Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 09:02

Witam was.
Pisze do was z prosba o pomoc bo juz opadły mi rece. Mam problem w swoim leonie. Pi zakupie go 1,5 roku temu za jakis czas zmienilem tarcze przod bo byly do wymiany.Od tego czasu zaczął sie problem. Najpierw kupiłem zestaw klocki + tarcze BOSCH. Za jakis niedługi czas( pare set moze 2-3 tys km ) hamulce zaczeły bić. Efekt drgania minimalnie pedału i kierownicy a przy koncowym hamowaniu jakby pulsacyjne hamowanie( ale to juz na samym koncu-tarcza lapie puszcza lapie puszcza). Zaznacze ze wszystko bylo wyczyszczone , zaciski chodzily poprawnie... Zmienilem na jakies tanie z allegro nacinane. AKurat sasiad je sprzedaje. Z klockami oczywiscie. Za chwile ten sam problem sie pojawil. Wymienil mi na drugi komplet.Niestety znow to samo. Zdecydowałem zakupic ATE. Drogie ale mowie beda ok. I ku mojemu zdziwieniu za niedlugi okres wyszlo znow to samo. Teraz juz mi rece opadly. Na koniec stycznia bylem robic turbine regeneracje w Łodzi u sztupeckiego DIAG MECH. Tam przy okazji powiedzialem o problemie. Sprawdzili i powiedzieli mi że mam krzywe piasty. I że mogą mi przetoczyc tarcze te ATE( przebieg mialy znikomy) na aucie i jakby wykrzywić je do krzywizny piasty. Powiedzieli mi 250zł za ta usługe. Zdecydowałem ze ok bo inaczej mowili ze wymiana piast i tarcz z klockami a to juz masakryczne byly koszta u nich. Przetoczyli i ok. Bicia nie bylo. Jednak teraz jest marzec i od czasu ich uslugi przejechalem niecale 2000 km. Bicie znow sie pojawilo. Ja juz nie wiem co w tym momencie robic i gdzie jechac na sprawdzenie. Nie chce mi sie wierzyc ze 4 komplety tarcz sa zle wykonane z lipnego materialu i krzywia sie od rozgrzania itd...

Nie wiem czy powodem rzeczywiscie moga byc piasty ? Czy poloska ma cos do rzeczy ? Nie wiem prosze was wszystkich o pomoc bo nie chce wydac kolejnych pieniedzy w bloto. I tak pojade do DIAG MECH zobacze co mi powiedza. Bo mowili ze bedzie dobrze. Ale nie mowili ze na 2000 km... Jednym slowem odradzam ten zaklad... Zdzieraja kase jak nie wiem. Pozniej zalowalem ze robilem tam turbo ale bylem zmuszony bo potrzeboewalempilnie auta. Ale inaczej mowia przed wstawieniem auta a inaczej pozniej cena rosnie. No ale trudno bylo minelo aby turbo teraz sluzylo. Prosze was o pomoc z tymi hamulcami. Gdzie ewentualnie w Lodzi badz okolicy z tym jechac....
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez leem » 10 marca 2012, 09:19

A powiedz mi w jaki sposób układałeś docierałeś te wszystkie tarcze ??
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 09:31

no delikatne hamowanie prze ok 200km i mowili mi tez o tym w Diag Mech...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez prezes323 » 10 marca 2012, 09:38

PiterEL napisał(a):Sprawdzili i powiedzieli mi że mam krzywe piasty. I że mogą mi przetoczyc tarcze te ATE( przebieg mialy znikomy) na aucie i jakby wykrzywić je do krzywizny piasty.


Albo Ja zle to czytam albo co , ale jak można przetoczyć tarcze pod krzywiznę piasty . :help: :o

Masakra !!!
Obrazek

Był :( Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT

Była :( Skoda Octavia II Kombi DSG 1.9 TDI BLS 134,2 KM / 318,9 Nm by DYNOSOFT

Jest : :) Skoda Octavia II Kombi RS 2.0 TFSI 200 KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
prezes323
Sport
Sport
 
Posty: 480
Dołączył(a): 22 września 2009, 05:57
Lokalizacja: M-ce
Auto: Skoda Octavia RS
Silnik: BWA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 09:43

no aby bicie wyszlo na zero...tak mi mowili. robia auta grupy vw wiec wydalo mi ze sie znaja. poprostu przetoczli tarcze na aucie bez jej zdejmowania. ja ze sie znam na tyle to im zaufalem...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez prezes323 » 10 marca 2012, 09:49

a felgi masz dobrze wyważone ?? auto nie jest po jakimś dzwonie ??
Obrazek

Był :( Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT

Była :( Skoda Octavia II Kombi DSG 1.9 TDI BLS 134,2 KM / 318,9 Nm by DYNOSOFT

Jest : :) Skoda Octavia II Kombi RS 2.0 TFSI 200 KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
prezes323
Sport
Sport
 
Posty: 480
Dołączył(a): 22 września 2009, 05:57
Lokalizacja: M-ce
Auto: Skoda Octavia RS
Silnik: BWA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 09:58

felgi sa dobrze wywarzone bo bylo to na letnich i stalowych zimowych. czy auto po dzwonie? nie wyglada jak kilka osob je ogladalo...

w zaciskach tylko jak to bywa w tych typach sa chyba zerwane dwie sruby prowadzace zacisk ale jedna jest dorobiona na wiekszy gwint a w jednej jest zrobiona jakby tuleja... nie ja to robilem tylko ktos w niemczech a jena zerwali mi w Diag Mech...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez bledow » 10 marca 2012, 10:02

zerwane dwie sruby prowadzace zacisk i tu masz odpowiedź. Ja miałem dorobioną jedną i też drgania były dosyć mocne. Po wymianie zwrotnicy jak ręką odjął.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 10:15

jestes pewny ze to tu wina bedzie ? to sa te sruby co prowadza zacisk...te jakby takie tuleje. jedna byla zerwana z tulejka dorobiona jak 3 komplety wymienialem tarcz a druga zerwali teraz. tylko pytanie czemu po przetoczeniu bylo ok i drgania nie wystapily ? dopiero za niecale 2000 km jak przejechalem znow sie pojawily ? to mnie dziwi.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez bledow » 10 marca 2012, 10:24

U mnie właśnie to było problemem. Wymiana sprawiła że drgania zniknęły. Po przetoczeniu było Ok ale zacisk krzywo pracuje i krzywi tarcze. A pewny nigdy nie będę ale u mnie to było rozwiązaniem problemu.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez maniek803 » 10 marca 2012, 10:25

PiterEL
Sprawdź jeszcze tylne tarcze u mnie to one były przyczyną krzywienia się tarcz ,pomijając oczywiście ze 3 komplety tarcz wymienionych i piasty.
Z zewnątrz wyglądały spoko ale od wewnątrz jedna rdza .Samochód hamował samym przodem i dlatego je przegrzewało a przy okazji przegrzewało łożyska piast. U mnie obyło się bez wymiany zwrotnic .
Zobacz Profil
maniek803
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 19:20
Lokalizacja: kraków
Auto: seat leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 10:39

WIesz co tylne tez zmieniałem , jak na poczatku zmienialem na BOSCH to i tyl tez od razu był założony BOSCH. Nastepnie zmienialem przod na inne i pozniej jeszcze z tylu tez wsadziłem inne. Problem dalej sie pojawiał. Więc wróciłem na BOSCH z tyłu te co już jeżdziły. I ostatni etap to kupiłem na przód ATE i z tyły zostały te pierwsze co zmieniłem BOSCH. Mnie w tym całym DIAG MECH powiedzieli ze mam krzywe piasty... ze sprawdzili jakims przyrzadem i jest iles setek... Wiec zaproponowali przetoczenie tarcz na aucie aby zrobic bicie na ZERO do krzywych piast. Bo za wymiane obu piast zawolali mi ok 1000zł... Porażka... Bo patrzyłem na allegro piasta bez łożyska ok 60-100zł... zamiennik. Łożysko ok 160zł oryginał SEAT.

-- 10 mar 2012, o 10:39 --

bledow napisał(a):U mnie właśnie to było problemem. Wymiana sprawiła że drgania zniknęły. Po przetoczeniu było Ok ale zacisk krzywo pracuje i krzywi tarcze. A pewny nigdy nie będę ale u mnie to było rozwiązaniem problemu.


Hmmm A u ciebie na klocku bylo widać że krzywo sie sciera ? Bo u mnie rowno sciera sie klocek... Nie widać aby sie koślawił...

Czyli też przetaczałeś tarcze i przez iles km było ok a potem znów bicie ? Ile km przejechałeś zanim znow zaczynało bić ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 10:42

PiterEL napisał(a): tylko pytanie czemu po przetoczeniu bylo ok i drgania nie wystapily ? dopiero za niecale 2000 km jak przejechalem znow sie pojawily ? to mnie dziwi.

Pierwszy raz słyszę o przetaczaniu tarcz do krzywizny bicia... a biją znowu bo się znowu pokrzywiły... takie przetaczanie to jak leczenie objawów a nie przyczyn.
Skoro masz krzywą piastę to ją wymień. To nie jest jakiś wielki koszt, jak ja wymieniałem u siebie to żeby nie skłamać za piastę dałem poniżej 100zł + wymiana (robiłem więcej rzeczy wtedy więc ceny nie pamiętam). Z krzywą piastą to będziesz wymieniał te tarcze jedna po drugiej, a i tak pewnie się pokrzywią prędzej czy później, sprawdź najpierw to.
Kolejna rzeczy to przyjrzyj się temu zaciskowi co ma śruby zerwane i co najmniej dorób tą brakującą! Po to konstruktor ją tam umieścił, żeby tam była.

Jak widzę masz ASV, więc pewnie hamulce 280mm, przy tych hamulcach jest niestety zacisk, który rewelacja nie jest i najzwyczajniej w świecie "lubią się" tam krzywić tarcze. Na forum jest nawet temat o tym jak jeden kolega wymieniał podobnie jak Ty aż w końcu poszedł swap i jak ręką odjął.
Nikt nie mówi, że musisz iść od razu w 312mm, już 288mm robi ogromną różnicę. Sam w swoim poprzednim Leonie zrobiłem swap 280mm->288mm i byłem w szoku jak wielka różnica była w skuteczności hamulców. Przy 288mm masz już taki sam zacisk jak przy 312mm (różnica jest jedynie w jarzmach). Co musisz kupić żeby przejść na 288mm masz w odpowiednim temacie, ale poważnie się zastanów, warto :)
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 10:49

Brakujacej sruby nie ma tylko gwint sie zerwał i juz w niemczech była wstawiona jakaś tulejka jakby redukująca... aby był chyba mniejszy gwint... A druga zrobili na większy gwint...(ci teraz co toczyli)

A tez nie krzycz i nie rob ze mnie kogoś nie wiem bo pojechałem tam i zasugerowałem sie zdaniem mechanika. Nie znam sie na autach na tyle dlatego stwierdzilem ze skoro robia grupe VW i tam tez pracuje jeden z naszych kolegow z forum to jest to zaklad ok. A robia naprawde porzadne fury. Moj leon to byl jeden z gorszych tam. Juz teraz nie wiem co robić.

A piaste bez lozyska wymieniales ? Da sie ? I czy kupowales oryginal czy zamiennik ?

Czy lozysko z piasta pozniej pasuje do SWAPA na wieksze hamulce ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez maniek803 » 10 marca 2012, 10:58

1000zł chyba ohuje.. mój meches zrobił mi to za 400 . A co do wymiany piast to musisz zainwestować w nie bo bez tego nic nie zdziałasz i nawet jak założysz tarcze z a 500 zł to je pokrzywi.Bo jak piasta będzie miała ze 3setki bicia to tarcza nowa już na starcie będzie miała ze 15 dziesątych bicia.Ale najpierw trzeba pozbyć się tego przegrzewania ich czyli zwrotnice lub zaciski tak mi się wydaje .
Podjedz na stacje diagnostyczną i sprawdź siłę hamowania na tył bo może i hamują ale za słabo.
Zobacz Profil
maniek803
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 19:20
Lokalizacja: kraków
Auto: seat leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 11:03

ale nie wiadomo czy przegrzewaja sie...
tez nie wiadomo czy to piasty czy zwrotnicze ze przerabiane sa dwie sruby gwint ich po ktorych plywa zacisk....
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 11:06

PiterEL napisał(a):A piaste bez lozyska wymieniales ? Da sie ? I czy kupowales oryginal czy zamiennik ?

O ile mnie pamięć nie myli to przy 280 jest to nierozbieralna część i musisz kupić piastę z łożyskiem, ale nie dam się za to zabić. Ja kupowałem zamiennik (chyba SKF) ale to było już dawno, więc ceny się zmieniły :)
PiterEL napisał(a):Czy lozysko z piasta pozniej pasuje do SWAPA na wieksze hamulce ?

Żeby przejść z 280 na 288/312 musisz wymienić zwrotnicę więc raczej nie będzie to pasowało. Policz sobie ile będzie kosztowała Cię naprawa wszystkiego co masz teraz i koszt swapa i zastanów się co lepiej zrobić. Na pewno swap wyjdzie drożej ale pomijając to, że powinieneś zapomnieć o krzywych tarczach to przede wszystkim różnica w skuteczności hamowania jest ogromna :)

Tak czy inaczej tarcze i klocki masz do wymiany więc jeżeli kiedykolwiek chcesz zrobić swap, to teraz jest najlepszy moment :)
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez maniek803 » 10 marca 2012, 11:10

J
PiterEL napisał(a):ale nie wiadomo czy przegrzewaja sie...
tez nie wiadomo czy to piasty czy zwrotnicze ze przerabiane sa dwie sruby gwint ich po ktorych plywa zacisk....

Jeśliby się nie przegrzewały to by się nie krzywiły .Wiem bo to przerabiałem .
Zobacz Profil
maniek803
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 19:20
Lokalizacja: kraków
Auto: seat leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez bledow » 10 marca 2012, 11:15

Zakup jednej zwrotnicy na 280 to koszt rzędu 100 zł + łożysko SKF ok. 110zł + wymiana. Przesiadka na 288 wiąże się z zakupem zwrotnic, łożysk, jarzm i zacisków + do tego robocizna tak więc koszt ok. 1k. Tak więc musisz przemyśleć ile chcesz dołożyć
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez maniek803 » 10 marca 2012, 11:20

I minimum 16 koła oczywiście
Zobacz Profil
maniek803
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 19:20
Lokalizacja: kraków
Auto: seat leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 11:25

bledow napisał(a):Przesiadka na 288 wiąże się z zakupem zwrotnic, łożysk, jarzm i zacisków + do tego robocizna tak więc koszt ok. 1k. Tak więc musisz przemyśleć ile chcesz dołożyć

Jak dobrze poszuka to kupi kompletne zwrotnice z łożyskami i piastami w dobrych pieniądzach. Co do robocizny to można to nawet samemu zrobić. Jak sobie jednak policzymy koszty 4 kompletów tarcz 280 to już zupełnie inaczej się prezentuje koszt swapa. I powiem jeszcze raz, różnica na + w hamowaniu jest ogromna.
maniek803 napisał(a):I minimum 16 koła oczywiście

Na 288 założysz 15', wiem bo sam tak jeździłem. 16' to przy 312mm
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 11:44

hmmm juz sam nie wiem co zrobic troche juz za duzo wpakowalem w turbo i program wiec chyba zostane na 280. tylko nie wiem czy najpierw zrobic piasty i czy z lozyskiem od razu bo na allegro lozysko i piasta sa osobno czy zaczac od zwrotnic ze wzgledu na te przerabiane gwinty od srub plywajacych...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez maniek803 » 10 marca 2012, 11:51

Zacznij od piast bo jak są krzywe to i tak ci pokrzywi tarcze po wymianie zwrotnic
Zobacz Profil
maniek803
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 19:20
Lokalizacja: kraków
Auto: seat leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 10 marca 2012, 13:16

no tak mi oni w Diag Mech powiedzieli...i mowia ze wymiana lub najpierw toczenie na aucie...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 22:51

PiterEL, upewnij się czy aby nie masz u siebie piast z łożyskami jako nierozbieralny komplet, bo coś mi świta, że tak właśnie jest. Jeżeli masz do wymiany zwrotnicę, to serio radzę się zastanowić nad swapem... ale jeżeli bardzo chcesz brnąć w 280, to spoko, ja u siebie mam gdzieś zwrotnicę z piastami (komplet prawą i lewą) które mi zostały z mojego poprzedniego Leona po przesiadce z 280 na 288. Ja bardzo chcesz to się co do ceny dogadamy, ale najpierw musiałbym sprawdzić jak to wygląda, bo przyznam, że z 2 lata mi to już gdzieś sie tam wala :P. Jak jesteś zainteresowany to się jakoś dogadamy ;). Zapraszam w razie czego na PW.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 11 marca 2012, 00:08

patrzac na allegro istnieja osobno piasty i osobno lozyska. do leona 2 sa kompletne nie rozbieralne... a jesli rzeczywiscie okaza sie zwrotnice do wymiany to zastanowie sie co do propozycji...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez Tracer2 » 11 marca 2012, 07:28

Mnie też biły przednie. Zamówiłem ATE , a ze na klocki ceramiczne na przód trzeba było poczekać to wymieniono mi komplet z tyłu i ku mojemu zdziwieniu bicie ustało. Jezdziłem ze 2 dni. Ale i tak wymieniłem komplet z przodu.
Materiały pochodziły z hurtowni . Załatwiał mechanik, bo chciałem zminimalizować ryzyko podróbki.
Bo to hamulce są....Na tym nie oszczędzamy....
A ..i płym został wymieniony.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 28 czerwca 2012, 15:03

tylko u mnie z przodu byly wymienione 4 komplety i 2 z tylu ale to napewno nie byl tyl...

-- 11 mar 2012, o 20:40 --

A jakie polecacie mi piasty ?
Czy takie coś sie sprawdzi ? Moze ktos mi powiedziecz czy wymiana jest trudna ?
http://allegro.pl/piasta-przod-a3-toledo-octavia-golf-iv-v-i2149925925.html
http://allegro.pl/piasta-kola-przod-a3-tt-leon-vw-golf-iv-1-9-tdi-i2151754888.html
http://allegro.pl/piasta-przednia-abs-a-3-leon-toledo-octavia-i2187269944.html
http://allegro.pl/meyle-lozysko-kola-piasta-przod-seat-leon-toledo-i2160445211.html

-- 28 cze 2012, o 16:03 --

Witam ponownie w temacie. Temat bijacych tarcz dalej istnieje. I dalej z nimi walcza w zakładzie DIAG MECH "SZTUPECKI". Wymienione zostały tarcze na nowe standardowe ATE, klocki sa ATE i wymieniono łożyska i piasty na niby oryginał. Problem dalej wracaał. Wymieniono wszystkie tulejki/gumki prowadzące na zaciskach, oraz gumki na tłoczku. Problem znow sie pojawił...Jak dobrze sie zagrzja hamulce to jest drzenie na budzie oraz jak wolno jade po miescie to jest podczas jazdy(nie hamowania) pisk z okreslona czestotliwocia z lewej strony klocka o tarcze. Leciutenko dotknę hamulca pisk ustaje. Zaznacze ze wedlug mechanikow jak to robili były słabe gwinty juz w zwrotnicy. Wiec zalozyli uzywke i byla po wypadku bo kolo krzywo stało. Wiec zdecydowali sie regenerować gwinty. Oddali chyba do Ceglinskiego w Łodzi jak dobrze usłyszałem i on wstawiał tam jakies tulejki. Dzis jak bylem reklamowac dalej usługe to szef u SZTUPECKIEGO powiedział ze chyba ze wstawiono krzywo te tulejki i zacisk krzywo jezdzi... Ale co mnie to obchodzi... ja sie nie znam i zlecałem naprawe...Dzwoniono juz kolejny raz do przedstawiciela ATE na Polske i mial oddzwaniac. Jutro do nich rano jade rozmawiac co dalej. Dzis mi mowia ze nowa zwrotnice kupic za 700zl i dadza nowe tacze. Ale ja nie zamierzam placic za nowa skoro regeneracja gwintow miala pomoc.Za lozyska z piastami i nowe hamulce z regeneracja gwintow zostawilem 1500zł co juz mnie przeroslo. Teraz mam dalej placic... Chyba zart. Mogli odrazu mowic.. A nie wymieniac po kolei , bo tak robia. Niby maja certyfikat ATE ze sa autoryzowani. Zasugerowałem zmiane na hamulce wieksze 288mm. To powiedzieli mi ze to nie pasuje. Ze przeguby zewnetrzne sa inne... Mowie ze ludzi wymieniaja i jest ok. Oni ze nie robili i wedlug nich przeguby sa inne i chyba inna dlugosc polosi bedzie ze to nie bedzie pasowac.... Nie wiem co o tym myslec. Bo mam juz nagrane zwrotnice z tarcza nawet 312mm i lozyskiem i piasta ale mam zimowe kola 15 wiec musialbym zejsc na tarcze 288mm. Ale czy to pasuje jestescie pewni ze w silniku ASV to bedzie pasowac ? Co sugerujecie mi robic i jak z nimi gadac. Jak cos to pojde na droge sadowa...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez grabarz18 » 28 czerwca 2012, 15:30

PiterEL napisał(a):Niby maja certyfikat ATE ze sa autoryzowani. Zasugerowałem zmiane na hamulce wieksze 288mm. To powiedzieli mi ze to nie pasuje. Ze przeguby zewnetrzne sa inne... Mowie ze ludzi wymieniaja i jest ok. Oni ze nie robili i wedlug nich przeguby sa inne i chyba inna dlugosc polosi bedzie ze to nie bedzie pasowac.... Nie wiem co o tym myslec.

Buahahahahahahahaha
Kolego, zmień warsztat, bo ci pół auta wymienią :P
Jakie przeguby? Jakie długości półosi ?
Jak juz pewnie wiesz z tematu o swapie 280 -> 288 nie trzeba wymieniać żadnych przegubów ani półosi ... zwrotnica, zacisk, jarzmo, tarcze i klocki - to jest to czego potrzebujesz. A orłom z warsztatu powiedz, żeby się douczyli ;)

Tak, mając graty wymienione powyżej wszystko będzie pasować do ASV. Sam wymieniałem 280 na 288 w swoim AHF a 288 na 312 w ARL i pasowało bez problemów.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez mtz » 28 czerwca 2012, 15:42

Podejdz na spolojnie i zagadaj z Jackiem (MenIB) i dowiedz sie co i jak, powinien nadal tam pracowac... On za wczasu robil tam pelnego swapa asv-> arl
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez jędrek » 28 czerwca 2012, 16:18

PiterEl może głupie moje słowa będą ale pewien jesteś ze auto nie było po dość poważnym dzwonie i nie jest lekko przekrzywione?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 28 czerwca 2012, 17:40

Raczej tak... Nie było bite... a napewno nie z przodu... Ale pewien nie jestem w 100%. Przynajmniej nawet u sztupeckiego ogladali dawniej jak kupilem i bylo wedlug nich spoko.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez leszekpb » 1 grudnia 2012, 22:53

Witam, ogrzeję temat...
Jakiś czas temu zaczęło mi się bicie podczas hamowania, wymieniłem tarcze, klocki (ATE), problem ustał...na niecałe 1000km.
Po tym przebiegu objawy wróciły. Nie bardzo wierzyłem, ze nowe tarcze się pokrzywiły, tym bardziej, że obchodziłem się z nimi jak z jajcem.

Aby wykluczyć inne powody zostały zrobione następujace zabiegi: ponowne wyważenie kół, jednak poprawy nie było, więc zamienilem koła między osiami przód - tył z myślą, że może któraś opona, jednak nadal to samo. Zabrałem sie za zawieszenie, okazało się, ze mam luzy na prawym drążku kierowniczym - wymieniony. Do tego zmienione gumy stabilizatora + tuleje na wahaczu lewym (z prawej strony o dziwo w pełni sprawne).
NIEstety te zabiegi nic nie dały (oprócz tego, ze moze komfort jazdy jest lepszy, ale hamulce jak biły tak bija).
Pytanie brzmi... co jeszcze sprawdzic? Gdzies wyczytalem, ze problemem moze byc piasta, ale czy wtedy nie byloby bicia przez caly czas a nie tylko podczas hamowania? POza tym od czego ona moglaby sie skrzywic? NIe mialem takich problemów po zakupie auta a i sam dzwona nie zaliczylem. Łożysko ?
Bede wdzięczny za sugestie, bo jak mam wsadzic kolejny komplet hamulców do przodu, który za miesiac sie pokrzywi, to dziekuje bardzo...
Pozdrawiam i z góry dzieki za rady.
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez PiterEL » 1 grudnia 2012, 22:59

U mnie powodem byly naprawiane gwinty prowadnic zaciskow w zwrotnicy. Musialy być zle nagwintowane-krzywo. Kupilem komplet zwrotnic i zaciskow z jarzmem pod tarcze 288mm. Zalozylem i po problemie. A wczesniej tez wymienialem piaste z lozyskiem i to bylo niepotrzebne wydanie kasy. Teraz zapomnialem juz o hamulcach.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez leszekpb » 1 grudnia 2012, 23:23

Dzięki za szybką odpowiedź. W takim razie bedę musiał jeszcze raz zdjąć tarcze i poprosze mechanika zeby dokladnie wszystko tam obejrzał, zasiski i wszystko co jest "blisko"....
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez wojtekk » 2 grudnia 2012, 10:18

Przetocz tarcze i moze bedzie okej, u mnie po zakupie tez sie skrzywily, przetoczylem i spokuj mam.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez Tracer2 » 2 grudnia 2012, 10:40

Stan tarcz z tyłu ma wpływ na biecie z przodu jesli są w kiepskim stanie.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez m@rcin » 3 grudnia 2012, 09:56

u mnie bilo kierownica mimo nowych tarcz z bowodu zardzewailych prowadnikow klockow na zacisku (tak sie to chyba nazywa) w niektroych samochodach sa do tego blaszki ktore sie wymienia przy okazji klockow a w leonie tego nie ma. oczyscilem dokladnie te prowadniki po ktorych przesuwa sie klocek i posmarowalem smarem miedziowym. problem zniknal. polecam sprawdzic....chwila roboty a efekt piorunujacy
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez leszekpb » 7 grudnia 2012, 14:48

Dzięki za wszystkie sugestie, też tak myślałem czy może coś nie halo jest z zaciskami...
Pojutrze jestem umówiony w ASO, o efektach poinformuję ;)

-- 7 gru 2012, o 15:48 --

Zgodnie z poprzednim postem dokańczam temat...
Byłem w ASO, powodem bicia tarcz był ich niewłaściwy montaż. Piasty nie zostały oczyszczone przed założeniem nowych tarcz (rdza), nie zrobiono tego również w przypadku zacisków. Oprócz tego śruby centrujące (te małe śrubki dołączone do tarcz, które zawsze są w komplecie) były ułamane. Mechanik nie pokwapił się, aby zagwintować na nowo i przykręcić jak należy aby trzymanie było poprawne.

Teraz jest już dobrze. W ASO poprosiłem o krótkie oświadczenie na papierze co było powodem usterki. Z rachunkiem i tą kartką udałem się do poprzedniego mechanika. Zażądałem zwrotu kwoty nie za wykonaną u niego usługę, ale części koszów poniesionych w ASO, wynikających z partactwa pierwszego zakładu. Zakład przyznał się do błędu i żądaną kwotę mi zwrócono.

Jaki z tego morał ? Lepiej zapłacić raz więcej niż potem tracić czas, nerwy i ponosić dodatkowe koszty na wymianę części, które mimo że zużyte, to jednak nie powodują problemu.

pozdrawiam !
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez kogucik2911 » 11 stycznia 2013, 20:44

to co dokładnie ci zrobili w aso????
Zobacz Profil
kogucik2911
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 21:17
Auto: seat toledo II

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez darq12 » 15 stycznia 2013, 17:58

Ja po wymianie klocków i tarcz męczyłem się z bijącymi tarczami ok 2 lat, wcześniej było wszystko oki. Wymieniałem tarcze z przodu kilkakrotnie jak i toczyłem, nawet piasty z łożyskami wymieniałem temat powracał po ok 2000 km. Okazało się ze problem nie był w tarczach a w klockach były zbyt twarde a cenowo były z górnej pułki lecz nie oryginalne. Po wymianie klocków na oryginalne i przetoczeniu krzywych tarcz problem ustąpił choć zauważyłem ze hamowanie się troszkę jakby pogorszyło może to być spowodowane tym iż te pierwsze klocki były większe tzn dolegały na całą tarcze a oryginalne są mniejsze, lub tym iż tamte były twarde a te są miękkie tego nie wiem. Jeśli ktoś z was wymienia tarcze a klocków nie rusza bo niby są grube to niech się zastanowi nad klockami u mnie właśnie w nich był problem. I najlepiej kupić ori.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez bartek_wm » 15 stycznia 2013, 20:12

darq12 napisał(a):Jeśli ktoś z was wymienia tarcze a klocków nie rusza bo niby są grube to niech się zastanowi nad klockami u mnie właśnie w nich był problem

jakaś bzdura, jak nowe tarcze - to zawsze nowe klocki (jakie by tam one nie były)
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez leo 23 » 3 marca 2013, 21:39

Wymieniłem 2 tygodnie temu tarcze przednie i klocki. Przejechałem na nich 200 km i zaczęło piszczeć i zgrzytać. Okazało się że tarcze są krzywe tak powiedział mechanik. Wymienił znów tarcze i klocki. Dziś usłyszałem znów pisk podczas hamowanie, nie dało mi to spokoju i lewarkiem podniosłem leonka, pokręciłem kołem i słyszę dźwięk jak obracam kołem że klocki trą po tarczy a na dodatek jest opór na kole koło się nie kręci blokuje go coś. Sprawdziłem drugą stronę i to samo lecz opór na kole jest mniejszy. Te zgrzyty i opór zaskakuje mnie nie wiem czym to może być spowodowane :( proszę o opinię
Dodoma że mechanik znów będzie podchodził kolejny raz do wymiany tego :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leo 23
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:38
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Leon

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez sly180 » 6 marca 2013, 20:59

Jakie masz heble?
280<- w tych występował jakiś problem z ułożeniem tłoczka. Genralnie niech mechanik go obejrzy, może ktoś kiedyś fachowo wymieniał klocki i dostał młotkiem, czy coś.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez przebor » 6 marca 2013, 23:22

Korzystając z okazji, że wątek o bijących tarczach jest znowu na topie :P zapytam o jedną rzecz. Czy ktoś jest mi w stanie doradzić jaki jest numer zestawu do regeneracji zacisku hamulca 288 firmy Autofren. Czy jest to D4260 czy D4025, a może D4304? Katalog producenta jest jakiś nie do końca jednoznaczny.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez bbbhulk » 7 marca 2013, 22:40

Powodem bicia przy hamowaniu są krzywe tarczę. Najczęściej krzywią się bo:
- na rozgrzaną tarczę wpada woda,
- krzywe piasty,
- nie oczyszczenie piast przed montażem nowych tarczy.
FOCUS TDCI
LEON ASV
IBIZA 6L6
GOLF GTD
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bbbhulk
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 października 2009, 11:09
Lokalizacja: Dolnyśląsk/Wrocław
Auto: Focus 2.0 TDCI

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez marmat » 2 kwietnia 2015, 15:20

Przepraszam za odgrzanie ale ja to mam chyba jakiegoś niesamowitego pecha. Zacznę od tego, że auto posiadam od 2006 roku silnik ALH. Jak go kupiłem miał jeszcze oryginalne klocki i tarcze nic nie biło. Zleciłem wymianę na brembo max i klocki ferodo, tysiąc km i niemiłosierne bicie. Następnie zakupiłem tarcze ATE + klocki ATE nie przejechałem nawet tysiąca km i bicie. Zdecydowałem się przetoczyć brembo max i założyć, tysiąc km i ponownie bicie. Zareklamowałem ATE które nie zostały przyjęte i wówczas nie wiedziałem o co chodziło ale z tego co sobie przypominam to niepoprawnie oczyszczona piasta widoczne ślady rdzy na styku tarczy i piasty. Ok jako, że nie wiedziałem o co chodzi zakupiłem tarcze Mikoda + klocki Breck (po taniości bo miałem już dość) i co to samo (wszystkie wymiany robili różni mechanicy). Jeździłem na tym zestawie kilka lat aż zaczął mi stukać prawy zacisk (nie znam przyczyny). Odłożyłem trochę pieniążków i zdecydowałem się na SWAP na 312mm aby mieć w końcu spokój. Zakupiłem całe zwrotnice ze wszystkim tylko przełożyć, tarcze i klocki w idealnym stanie. Niestety ale po przejechaniu 200km jak tarcze się rozgrzeją ze 2-3 dłuższe hamowania też odczuwam nierównomierne hamowanie tak jakby auto żabkowało przy dojeżdżaniu do świateł. Przy dużej prędkości nie testowałem bo nie mam niestety czasu wyjechać gdzieś dalej. Teraz scenariusz według mnie jest taki:

1. Jedna strona miała ucięty łeb śruby centrującej tarczę i podczas transportu tarcza zapewne się przesuwała po piaście zmieniając swoje dotychczasowe położenie. Piasta na pewno też nie była czysta.
2. Tarcze były krzywe od zakupu
3. Czy może to ja mogłem wykrzywić tarcze bo nie ustawiłem zbieżności a jest przestawiona i trochę już przejechałem ?
4. Piasty są krzywe, brudne to są na pewno.
5. Prawa tarcza jest delikatnie cieplejsza od lewej po hamowaniach. Zrobiłem test przejechałem 8 km i czekałem aż auto samo się zatrzyma bez dotykania hamulca obie tarcze chłodne, tak samo felgi. Brak uczucia jakoby auto na luzie samoczynnie szybciej zwalniało niż przed swapem. Jeśli stoję na wzniesieniu auto się cofa. Po puszczeniu kierownicy i ostrym zahamowaniu auto nie zmienia kierunku jazdy.
6. Odwiedziłem stację diagnostyczną, na której zawsze Pan celnie znajdował usterki. Po przejżeniu zawieszenia brak luzów. Nie zauważyłem również jakichś dziwnych stuków z zawieszenia. Przebieg oryginalny 260 tys. km. Auto posiadam od przebiegu 100 tys. km. Co zrobiłem przednie amortyzatory wraz z poduszkami i łożyskami. Tylne tuleje przedniego wahacza (w roku bodajże 2009 - przebieg około 160 tys. km). Tuleje tylnej belki mniej więcej również przy tym przebiegu. Jedynie jaki odgłos słyszę to nieraz przy większym skręcie coś mlasknie wydaje mi się, że są to gumy stabilizatora albo łączniki jak zamokną to jest cicho.

Wyjścia:

Jak będzie cieplej to:

1. Demontuję i czyszczę piasty na lustro zakupiłem włosy murzyna i uchwyt do wiertarki. Mierzę bicie przed i po tym zabiegu. (kupiłem czujnik zegarowy ze statywem)
2. Smaruję prowadnice ATE smar do tłoczków a miejsca przemieszczania się klocków ATE Plastilube
3. Jeśli piasty mają dopuszczalne bicie to kupuję nowe tarcze i klocki.

Nie wiem czy będzie chciało się wam czytać moje wypociny ale jestem delikatnie mówiąc wkurzony. Niestety ale popełniłem błąd, że sam przed oddaniem mechanikowi nie oczyściłem tych piast.
Zobacz Profil
marmat
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 marca 2015, 22:16
Auto: alh
Silnik: TDI pompa VP

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez Tracer2 » 2 kwietnia 2015, 17:05

A tylnie tarcze masz w porządku ?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez marmat » 2 kwietnia 2015, 17:23

Odkąd mam ten samochód to zawsze tylne tarcze nie są idealnie gładkie tylko posiadają takie "bruzdy" rysy ale na powierzchni po której klocek styka się z tarczą nie ma rdzy. Sprawdzałem siłę hamowania tyłu i jest według stacji diagnostycznych dobra. Dodam, że byłem na 3 różnych i co roku jak robię przegląd to się przyglądam i dopytuję o to. Z tyłem też miałem ze 3-4 lata temu dziwne objawy szuranie, które znikały po zaciągnięciu ręcznego w trakcie jazdy. Możliwe, że też się wykrzywiły... wtedy o tym nie pomyślałem. Dźwięk szurania nie był jednostajny tylko szur-cisza-szur-cisza wymieniłem komplet na nowe i po paru miesiącach było to samo na kolejnym zestawie i machnąłem na to ręką i odpukać po jakimś czasie się samo "dotarło" i tak od tego czasu nic nie szura mi z tyłu.
Zobacz Profil
marmat
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 marca 2015, 22:16
Auto: alh
Silnik: TDI pompa VP

Re: Bijące hamulce przód i 4 komplety tarcz

Postprzez Pako162 » 2 kwietnia 2015, 17:43

Szuranie z tyłu jest spowodowane zapieczoną prowadnicą któregoś z zacisków. Trzeba to sprawdzić bo może tutaj leży problem "żabkowania".
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości