więc tak, może komuś się przyda
do wymiany potrzebne są narzędzia takie jak:
- mechanik, niekoniecznie samochodowy - amator sztuk raz
- klucz oczkowy 21
- nasadka 16 z przedłużką 10cm
- klucz oczkowy 16
- klucz oczkowy 17
- kombinerki
- lewarek
wszystkie czynności związane z wymianą amortyzatora wykonujemy od strony nadkola, i sprowadza się to właściwie do odkręcenia 3 śrub (oprócz koła):
1. odkręcamy koło
2. odkręcamy śrubę mocującą amortyzator do piasty - klucz 21 - potrzeba dużo siły, przyda się przedłużka
3. odkręcamy śruby mocujące gniazdo amortyzatora od góry - nasadka 16 z przedłużką 10cm
4. wyjmujemy amortyzator razem z gniazdem, i odkręcamy go od gniazda - klucz oczkowy 16 + kombinerki
5. montujemy nowy amortyzator do gniazda - klucz oczkowy 17 + kombinerki (nowa nakrętka 17 razem z amortyzatorem)
dalej już wiecie co robić... a może wcześniej też żeście wiedzieli
cała operacja przy wymianie jednego amortyzatora trwała około 30min bez zbędnego pośpiechu...