Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez szyha69 » 20 maja 2012, 12:45

Witajcie!

Raz na jakiś czas, gdy odpalam auto w garażu po dłuższym postoju (nie ma znaczenia temperatura), po przekręceniu stacyjki, silnik nie chce odpalić. Dopiero kręcenie nim po kilkunastu sekundach przynosi skutek w formie silnych drgań, niebieskiego dymu i nierównej pracy silnika. Po jakichś 30 sekundach wszystko ustaje. Jeśli go zgaszę i odpalę ponownie to wszystko jest tak, jak należy. Na wolnych obrotach odczuwam również mimowolne drgania.

Co może być przyczyną takiego zjawiska? Słyszałem, że może mieć winę czujnik położenia wału lub wałka.
Mój silnik to 2.0 TDI 140KM z oznaczeniem BKD (2005, modelowo 2006)

Pozdrawiam!
Zobacz Profil
szyha69
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 maja 2012, 21:14
Auto: Seat Leon II

Reklama

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez Misiek » 20 maja 2012, 13:08

Trzeba podpiąć auto pod komputer odczytać błędy i wtedy można rozmawiać. Podobnych tematów jest wiele na forum w tym dziale jak i w dziale "VAG - Techniczne Diesel" , ale najpierw komputer !!!
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez mlody bbm » 10 września 2012, 00:49

sprawdz rozrzad, mialem podobnie jak mi spartolili przy wyimanie, ciezko zapalal i kopcil...
Zobacz Profil
mlody bbm
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 11 lutego 2009, 02:44
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon FR

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez Woj138 » 9 października 2012, 16:31

Szycha69 mam ten sam silnik co u Ciebie i dziwne obiawy, na poczatku to bylo tak. Zimny silnik po nocy w garażu odpalam, niebieski dym, silnik drga jak wariat, i dźwięk jakbym słyszał drugiego dieasla, Po diagnozie u mechanika powiedział że dwumasa, no i prawda, dwumasa jakieś 2 tygodnie temu została wymieniona cała rozpadała się już, przebieg 140 000 i wcześniejszy właścieciel był przedsiębiorcą w firmie Audi Brand Group gdzie jeździł mój leon (jeszcze naklejek z małych szyb nie poodklejałem ;)). Po wymianie dwumasy, drugiego dieasla nie słychać na zimnym, sprzęgło ładnie chodzi. Ale problem z trząchawką budy i silnika nie znikł... Pod komputer był podłączany, i w jeździe i na postoju nic nie wykazało, zero błędów. Mechanik powiedział jeździć bo nic innego się nie zrobi, bo trudno silnik cały na części rozbierać. Denerwuje mnie te trzęsienie ale nie wiem od czego to może być, głównie jak nagrzeje się auto wtedy chodzi aż w tyłku czuć. Na zimnym teraz jest ok.
LEON 2.0 BKD 140KM
Zobacz Profil
Woj138
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 lutego 2010, 14:51
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Seat Leon

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez rafalus_ss » 9 października 2012, 17:50

Ale te nalepki Audi......... to widzialem na niejednym Leonie. Fabrycznie przyklejali:)
A sprawdzali odczyty z temperatury czujników? Czy temperatura jest pokazywana jak faktycznie jest na zewnątrz. W innych wątkach pisali ,że czujnik może zawyżać . Mam ten sam problem w octavi. Miałem nawet wrażenie ,żę jak jest zalany dopełna to lepiej pali.
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez Szymko » 9 października 2012, 20:01

Audi Brand Group to nie żadna firma. To taka jakby podgrupa produktów wewnątrz VAG i Seat bodajże w latach 2002-2007 zaliczany był właśnie do Audi Brand Group.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez swierg » 9 października 2012, 21:45

Woj138 napisał(a):Ale problem z trząchawką budy i silnika nie znikł... Pod komputer był podłączany, i w jeździe i na postoju nic nie wykazało, zero błędów. Mechanik powiedział jeździć bo nic innego się nie zrobi, bo trudno silnik cały na części rozbierać. Denerwuje mnie te trzęsienie ale nie wiem od czego to może być, głównie jak nagrzeje się auto wtedy chodzi aż w tyłku czuć. Na zimnym teraz jest ok.

Mam, albo miałem, to samo, czyli trzęsienie na wolnych obrotach po rozgrzaniu. VCDS pokazywał obroty 840, a chwilami 819. W niedzielę przestawiłem obroty biegu jałowego z 830 na 840 i problem jakby znikł albo co najmniej zmniejszył się. Pojeżdżę jeszcze trochę i wypowiem się ostatecznie czy pomogło czy nie.

Szymko napisał(a):Audi Brand Group to nie żadna firma. To taka jakby podgrupa produktów wewnątrz VAG i Seat bodajże w latach 2002-2007 zaliczany był właśnie do Audi Brand Group.

MY2008 też ma te naklejki :-D Są na prawej trójkątnej szybce z tyłu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez kamel » 10 października 2012, 02:23

szyha69 powodów może być kilka, ale na początek sprawdź czujnik temperatury.

rafalus_ss napisał(a):A sprawdzali odczyty z temperatury czujników? Czy temperatura jest pokazywana jak faktycznie jest na zewnątrz. W innych wątkach pisali ,że czujnik może zawyżać.

Po nocy podepnij auto pod kompa i sprawdź wskazania czujnika temperatury cieczy i porównaj z temperaturą powietrza.
Jeśli będzie różnica to wymień czujnik i zobacz efekty.

Innymi powodami mogą być (kolejność wg cen):
- uszczelniacze na pompowtryskach - ok. 150-200zł / w ASO ok. 520zł,
- walnięta Vacum Pompa - zaworek zwrotny w Vacum może się podwieszać - ok. 900zł / w ASO ok. 1200zł,
- same pompowtryski - ok. 1500zł/szt. / w ASO ok. 2800-3500zł/szt.

A podobne objawy miałem u siebie (2.0TDI 140KM BKD z 2007r.).
Po dłuższym postoju raz na jakiś czas był problem z odpaleniem. Doraźnie troszkę pomagało lekkie naciśnięcie pedału gazu przy odpalaniu.
Rozrusznik kręcił kilku-kilkunastokrotnie i po odpaleniu szedł kopeć z rury.
Jak już odpalił to po zgaszeniu kolejne odpalenie było z dotyku.

Diagnoz było kilka, a jako, że nie miałem rano dostępu do VCDS-a, ani też nie uśmiechało mi się zostawiać auta na noc w warsztacie to po prostu rozpocząłem od najtańszej wymiany, której mogłem dokonać samodzielnie. Czujnik kupiłem nówkę sztukę ORI za 19zł (w ASO 100-130zł), do tego ori oring i plastikową sprężynę mocującą (stara była jeszcze dobra, ale wolałem dać nową) - obie części z ASO za niecałe 7zł.
Czujnik wymieniałem w piątek i jak na razie problem z odpalaniem zniknął.
Zobacz Profil
kamel
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 5 października 2008, 20:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Jetta BKD

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez sielu » 10 października 2012, 20:10

Witam podepnę się mam też taki objaw pompo wtryski sprawdzone są ok, świece też są ok rozrząd sprawdzony ok już nie mam siły :-(. Gdzie wejść w vaga i sprawdzić ta temperaturę bo denerwuje mnie to. U mnie objaw jest taki czasem odpala normalnie a czasem jak przekręcę kluczyk albo odpali i zaraz zgaśnie i 2 przekręcenie jest ok albo odpali obroty są na 300-400 poleci niebieski dymek i za chwile obroty wskakują na 830-840 i jest ok .
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez rafalus_ss » 10 października 2012, 20:47

można prosić o sprecyzowanie , który to czujnik gdzie jest umiejscowiony?


Świece w aucie ,które na przykład stoi w garażu i tylko odpalasz jak wracasz z pracu na mrozie i okazjonalnie auto stoi na zewnątrz po 200tys są jak nowe. Dlatego moje zdanie jest takie ,że świece można całkowice wykluczyć. Za to np. termostat umiera powoli dopiero po czasie jest pewność ,że padł. Pisze dlatego by nie potrzebnie nie wchodzić w koszty szukając przyczyn.
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez Woj138 » 11 października 2012, 11:20

No to jak widać ja trochę się myliłem co to tego "Audi Brand Group" ;p ale przy kupowaniu leona i tak nam znajomy powiedział że to w Polsce gdzieś w Kielcach nówka był kupowany.

Odczyt w moim leonie co do temperatury chyba nie był robiony, ale pompowtryski były sprawdzany to jak nówki, nic tam się z nimi nie dzieje. Wszystko w porządku działa. Dziś pojadę do mechanika pogadam z nim o tym jakie podpowiedzi tu daliście, może faktycznie t owina któregoś z czujników. Mam nadzieje, przynajmniej koszta aż tak duże nie będą.
LEON 2.0 BKD 140KM
Zobacz Profil
Woj138
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 lutego 2010, 14:51
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Seat Leon

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez kamel » 11 października 2012, 12:54

rafalus_ss napisał(a):można prosić o sprecyzowanie , który to czujnik gdzie jest umiejscowiony?

rafalus_ss czujnik temperatury, o którym mowa, w silniku BKD znajduje się w króćcu przy termostacie.
Ja akurat mam Jettę, ale silnik taki sam i ułożony tak samo, więc jest on z przodu silnika pod EGR.

Kolejne kroki:
1) zdejmij osłonę silnika,
2) dla łatwiejszego dostępu odczep i wyjmij rurę idącą do EGR (ja dodatkowo osłoniłem dolną rurę, żeby mi tam nic nie wpadło podczas roboty, bo doszłoby dodatkowe rozbebeszanie),
3) wyjmij wtyczkę z czujnika temperatury,
4) wyjmij plastikową sprężynę mocującą czujnik,
5) wyjmij czujnik temperatury - przy wyjmowaniu zwróć uwagę czy wyszedł z oringiem, pewnie bez, więc wyjmij go z króćca,
6) załóż nowy oring na nowy czujnik i wciśnij go w jego miejsce w króćcu,
7) wciśnij sprężynę mocującą (ja profilaktycznie dałem nową),
8) załóż wtyczkę czujnika,
9) zamontuj rurę idącą do EGR i osłonę silnika.

A tu jeszcze screen z ETKA wraz z numerami poszczególnych części:
Obrazek

Dla Leona ETKA pokazuje, że jest to czujnik czarny, jednak u mnie był czujnik o tym samym numerze i był szary (ETKA mówi, że dla Jetty jest czujnik szary), tak więc kolorem bym się chyba nie sugerował, a jedynie numerem.

Tu przykładowe aukcje z czujnikami:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 48554.html
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-v ... 11516.html

A oring i sprężynę mocującą można kupić w ASO za niecałe 7zł.
Zobacz Profil
kamel
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 5 października 2008, 20:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Jetta BKD

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez sielu » 11 października 2012, 13:58

Super dzięki za pomoc jutro powinno być wszystko wymienię i zobaczymy jak będzie pozdrawiam.
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez rafalus_ss » 11 października 2012, 16:53

kamel super opis dzięki. Powiedz mi jeszcze takie falowanie wskazówki temp. to może być od tego czujnika co omawiasz czy jest jakiś jeszcze?
Bo mechanik mi już wymienił termostat i jakiś czujnik co odpowiadał za falowanie wskazówki temp. Niechciał bym dublować wymiany.
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: Długie kręcenie silnika przy odpalaniu i niebieski dym

Postprzez Woj138 » 11 października 2012, 20:56

Ja ze swoim tez dzis zalece do mechaniora zapytam się co on na to, tylko ja tak zastanwiam sie, czujnik zawyża temp cieczy i od tego idą drgania na silnik a potem całą bude ?

-- 11 paź 2012, o 21:56 --

Jakieś 30 min temu wróciłem od mechanika, mówił że sprawdzali czujnik, nawet takim miernikiem, który sprawdza temperature cieczy, pokazywało podobnie jak warunki atmosferyczne. Póki co on sam nie wie co robić, powiedział że ja kchce może mi ten czujnik wymienić ale jego zdaniem to może być wywalenie kasy niepotrzebne. Powiedział jeździć, wspomniał tylko że już miał przypadek z podobnymi objawami, passat z tym silnikiem. Początkowo też u gościa trzęsło,w końcu stanął wóz na drodze i wylazł wytrysk do wymiany. Tylko wspomniał że póki to wylazł to gość jeździł może z 2 lata jeszcze i to trasy.
LEON 2.0 BKD 140KM
Zobacz Profil
Woj138
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 lutego 2010, 14:51
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Seat Leon


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości