Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 14 października 2009, 01:04

KriSSo - moim zdaniem przesadziles z np. z tym porownaniem biegu w mokasynie i bodajze kaloszu odnosnie wymiany samych sprezyn na eibacha. Jak pisal noktoto sprezyny pro-kit oferowane sa jako akcesoria seat sport i dedykowane do seryjnego amortyzatora. Takze imo nie moze byc tak zle jak piszesz.
Co do twardosci zaweszenia to nie mam z tym problemu. Kumpel ma tez 1.9 ale ref + pakiet sport i na poczatku po wyjezdzie z salonu samochod bardzo nieprzyjemnie podskakiwal na nierownosciach. Wystarczylo obnizyc cisnienie z 2.4 na 2.3 (przy 17" 7J 225/45/17) i jest absolutnie wystarczajaco pod wzgledem komfortu. Powiedzialbym nawet, ze mogloby byc jeszcze sztywniej.
Natomiast problemem jest dla mnie wysokosc zderzaka przedniego w sportline w zwiazku z tym nieszczesnym kraweznikiem na ktory musze najezdzac niemal codziennie:((( Po przeczytaniu opinii na temat pro-system boje sie natomiast, ze bedzie dla mnie za miekki i nie bedzie tak duzej roznicy w stosunku do samych sprezyn pro-kit. No i nie ukrywam, ze denerwuje mnie fakt, iz musialbym schowac/sprzedac moje ori amorki i sprezyny, a maja przejechane 13 kkm. Nie potrzebuje drugiego kompletu ani nie bede nic przekladal przy ewentualnej odsprzedazy jak argumentowal KriSSo.
pkonrad - widzialem autko Cotica (zreszta o tym pisalem) i przy tym zderzaku (seat sport) jest dla mnie za nisko. Zastanawialem sie jakby to wygladalo na seryjnym cuprowym/fr, bo z tymi deklarowanymi obnizeniami to roznie wyglada. Jezeli byloby 3-4 cm z przodu - ok, ale 5 - to juz ciezko raczej...i takie to wlasnie problemy sam sobie czlowiek wynajduje...ale od czego jest forum;)
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 14 października 2009, 05:19

TOMi_ napisał(a):z tym porownaniem biegu w mokasynie i bodajze kaloszu odnosnie wymiany samych sprezyn na eibacha.

Heh, no tak. To porównanie jest lepsze w przypadku zwykłego zawieszenia. Tu większość z Was w seatach ma sport-upy fr'y i inne cuda, które już fabrycznie są usportowione. Ok, niech będzie.

Co do twardosci zaweszenia to nie mam z tym problemu.

Rozumiem. Cóż, no sprawa subiektywna. Ja mówię wprost- sport system jest zdecydowanie a sztywny na dłuższą metę mam po prostu dość i springi zmienię na pro kit. Mam dziecko małe, żonkę i nie jeździ się wygodnie. Gdym był solo i miał 20 lat, to zawias bomba. To samo zresztą robi właśnie Cotic, z którym rozmawiałem wczoraj - wrzuca pro kit, bo się nie da jeździć.

Natomiast Pro-system będzie według mnie właśnie okej. Czekam z decyzją jeszcze, aż Cotic założy pro kity i potwierdzi mi, że warto, bo jest różnica, lub nie warto bo jej nie ma. Natomiast jeśli masz problem z wjazdem, to szkoda zderzaka, ja już przednią dokładkę wczoraj prawie zostawiłem zjeżdżając z krawężnika :killer:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 15 października 2009, 01:56

KriSSo napisał(a):ja już przednią dokładkę wczoraj prawie zostawiłem zjeżdżając z krawężnika :killer:

uuu...boli :(

No to bardzo mi pomogles teraz. Wczesniej pisales, ze w poprzednim autku (Renault - dobrze pamietam?) miales sport system i bylo komfortowo i to mnie troche przerazilo ;) Bo skoro komfortowy jest sport to co bedzie z pro system pod wzgledem prowadzenia? :D

Czekam z decyzją jeszcze, aż Cotic założy pro kity i potwierdzi mi, że warto, bo jest różnica, lub nie warto bo jej nie ma.

No i ja tez w takim razie czekam na opinie Cotica.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 15 października 2009, 06:08

TOMi_ napisał(a):miales sport system i bylo komfortowo i to mnie troche przerazilo

TOMi_, dla jednego komfortowo to jest Sport System czy gwint, a dla drugiego np. Citroen C6. Ja uważam że mój Leon FR jest w miare komfortowy (Pro-Kit), a jak przewiozłem kolegę który na co dzień jeździ Renault Megane z 1999 roku to powiedział. ze mu wszystkie plomby z zębów wyleciały i zapytał jak ja mogę jeździć tym samochodem na co dzień jeszcze z małym dzieckiem. Także jeżeli sam nie stestujesz to sie nie przekonasz jak jest naprawdę :)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 15 października 2009, 21:53

TOMi_ napisał(a):Wczesniej pisales, ze w poprzednim autku (Renault - dobrze pamietam?) miales sport system i bylo komfortowo i to mnie troche przerazilo

Ano właśnie, bo nie nawiązałem do tego wcześniej. Więc okazuje się, że sportsystem w poprzednim aucie kompletnie inaczej pracował - zupełnie, 100% różnicy. Tam było baaardzo miękko, zupełnie jak na serii, zawias nierzadko wręcz dobijał. Podobnie u kumpla w drugim Renault. Zatem po montażu w Golfie doznałem szoku, zupełnie inne prowadzenie (10 razy lepsze) i zupełnie inne tłumienie (wtedy kanapa teraz bardzo sztywno). Nie rozumiem zatem, na czym polega ta różnica. Albo Eibach przy konstrukcji zestawu do Renault coś spier ....... albo zmienili zupełnie parametry strojenia zawieszeń - ewoluowali :), albo po prostu w każdym aucie ten sam zestaw pracuje zupełnie inaczej. Moim zdaniem jednak coś spier ..... w kitach do Renault, bo wbrew nazwie "sportsystem" to sportu tam nie było żadnego, a zawieszenie moim zdaniem nie ma prawa dobijać na byle malutkim dołku, niedopuszczalne. Czyli coś nie tak. Dlatego każdy kto ze mną jechał pytał "gdzie ten sport". Teraz w Golfie ten zestaw pracuje rzeczywiście jak sport, zupełnie tak, jak KW, o ile ktoś tu miał okazję jeździć na KW. Zatem kupowałem nie w ciemno, tylko przekonany i pewny tego, jak będzie mi się jeździło. No cóż, bywa. Ja nie twierdzę, że to źle jeździ, nie chcę by ktoś się zraził do Eibacha. To znakomity zawias, jeździ i prowadzi się PERFEKCYJNIE, ale niestety - czuć każdego peta na jezdni. Z kolei teraz jak wożę kolegów, to twierdzą, że super to pracuje. Ale mi na co dzień jednak za sztywno. No nic, poczekam jeszcze co napisze Cotic, bo pakować znowu kasę w PRO KIT i wymieniać w ciemno, to strata pieniędzy, dlaczego chcę poczekać, czy warto i czy coś się zmieni. Jeśli warto, zmienię, a jak różnica znikoma, to sobie odpuszczę i będę latał na tym.

A na aucie to wygląda tak:
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 15 października 2009, 22:54

KriSSo napisał(a):poczekam jeszcze co napisze Cotic

Też czekam na opinie na temat Pro System w 1P :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 16 października 2009, 01:33

KriSSo dzieki za fotki. Roznica przed i po sport system - M A S A K R A !!!
Niezle go zglebiles, super to wyglada. Ale dla mnie niestety za nisko, wiec biorac pod uwage to, ze w Leonie nie bedzie wyzej, zostaje mi pro system lub same springi pro-kit (wiem co powiesz;)
Też czekam na opinie na temat Pro System w 1P :)

Czekamy zatem na Cotica.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 16 października 2009, 06:47

KriSSo, obniżenie jest rewelacyjne !! Samochód wygląda świetnie.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Passenger » 29 października 2009, 21:28

Ja chyba zdecydowałem się na montaż Sport-Systemu jak padną ori amorki... Jest jeszcze opcja Bilstein B6 + aktualnie używany Pro-Kit...
Czekam na opinie Cotica.

BTW, Eibach ARB dotarły :) Fotki w moim temacie.
LS3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Passenger
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 23 marca 2008, 14:41
Lokalizacja: PL
Auto: SS
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 29 października 2009, 23:12

Zmieniłem kółka na zimę 205/55/16 i kurczę zdecydowana poprawa, dużo lepiej się teraz śmiga. Zaliczyłem ostatnio traskę 500 km w obie strony i pytałem pasażerów, czy czuli dyskomfort na eibachu, stwierdzili wszyscy, że bardzo dobrze jeździ, mimo, że sztywno. Sam już nie wiem :). Może marudzę, może nie ... ja bym go tak z 15% zmiękczył i już by było idealnie :).
Natomaist Passenger, Ty masz Cuprę, to zupełnie inna bajka i inne przeznaczenie. U Ciebie sądzę sport-system sprawdzi się w 100%. Ja mam dupowóz, do wożenia siebie, dziecka, żony dlatego momentami nieco marudzę. Ale do Twoich zabaw solo, takim sprinterem, to eibach antiroll kit + sport system, to po prostu perfekcja prowadzenia, dosłownie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 30 października 2009, 06:35

Passenger napisał(a):Ja chyba zdecydowałem się na montaż Sport-Systemu jak padną ori amorki...

Ja również planuje takiego moda jak oryginalne amortyzatory będą już do wymiany ;)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Passenger » 30 października 2009, 10:10

KriSSo napisał(a):Natomaist Passenger, Ty masz Cuprę, to zupełnie inna bajka i inne przeznaczenie. U Ciebie sądzę sport-system sprawdzi się w 100%. Ja mam dupowóz, do wożenia siebie, dziecka, żony dlatego momentami nieco marudzę. Ale do Twoich zabaw solo, takim sprinterem, to eibach antiroll kit + sport system, to po prostu perfekcja prowadzenia, dosłownie.


Ja też wożę żonę i w planach potomka ;)
LS3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Passenger
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 23 marca 2008, 14:41
Lokalizacja: PL
Auto: SS
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 30 października 2009, 11:09

Passenger napisał(a):Ja też wożę żonę i w planach potomka ;)

Spoko spoko, moja córka od urodzenia jeździ na twardym sportowym zawieszeniu i nie narzeka, a ma już 2 lata i mówić umie ;)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 30 października 2009, 22:26

Ło kurna, to tu też żonaci i dzieciaci są? Ja myślałem, że tu większość solo i po 20 - 24 lata ma. :x
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 3 grudnia 2009, 22:47

Takie pytanie, w sumie zwiazane z teatem, moze ktos sie orientuje ile zawias powienien wytrzymac na naszych drogach , ja przekrczyłem 50 tys i wydaje mi sie ze juz troche czuc zużycie ( moze mi sie tylko wydaje) , jak i gdzie najlepiej sprawdzic zawias czy z ni wszystko ok?? :kreci:
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 4 grudnia 2009, 11:02

martig, podjedz na stację diagnostyczną (np. tam gdzie robią przeglądy okresowe) i sprawdzą Ci bez problemu ;)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 6 marca 2010, 20:49

Odświeżam temat :)

Miałem na jesieni wymieniać amortyzatory (rozważałem Koni FSD lub Eibach Pro-Damper), ale stwierdziłem, że jeszcze kilka miesięcy na zimowych 16" się przemęczę. Decyzja dobra, jak się okazało. Właśnie zamówiłem w UK komplet Koni FSD, łącznie z wysyłką będzie mnie to kosztować niecałe 2k PLN (u nas 2,5k, na jesieni 2,8k), gwarancja dożywotnia (tyle, że poprzez brytyjskiego sprzedawce realizowana, u nas jest 3 letnia). Oczywiście zdam relacje jak już nowe amortyzatory wylądują w Leonie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zwirek75 » 23 marca 2010, 22:35

Sprawdziłem w ETKA (dzieki Michal z hinta) moje seryjne wyposazenie no i mam coś takiego:
przod wyglada normalnie:
1K0 411 105 DQsprezyna srubowa 1 pasek barwny 2 paski barwne
1T0 413 031 FGamortyzator gazowy F >> 1P-9-045 000*


tyl:
1K0 511 115 FKsprezyna srubowa dla zawieszenia sportowego 2 paski barwne 1 pasek barwny
rozowy zolty

1K0 513 029 HAamortyzator gazowy dla zawieszenia sportowego F >> 1P-8-048 000*

Czyzbym mial seryjnie obnizone zawieszenie z tylu, czy o co chodzi :) ?
Ma ktoś pozyczyć VIN z FR (na priva - seryjne obnizenie o 15 mm) zeby porównać ?

[ Dodano: Sro 24 Mar, 2010 ]
Wiec FR TDI (dzieki sat666) ma z tylu sprezyny 1K0 511 115 FK opisane jako "sprezyna srubowa", amortyzator 1k0 513 029 HH opisany jako "amortyzator gazowy dla zawieszenia sportowego", przod 1K0 411 105 GT lub DQ opisany jako "sprezyna srubowa", amortyzator 1T0 413 031 FG opisany jako sportowy.
Czyli inne sprezyny z tylu, takie same z przodu, inne amortyzatory ... a ja dalej nic nie wiem :( - tzn nie wiem czy opisy maja cos wspolnego z obnizeniem czy nie

[ Dodano: Sro 24 Mar, 2010 ]
Tak generalnie można spróbować pomierzyć odległość między nakolem a ziemią podobnie jak zrobili to koledzy z 1M. Jak tylko będę miał auto to wpisze swoje wartości :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez vr6 » 26 marca 2010, 08:00

Jaka wysokosc ma oryginalne zawieszenie w 1P ??
Od ziemi do blotnika mam teraz z przodu 62,9 cm a z tylu 63,5 cm i nie wiem czy mam w miare dobra roznica miedzy przodem a tylem w stosunku do serii.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 26 marca 2010, 22:52

Jutro będę w aso to zmierzę te odległości.

Ja u siebie na feldze 18" z przodu mam 63 a z tyłu 64cm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez vr6 » 27 marca 2010, 05:43

Ojciec napisał(a):Jutro będę w aso to zmierzę te odległości.

Super , dzięki :ok:
Już można załozyć koła letnie więc trzeba opuścic gwint na dół :peace:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 27 marca 2010, 13:04

Dziś nie dałem rady dotrzeć do aso..... W poniedziałek będę tam na 100% bo jadę na przegląd. Jeśli do tej pory nikt tego nie pomierzy to wtedy ja to zrobię.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zwirek75 » 27 marca 2010, 16:00

Moja seria:
przod - 67 cm
tyl - 69 cm
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 29 marca 2010, 08:31

Byłem w aso dziś, zmierzyłem nowiutkiego leona z przebiegiem 4,5km.
Przód 68.8
Tył 70.8

Leon na felgach stalowych 16"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez vr6 » 29 marca 2010, 15:29

zwirek75 napisał(a):Moja seria:
przod - 67 cm
tyl - 69 cm

Znalazłem stare zdjęcia i mam dokładnie te same wyniki :peace:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 29 marca 2010, 15:36

vr6, z ciekawości o ile chcesz teraz obniżyć auto? no i jakie masz felgi na lato ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zwirek75 » 29 marca 2010, 22:05

Hmm, jaka jest szansa ze mi siadły sprężyny po dwudziestu paru tys. Km o te 1,5 centymetra ? Czy tez od razu były troszeczkę niżej ?
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez vr6 » 30 marca 2010, 06:14

Ojciec napisał(a):vr6, z ciekawości o ile chcesz teraz obniżyć auto? no i jakie masz felgi na lato ?


Przód 58cm , tył 59cm , felgi 17x7,5 opona 215/35.
Jeżeli opona przy skręcie nie będzie tarła o błotnik to będe kręcił jeszcze w dół :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Passenger » 13 kwietnia 2010, 22:34

Stabilizatory Eibach i WALK na miejscu. Kilka fotek i wrażenia w moim temacie... ale ogólnie auto jeszcze mniej się przechyla i jeszcze mniej wyjeżdża przodem w ostrych zakrętach :)

Orientujecie się może jaka jest różnica grubości między seryjnymi stabilizatorami Cupry a stabilizatorami z innych Leonów? Moje mogą być na sprzedaż za niewiele jeśli ktoś będzie zainteresowany...
LS3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Passenger
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 23 marca 2008, 14:41
Lokalizacja: PL
Auto: SS
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 kwietnia 2010, 23:12

Passenger napisał(a):Stabilizatory Eibach i WALK na miejscu.

Natomiast w moim Leonie zostały dzisiaj w końcu zainstalowane amortyzatory Koni FSD i stabilizatory H&R :)

Passenger napisał(a):auto jeszcze mniej się przechyla i jeszcze mniej wyjeżdża przodem w ostrych zakrętach :)

Odczucia podobne. Sztywniejsze stabilizatory naprawdę dają rade. Ciekawe ile by WALK jeszcze pomógł w moim przypadku.

Dodatkowo, dzięki Koni FSD wyraźnie poprawił się komfort jazdy na nierównych nawierzchniach. Jest znacznie lepiej niż na seryjnym zawieszeniu FR i kołach 16"!!! Warto dodać, że teraz jeżdżę na kołach 18", sprężynach Eibach Pro-Kit i wyżej wzmiankowanych stabilizatorach które to w pewnym stopniu wpływają na komfort negatywnie.

Muszę jeszcze trochę pojeździć na nowym setupie, żeby coś konkretniejszego napisać, zrobiłem raptem 40 km i to głównie w ruchu miejskim :( Będę chciał też przetestować różne ustawienia stabilizatorów (teraz przód i tył mam na soft).

Na razie jestem bardzo zadowolony, a coś czuje, że będzie jeszcze lepiej ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez rafi2002 » 11 maja 2010, 09:30

Polecam sprężyny AP właśnie zamontowałem (mają podoną charakterystyke do eibacha) auto leży 35/35 niżej. U mnie ten zestaw z KYB ultra SR-- zawias sztywny ale do jazdy na codzień idealne ;)
Zobacz Profil
rafi2002
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 8 stycznia 2009, 23:40
Lokalizacja: Lodz
Auto: Leon BZB K04

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zajcu » 18 maja 2010, 17:58

Witam.

Panowie mam problem, może ktoś mógłby mi powiedzieć na podstawie tych zdjęć co mam do wymiany, bo do wymiany mam ewidentnie parę rzeczy. Chce zamontować zawieszeni Kayba Ultra-Sr (w miarę tanie, i zbierają niezłe opinie) i chcę żeby wszystkie części były ok, możecie napisać jakie gumy itp powinienem wymienić, bo z zawieszenia to jestem zielony :(
Link do wydruku z geometrii zawieszenia:
http://picasaweb.google.pl/zajcu89/Zawieszenie?feat=directlink

Dowiedziałem się, że gumy wahacza są do wymiany, i poduszka pod silnikiem, ale nie wiem co jeszcze a chciałbym wszystko zrobić raz a dobrze. Pomożecie?

[ Dodano: Sro 23 Cze, 2010 ]
Witam,

Przepraszam ze pisze post pod postem, ale mam problem. Wymieniłem wszystkie części w zawieszeniu, wszystkie gumy, a jest ich od cholery. Zamówiłem amortyzatory exel-g od KYB i do nich sprężyny eibacha 30mm dedykowane do leona 1p. Montowałem to wszystko w bardzo dobrym warsztacie, na razie zostawię dla siebie jego nazwę, aczkolwiek każdy z Was na pewno o nim słyszał. Dostałem telefon od mechanika, że sprężyny są za krótkie i nie zostaną zamontowane, wytłumaczył mi, że sprężyny powinny dotykać, górnej i dolnej części amortyzatora, a tym brakowało 4cm. Dla ułatwienia narysuję o co mi chodzi:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodam, amortyzator znajdował się w stanie spoczynku, nie był zamontowany na samochodzie, więc w ogóle nie był ściśnięty. Według mechanika powinno być tak jak na pierwszym rysunku, a było tak jak na drugim, a ta przerwa na drugim rysunku miała około 4cm. Teraz proszę Was o rady, czy tak powinno być i po postawieniu samochodu i ciężaru na nim sprężyny cały czas dotykały by górnej i dolnej części amortyzatora? Czy możliwe jest, żeby coś dzwoniło, odskakiwało, i tłukło na nierównościach? Amortyzator KYB jest takiej samej długości jak oryginalny amortyzator. Więc jak dedykowane sprężyny mogą nie pasować?
Proszę Was o odpowiedzi.
176 KM nie daje rady, trzeba coś kminić ;P
Zobacz Profil
zajcu
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 18:14
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: 2.0 TDI BKD+

sprężyny S3

Postprzez bolek80 » 2 listopada 2010, 09:49

Mam pytanko czy sprężyny od Audi S3 po 2004r będą pasowały do mojego leona czyli bxe 2008r
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez bubolak » 2 listopada 2010, 17:30

bolek80, ktoś na forum ma założone sprężyny Ambiente z A3, więc z eSki powinny podejść.
Dobry pomysł z tymi springami. Wiesz może ile obniżają i jak się mają twardością do tych z Cupry (-14mm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez bolek80 » 2 listopada 2010, 17:54

nie mam pojęcia jak zachowują się te springi,może ktoś miał z nimi doświadczenia ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 2 listopada 2010, 20:30

bolek80 napisał(a):Mam pytanko czy sprężyny od Audi S3 po 2004r będą pasowały do mojego leona czyli bxe 2008r

S3 waży przeszło 100kg więcej niż 1P z BXE i jest awd więc jeśli nawet da się te sprężyny przełożyć (przód na pewno, nie wiem jak z tyłem) to jest to raczej kiepski pomysł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 27 listopada 2010, 10:25

podpowie ktos na jakich kątach ustawienia zawieszenia jezdzic, straciłem zbieznosc i musze podjechac na ustawianie , a nie wiem jak to wyglada fabrycznie??
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 27 listopada 2010, 11:35

martig, tu masz wszystko:

viewtopic.php?t=22827
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 27 listopada 2010, 12:19

noktoto, dzięki , jakos nie znalzałem tego tematu :zawstydzony:
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 27 listopada 2010, 23:24

Kojarzyłem, że coś takiego na forum widziałem, ale znalezienie tego dobrą chwile mi zajęło.

Przy okazji porównałem te dane z danymi z mojej ostatniej geometrii:

Obrazek

I chyba zakresy są tu trochę inne, ale może coś źle interpretuje :hmmm: Inne zakresy jakie znalazłem w sieci (np. na golfmk5.com) są takie jak u mnie. Może jakiś spec mnie oświeci.

Kont wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mam poza zakresem ze względu na WALK.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Kozak » 28 listopada 2010, 04:50

Ja dla odmiany odniosę się do poprzednich postów czyli :
bolek80 napisał(a):Mam pytanko czy sprężyny od Audi S3 po 2004r będą pasowały do mojego leona czyli bxe 2008r

i odpowiedzi :
bubolak napisał(a):ktoś na forum ma założone sprężyny Ambiente z A3, więc z eSki powinny podejść.
Dobry pomysł z tymi springami. Wiesz może ile obniżają i jak się mają twardością do tych z Cupry (-14mm)

więc tak , Ambiente w nomenklaturze Audi to wersja komfortowa więc sprężyny z tej wersji wyposażenia nie obniżą nawet o -1 mm , jeżeli chciałbyś springi z A3 to szukaj z wersji Ambition bo to jest odpowiednik powiedzmy Leonowego Top Sport i są niższe o -16 mm w stosunku do pozostałych wersji czyli podstawowej Atraction i komfortowej Ambiente .
Co do sprężyn z S3 to tak jak było wcześniej napisane przód na pewno będzie pasować ( znaczy da się zamontować ) tył przypuszczam że nie bo w S3 jest Quattro czyli 4x4 czyli inne zawieszenie z tyłu .
Natomiast to że przednie springi da się zamontować to nadal nic nie znaczy że będzie niżej gdyż wg mnie silnik w S3 jest lżejszy niż BXE ( bo to ciężki dieslowy klamor ) czyli reasumując po zamontowaniu sprężyn z S3 nie uzyskasz takiego obniżenia jak w S3 .


Ale zamotałem , hehe , jakby ktoś podał PR z wlepki z S3 dotyczącą zawieszenia to można by dokładnie sprawdzić wg ETKI klasę obciążenia osi w S3 i BXE

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez bubolak » 28 listopada 2010, 13:46

Kozak, sory chodziło mi o Ambition a nie Ambiente. Springi z FR/sport up są o 7mm niższe, a z Cupry o 14mm. Parę osób jeździ na springach z Cupry, która wcale nie jest lżejsza od Leona z BKD.
BKD- 1315kg; Cupra - 1375kg, S3 1455kg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez bolek80 » 29 listopada 2010, 07:57

Dzięki za rady,a jak ze springami od s-line?Kombinuję bo nie bardzo moge znależć springów od fr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 9 grudnia 2010, 13:06

W najbliższym czasie chce sprawdzić zbieżność no i mam pytanie do was, zgodnie z tym http://img62.imageshack.us/img62/9867/zawias1p.png na które parametry powinien patrzeć mechanik tj. zawieszanie standardowe, zawieszenie sportowe, zawieszenie FR/Cupra. Z leonie mam gwint i obniżenie w porównaniu do serii to jakieś -50/- 40
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez kierownik » 9 grudnia 2010, 21:31

hej. Przymierzam się do zakupu gwinta do cupry 1p jakiego producenta polecacie np kw vs witec ?? pewnie gwint pedzie tak samo sztywny jak i seria :D :D Bosko :D
Zobacz Profil
kierownik
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11 września 2008, 08:56
Lokalizacja: pomorze
Auto: leon 1P BWJ

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez vr6 » 10 grudnia 2010, 07:23

Ojciec napisał(a):W najbliższym czasie chce sprawdzić zbieżność no i mam pytanie do was, zgodnie z tym http://img62.imageshack.us/img62/9867/zawias1p.png na które parametry powinien patrzeć mechanik tj. zawieszanie standardowe, zawieszenie sportowe, zawieszenie FR/Cupra. Z leonie mam gwint i obniżenie w porównaniu do serii to jakieś -50/- 40


Ja mam ustawienia z zawieszenia sportowego :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 27 stycznia 2011, 16:57

Czytając ten temat poruszyliście kwestię średnicy amorków w BXE. Zamówiłem prosystem i zastanawiam się czy dobry. Zamówienie poszło na 50mm.

Czy któryś z bardziej zorientowanych Kolegów mógłby tę kwestię raz na zawsze rozwiązać?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 27 stycznia 2011, 17:20

Czy to nie jest tak, że w samochodach z hamulcami 280mm są amorki o średnicy 50mm, a w reszcie 55mm?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez bolek80 » 27 stycznia 2011, 17:38

noktoto napisał(a):Czy to nie jest tak, że w samochodach z hamulcami 280mm są amorki o średnicy 50mm, a w reszcie 55mm?


raczej masz rację
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 27 stycznia 2011, 17:58

No to mi ulżyło, że nie stracę czasu na reklamacje, zwroty, itp.

Podziekować :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości