej doświadczenia w tuningu silnika 1.4 ma kto, no kto jak myślicie?
mw1978
Czy mam to rozumieć jako ZŁOŚLIWOŚĆ :evil: :evil:



Absolutnie nie, wręcz przeciwnie.

Jeżeli tak się poczułeś to przepraszam.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: tuning 1,4

Postprzez MW » 22 grudnia 2004, 18:04

oczkolek napisał(a):Jeżeli tak się poczułeś to przepraszam.


Przeprosiny przyjęte. NIE MA JUŻ SPRAWY :-D
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning 1,4

Postprzez prospect » 22 grudnia 2004, 23:07

Mw ja tez spotykalem sie z takimi tekstami jak mialem 1.4 :( chlopie jak przyjechalem na zlot do Zakopca dwa lata temu to patrzyli sie na moje auto jak na jakies zjawisko.ale nigdy nie powiem zlego zdania o tym motorze.Fakt nie szedl dobrze ale nigdy mnie nie zawiodl.
Zobacz Profil
prospect
 

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 23 grudnia 2004, 08:09

Kończcie panowie te gorzkie żale :D :wink:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez b0g0b0jny » 23 grudnia 2004, 12:30

Dokladnie jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma - choc zawsze mozna pomazyc :-D
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: tuning 1,4

Postprzez AUTO-LIDER » 1 stycznia 2005, 14:28

Troszkę panikujecie, da się ten silniczek ( 1.4 8v 60KM) troszke podkręcić, na dolot reaguje podobnie jak 1.6 16V, do tego wałeczek schricha i elektronika, chociaż tutaj miałem problem ponieważ vtech nie mógł sobie poradzić z podniesieniem wolnych obrotów, przyrost rzędu 20KM, może nie szokujący ale zawsze, pytanie tylko czy warto inwestować kwotę rzędu 3tyś zł, gdzie osiągi i tak będą przy tej masie auta średnie, chyba lepiej zainwestować w dobry zawias.

edit
nie doczytałem że chodzi o silnik 16V, po dolocie moc może nie wzrosła znacząco, ale chyba nie to jest najbardziej istotne "JEŹDZI SIĘ MOMENTEM" no ale jak ktos lubi poszaleć na trasie to inna sprawa, myślę że da się stosunkowo tanio uzyskać te dodatkowe 15KM, przez dolot plus przefazowanie wałków, a najlepiej zastosować wałki od mocniejszej wersji lub zmiennik np.schricka
Zobacz Profil
AUTO-LIDER
 

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 3 stycznia 2005, 14:15

AUTO-LIDER, jak po takich modach wygląda żywotność silnika? I oli może wzrosnąć spalanie?
Pytam o silniki 1,4 i 1,6 16V.

A przyrost 15KM w 1,4 jest moim zdaniem dość duży - w końcu to 5% KM więcej w wolnossącym.
BTW o ile mniej więcej wzrósł by Nm (1,4 i 1,6)?
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

moment

Postprzez sikor77 » 4 stycznia 2005, 11:40

no własnie a co z momentem ?
jak juz pisalem jezdze przede wszystkim po miescie , czy da zejsc do okolo 11sekund do 100 tak jak to jest podane dla silnika 1,6 ?
co najlepiej zrobic i jak to sie ma do mocy i żywotnosci silnika ?
dzieki za wszystkie odp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sikor77
Sport
Sport
 
Posty: 207
Dołączył(a): 5 września 2004, 19:53
Lokalizacja: Łódź
Auto: traktor PeHowy

Re: tuning 1,4

Postprzez ali » 4 stycznia 2005, 11:52

czy da zejsc do okolo 11sekund do 100


wg mnie się nie da, ale poczekajmy na wypowiedz experta
lubie leona, nawet bardzo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ali
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 20 kwietnia 2004, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon BCB

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 4 stycznia 2005, 14:13

sikor77, podobnie jak ali, nie sądzę, zeby przyspieszenie było takie jak w 1,6. Przyrost mocy da w sumie 90KM (nie licząc tego, ze prawdopodobnie auto nie będzie trzymać serii), a w 1,6 na dzień dobry jest 105KM, więc kolejne 15KM więcej. Fakt, ze przyspiesza się momentem, ale tutaj też różnica wypadnie pewnie na korzyść 1,6.

Powyższe to oczywiście moja "jakaś tam" dedukcja ;) ale zobaczymy co powie AutoLider :)
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: tuning 1,4

Postprzez MW » 4 stycznia 2005, 20:46

podobnie jak ali, nie sądzę, zeby przyspieszenie było takie jak w 1,6
Panowie a ja w Bednarach na zlocie przegrywałem z 1.6 100PS minimalnie tzn o długość auta a 3/4 dystansu łeb w łeb a śmigałem na 18-ach:-D
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 4 stycznia 2005, 21:36

1.6 ma do sety jakies 12 sec ty zas ok 15 w serii o czym ty wogole piszesz ?? :|
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez MW » 4 stycznia 2005, 21:46

Tonny ale ty masz cięty jęzor :?
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning 1,4

Postprzez b0g0b0jny » 4 stycznia 2005, 22:02

Nie wiem jak bylo ale roznica mocy rzedu 15koni dla tak malych silnikow jes znaczaca sam to widze po swoim aucie co moze potwierdzic rowniez Pośpiech.
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: tuning 1,4

Postprzez ali » 5 stycznia 2005, 08:52

Tonny S,
katalogowo 1.6 16V to ma 10,9s do setki. Czy tyle da rade w rezczywistoiści to juz inna sprawa.
lubie leona, nawet bardzo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ali
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 20 kwietnia 2004, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon BCB

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 5 stycznia 2005, 11:22

ali, ale Tonny'emu chodzi zapewne o 8V, który nieco dłużej przyspiesza. Zresztą ja bym nie patrzył na efekty ścigania się w Bednarach, bo różni kierownicy różnie jechali.
Marcin, zauważ, ze zostałeś w tyle za Olinem praktycznie tyle samo co za moim autem kierowanym przez mojego kumpla Andy'ego. Natomiast jak już ja kierowałem moim bolidem to Olina zostawiałem na ok. długość auta (różnica niby tylko 5KM). Dlatego lepiej w tym przypadku (jesli chodzi o rozmowy czysto teoretyczne) popatrzeć na cyfry podane przez producenta.

Jeśli zaś chodzi o praktykę to wystarczypodać przykład mój i b0g0b0jnego - w Modlinie wyprzedzałem Pawła o około 1/2 długości auta (mam węższe opony). Po zmianie dolotu u Pawla i przyroście 15KM wystarczyła długość parkingu Lecha (pewnie około 300m), zeby Paweł wziął mnie o prawie długość auta (te same opony co w Modlinie) :shock:
Dlatego różnica 15KM robi baaardzo dużo ...
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: tuning 1,4

Postprzez MW » 5 stycznia 2005, 14:50

Dobra koniec tematu osiągów 1.4 z mojej strony...
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 5 stycznia 2005, 17:33

Pośpiech napisał(a):ali, ale Tonny'emu chodzi zapewne o 8V, który nieco dłużej przyspiesza. Zresztą ja bym nie patrzył na efekty ścigania się w Bednarach, bo różni kierownicy różnie jechali.
No dokladnie 100 KM to 8V i zdecydowanie widac ze 8v jest wolniejsza od 16v dlatego podalem wartosc 12 sec - jesli kierowca kupa to stado koni nic nie da !!


Kazdy kon sie liczy i 100 zl za 1 KM to jest zajebista cena w wolnossacym silniku a ty MW jakos sie na to wypinasz - jak bys zostal przy tamtym dolocie to znajac zycie bylbys super zadowolony a ty nawet nie zjechales z rolek :? :shock: strasznie dziwne jest twoje podejscie - od czegos trzeba zaczac !!! bo jak nie zaczniesz to nic nie osiagniesz !!!

A jezor mam ciety po mamusi ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

dalej

Postprzez sikor77 » 23 stycznia 2005, 19:19

a ja nadal bede meczyl
moze mi ktos jednak napisze co z tym momentem obrotowym ?
jak on sie ma do mocy ?
czy dzieki kozystniejszemu przeprowadzeniu momentu mozna dojsc do 11,12s do 100km w 1,4 16v ?
moze zmiany w dolocie i wydechu jak proponuja w auto s3 żygota .
i jak to wszystko sie ma do trwalosci silnika
wiem ze najlepiej miec 1,6 ale nie kazdy tak po prostu moze .
dzieki za wszelkie info
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sikor77
Sport
Sport
 
Posty: 207
Dołączył(a): 5 września 2004, 19:53
Lokalizacja: Łódź
Auto: traktor PeHowy

Re: dalej

Postprzez colin » 8 lutego 2005, 09:19

sikor77 napisał(a):a ja nadal bede meczyl
moze mi ktos jednak napisze co z tym momentem obrotowym ?
jak on sie ma do mocy ?
czy dzieki kozystniejszemu przeprowadzeniu momentu mozna dojsc do 11,12s do 100km w 1,4 16v ?
moze zmiany w dolocie i wydechu jak proponuja w auto s3 żygota .
i jak to wszystko sie ma do trwalosci silnika
wiem ze najlepiej miec 1,6 ale nie kazdy tak po prostu moze .
dzieki za wszelkie info

Hehe jak w jakims zakresie auto ma wiekszy moment to znaczy sie ze lepiej przyspiesza.

A teraz mozna przyjac uproszczony wzor, ze MOC=MOMENT x OBROTY

Wiec np. jezeli masz moment 100Nm przy 5000obr i masz kolo 70KM to podnoszac moment w tym zakresie o 5% podnosisz moc o 5%.

Uwazam ze ten dolot Auto-Lidera wypadl swietnie i naprawde 10Nm w takim silniku nie chodzi piechota.
A koszty uzyskania wiekszych mocy no szczerze mowiac napweno nie beda mniejsze niz 100zl/1KM

POzdrawiam
Zobacz Profil
colin
 

Re: dalej

Postprzez Tonny S » 8 lutego 2005, 09:57

colin napisał(a):Uwazam ze ten dolot Auto-Lidera wypadl swietnie i naprawde 10Nm w takim silniku nie chodzi piechota.
A koszty uzyskania wiekszych mocy no szczerze mowiac napweno nie beda mniejsze niz 100zl/1KM

POzdrawiam
Też tak uważam i nie tylko ja ale wytłumacz to MW, ktory nawet nie przejechał sie tym autem po zrobieniu dolotu tylko kazał demontować :|
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: dalej

Postprzez arek_s » 8 lutego 2005, 12:40

sikor77 napisał(a):a ja nadal bede meczyl
moze mi ktos jednak napisze co z tym momentem obrotowym ?
jak on sie ma do mocy ?
czy dzieki kozystniejszemu przeprowadzeniu momentu mozna dojsc do 11,12s do 100km w 1,4 16v ?
moze zmiany w dolocie i wydechu jak proponuja w auto s3 żygota .
i jak to wszystko sie ma do trwalosci silnika
wiem ze najlepiej miec 1,6 ale nie kazdy tak po prostu moze .
dzieki za wszelkie info


Sikor, jak zaczniesz sie bawic w modyfikacje tego silnika to uwazam ze zaraz przekroczysz roznice cenową miedzy 1.4 a 1.6 :). Zobacz co pisza ludzie na grupie: jeden ma 110 km robi na 140, ci mają 180 chca miec 250 KM i tak bez końca :).
Ja mam 1.6 16 V i tez mysle o tym dolocie ... tylko troche daleko trzeba jechać :(.

Czy nie znacie jakiejś firmy bliżej woj. lubelskiego gdzie takie cudo mozna zrobic ?
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 8 lutego 2005, 13:15

arek_s, można kupić Kit- i samemu sobie zamontować efekt bedzie podobny.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez arek_s » 8 lutego 2005, 15:37

Tonny_s to jeszcze mam wygodnickie pytanko: u kogo i za ile ?:)
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 8 lutego 2005, 18:51

arek_s, w kazdym renomowanym sklepie tuningowym szukaj firmy K&N
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 9 lutego 2005, 11:20

Tonny S napisał(a):arek_s, można kupić Kit- i samemu sobie zamontować efekt bedzie podobny.

Nie byłbym tego taki pewien. w końcu duże znaczenie przy dolocie ma power rura i jej ułożenie oraz długość - po to właśnie się ją dostosowuje, zeby Nm był wyrównany i nie było dziury. Kupując jakiś standard zapewne polepszysz osiągi, ale nie sądze, żeby było tak dobrze jak dopasowanie pod konkretny silnik.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 9 lutego 2005, 11:36

Pośpiech, Poczytaj troche info na ten temat oki ?? kit-a kupujesz pod silnik a nie jakas wydumke dla wszystkich aut i dla zaspokojenia twojej ciekawosci dodam, ze power rura jest w zestawie jak i osłona termiczna do konkretnego modelu auta jak i silnika.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 9 lutego 2005, 11:59

Tonny S, pisząc o konkretnym silniku nie miałem na mysli różnych pojemności - czasem jest tak, że jeden silnik drugiemu nie równy mimo tych samych pojemności. Niektóre mają większe lub mniejsze straty mocy, inne nie mają ich wcale.
Być może rzeczywiście sie mylę i na pewno na temat aut wiesz znacznie wiecej niz ja, ale AFAIR to AutoLider dopasowywał długość rury po konkretne osiągi. Chodziło o wyrównanie momentu.
Dlatego właśnie wydaje mi się, że kit z okresloną (nie modyfikowalną długością power rury) zapewne podniesie osiągi, ale nie aż tak jak byłoby to zrobione w warsztacie z hamownią.

BTW jaki mniej wiecej jest koszt kitu K&N dla 1,6?
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: tuning 1,4

Postprzez Tonny S » 9 lutego 2005, 12:46

Pośpiech napisał(a):Dlatego właśnie wydaje mi się, że kit z okresloną (nie modyfikowalną długością power rury) zapewne podniesie osiągi, ale nie aż tak jak byłoby to zrobione w warsztacie z hamownią.

BTW jaki mniej wiecej jest koszt kitu K&N dla 1,6?
No tu masz racje, że poprzez proby dopasowywania długosci i montazu pr mozna uzyskać jak najlepsze przyrosty sprawdzajac to i weryfikujac poprzez pomiar na hamowni.

Podałem KIT-a jako alternatywe. Koszt w granicach 500-700 zł za renomowana marke.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: tuning 1,4

Postprzez b0g0b0jny » 14 lutego 2005, 10:24

Z tego co mi wiadomo to jest wlasnie tak jak mowi Pośpiech i to w sumie jest najwiekszym problemem przy montazu :wink:
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: tuning 1,4

Postprzez arek_s » 14 lutego 2005, 10:33

B0g0b0jny Czy robiles jakies pomiaru testowe swojego auta: tzn Vmax, 0-100 ? jak wyglada sprawa z elastycznoscia po przerobieniu dolotu ? chodzi mi szczegolnie o wyzsze biegi ...czy roznica jest oczuwalna. Pisales w waatku dotyczacym modyfkacji 1.6 o tym ze spalanie prawie nie wzroslo...czy tak jest nadal ? czy autko sprawuje sie bez zarzutu ?. Pytanie ostatnie: ile ostatecznie kosztowal cie ten dolocik ?
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Re: tuning 1,4

Postprzez b0g0b0jny » 14 lutego 2005, 12:10

Danych testowych nie posiadam ale na 215 17" w Modlinie przed modem na 400m Pośpiech robil mnie na 15 bez mydla a po modzie na odcunku jakis 300m bylem ok dlugosc przed nim.Elastycznosc jak zreszta widac z przebiegu momentu wzrosla na kazdym biegu.V max podskoczyl znaczaco z jakis 195 do 206 wiecej nie probowalem.Co do spalania w normalnej jezdzie lub w miescie wzroslo max o jakies 0,5l natomiast przy szybkiej jezdzie autostradowej nawet spadlo - silnik wtedy jest mniej wysilony i nie trzeba go cisnac na maxa.Autko sprawuje sie bez zarzutu i nawet ostatnio panowie w ASO wypytywali mnie o to "cudo" przy tym brzmi znaczniej powaznie.Zaplacilem za ten dolot we wrzesniu 500PLN.Jedyna rzecz "in minus" jaka do tej pory widze to troszke glosniejsza praca silnika ale napewno ma na to wplyw brak oslony na silnik gdyz trzeba by ja bylo odpowiednia dociac zeby pasowala a narazie nie wiem czy nie bede sprzedawal autka.Ogolnie mozesz jeszcze poczytac o moich wrazeniach w postac tematach wykresy i modyfikacje 1.6.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

DOLOT

Postprzez LEONIK » 15 lutego 2005, 21:54

AREK S ja tez mam 1.6 16v zakladalem kit K&N w motoexpressie we wrocku..seryjnie mial 106,4 KM A po dolocie 115,2 moment sie zwiekszyl o 10 NM przy nizszych obrotach..tu jest link z wykresu
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t= ... be5837f5fe
dzwiek bardzo sie zmienil i w jezdzie miejskiej nieo odczulem zeby wiecej palil..jedymy minus to to ze nie ma oslony na silnik..za to jak wciesniesz "do podlogi"to wszyscy beda sie obracac i patrzyc co to nadjezdza:) polecam bo warto :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LEONIK
Sport
Sport
 
Posty: 532
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 08:04
Lokalizacja: Świdnica
Auto: BMW 330d+
Silnik: turbo diesel inny

1,4 101 km

Postprzez sikor77 » 20 lutego 2005, 17:33

a wracajac jeszcze do tematu silnika 1,4 wyczytalem iz Skoda montuje w fabii i chyba w oktawi silnik 1,4 101-konny moze ktos cos wie na temat roznicy miedzy tym a 1,4 75km.
jest tez jeszcze wersja chyba 90 km w golfie fsi czy cos .
moze tedy droga , moze ten silnik ma jakies rezerwy (75konny)
czy ktos sie orientuje ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sikor77
Sport
Sport
 
Posty: 207
Dołączył(a): 5 września 2004, 19:53
Lokalizacja: Łódź
Auto: traktor PeHowy

:)

Postprzez LEONIK » 20 lutego 2005, 19:14

seat teraz tez montuje 1.4 16v 100KM kiedys 1.4 8v mialo 60 KM..pozniej 75KM...ale czym sie roznia co i jak to nie wiem gdyz jestem "budowlancem"a nie mechanikiem :cry:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LEONIK
Sport
Sport
 
Posty: 532
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 08:04
Lokalizacja: Świdnica
Auto: BMW 330d+
Silnik: turbo diesel inny

Re: tuning 1,4

Postprzez Pośpiech » 20 lutego 2005, 21:23

LEONIK, 75 konny Leon 1,4 ma 16, a nie 8 zaworowy silnik.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości