Jak wskazuje moj nick jestem przedstawicielem firmy MOTUL w Polsce. Zajmuje sie produktami do samochodow.
Tonny S. zaproponowal ze skoro juz sie zalogowalem to zeby przedstawic oferte MOTULa. Wielu z was zapewne zna ta firme i ma o niej swoje zdanie lepsze lub gorsze. Niektorzy z was pewnie juz mieli okazje przetestowac nasze produkty. Chetnie wyslucham opinii na priv, na mejla lub w tym temacie.
Tylko w tym temacie bede zamieszczal informacje o MOTULu, zeby uniknac posadzenia o spam i reklame.
Nie bede sie rozpisywal. Przedstawie podstawowe produkty, ktore moga was zainteresowac. Jesli bedziecie chcieli dokladniejsze informacje zapraszam do zadawania pytan.
*************************************************************
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 - Olej do silników benzynowych i Diesla - 100% SYNTETYCZNY - BAZA ESTROWA
Specjalnie zaprojektowany do mocnych i nowoczesnych samochodów, silników diesla z bezpośrednim wtryskiem lub silników benzynowych.Zalecany do silników AUDI TT i S3 i do wszystkich silników typu W montowanych w autach grupy Volkswagena. Odpowiedni do każdego rodzaju paliwa.
STANDARDY: ACEA A3/B3/B4 - API SJ/CF - VW 502.00/505.00/503.01 - MERCEDES BENZ 229.3 - Porsche
Ten 100% syntetyczny olej silnikowy został opracowany, zaprojektowany i przetestowany zgodnie z najnowszymi wymogami technicznymi. W dużej mierze wykracza poza wymagania europejskich i amerykańskich producentów samochodów.
Wymiana: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem. MOTUL 8100 E-tech ESTER 0W40 może być mieszany z olejami mineralnymi i syntetycznymi.
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 Olej do silników benzynowych i Diesla - 100% SYNTETYCZNY
Specjalnie zaprojektowany do mocnych i nowoczesnych samochodów
STANDARDY ACEA A3/B3/B4 - API SL/CF - VW 502.00/505/00 - BMW "Long-Life 98" - Porsche - Mercedes Benz 229.3 - OPEL/GM DIESEL LL B-025
Wielu producentów samochodów rekomenduje ten produkt gdy samochód jest na gwarancji.
Wymiana: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 może być mieszany z olejami mineralnymi i syntetycznymi.
MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 OLEJ DO SILNIKÓW VOLKSWAGENA BENZYNOWYCH I DIESLA - TECHNOSYNTHESE
Specjalnie zaprojektowany do silników turbodiesel Volkswagena (z pompami wtryskowymi). Odpowiedni do wszystkich typów silników benzynowych (z wyjątkiem VW 502.00) lub silników Diesla, stosujących benzynę z ołowiem i bezołowiową oraz ropę.
STANDARD: API SJ/CF - ACEA A3/B3 - VW 505.01/VW 500.00/505.00 - Spełnia wymogi FORD WSS M2C 917A
Oficjalna aprobata Volkswagena gwarantuje jakość produktu i jego nieustanny rozwój.
Wymiana: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i własnym doświadczeniem.
To jest podstawowa oferta do silnikow Seata Leona czy generalnie wszystkich nowych SEATów. Oleje te sprawdzaja sie bardzo dobrze nawet w silnikach po lekkich modyfikacjach i przy mocniejszej jezdzie.
*************************************************************
MOTUL GEAR 300 75W-90 - 100% SYNTHESE - ESTER BASED
100% syntetyczny olej do skrzyń biegów i tylnych mostów.
Specjalna formuła do samochodów sportowych i wyczynowych. Do wszystkich skrzyń biegów i tylnych mostów bez blokady mechanizmu różnicowego. DO wszystkich typów samochodów w tym wyścigowych, rajdowych, 4WD...
W skrzyniach biegów i tylnych z blokadą mechanizmu różnicowego zaleca się stosowanie MOTUL 90 PA lub MOTUL HYPO BM LS.
Właściwości: bardzo wysoka moc smarowania. Bardzo łatwa zmiana biegów. Stabilność przy wysokich temperaturach, niezrywalny film olejowy, nawet w ekstremalnych warunkach użytkowania. Zawiera dodatki EP (Extreme Pressure), antykorozyjne i antypienne.
Uwagi dla użytkownika: Wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta i warunkami użytkowania.
MOTUL MOTYLGEAR 75W-90 - TECHNOSYNTHESE
Olej do skrzyń biegów i tylnych mostów
Szczególnie polecany do skrzyń biegów, w których ciężko zmienia się biegi. Do wszystkich skrzyń biegów i tylnych mostów bez blokady mechanizmu różnicowego. Do wszystkich typów samochodów w tym wyścigowych, A-grupowych, rajdowych, 4WD... W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu różnicowego zaleca się stosowanie olejów MOTUL DEXRON III, lub MOTUL TRANSMISSION FLUID.
Właściwości: Bardzo wysoka moc smarowania zmniejszająca tarcie i zużycie mechanizmów. Bardzo wysoka płynność w niskich temperaturach, co pozwala łatwiej zmieniać biegi. Stabilność przy wysokich temperaturach. Zawiera dodatki EP (Extreme Pressure), antykorozyjne i antypienne.
Uwagi dla użytkownika: Wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta i warunkami użytkowania
To jest podstawowa gama olejów przekładniowych do SEATa.
*************************************************************
MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID
100% syntetyczny płyn hamulcowy o przedłużonej trwałości do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł
Do wszystkich rodzajów hamulców hydraulicznych i sprzęgieł. Zgodny z zaleceniami producentów dotyczącymi DOT 5.1, DOT 4, DOT3. Specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z ABS.
Wysoki punkt wrzenia na mokro (185°C)
Specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z systemem ABS. Lepkość niższa niż w DOT 4 pozwala na łatwiejszy obieg płynu w mikrozaworach systemu ABS. Doskonale neutralny wobec uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych. Ma własności antykorozyjne.
MOTUL RACING BRAKE FLUID 600
100% syntetyczny płyn hamulcowy DOT 4 do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł
Do wszystkich rodzajów hamulców hydraulicznych i sprzęgieł wymagających niesilikonowych syntetycznych płynów hamulcowych. Specjalnie zaprojektowany by wytrzymać wysokie temperatury w czasie wyścigów. Przewyższa standardy DOT 5.1 i DOT 3, z wyjątkiem lepkości w temperaturze -40°C.
Odporność i stabilność w wysokich temperaturach. Bardzo wysoki punkt wrzenia (307°C), wyższy niż w konwencjonalnych płynach hamulcowych. Pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach. Skuteczny w czasie deszczu, bardzo wysoki punkt wrzenia na mokro (216°C).
*************************************************************
MOTUL CARE SYSTEM
MOTUL CARE SYSTEM (SYSTEM OCHRONY SILNIKA) - to grupa 3 produktow sluzacych do utrzymywania w czystosci silnika oraz ukladow paliwowych dieslowskich i benzynowych.
MOTUL ENGINE CLEAN - srodek do czyszczenia silnika w chwili wymiany oleju silnikowego. Dodawany do cieplego zuzytego oleju. Po dodaniu do oleju silnik pracuje przez 15 minut na biegu jalowym. Nastepnie wylewa sie zuzyty olej z silnika. ENGINE CLEAN powoduje dokladne wyplukanie wszystkich osadow i zanieczyszczen powstalych w wyniku procesow spalania. Niegrozny dla silnika gdyz nie opiera sie na alkoholu ani benzynie jak podobne srodki innych firm. Przywraca wlasciwa prace pierscieni tlokowych. Im bardziej zanieczyszczony silnik tym lepsze efekty.
MOTUL DIESEL SYSTEM CLEAN i MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN - srodki do czyszczenia ukladow paliwowych odpowiednio w silnikach diesla i benzynowych. Dodawane do paliwa przed tankowaniem. Dokladnie czyszcza caly uklad paliwowy od zbiornika do komory spalania. Mysle ze to moze byc ciekawa oferta w Polsce gdyz nie zawsze mamy pewnosc co lejemy a jak naprawde pojawia sie biopaliwa....

*************************************************************
To sa produkty do samochodow seryjnych i po lekkich modyfikacjach. O produktach profesjonalnych i do samochodow poddanych powaznym modyfikacjom silnika napisze w nastepnym poscie.
Prawdopodobnie od maja wejdzie do Polski nowa gama olejow z serii 300V MOTORSPORT. Bedzie to calkowicie nowa technologia, takze estrowa. MOTUL wprowadza miedzy innymi olej MOTUL 300V HIGH RPM 0W-20 i MOTUL 300V LE MANS 20W-60.
Zapraszam do zadawania pytan.
Pozdrawiam
Michal Jaskolski
MD-POLSKA Sp. z o. o.
www.motul.auto.pl
info@motul.auto.pl