Obecnie najczęstszym silnikiem turbo-benzyna poddawanym tuningowi jest silnik 2,0 TFSi.
W seacie Leonie są 2 silniki 2,0 tfsi:
BWA 200PS
BWJ 240ps
I limitowana wersja 265PS
Są jeszcze inne oznaczenia silników 2,0 Tfsi takie jak AXX 200ps BHZ 265 ps, BYD 230Ps jednakże nie dostępne w Leonie.
Różnice między silnikami znajdziecie tutaj:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=198797
Poniżej opis modyfikacji jaki wykonuje się dla poszczególnych silników:
2,0 TFSI (200Ps)
• Stage 1 Chiptuning (240-250Ps, 330-340Nm)
• Stage 2 Kompletny układ wydechowy (265-275Ps, 360-370Nm)
• Stage 3* Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler (290-300Ps, 380-400Nm)
2,0 TFSI (240Ps)
• Stage 1 Chiptuning (280-290Ps, 360-380Nm)
• Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (310-320Ps, 400-420Nm)
• Stage 3 Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa
Układ dolotowy (340-350Ps, 430-450Nm)
Jeśli chodzi o wydajniejszy intercooler to montuje się od Audi S3 który jest cały aluminiowy i grubszy średnio o 1cm. Poniżej link jak wymiarami różni się dany cooler i coś dla tych co lubią mieć wszystko dużeeee:
http://www.goapr.de/ladekuehl.html
A tutaj coś dla majsterkowiczy:
Wymiana coolera w bliźniaczym Golfie V:
http://golfmkv.com/forums/showthread.ph ... +installed
lub bezpośrednia instrukcja obsługi ze strony APR
http://goapr.com/images/trans_fsi_ic_manual.pdf
Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to stosuje się najczęściej 2 producentów:
APR - http://www.goapr.de/fsi_pumpe.html
Autotech - http://shop.driversportinc.com/index.ph ... oductId=16
Tutaj porównanie obu pomp:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3343720
Dobrym rozwiązaniem jest również montaż większego filtra powietrza z Audi TT. Jednakże wymagane jest przeniesienie akumulatora do bagażnika lub montaż customowego filtra. I tutaj jest dość spory wybór:
http://www.goapr.de/2L_TSI_Turbokits.html
http://www.neuspeed.com/products/produc ... &p_id=1978
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... 69-9503TFK
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... /AE21-496C
http://www.namotorsports.net/detail.cfm/part_cd/FMIND02
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... SH-FSI-TSI
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020440TFSIK03.jpg
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020440TFSIK04.jpg
Obecnie produkowane są również inne Leon-y z silnikami TSI takie jak:
1,4TSI (125Ps)
• Stage 1 Chiptuning (150-155Ps, 230-240Nm)
1,8TSI (160Ps)
• Stage 1 Chiptuning (200-210Ps, 300-310Nm)
2,0TSI (211Ps)
• Stage 1 Chiptuning (250-265Ps, 340-350Nm)
Na dniach wrzucę jeszcze wykresy przyrostów po montażu wydechu i coolera na seryjnym sofcie silnika 2,0 TFSI.
Kompendium jest robione póki co na szybko i z czasem w miare ilości wolnego czasu będzie ewoluowało