WOJTASS napisał(a):Andi nie do końca sie z tobą zgodze, bo paliwa typu verwa czy cos podobnego nie są dobre do leona na PD. Jak pamietasz może ze spoatkanie pod milenijnym to handluje samochodami i w paru MB robiłem już wtryski ( bolączka CDI ) w Sobótce, Słotwinie i na koniec skończyłem we Wrocku na maślicach na ul karczemnej jak dobrze pamiętam i po rozmowie z kolesiem, który sie tym zajmuje powiedział, że "lepsze" paliwa nie są tak naprawde ani do PD, CDi hdi itp bo są za suche i wtryski sie zaciekraja w środku. Miał już dużo roboty przez to, że ktoś lał do MB np. tylko verwe. Mówił, że verwe można zalać ale nie cały czas tylko np raz na dwa - trzy miesiące. Na zimę mowil, że wystarczy dolać uszlachetniacza, żeby ropka nie zamarzła ale i to w odpowiedniej ilości, żeby nie przedobrzyć.
Nie jestem chemikiem i nie przepadałem tych paliw pod względem zawartości, ale podejrzewam, że nie ma tu takiego. Wiadomo wiedza na temat paliw, jest zdobywana z różnych źródeł, a problem tkwi w tym, że część informacji to ściema mechaników lub chwyty marketingowe producentów.
Według tych różnych informacji, te ulepszone paliwa:
1. Pozbawione są siarki
2. Posiadają dodatki które opóźniają wytrącanie się parafiny, pod wpływem niskich temperatur.
3. Posiadają dodatki smarne, które poprawiają smarowanie wtryskiwaczy i pompo-wtryskiwaczy.
4. Posiadają środki zapewniające czystość systemów wtryskowych paliwa.
5. Usuwają nagar (tak napisali )
itp.
No na ile to fakty, a na ile marketing, to wiedzą sami producenci. Ale na pewno te paliwa są czystsze i mają lepsze właściwości, od standardowych, chociażby ze względu na wyższe standardy jakościowe, jakie narzucają na nie sami producenci. Oczywiście jakieś rewelacyjne przyrosty mocy i inne super efekty, to bajki. Natomiast na pewno paliwa te nie powodują awarii, jak to niektórzy sugerują.
Słyszałem różne opinie od osób zajmujących się regeneracją wtrysków i pompo wtrysków, ale prawie wszyscy twierdzą, że ich awarie wynikają ze złej jakości paliwa w Polsce i radzą lać na renomowanych stacjach, a najlepiej te lepsze paliwa. Moim zdaniem, częste awarie regenerowanych pompo-wtrysków, wynikają bardziej z nieumiejętnej regeneracji, niż ze złej jakości paliwa, ale wymówka by winę zwalić na paliwo, jest idealna, no bo przecież kto pójdzie np do Shella czy Orlenu z żądaniem naprawy.
