Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Ubytek płynu chłodzącego

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez leonik_PM » 13 maja 2008, 11:32

Echh... no i przyszła teraz kolej na mojego Leonka;/ Poczytałem wszystkie posty i tak przypuszczam, że chodzi o pompę. Korek, zbiornik czysty, węże suche, tylko plama pod autkiem jak stoi w garażu. Niestety dojścia do kanału nie mam, więc ciężko od dołu zlookać. A plama jest z lewej strony, patrząc od przodu. Mniej więcej pod paskiem...
Wstępnie już się umówiłem z mechanikiem. A m-c temu był przegląd robiony i nic nie stwierdzili. Jednak 80 tys. robi swoje i czeka mnie nieuniknione...
Dam znać po zdiagnozowaniu co to było:) I oby Waszym Leosiom nic nie ubywało! ;)
Leon 1M 1.6 BCB / Altea 4 Freetrack 5P8 2.0 CEGA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leonik_PM
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 14:56
Lokalizacja: ST -> SPI
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Reklama

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez domaluj » 13 maja 2008, 21:18

Miałem (mam nadzieje, że już nie mam) problem z wyciekającym płynem. 3 dni temu zrobiłem rozrząd z wymianą pompy wody i okazało się, że z niej wyciekało. Teraz mam kontrolować/obserwować płyn. Do końca nie jestem spokojny i obawiam się o uszczelkę pod głowicą. Z tego co zaobserwowałem to nie mam raczej śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, na bagnecie też nie mam żadnego osadu. Nie wiem czy to normalne ale widzę, że poziom płynu w zbiorniczku sie zmienia. Rano kiedy auto jest zimne jest go nawet poniżej poziomu min., po zwykłej jeździe płynu przybywa i jest między min. a max. Jak auto jest dobrze rozgrzane, to płynu bywa trochę ponad max. Czy to normalne - czy pod wpływem temperatury ciecz się rozrzedza? Jeszcze jedno - płyn ma kolor czerwony, ale jego górna warstwa jest jakby trochę jaśniejsza., czy to normalne? Czy normalne są też krople pary wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego? Dzięki za odpowiedzi. W mechanice jestem zielony, więc przepraszam za poziom pytań:) pzdr
Zobacz Profil
domaluj
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 23 lutego 2008, 17:46
Lokalizacja: wawa
Auto: ASV 110 KM SIGNO

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez leonik_PM » 14 maja 2008, 10:58

domaluj, sam mechanikiem nie jestem, ale /chyba nawet tu na forum/ wyczytałem, że płyn zmienia swoją objętość wraz z temperaturą, więc raczej wszystko jest w porządku:) Co do reszty to nie wiem, niech wypowiedzą specjaliści.
A jutro rano diagnoza. Coś czuję, że nowy Leonik dostanie nowy rozrząd i pompę a w portfelu zostanie pustka... ;)
Leon 1M 1.6 BCB / Altea 4 Freetrack 5P8 2.0 CEGA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leonik_PM
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 14:56
Lokalizacja: ST -> SPI
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Arturrr » 14 maja 2008, 21:51

ja ciągle rozkminiam moje objawy, trójnik o którym mówi mammoth juz dawno sprawdzilem - ani sladu płynu. Znowu mnie dziś postraszyli że mogę miec pękniętą głowicę i że płyn ucieka bardzo wolno i tak samo zapowietrza sie bardzo wolno, ale pytanie od czego pęka głowica? żadnych wahan temp ani przegrzania, po ostrym butowaniu przewody chłodnicze mam twarde jak skała, ludzie od chłodnic też rozkładają ręce, na razie i tak nie mam kasy mechanik mowi zeby obserowowac objawy i na razie jezdzic, dodam ze nie dolewam duzo płynu, zalezy jak jezdze.
Zobacz Profil
Arturrr
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 stycznia 2008, 22:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez leonik_PM » 15 maja 2008, 13:35

No i po diagnozie - pompa do wymiany + cały rozrząd;/ Czyli tysiak w plecy :zniesmaczony: Arturrr, z tego co się dowiedziałem, wyczytałem to jest kilka najpowszechniejszych opcji: 1. trójnik, który sprawdziłeś, 2. nieszczelność przewodów, 3. pompa wody, 4. uszczelka pod głowicą, 5. uszkodzona chłodnia, 6. niedokręcony korek...
Jednak lepiej by to specjalista ocenił
Leon 1M 1.6 BCB / Altea 4 Freetrack 5P8 2.0 CEGA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leonik_PM
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 14:56
Lokalizacja: ST -> SPI
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez endpm » 27 lutego 2009, 12:15

Witam! Dziś jadąc na trasie dość agresywnie, ale bez przesady:) nagle zaczęła mi migać kontrolka od płynu chłodniczego. Przejechałem jeszcze parę kilometrów bo nie miałem jak się zatrzymać. Po otwarciu maski okazało się że nie mam wo góle płynu a w okolicach reflektora od strony kierowcy jet mokro a dokładnie jak by mi coś "eskplodowało" wszędzie po rozpryskiwana woda. Czy może wiecie co to może być jakiś wąż czy może chłodnica. Na razie samochód odholowałem pod dom jutro w stawie samochód do mechanika. Mam pytanie czy coś mogło się stać że przejechałem te parę kilometrów bez płynu chłodniczego. Temepreatura nie przekraczała 90 stopni. Pozdrawiam
Zobacz Profil
endpm
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 20:37
Lokalizacja: Włocławek
Auto: LEON ASZ

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez mammoth » 27 lutego 2009, 12:24

sprawdz stan przewodow idących do zbiorniczka wyrownawczego, czesto jeden z nich od spodu sie przeciera
www.VAGserwis.pl diagnostyka, naprawy biezace, naprwy glowne VW Audi Seat Skoda Porsche Subaru Piekna 78 W-w tel. 669 51 76 75
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mammoth
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9 października 2005, 19:08
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: paSCUDO

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez zoork » 17 marca 2009, 23:41

U mnie płyn znika ale tylko powyżej 170km/h
Jeździłem z 2 m-ce nie przekraczając tej prędkości i poziom płynu ani nie drgnął...Poziom oleju się nie zmienił, na korku też żadnych śladów nie widać...Dodam jeszcze ,że przy wycieku wszystko wylało się pod zbiornikiem wyrównawczym...Tam gdzie jest przyłącze węża albo też cieknie mi z odpowietrznika.Nowe opaski i sprawdzenie węża nie rozwiążało problemu...Tak jak by za duże ciśnienie powstawało w układzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoork
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 01:19
Lokalizacja: Kępno / Wrocław
Auto: Leon 1.9TDI 110

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez leoTDI » 18 marca 2009, 07:19

zoork napisał(a):U mnie płyn znika ale tylko powyżej 170km/h
Jeździłem z 2 m-ce nie przekraczając tej prędkości i poziom płynu ani nie drgnął...Poziom oleju się nie zmienił, na korku też żadnych śladów nie widać...Dodam jeszcze ,że przy wycieku wszystko wylało się pod zbiornikiem wyrównawczym...Tam gdzie jest przyłącze węża albo też cieknie mi z odpowietrznika.Nowe opaski i sprawdzenie węża nie rozwiążało problemu...Tak jak by za duże ciśnienie powstawało w układzie...


z odpowietrznika. głowica.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez markos » 18 marca 2009, 07:59

leoTDI napisał(a):głowica.
co z ta glowica? mam dokladnie to samo... :(
AA CLUB MEMBER
był AHF jest 330D ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markos
Sport
Sport
 
Posty: 803
Dołączył(a): 23 września 2005, 13:18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon AHF

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez leoTDI » 18 marca 2009, 08:48

markos napisał(a):
leoTDI napisał(a):głowica.
co z ta glowica? mam dokladnie to samo... :(


uszczelka. trzeba podpiąć VAG-Com i zaobserwować temp.płynu chłodzącego przy depnięciu. Jesli temp. przy bucie gwałtownie rośnie, to na bank uszczelka. Spaliny przedostają się do układu chłodzącego i stąd wyrzuca ci przy bucie płyn przez odpowietrznik(wystarczą mikrorysy na uszczelce).

Tak sprawdzał mi warsztat i na tej podstawie postawił diagnozę j.w. Trafił w 100%.

ps
mechanik mówił, że ASZ są bardziej podatne na przedmuch uszczelki od np. ASV - ile w tym prawdy ? Tego nikt nie wie ... poza statystykami :P
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez kaczy-k7 » 9 maja 2009, 20:14

Witam, mam małe pytko odnośnie stanu Płynu chłodniczego. Jest jakaś tolerancje ubytku?? :whoeva: przez 30.000 km ubyło około 1 CM ze stanu na zbiorniku. Może to głupio zabrzmi ale czy jest to jakiś problem lub początek problemów?? :hmmm: :hmmm: :hmmm:
FR TDI 200 KM 430 nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaczy-k7
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 5 stycznia 2008, 15:55
Lokalizacja: PMI/PSZ
Auto: FR TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez mammoth » 9 maja 2009, 21:43

jezeli jest w granicy normy na zbiorniku to bym sie tym nie przejmowal
www.VAGserwis.pl diagnostyka, naprawy biezace, naprwy glowne VW Audi Seat Skoda Porsche Subaru Piekna 78 W-w tel. 669 51 76 75
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mammoth
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9 października 2005, 19:08
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: paSCUDO

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez sm00th » 4 października 2009, 10:56

Witam, przeczytalem calego posta i nie znalazlem sytyuacji podobnej do mojej. U mnie sytyuacja przedstawia sie w nastepujacy sposob: przed wyjazdem w trase stan plynu na poziomie min, po dojezdzie do celu stan plynu mniej wiecej w polowie min - max, nastepnego ranka stan plynu troche ponizem mini teraz najciekawsze samochod stoi tydzien nieuzywany po tygodniu zagladam pod maske a w zbiorniczku suchutko, caly plyn zniknal. W tym samym czasie caly dywanik pasazera mokry, ciecz jest tlusta i po wylozeniu gazetami widac ze ma rozowy kolor i na to wyglada ze plyn chlodniczy leje mi sie do kabiny, z tego co sprawdzilem to leje sie spod konsoli srodkowej na wysokosci nawiewow na nogi. Dokladnie nie sprawdzalem przewodow z braku czasu, ale mam do was prosbe o jakies naprowadzenie gdzie szukac powodow przecieku do kabiny.

Pozdrawiam
Obrazek
AHF+ by MR-Motors 140@309
Zobacz Profil
sm00th
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 17 grudnia 2007, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez motyka8 » 4 października 2009, 13:20

Napewno nagrzewnica ci pekla i plyn wycieka.
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez sm00th » 4 października 2009, 15:07

Dzieki motyka8!
Czy chodzi dokladnie o taki element http://moto.allegro.pl/item748449843_go ... wnica.html ?? Czy dokladnie chodzi o wymiennik ciepla nr 1j1 819 031 B? Jak skomplikowane jest jego wymiana, czy trzeba wyciagac cala nagrzewnice, czy mozna sie tam jakos dostac inaczej? I jeszcze jedno, dlaczego plynu ubywa tylko jak samochod stoi, a nie ubywa w trackie jazdy? Dodam ze mam climatroinc.

Pozdrawiam.
Obrazek
AHF+ by MR-Motors 140@309
Zobacz Profil
sm00th
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 17 grudnia 2007, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez motyka8 » 4 października 2009, 15:49

To ten element. W przedziale kabinowym niema nic innego oprucz nagrzewnicy w czym znajdowal by sie plyn. Mialem tak w vw Vento. Tam trzeba bylo wyciagnac cala deske. Roboty bardzo duzo. Jezeli nie robiles takich rzeczy to jedz do mechanika, ale nie byle jekiego. Wiem co pisze.

[ Dodano: Nie 04 Paź, 2009 ]
Poprostu nie ma sie z czego innego lac
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez loko66 » 16 lipca 2010, 08:46

Witam wszystkich! O kilku miesięcy mam problem z moim leonkiem. Zaczeło się od tego, że CZASAMI jak przegoniłem auto z prędkością ok. 170 rosła temperatura, ale jak zwolniłem do 120 temp. wracała do normy na 90st. Więc wymieniono termostat na oryinał VW i temperatura jest już cały czas 90 a w zamian wywala płyn tym otworkiem przy zbiorniczku wywrównawczym i jak sie zatrzymam to zapala sie lampka biiip że jest brak płynu. Po odkręceniu korka ciśnienie pssyyyk podnosi płyn do góry. Mechan sprawdził więc zawartość spalin w płynie i nie wykazało, żeby tam coś było. Korek czysty, ale go wymieniłem. Nic nie pomogło, więc wymienili chłodnice i też nic. Dalej wywala płyn zbiorniczkiem wyrównwczym. Tylko, że zauważyłem, że czasami moge jechać non stop 160 i nic, a czasami jak go przegonie 140 to sie opustoszy, jakby od przyśpieszania i dynamicznej jazdy tak sie robiło. Spec wgrywał mi program w niego w sumie po tym zauważyłem, takie objawy. Proszę o pomoc jak można temu zapobiec? Pozdrawiam!!
Pozdrawiam
Zobacz Profil
loko66
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 czerwca 2010, 10:09
Lokalizacja: Radom
Auto: LEON

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez zolnierzslawek » 18 lipca 2010, 15:01

Ja mam taki problem. Silnik 1.9 TDI 110 koni, AHF. Wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Tego samego dnia przejechałem ok. 35km sprawdzając zawartość płynu w zbiorniczku, nic się nie działo, stan był idealny, żadnych wycieków, temperatura w granicach 90 stopni C. Następnego dnia, przed wyjazdem z domu sprawdziłem płyn, wszystko w normie. Jechałem z prędkością ok. 70-100km/h. nic się nie działo, przejechałem tak ok. 50km potem wjechałem na autostradę i prędkość zwiększyłem do 200km/h po przejechaniu ok. 10 km usłyszałem sygnał dźwiękowy bo temperatura wzrosła do 120 stopni C. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik a ze zbiorniczka bardzo się dymiło, wyciekał płyn ze zbiorniczka nadmiarem, płyn się zagotował. Po odczekaniu chwile, uspokoiło się, płyn był w zbiorniczku wiec przejechałem jeszcze 500m żeby zjechać z autostrady i dalej to samo. Temperatura 120 stopni, gotuje płyn. Wiec zgasiłem silnik i po odczekaniu dłuższej chwili zbiorniczek zrobił się pusty wiec dolałem wody, weszło 3 litry. Zapaliłem silnik i było już wszystko dobrze, pojechałem dalej. Po przejechaniu ok. 50 km znowu sygnał dźwiękowy ale tym razem spowodowany brakiem płynu i nie jego przegrzaniem. Dolałem wody ok. 0.5 litry. Po przejechaniu kolejnych 20 km znowu dolałem 0.5 litry wody. Później wróciłem do domu przejechałem ok. 50 km i nic się nie działo, temperatura w i płyn w normie. Tego samego dnia wieczorem przejechałem ok. 180km nic się nie działo, następnego dnia przejechałem 150km i tez wszystko było dobrze. Dodam, że wcześniej to się nie zdarzało, nigdy płyn nie uciekał, korek wlewu oleju nie ma białej mazi, oleju nie przybywa. Co się mogło stać? Jakie są skutki takiego przegrzania silnika?
Zobacz Profil
zolnierzslawek
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 3 października 2007, 19:22
Lokalizacja: Brzesko
Auto: seat toledo 1.9 TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez węsier » 30 grudnia 2012, 19:18

Nie mam kanału, a że trochę zrobiło się na dworze sucho to postanowiłem się pogimnastykować na podjeździe i strzelić kilka fotek...
http://i46.tinypic.com/110iwcl.jpg
http://i46.tinypic.com/1qhoio.jpg
http://i48.tinypic.com/11t080h.jpg
http://i49.tinypic.com/2s7v01y.jpg
Czy z tych zdjęć da się wywnioskować co jest winowajcą wycieku? Czy to uszczelka, czy może jednak wężyk który widać na pierwszym planie na zdjęciu nr2 i 3?
Zobacz Profil
węsier
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 10 grudnia 2012, 12:10
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez napoleon81 » 7 czerwca 2013, 22:06

witam,
dopiero co kupiłem leona a tu problem.Jestem nowy na forum i zielony w naprawach leona.
Przeczytałem cały wątek i zgłupiałem bo mam obiawy po trochu z kazdego użytkownika a mianowicie:
- kupiłem autko we wtorek ,wracałem nim ok 300 km,nastepnie zrobiłem przez tydzień 100 km.Było ok.Jadąc w czwartek na trasie po 100 km zapaliła mi sie lampka od płynu-dolałem (1L). Jeżdziłem jeszcze po mieście i było ok.
W piatek wracałem do łodzi i znów lampka-dolałem (1L).Po ok. 100 km znów lampka i stwierdziliśmy że pod nogami pasażera jest mokro-wytarłem co mogłem.Załączały sie wentylatory i gasły,temp. cały czas 90 stopni i ani drgnie. Zbiornik prawie pusty
Zostawiłem auto do wystygnięcia i dolałem 2,5 l płynu.Dojechałem do domu ze 30 Km i jest narazie ok.
Sprawdziłem olej ok, korek od oleju i płynu czysty,zbiorniczek wyrównawczy też czysty,na postoju brak plam i wycieku.
Co jeszcze sprawdzić,co to może być.
Pozdr
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez tony065 » 8 czerwca 2013, 10:48

napoleon81, to może być cieknąca nagrzewnica, skoro masz mokro na dywaniku pasażera.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez napoleon81 » 8 czerwca 2013, 15:36

też tak bym chciał,dziś sprawdziłem węże i sucho,sprawdziłem trojak-ok,kopcenie-brak,zapach i inny kolor w zbiorniczku też brak,korek oleju czysty.
Dziś jeżdziłem i jest ok ,płyn też jest w podobnej ilości,w poniedziałek podjade do mechanika i niech sprawdzi,od razu wymienie wentylatory bo mam walnięte łopaty.
Pozdr
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez danielek90 » 8 czerwca 2013, 19:31

Czy to co wytarłeś z dywaników to była woda czy płyn chłodniczy? Jeśli woda to popraw gumę przykrywającą filtr kabinowy.
W moim przypadku ubytek płynu był spowodowany rozszczelnieniem chłodnicy,w samym rogu pociła się i wysychała został natomiast pomarańczowy nalot po odparowaniu płynu i to ją zdradziło.
Czy nawiewy dmuchają ciepłym powietrzem ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
danielek90
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8 czerwca 2012, 11:51
Auto: Seat

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez napoleon81 » 8 czerwca 2013, 19:56

a widzisz tu jest trop,a mianowicie wydaje mi sie że na 90 % to była woda, bo zero zapachu, koloru na chusteczkach nie było.Druga sprawa,że w tym samym dniu wymieniałem filtr kabinowy i powietrza, a do tego jeszcze napełniałem klime.
Dzień wczesniej jak jechałem na trasie miałem ubytek ale dywany suche.Inna sprawa ze całkowicie dolałem ze 3 litry i po paru dniach znikło. A co do nadmuchu to są zimne i to nawet jak jade na trasie to nie musze otwierać okna bo jest ok.
Dziwne jest to że jeżdziłem dziś i jest ok.
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Bob_79 » 9 czerwca 2013, 07:19

Ja miałem taki przypadek, że jak jeżdziłem spokojnie to nic się nie działo. Dopiero jak przekroczyłem 140 km/h w układzie robiło się jakieś większe ciśnienie i płyn wywalało przez zbiornik. Po wymianie uszczelki pod głowicą do dzisiaj spokój.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bob_79
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 czerwca 2010, 22:55
Lokalizacja: Pszczyna
Auto: Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez napoleon81 » 11 czerwca 2013, 09:36

dziś sprawdziłem i płynu ubyło tzn. w piątek nalałem prawie full a dziś mam ok połowy zbiornika,dziś podłoże karton i sprawdze czy nic nie leci.

-- 11 czerwca 2013, 10:36 --

Danielek 90 czemu pytałeś o nadmuch i ciepłe powietrze.
Dziś rano było zimno i jak jechałem to właczyłem nawiew na 25 a tu nic nadal zimne powietrze.Coś to znaczy?Może jednak nagrzewnica
pozdr
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez LoozaQ » 11 czerwca 2013, 11:41

Ewentualne wycieki sprawdzaj po nocy na zimnym silniku. U mnie winowajcą uciekającego płynu chłodniczego był pęknięty króciec z czujnikiem temperatury. Na ciepłym silniku nic nie było widać bo od razu odparowywało. Człowiek głupi, nie widział, dolewał co chwile płynu, po czym w trasie ubyło na tyle, że wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą i tyle w temacie....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez ksl » 11 czerwca 2013, 13:00

Mialem takie same objawy, UPG, wywalalo tak jak koledze dopiero przy lekko mocniejszej jezdzie przez zbiornik.
Szykuj sie na wymiane uszczelki itd..
pozdro Ksl
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez napoleon81 » 12 czerwca 2013, 15:06

witam,
dzis podjechalem do mechanika zajmujacego sie tylko skoda seat vw, i mowie mu o problemie znikającego płynu.
Zadał 3 szybkie pytania:
-czy jest cos na korku oleju i bagnecie
-czy widac mokro pod samochodem badz kolo zbiorniczka
-czy mialem wode pod nogami pasażera.
Po odpowiedzi wszedł do auta wsadził łape pod kokpit kolo pasażera,wyjoł ręke i polizał:)
I nagle stwierdził nagrzewnica bądz jakies przewody ją łączące.
Szaman czy wariat? , a moze fachowiec.
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez ksl » 12 czerwca 2013, 15:58

Witam,
- U mnie na korku i bagnecie nic nie było
-mokro pod samochodem też nie było, koło zbiornika tylko po pałowaniu
-w środku sucho
więc może padło coś innego niż głowica
pozdr ksl
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez tolo » 2 lutego 2014, 13:58

witam
mnie tez czeka wymiana nagrzewnicy :/ wymienial juz ktos z was ?? moze podpowiecie jakies wskazowki bo chce sam wymienic poniewaz nie ufam mechanikom :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 15:35
Lokalizacja: ROPCZYCE
Auto: LEON

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez secound » 30 maja 2014, 12:24

Witam
Z góry przepraszam że odkopuje temat ale mam mały problem i liczę, że pomożecie mi, mianowicie:
Ubywa mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Pozwoliłem sobie wykonać mały szkic by lepiej opisać Wam mój przypadek:
Obrazek
Uzupełniając płyn do pozycji 1 zawsze ubywa go do pozycji 2 i dalej już nic, podejrzewam że może zbiornik jest nie szczelny ale nie widzę żadnych oznak przeciekania, auto nie kopci, dziś wieczorem jeszcze sprawdzę czy po dodaniu gazu bulgota woda w zbiorniczku.
Co obstawiacie wymianę zbiornika czy mogę z taką ilością płynu śmigać?
Pozdrawiam

-- 29 maja 2014, 19:29 --

Witam
Sprawa wygląda tak, dziś po jeździe zaparkowałem auto przychodzę po 30 minutach, widzę plamę płynu chłodzącego na ziemi, po uruchomieniu silnika i dolaniu płyny zauważyłem, że kapie z tej plastikowej osłony pod silnikiem, jutro jadę do mechanika , mam nadzieje że to jakiś wąż lub opaska puściła, co o tym myślicie?

-- 30 maja 2014, 12:24 --

Witam
Mój problem został już naprawiony, przyczyną tego wycieku był gumowy oring w wężu od nagrzewnicy, po prostu wytarł się i przepuszczał płyn chłodzący.
Pozdrawiam.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
secound
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 marca 2013, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon I 1.9 ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez dara235 » 29 lipca 2014, 18:19

Witam wszystkich..pewno pomyślicie że znów ktoś 'odgrzewa kotleta' ale mój problem mimo że podobny nieco się rożni od innych opisywanych (czytałem post) niestety tez mam problem z płynem chłodniczym w moim Leonie 1.9 TDI :| wywala mi chłodziwo jak stwierdziłem przez zbiornik wyrównawczy(dokładniej tam z boku zbiornika chyba to jakieś odpowietrzenie) niezależnie od stylu jazdy, raczej nie szarżuje po drogach czasem nawet zaraz po uruchomieniu silnika czasem po dłuższej jeździe nie ma reguły, faktem jest że wycieka ,świeci kontrolka itd. temperatura nie wzrasta. Uszczelka pod głowicą? hmm..oleju nie przybywa, kolor normalny, korek czysty, nie kopci. Przy odkręcaniu korka zbiorniczka słychać sykniecie wytwarza się jakieś podciśnienie i wtedy poziom płynu trochę się podnosi. Bujam się z tematem ok. 2 m-cy dolewam płyn 'Kuler' i śmigam dalej ale coś z tym muszę zrobić. Może ktoś miał podobny problem? za wszelką pomoc i jakieś sugestie z góry dziękuję.
Zobacz Profil
dara235
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 maja 2014, 09:52
Auto: seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez ksl » 29 lipca 2014, 20:10

dara235 napisał(a):Witam wszystkich..pewno pomyślicie że znów ktoś 'odgrzewa kotleta' ale mój problem mimo że podobny nieco się rożni od innych opisywanych (czytałem post) niestety tez mam problem z płynem chłodniczym w moim Leonie 1.9 TDI :| wywala mi chłodziwo jak stwierdziłem przez zbiornik wyrównawczy(dokładniej tam z boku zbiornika chyba to jakieś odpowietrzenie) niezależnie od stylu jazdy, raczej nie szarżuje po drogach czasem nawet zaraz po uruchomieniu silnika czasem po dłuższej jeździe nie ma reguły, faktem jest że wycieka ,świeci kontrolka itd. temperatura nie wzrasta. Uszczelka pod głowicą? hmm..oleju nie przybywa, kolor normalny, korek czysty, nie kopci. Przy odkręcaniu korka zbiorniczka słychać sykniecie wytwarza się jakieś podciśnienie i wtedy poziom płynu trochę się podnosi. Bujam się z tematem ok. 2 m-cy dolewam płyn 'Kuler' i śmigam dalej ale coś z tym muszę zrobić. Może ktoś miał podobny problem? za wszelką pomoc i jakieś sugestie z góry dziękuję.


tak mialem idetycznie,
uszczelka pod glowica + parenascie mikropekniec glowicy
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Axee » 30 lipca 2014, 21:37

dara235, tez obstawiam uszczelke pod glowica :D Kompresja przedostaje sie do kanalu wodnego. Mozliwe rowniez uszkodzenie pompy wody, polegajace na obluzowaniu wirnika na osi, niemniej jednak 90:10 dla pierwszego przypadku. Pojezdzij ostro i sprawdz czy temperatura rosnie, po jezdzie na wysokich obrotach temperatura wzrosnie, a plyn ze zbiornika wywali na podluznice.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Brony777 » 31 lipca 2014, 07:57

Ja miałem w czterech miejscach popękaną głowicę. Po ostrzejszej jeździe na obwodnicy Garwolina zapalała się kontrolka od braku płynu w zbiorniczku nigdzie nie było śladu płynu a nie kopcił na biało oleju też nie przybywało dałem używaną głowicę + nowy wałek i szklanki i uszczelki 8)
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez dara235 » 31 lipca 2014, 18:08

hmm..czarny scenariusz..poważna sprawa i raczej kosztowna, no właśnie ile może kosztować naprawa? plus minus jakiś przedział żebym przygotował się finansowo :| eh...można z tym trochę pojeździć jeszcze czy należało by się śpieszyć? Zastanawiałem sie jeszcze nad tyn jak działa korek w zbiorniku wyrównawczym..on w przypadku wzrostu ciśnienia w układzie lub wzrostu temperatury przepuszcza płyn tak? może tu jest 'pies pogrzebany' wada korka co o tym sądzicie? psują się te rzeczy? pęknięty zbiornik? rysa która pod wpływem ciśnienia się powiększa i przepuszcza...chciałbym sprawdzić wszystkie możliwości żeby uniknąć zbędnych kosztów. Dziś założyłem wężyk na to odpowietrzenie przy zbiorniku wyrównawczym który poprowadziłem do butelki..chce mieć pewność że właśnie tędy ucieka.Pozdrawiam wszystkich..czekam na dalsze sugestie..narka
Zobacz Profil
dara235
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 maja 2014, 09:52
Auto: seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Brony777 » 31 lipca 2014, 18:28

Korek zawsze możesz kupić i podmienić ja też wykluczałem po kolei tańsze materiały ale wyszło jak wyszło u mnie było trochę czuć spaliny w wyrównawczym
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez dara235 » 21 września 2014, 21:00

Witam..zrobione autko..słono mnie to kosztowało..(głowica+rozrząd+pare drobniejszych usterek) jak na razie spokój. Dziękuję wszystkim za pomoc i nie życzę nikomu podobnych wydatków.
pozdrówko...
Zobacz Profil
dara235
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 maja 2014, 09:52
Auto: seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Brony777 » 22 września 2014, 09:54

Miałem to samo :/ a jeszcze mam trochę rzeczy do ogarnięcia ale brakuje $ na zrobienie :(
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez lukasz2002 » 22 października 2014, 14:26

przeczytałem cały wątek i podzielę się moją sytuacją:
auto leon 2 bxe zrobiony chip na 144 konie miesiąc po zabiegu pierwszy wyjazd na autostradę ( niemiecką ) but do 210km/h po czym zjazd na parking zapala się kontrolka płynu ;/ dookoła zbiorniczka widać wyciek jak również na płycie osłony silnika. Dolałem płyn ok 700 ml pojechałem po 250km znów dałem w palnik do 200km/h ta sama sytuacja....

Auto pojechało do mechanika sprawdzili na co2 brak, przejechali się na zimnym silniku już chlapało wokół zbiorniczka, wymienili zbiorniczek i korek na razie spokój auto już było przyciśnięte do 180km/h i jest ok.
Zobacz Profil
lukasz2002
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 8 czerwca 2014, 21:28
Auto: Leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez rah606 » 27 października 2014, 09:57

Panowie, ja uzupełniam regularnie płyn. Byłem na teście - ciecz w testerze zrobiła się zielona jak trawa (z niebieskiego), więc spaliny są w zbiorniczku. Teraz zastanawiam się jeszcze czy nie wypluwa, czegoś. Z wycieków zauważyłem tylko ten na zdjęciach poniżej:

http://i58.tinypic.com/slscia.jpg
http://i61.tinypic.com/2isjfb5.jpg

Staram się go nie katować teraz, bo nie mam kasy specjalnie żeby to zrobić, dopiero za jakiś miesiąc, półtorej - czyli zrobię nim z 1500 km. Czy mogę tak jeszcze chwilę pojeździć? I tak już przejechałem chyba ze 3 tyś zanim wpadłem na to. Płyn uzupełniałem ze 3 razy.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez skubi173 » 27 października 2014, 10:50

U mnie diagonoza była że od razu uszczelka bo dużo tez upływało zaryzykowaliśmy zamówiliśmy korek od pojemnika na płyn chłodniczy i przestało ubywać chociaż wygladał na dobry ale jednak gdzieś przy dużych prędkościach robiło się ciśnienie i wywalało płyn
Było @105KM @280NM
Jest: @170KM @355NM powered by BARTPOL/KINGSOFT
Zobacz Profil
skubi173
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 16 października 2012, 16:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez rah606 » 27 października 2014, 10:57

U mnie robiło się ciśnienie w układzie, jak odkręcałem korek od zbiorniczka to słychać było zmianę ciśnienia i poziom płynu wzrastał. Zrobiłem mały otworek, wierzyłem, że korek nie upuszcza. Teraz ciśnienia nie ma, bo ma połączenie z atmosferą, no ale płynu ubywa.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez skubi173 » 27 października 2014, 11:41

rah606 napisał(a):U mnie robiło się ciśnienie w układzie, jak odkręcałem korek od zbiorniczka to słychać było zmianę ciśnienia i poziom płynu wzrastał. Zrobiłem mały otworek, wierzyłem, że korek nie upuszcza. Teraz ciśnienia nie ma, bo ma połączenie z atmosferą, no ale płynu ubywa.


A zbiorniczek płyny chłodniczego prowałeś wyjąść pod sprawdzić cyz gdzies pod spodem nie przecieka czasem lubią się rozczelnić.
Było @105KM @280NM
Jest: @170KM @355NM powered by BARTPOL/KINGSOFT
Zobacz Profil
skubi173
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 16 października 2012, 16:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez canabisspnc » 29 kwietnia 2015, 19:05

Witam. W moim asv równiez zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Dzieje się to przy ostrym kacie, temperatura skacze do 100stopni i wywala płyn korkiem zbiorniczka. Mechanik zauważył że nie chodzi wentylator chłodnicy (wogóle sie nie kręci) tak więc do wymiany wiatrak oraz kompletny rozrzad z pompą wody. Sprawdzone również cisnienie wpompowane do zbiorniczka jakąś specjalna pompką 1,2bara to po 30min zeszło do 1 bara. Jakby była uszczela walnieta to chyba powinno więcej zejść lub było by widać jakiś wyciek? Moje pytanie takie czy uszczelka tez może byc do wymiany? Jak tam to trzeba by było zrobic to od razu z rozrządem. Dodam że mam turbo od arl to pewnie dmucha z 1,7
Podpis niezgodny z regulaminem - Admin
Zobacz Profil
canabisspnc
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24 czerwca 2012, 19:21
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Karola » 11 sierpnia 2015, 14:26

Witam,

również mam problem z ubywaniem płynu chłodniczego. Temperatura 90 st., żadnych dymów itp. Po przejechaniu ponad 800 km zbiornik prawie pusty, zapaliła się kontrolka, uzupełniliśmy płyn i teraz obserwujemy. Żadnych wycieków nigdzie nie widać (a może po prostu nie wiem gdzie szukać, bo się zwyczajnie na tym nie znam).
No i pytanie, które pewnie wyda się Wam głupie, ale wolę się upewnić - można jeździć na krótkie trasy, kontrolując poziom płynu, czy raczej się wstrzymać?

Z góry dzięki za wyrozumiałość i wszystkie sugestie i podpowiedzi :)
Zobacz Profil
Karola
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 czerwca 2008, 08:34
Lokalizacja: Stargard
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez decoWP » 29 grudnia 2015, 21:25

No i mnie dopadl problem z ubytkiem plynu :/ smigalem autostrada i nagle auto jak by stracilo moc na jakies 3sek.. Na drugi dzien odpalam a tu kontrolka i susza w zbiorniczku. zaczne od zbiorniczka,dolewam co 3-4 dni gdy odkrecam korek zbiorniczka to syczy jak by cisnienie jakieś schodzilo,kolor plynu bez zmian i niema bombli. Mam wrażenie ze auto zaczelo buchać dość mocno na bialo tzn bardziej przypomina to parę niż bialy dym. Wiadome jest teraz zimno to para powinna leciec z wydechu ale u mnie bucha dość intensywnie. Stan oleju bez zmian,nie ubywa nie przybywa. Od prawej str silnika jest mokro, demontowalem plastikowy trojnik aby zobaczyć czy jest caly. Niewidac na nim rządnych pęknięć. Jak mocniej przycisnę to czuc jak by hm...plyn sie spalal albo te wycieki parowaly pod wplywem temp. Macie jakieś pomysly? Sugestie? Rady? Gdzie dokladnie znajduje się pompa wody? Z góry dzieki za odp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
decoWP
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 lipca 2015, 09:47
Lokalizacja: Płock
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez rah606 » 19 lutego 2016, 22:46

Panowie potwierdzam - u mnie uszczelka była okej, także bankowo głowica walnięta. Miałem to samo, przy mocnym kacie wywalało płyn zaworkiem po nadkolu. Dolewałem regularnie. Olej okej, nie kopcił, mocy całkiem całkiem. Zmuszony byłem z powodu urwania grzybka zaworowego wymienić cały silnik, póki co - odpukać - problemów z płynem nie mam.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość