Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez motyka8 » 31 sierpnia 2011, 21:12

Cytat pochodzi z forum fokusa.
Witam wszystkich , z uwagi na to że temat koła dwumasowego i problemów z nim związanych pojawia się często na forum a i w mojej foce miałem obawy co do kondycji tego koła o których pisałem tu http://forum.focusklubpolska.com/vie...ight=dwumasowe trochę czasu minęło i problem u mnie nie minął..... odstawiałem w końcu fure do ASO najpierw do Multeximu w Katowicach a potem BOSSA w B-Bej i w jednym i drugim ASO stał parenaście dni gdzie goście robili wszystkie możliwe testy czujników , programów, kabli itp ostateczna diagnoza : koło dwumasowe do wymiany koszt w od 3 tys ( samo koło) do 5,7 (koło, sprzęgło i rozruszniki - bo występują dwa rodzaje wieńców zębatych) jednym słowem szok !!!. Natomiast gdy zapytałem jak zdiagnozowano to koło odp „no prosze pana silnik bardzo szarpie przy uruchamianiu i wszystko na 1000 % jest sprawne wiec pozostaje tylko koło” . Z uwagi na tak „fachową” odpowiedź sam chciałem się upewnić jak to jest........ trwało to trochę ale dziś już wiem chyba wszystko na ten temat. Wiec tak producentem fabrycznym tych kół jest LUK i to właśnie ludzie z LUK-a mi pomogli . Żeby zdiagnozować koło dwumasowe nie trzeba jechać do ASO ani nie trzeba żadnych komputerów i innych bajerów które tylko w błąd wprawiają . Trzeba tylko wymontować rozrusznik co w FF tdci jest banalną czynnością każdy to potrafi zrobić . Gdy rozrusznik wymontujemy zobaczymy dwie masy koła : jedna z wieńcem zębatym a drugą bez niczego ( na jej obrzeżach widać ślady wycinania plazmą – nie obrobiona mechanicznie – „surowa”) i właśnie ta drugą masę przekręcamy w dowolnym kierunku do oporu i w tym położeniu zaznaczmy markerem jedną i drugą masę tak żeby był punkt odniesienia . Następnie tą samą masę przekręcamy w przeciwnym kierunku do oporu miedzy zaznaczonymi punktami powstaje pewien dystans : fabrycznie on wynosi około 1,5 cm dopuszczalny około 5-6 cm ja przy przebiegu 37 tyś km mam 4,3 cm czyli nie mało ale w normie wiec co robić jak dalej szarpie ???. U mnie problem ”rozwiązała” pewna klientka w ASO która przy mnie reklamowała że przy ruszaniu gaśnie jej samochód ( TDCI) a Pan z ASO no to „te silniki maja system ochronny przed uszkodzeniem, który polega na tym że jeżeli silnik nie osiągnie 500 obr/min to komputer go wyłącza w celu ochrony przed uszkodzeniem i musi Pani dodać więcej gazu przy ruszaniu”. Po tej informacji podejrzenie padło na rozrusznik że może to on nie „wykręca 500obr/min i silnik gaśnie i zapala przy uruchaminiu powodując efekt jak by „maluch” zapalił do tyłu na jeden cylinder . Kupiłem w ciemno rozrusznik używka 220PLN ze 115 konnego TDCi i wymontowałem i rozebrałem mój stary miał lekko wyrobione tylne łożysko – tulejkę i czuć go było lekko spalenizną ale po za tym git . No więc zamontowałem kupiony rozrusznik i z ogromna nadzieją do stacyjki iiiii EUUREKA silniczek zakręcił jak młynek do kawy i od razu odpał następnie próba drogowa rozgrzałem go ostro i ponownie odpał na ciepłym nawet nie drgnął i zagadał natychmiast i tak jest od trzech miesięcy supeeer - odpał od tyku czy ciepły czy zimny . Pozdrawiam wszystkich i jak by ktoś chciał więcej info to jestem do dyspozycji .

Czy w naszych leonach tez tak mozna sprawdzic dwumas
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 2 września 2011, 13:25

@motyka8,

ale machnąłeś kolego wykład :o


Najlepiej to olać tą teorie a 'Kupić praktykę' a conto. Czyli 1-mas. U mnie już leży i czeka, bo warto kupić jednak używkę wcześniej, a nie kiedy nagle dotknie Cię problem. Samo sprzęgło kupić (kpl.) - żaden problem. Po co brnąć w koszty próby, jak można zamknąć temat za 500,- zł w zakupie (prawie 1/2 tego rozrusznika) i mieć potencjał na przyszłosć ?
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez CupRacing4 » 2 września 2011, 18:17

leoTDI, a jak się będzie czuła skrzynia na 1-masie?
Przestrzegano mnie przed takimi pomysłami w dieslu o momencie ponad 300nM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CupRacing4
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 24 maja 2011, 19:24
Auto: brak

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tkoczi » 3 września 2011, 10:20

CupRacing4, do skrzyni 6biegowej nie wrzucisz jednomasa... z tego co mi wiadomo

Jeśli jest 5ka to wszyscy wrzucają jednomasa z 1z (taki jak w g60) i dokupują sprzęgło z g60 lub VR6.
U siebie w ibizie miałem VR6 i trzymało 340NM a są i tacy co mają ponad 380NM. Z tym, że sprzęgło z VR6 jest słyszalne dla uszu (sprężynki) i trochę denerwujące.
Leon 1m ASZ++; viewtopic.php?f=32&t=28668 - GTB20, nowy wydech, KW v2, Tomasony, FMIC, soft
Zobacz Profil
tkoczi
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 9 października 2009, 10:13
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 3 września 2011, 17:57

tkoczi napisał(a):do skrzyni 6biegowej nie wrzucisz jednomasa... z tego co mi wiadomo

Zle Ci wiadomo.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 18:11

marcus415 napisał(a):
tkoczi napisał(a):do skrzyni 6biegowej nie wrzucisz jednomasa... z tego co mi wiadomo

Zle Ci wiadomo.

chociażby http://www.performanceclutch.co.uk/19lt ... 606867.php

:)

A co do tego, że się coś posypie - najlepiej autem nie jeździć w ogóle się wtedy nie sypie.
Myślisz o tuningu to zawsze coś może Ci się stać.

w audi mam jednomasę bo dwumasa odmówiła dalszej kolaboracji przy 90 tysiącach. Fakt, na postoju, na klimie, skrzynia rzęzi jakby zaraz się miała rozpaść, w takich modelach jak mój normalne, na sprzęgle jest cisza i spokój - co też normalne.
Trzeba sobie zadać proste i jasne pytanie - czy potrzebny Ci jednomas.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Tygrysek » 3 września 2011, 18:21

Sammael, rozwiń prosze:
Sammael napisał(a):Trzeba sobie zadać proste i jasne pytanie - czy potrzebny Ci jednomas.


że jak.... cytuję: "dwumas cichszy ale droższy... a jednomas głośny ale tańszy.... " ??
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 18:35

Tygrysek napisał(a):że jak.... cytuję: "dwumas cichszy ale droższy... a jednomas głośny ale tańszy.... "

Tego nie można powiedzieć... bo sportowe koła jednomasowe często ceną dorównują seryjnej dwumasie.
Jednomas będzie przede wszystkim NIEZAWODNY(nie ma w nim się co popsuć) dla mocno stuningowanego silnika. Sam do siebie założyłem jednomas trochę na wyrost ale w wypadku spalenia sprzęgła zmienie tylko tarczę+docisk.
Do 1.9TDI na 6 biegowej skrzyni, jednomasy nie są popularne bo często są drogie, powodują zwiększone wibracje a seryjne dwumasy (np. sharan) dużo wytrzymują. Jest po prostu alternatywa dla 1.9TDI na 6 biegowej skrzynce. W moim leonie miałem cały zestaw sprzęgła z sharana i żyje do dzisiaj i ma się w dobrze. Ale... nadejdzie kiedyś jego dzień.

[ Dodano: 3 Wrzesień 2011, 19:42 ]
Aha - do 1.9 TDI na 5 biegówkach i sprzęgle 228mm zakłada się jednomasy bo faktycznie są tanie (zamiennik z innego samochodu) a nie występuje alternatywna dobra dwumasa (jak dwumas z sharana - średnica 240mm - 6 biegów)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 3 września 2011, 18:49

Sammael napisał(a):Tego nie można powiedzieć... bo sportowe koła jednomasowe często ceną dorównują seryjnej dwumasie.

Lub sa drozsze, jak np. jednomas Sachsa.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 18:49

marcus415 napisał(a):sa drozsze, jak np. jednomas Sachsa


to fakt, to fakt... bolała kieszeń ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 3 września 2011, 18:54

Sammael napisał(a):
marcus415 napisał(a):sa drozsze, jak np. jednomas Sachsa


to fakt, to fakt... bolała kieszeń ;)

ale za to 7,2 kg :))
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 18:58

marcus415 napisał(a):ale za to 7,2 kg

To jedno... a drugie to mówie, seryjny dwumas to był rozjechany jak... panie lekkich obyczajów przy drogach szybkiego ruchu.
A minus jedyny - siara jak na mcdonalda podjeżdżam na klimie bo brzęczy niemiłosiernie dlatego stoję na sprzęgle :P :P
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Tygrysek » 3 września 2011, 19:03

czyli jak w 5-cio biegowej skrzydni padnie sprzęgło, to z czystym sumieniem można pakować jednomase...
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 19:05

Tygrysek napisał(a): to z czystym sumieniem można pakować jednomase...

z czystym sumieniem i ze świadomością, że dieslem będzie Ci więcej telepać ale bez przesady. W granicach normy a może nawet nie odczujesz.
Byle byś nie kupił do tego sprzęgła Valeo... ;) bo będziesz mógł się dowiedzieć co to znaczy "zapach palonego sprzęgła o poranku"
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Tygrysek » 3 września 2011, 19:13

:ok:
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez motyka8 » 3 września 2011, 20:55

motyka8 napisał(a): Żeby zdiagnozować koło dwumasowe nie trzeba jechać do ASO ani nie trzeba żadnych komputerów i innych bajerów które tylko w błąd wprawiają . Trzeba tylko wymontować rozrusznik co w FF tdci jest banalną czynnością każdy to potrafi zrobić . Gdy rozrusznik wymontujemy zobaczymy dwie masy koła : jedna z wieńcem zębatym a drugą bez niczego ( na jej obrzeżach widać ślady wycinania plazmą – nie obrobiona mechanicznie – „surowa”) i właśnie ta drugą masę przekręcamy w dowolnym kierunku do oporu i w tym położeniu zaznaczmy markerem jedną i drugą masę tak żeby był punkt odniesienia . Następnie tą samą masę przekręcamy w przeciwnym kierunku do oporu miedzy zaznaczonymi punktami powstaje pewien dystans : fabrycznie on wynosi około 1,5 cm dopuszczalny około 5-6 cm ja przy przebiegu 37 tyś km mam 4,3 cm czyli nie mało ale w normie wiec co robić jak dalej szarpie ?? ?.


Ale czy w ten sposob mozna jednoznacznie okreslic stan dwumasa. Ja dzis patrzylem i umnie jest okolo 4cm luzu.
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 21:02

dwumas to dwumas, nieważne jakie auto. Osobiście o takiej metodzie nie słyszałem. Tym bardziej, że dwumasa często "rozkoleboce" się dodatkowo na boki - jak leży na płasko - to góra-dół.
Zawsze patrzyłem na dwumasy wyjęte. A w aucie słychać i czuć, że dwumas już nie robi.

od 0:19 http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag
Z resztą tutaj też ją doskonale na filmie słychać jak cyka.

I jak Wy to niby mierzycie, przez ten malutki otworek technologiczny?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez motyka8 » 3 września 2011, 21:07

Jak rozrusznik wyciagniesz widac wiecej
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 3 września 2011, 21:09

Nie doczytałem w tej metodzie... w każdym razie. Dobrą metodą jest wrzucenie najwyższego biegu i przyspieszanie z bardzo niskich obrotów, jak telepie budą to dwumas umarł.

Jak widzisz na filmie - ta dwumasa raczej nie chodzi na boki o 6 cm czy tam więcej po obwodzie, jak ktoś tam podał, że tyle jest tolerancja.

[ Dodano: 3 Wrzesień 2011, 22:10 ]
Proszę jeszcze jeden film http://www.youtube.com/watch?v=wqT4w2yF73Q
Dlatego uważam, że to jest jedyna, prawdziwa metoda diagnozy.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 3 września 2011, 21:32

motyka8 napisał(a):Jak rozrusznik wyciagniesz widac wiecej

Ale po co? Dwumas jak sie zacznie sypac, to sam Ci o tym powie.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez motyka8 » 3 września 2011, 21:36

Ja pytam bo tez nigdy o tym nie slyszalem. Tylko kolega ktory ma fokusa wzbudzil we mnie taka ciekawosc ze dla proby wyjalem rozrusznik w moim leonie
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sony » 3 września 2011, 22:29

Sammael napisał(a):Dobrą metodą jest wrzucenie najwyższego biegu i przyspieszanie z bardzo niskich obrotów, jak telepie budą to dwumas umarł.
Święte słowa :) 60km/h na budziku, zapięty V bieg i gaz do podłogi. Jak telepie to powoli czas na jednomas ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 4 września 2011, 10:49

u mnie dwumasa w pełni sprawna i też potrafi telepać, wymieniłem na LUK, to tylko diesel:) jak obroty nie spadają to jeździć i się cieszyć:)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez mazi89 » 4 września 2011, 10:54

mam takie pytanko trochę odbiegające od tematu - kupiłem leona 1P z przebiegiem 46 tys, 1.9 bxe i chipem na 145 koni - wytrzyma to dwumas chociaz przez nastepne 46 tys biorąc pod uwage, ze auto "nie bedzie butowane" tylko uzytkowane z głową.
nie ma mnie teraz przez ponad tydzien w domu to nie mam mozliwosci sprawdzic jego stanu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e95b6780df
Zobacz Profil
mazi89
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lipca 2011, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 08
Silnik: BXE 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sony » 4 września 2011, 11:36

mazi89, jak będziesz użytkował auto z głową to powinno być ok ;) Jednak stosunkowo szybciej się będzie oczywiście dwumas zużywał. Poza tym pytanie właśnie w jakim jest stanie obecnie i czy przebieg jest realny :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez mazi89 » 4 września 2011, 12:54

Niestety chyba nie będę w stanie realnie ocenić zużycia gdyż "od zawsze" w mojej rodzinie wszyscy jeżdżą benzyniakami i jest to nasz pierwszy diesel.
Przebieg wydaje się realny - samochód kupiłem od forumowicza:
viewtopic.php?t=25228
Wszystko jest udokumentowane, sam też dzwoniłem do serwisu Solo w Kielcach gdzie autko było doglądane w celu potwierdzenia przebiegu.
Wcześniejszą książkę serwisową też ma.

Samochodem jeździ też moja mama która raczej wyznaje zasadę jazdy na niskich obrotach.
Jakieś zalecenia jazdy przy takich modach?
Ona raczej nie jeździ sporo powyżej 2 tys obrotów.
A jak już się rozpędzi to tak ok 1,5.
Zobacz Profil
mazi89
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lipca 2011, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 08
Silnik: BXE 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 4 września 2011, 18:50

Samochodem jeździ też moja mama która raczej wyznaje zasadę jazdy na niskich obrotach.
Jakieś zalecenia jazdy przy takich modach?
Ona raczej nie jeździ sporo powyżej 2 tys obrotów.
A jak już się rozpędzi to tak ok 1,5.



mam takie pytanko trochę odbiegające od tematu - kupiłem leona 1P z przebiegiem 46 tys, 1.9 bxe i chipem na 145 koni - wytrzyma to dwumas chociaz przez nastepne 46 tys biorąc pod uwage, ze auto "nie bedzie butowane" tylko uzytkowane z głową


auto do 1500rpm to nie jest uzytkowanie z glowa !
sam sobie odpowiedziales na zadane pytanie przez siebie
poczytaj forum a w szczegolnosci ZASADY UZYTKOWANIA TDI (jest taki post)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 4 września 2011, 21:29

do 100tys powinieneś dojeździć, ale używaj auto 2,5 do 3,5tys przy ekonomicznej jeździe i z głowa:), silniki diesla są wysokoprężne i potrzebują więcej kopa.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Klikoś » 4 września 2011, 21:55

mazi89 napisał(a):Samochodem jeździ też moja mama która raczej wyznaje zasadę jazdy na niskich obrotach.
Jakieś zalecenia jazdy przy takich modach?
Ona raczej nie jeździ sporo powyżej 2 tys obrotów.
A jak już się rozpędzi to tak ok 1,5.


To tak się da w ogóle jeździć? To co przyśpiesza tylko przez jakieś 500rpm? No jak tak będziecie auto użytkować to ten dwumas nie wytrzyma za długo...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 4 września 2011, 23:54

florek napisał(a):silniki diesla są wysokoprężne i potrzebują więcej kopa.


Ja tylko napomknę... że silnik diesla = silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) = silnik wysokoprężny. Wysokoprężny nie dlatego, że potrzebuje kopa, albo że jest wysoki i pręży muskuły tylko dlatego, że ma wysoki stopień sprężania np. 19:1
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 5 września 2011, 12:11

o to chodziło właśnie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez adam1.9TDI » 9 września 2011, 17:53

Kupilem dzisiaj uzywany dwumas. Sprzedawca zapewnial ze jest praktycznie nowe po przebiegu 900km. Dzisiaj je odebralem, posiada niewielki( moze wielki) luz. Wiec czy nowe kola maja luzy??? Wogole moze wrzuce link do filmiku z tym luzem i czy ktos moze mi po tym powiedziec czy to oplaca sie wrzucac do auta???? filmik dodam za ok 1,5h
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 9 września 2011, 20:56

koło nie może mieć luzów, jak położysz je i rękoma ruszasz w lewo i prawo - porusza się koło to znaczy że zaraz będzie do wymiany.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 10 września 2011, 02:19

nawet nowe z pudełka dwumasy mają luzy więc nie fisiuj ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 10 września 2011, 09:55

to ładne te nowe są:), moje nie miało luzów:)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 10 września 2011, 15:19

florek napisał(a):moje nie miało luzów

to ladne to nowe miales :))
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Kozak » 10 września 2011, 16:10

ja kupowałem nowe ori sprzęgło w ASO i też miało luz

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez adam1.9TDI » 10 września 2011, 22:04

Moje też ma ale mały. Nie nam obecnie czasu ale nagram filmik z moja dwumasą i będzie można ocenić. Nie chce zepsutego zakładac.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 10 września 2011, 22:25

http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag jak masz takie luzy to nie zakładaj
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 10 września 2011, 22:27

florek, wiesz, że na poprzedniej stronie ten film wrzucałem? ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 11 września 2011, 10:22

a to przepraszam też na youtube wszedłem:) chyba że jesteś jego autorem to nie chciałem naruszyć twojego autorstwa:)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez lukaszn07 » 12 września 2011, 13:16

witam
mam pytanie padł mi dwumas, i czy planowanej mocy ok 160KM i ok 360 Nm warto inwestowac w jednomas?? silnik 1.9 ASV
Zobacz Profil
lukaszn07
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 17 maja 2008, 10:29
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Wyplosz » 12 września 2011, 14:59

lukaszn07, naturalnie że sie opłaca, bo seria długo nie pojeździ z takim niutonem
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez carnivore836 » 17 września 2011, 14:33

O kołach dwumasowych po angielsku ale może się przyda.
http://www.youtube.com/watch?v=MMW8UrEn ... re=related
Zobacz Profil
carnivore836
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 07:36
Lokalizacja: Stare Oleszyce
Auto: Golf 6
Silnik: turbo diesel inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Nastar » 21 września 2011, 19:38

Hehe - teraz mi niektórzy tutaj klina zabijają... Obecnie mam program 140/300, ASV, przebieg 105kkm, dwumas zdrowiutki. Planuję mody (ARL,CSMIC,230, pompa seria 10) i dojście do mocy ok. 16xKM i ok. 350Nm.
Nawet już zakupiłem sprzęgło Sachsa oraz koło jednomasowe (czeka na zabielenie).
W założeniu chciałem od razu przełożyć z innymi gratami również sprzęgło z zamachem ale teraz tak pomyślałem, że może pojeżdżę na dwumasie aż się nie wysra (tuner podmodeluje wykres co by pojeździło to trochę) ?
Szkoda wywalać sprawne sprzęgło i dwumas na złom ... a z drugiej strony po założeniu jednomasu będzie mnie korciło żeby jechać na korektę co by "niutona" dołożyć lekko z dołu ;-)
Co radzicie ?
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez konstant » 21 września 2011, 19:52

Ja bym wsadzil od razu jednomas. Tyle kasy wywalisz w moc a chcesz zaoszczedzic troche uzywajac dwumasu az padnie ? hmm.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 21 września 2011, 20:23

jaki jest sens wywalania czegos co jest dobre jeszcze?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Nastar » 21 września 2011, 20:25

grzybek, ale toż to esencja tuningu jest właśnie :p
Na razie skłaniam się do wymiany za jednym ZAMACHEM :-) Najwyżej sprawne części wystawię gdzieś do sprzedaży - ktoś jeszcze może skorzysta.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 21 września 2011, 20:33

Nastar, albo skorzysta albo sie przestraszy

szkoda wywalac kase na wymiane bo stare sprzeglo troche moze posmigac (czasem dluzej niz myslisz) a masz w razie czego nowe na wymiane, raz raz i po sprawie jak sie zacnzie slizgac... a koszt wymiany czy teraz czy potem jest jeden :yes:
no ale to tylko moje zdanie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Nastar » 21 września 2011, 20:36

Ale jadąc na strojenie z dwumasem wiem, że będę wracał z lekkim niedosytem niutonowym :-)
Zobaczymy - jeszcze chwila czasu jest.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości