Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 8 stycznia 2013, 15:18

Witam mam maly problem z moim Leonem mianowicie samochod mam ok 5 miesiecy i jak zaczely temperatury spadac w okolice 0 stopni pojawily sie male problemy z odpalaniem samochodu co mnie troche dziwi bo nie mowie tu o jakis duzych mrozach tylko doslownie pare kresek ponizej zera. Samochod ma 245tys przebiegu z ksiazka prowadzona caly czas(wczeniej byla prowadzona w serwisie w DE). Zrobilem niedawno rozrusznik bo strasznie wolno krecil i potrzebowal duzo mocy teraz jest juz ok. Moze troche sie poprawilo jednak wyglada to tak ide do samochodu kreci (dluzej niz zwykle ) i probuje lapac ale zeby odpalil musze jeszcze potrzymac chwile. Przed zrobieniem rozrusznika mialem sytuacje ze samochod jezdzony dzien wczesniej na drugi dzien nie mogl odpalic juz przy 9 stopniach ponizej zera dopiero gdy podpialem auto do innego odpalil na dotyk wczesniej jednak krecilem w 5 podejsciach i nic... . Jezdze na paliwie z Orlenu wiec tu raczej nie ma problemu co do filtrow byly wymieniane wszystkie jakies 8tys km wstecz razem z olejem. Myslalem ze moze swiece zarowe bo ja ich nie wymienialem ale mam wrazenie ze problem jakby lezal gdzies zupelnie indziej poniewaz nawet jesli jest na plusie to odpalanie nie jest idealne. Pocieszeniem jest fakt ze nie ma duzych mrozow bo wtedy wydaje mi sie ze juz byloby ciezko odpalic. Jesli cos komus przychodzi do glowy to komentujcie kazda sugestia sie przyda.
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Reklama

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez leem » 8 stycznia 2013, 17:07

Pasowało by sprawdzić dawkę startową, świece też można przy okazji przejrzeć.
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 8 stycznia 2013, 18:04

mozliwe ze i dawka startowa bo jak zapala juz i zgasze od razu to kolejnym razem juz nie ma problemow
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez mlody bbm » 9 stycznia 2013, 12:31

lukasz_samcik napisał(a):przy 9 stopniach ponizej zera dopiero gdy podpialem auto do innego odpalil na dotyk wczesniej jednak krecilem w 5 podejsciach i nic...
hmmm co masz na mysli piszac: podpiałem? moze wymien sobie akumulator, skoro po "podpieciu" do innego pali na dotyk ?
Zobacz Profil
mlody bbm
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 11 lutego 2009, 02:44
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 9 stycznia 2013, 13:40

Kolego opcji może być multum...
-świece
-akumulator
-rozrusznik
-oringi na wtryskach
-dawka startowa
-stary filtr paliwa
Ja polecam zrobić takie sprawdzenie. Wyjąć swiecę i dwoma sklejonymi wacikami do uszu sprawdzic czy ropa jest w cylindrze. Zrobić to oczywiscie po dłuższym postoju. Jak będzie to znaczy, ze z pompki ucieka ropa do cylindra. Jak krecisz to znowu musi się układ paliwowy napełnić i dlatego dlugo krecisz. A powiedz jeszcze czy jak odpalasz to jest takie "uuuuuuu" silnik sie męczy czy kręci tak " tudumtudumtudum"...ehh jak tu dźwięk napisać;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 9 stycznia 2013, 16:51

Kolego mlody bbm co do podpiecia chodzilo mi ze od innego samochodu bo robilem z 5 podejsc i krecilem az sie wyladowywal ale aku jest ok bo za pare minut powracal do zycia i moglem nim krecic ale samochod nie odpalal i wtedy to byl problem jeszcze z rozrusznikiem bo ciezko chodzil teraz juz jest zrobiony jak wyzej napisalem.

Kolego pampi co do odpalania to mam tak ze raczej krece i nie ma tak ze probuje lapac ale nie moze czyli jak to napisales tudumtudum... raczej po prostu kreci czyli "uuuuu" czasami blizej odpalenia moze przez ulamek sekundy jest cos takiego ze jakby zapalil juz ale jezeli puszcze kluczyk to nie zapali tylko wlasnie ten ulamek sekundy dluzej musze potrzymac zeby zalapal do konca.
A o czym swiadcza te 2 opcje przy zapalaniu o ktorych pisales?

-- 9 sty 2013, o 17:51 --

no wiec z calej listy ktora napisales wykluczylbym akumulator i rozrusznik ktory juz zrobilem i poprawa jest ale to nie jest to jak byc powinno...
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 9 stycznia 2013, 18:24

Jak robi uuuu to pewnie paliwo schodzi z pompki. Do wymiany oringi i sprawdzić gniazda pompowtryskiwaczy czy nie popękane (oby nie, bo wtedy problem z głowicą) wymienić oringi wyregulować pompki. Ew można jeszcze przeszlifować gniazda pompowtrysków. Sprawdziłeś na kompie czy wtryski wszystkie mają prawidłowe parametry pracy? Czy nie ma za dużych odchyłów?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 9 stycznia 2013, 19:24

co do wtryskow sprawdzane za pomoca KTS Bosch i byly wszystkie mozna powiedziec idealne bo brat sprawdzal tez na nim w Phaetonie 5.0 Tdi i jemu jeden lal bo bylo widac znaczny odchyl od normy tu nic. Wszystko ok.

-- 9 sty 2013, o 20:24 --

tyle ze ja rozumiem "uuuu" jako ze samochod po prostu kreci rozrusznikiem mam nadzieje ze rozumiemy sie podobnie?
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 9 stycznia 2013, 19:27

Ale to czy nie ucieka paliwo z pompki i praca pompki na vasie to zupełnie inna bajka. Wtrysk może być ok, ale gdzieś dociera powietrze i paliwo zamiast stać w układzie spada do cylindra. BTW to można też sprawdzić pompę czy ma sprawne zawory zwrotne. Założyć po zgaszeniu silnika opaskę na przewody paliwowe i rano zdjąć i odpalić jak odpali od razu to pompa. Ale ja i tak stawiam na te oringi i gniazda.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 9 stycznia 2013, 20:24

a czy z tymi oringami moze miec cos wspolnego praca silnika w sensie ze jakies delikatne drgania czasami? boslyszalem ze BMNy tak maja i nie nalezy sie tym przejmowac. Co do gniazd moze sie myle ale skoro mowisz ze bylyby problemy z glowica to moim zdaniem odpada bo zero ubytkow plynu ani jego zapachu specyficznego w srodku jak to bywa czasami no w sumie nie ma objaw sugerujacych problem z glowica... . Z tego co wszyscy pisali i co wyczytalem w necie pasuja mi tu swiece zarowe, nawet te oringi co mowisz badz to ze cofa sie paliwo, ze pompka nie trzyma na zaworkach zwrotnych w sumie tak jak patrze swoim okiem to najbardziej chyba prawdopodobne bo jesli bylyby swiece to zaraz po odpaleniu i zgaszeniu dalej by palil z marnym skutkiem a on jakby nie mial paliwa na poczatku tak sie zachowuje dopiero jak podejdzie to lapie
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 9 stycznia 2013, 21:38

Oringi nie mają wpływu na drgania tylko na szczelność montażu wtryskiwaczy. Oring można uszkodzić nawet przy jego montażu jak to robi osoba niedoświadczona. Dodatkowo po montażu wtryskiwacza i dociągnięciu śrub trzeba go delikatnie puknąć gumowym młotkiem i jeszcze raz dokręcić, żeby szczelnie siedział. Jeśli chodzi o głowicę to ja nie mówię, że może być problem w miejscu montażu jej na blok tylko przy gniazdach wtryskiwaczy, a tam nie przechodzi płyn chłodniczy czyli nawet jak jest delikatne pęknięcie na gnieździe to nie widać tego po G12. Czaisz? ;D Podepnij pod kompa, jak świeca jakaś jest do dupy to pokaże się błąd świecy jakiś tam Glow Plug itd...potem sprawdz tą pompę tak jak napisałem. Najprościej zablokować węże przy filtrze paliwa. na koniec zostaw sobie te oringi.
Ori zestaw oringów ze szpilkami do pompek+uszczelka pod pokrywę zaworów to jakieś 300-400 zł będzie plus robocizna. Wyeliminuj najpierw te drobniejsze rzeczy. A oringi zostaw na koniec. Chociaż jak robi UUUUU...to obstawiam właśnie to. Aha cała regulacja pompek polega na tym, że wkręcasz pompkę i 270 stopni cofasz. To też jest ważne.
Tak same problemy z tymi klekotami...czas na Pb Turbo :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 9 stycznia 2013, 23:52

no dzieki za pomoc na weekend wracam do domu wiec postaram sie cos wykombinowac :) a co do klekotow to jest moj 3 z kolei i kazdy jak do tej pory ma to cos co powoduje ze chce nastepnego i w sumie zadnych wiekszych problemow nie mialem a najlepsza narazie byla Laguna <3- zero jakichkolwiek problemow i wydatkow a odpalanie po 3 dniach na ponad 20 stopniowym mrozie to pikus.
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez kobzyr » 10 stycznia 2013, 10:46

lukasz_samcik sprawdź czy świeczki grzeją.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Axee » 15 stycznia 2013, 19:49

lukasz_samcik napisał(a):FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

pampi napisał(a):Aha cała regulacja pompek polega na tym, że wkręcasz pompkę i 270 stopni cofasz. To też jest ważne.

pampi, zle prawisz. Skoro BMN to pompowtryski sa Siemensa, a wszystkie pompowtryski Siemensa regulujemy na -180*.

lukasz_samcik, a ja bym zaczal rozwiazywac Twoj problem od sprawdzenia ustawienia rozrzadu, zakladam, ze pasek jest dobrze napiety. Poniewaz to 16V nalezy sprawdzic synchronizacje walka rozrzadu (strona ssaca) z walem korbowym (powinno byc 0.00). A nastepnie synchronizacja dwoch walkow rozrzadu ssacego i wydechowego pomiedzy soba (oba trzpienie blokad luzno wchodza i wychodza). Rowniez warto sprawdzic swiece zarowe, mozna to zrobic bez sciagania pokrywy zaworow (za pomoca zlaczki el. od pompowtryskiwaczy).
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 15 stycznia 2013, 22:10

Axee, no tak...u mnie i w bkd jest 270. Na boshach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 15 stycznia 2013, 22:25

w sumie to bardzo mozliwe bo wymienialem rozrzad niedawno i może to jest glówna przyczyna... sprawdzenie rozrzadu rozumiem ze można zrobić w vagu?
a co do świec żarowych to jesli możesz jaśniej bo jestem zielony w tej kwestii.
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Axee » 15 stycznia 2013, 23:37

lukasz_samcik napisał(a):sprawdzenie rozrzadu rozumiem ze można zrobić w vagu?
sprawdzenie kata synchronizacji rozrzadu, robi sie VAGiem (sterownik silnika, grupa 004, pozycja 4, idealnie 0.00). Ustawia sie mechanicznie na kole walka ssacego rozrzadu. Zas synchronizacje dwoch walków rozrzadu sprawdza sie mechanicznie za pomoca szpilek blokujacych i lusterka przy ustawieniu pierwszego tloka w GMP, a ustawia sie mechanicznie na kole walka wydechowego rozrzadu.
O ile sprawdzenie VAGiem mozesz zrobic sam, to ustawienie rozrzadu polecam zlecic dobremu fachowcowi, ktory ma o tym pojecie, a nie zmieniaczowi pasków rozrzadu, znaczaczym kola farba i zakladajacym nowe paski po starym sladzie, bez sprawdzenia i regulacji.
lukasz_samcik napisał(a):a co do świec żarowych to jesli możesz jaśniej bo jestem zielony w tej kwestii
zasadniczo w przypadku usterki swiecy zarowej powinien byc blad na sterowniku silnika. Niemniej jednak mozna zmierzyc omomierzem przejscie na swiecy, po odkreceniu wtyczki przy glowicy zalisajacej pompowtryski, nalezy wiedziec ktory pin odpowiada za ktora swiece zarowa i tam to sie mierzy. Jesli nie masz o tym pojecia, to nie polecam nic tam dotykac, tylko zdac sie na bledy w sterowniku silnika.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 16 stycznia 2013, 16:24

Ok dzieki bardzo :)
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez mlody bbm » 20 stycznia 2013, 02:12

walki rozrzadu w BMNach to ciezki temat, u mnie po regulacji ALi osiagnał + 10 km a przestawienie wzgledem "0" bylo minimalne, chociaz tutaj najwieksza role odgrywa walek wydechowy na ktorym niestety nie ma czujnika...
Zobacz Profil
mlody bbm
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 11 lutego 2009, 02:44
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez k1icoR » 17 marca 2013, 14:07

Jeżeli ciężko odpala i pojawia się problem z odpaleniem po przejechaniu kilku km to problem może leżeć po stronie czujnika położenia wałka, wiążę się to niestety z wymianą paska...przynajmniej u mnie tak było
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
k1icoR
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 listopada 2012, 19:28
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 31 marca 2013, 10:35

nie tu nie chodzi o problem z odpaleniem po przejechaniu paru kilometrow tylko o ciezkie odpalanie po nocy w sumie poprawilo sie troche jak zrobilem rozrusznik poniewaz dosc wolno krecil(starosc i zuzycie elementow) jednak mam wrazenie ze tu w moim przypadku nie do konca chodzi o swiece poniewaz przy temperaturze dodatniej ok 5 st. problem rowniez jest aczkolwiek kreci wtedy troche krócej. Moje pytanie czy ktoś poleci mi kogos kto potrafilby to zrobic? tylko nie wuja Heńka tylko kogos komu mozna zaufac...
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 3 kwietnia 2013, 06:11

Kolego sam demontowałeś rozrusznik ? Jak tak to powiedz czy to skomplikowana operacja ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez coyote01 » 3 kwietnia 2013, 11:16

VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez pampi » 3 kwietnia 2013, 11:43

coyote01, Dzięki. Wynika z tego, że tylko od spodu da się wyciągnąć rozrusznik...lipa...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez rafcar » 3 kwietnia 2013, 16:41

wyciagalem ostatnio u siebie od góry więc wszystko sięda. zdemontować tylko musialem obudowe filtra powietrza itd
Zobacz Profil
rafcar
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 października 2012, 22:13
Auto: CupraR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz_samcik » 5 kwietnia 2013, 18:29

nie demontowałem sam rozrusznika ale kompletna robocizna kogos kto sie zna na tym wlacznie z czesciami wyniosło mnie to 180zł wiec jesli ktos by sie w to chcial bawic to nie wiem czy jest sens chyba ze jakas drobnostka to juz jak kto woli... Ja to robiłem w Puławach u kogoś kto sie tym zajmuje i robi jeszcze alternatory jak cos to na pw moge podac kontakt.
Zobacz Profil
lukasz_samcik
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, 17:48
Lokalizacja: Wilków/Puławy
Auto: LEON FR

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Mazi32 » 25 kwietnia 2013, 09:45

Koledzy podepne się pod temat synchronizacji walków rozrzadu.
VCDS pokazuje mi synchro w grupie 004 ok. 3,6 stopnia a jak jest zimny ok .4.2. Czy dopuszczalna jest synchronizacja w każdym momencie tj. bez znaczenia przebiegu rozrządu??? Mam już zrobione 42 000 km po wymianie i zastanawiam sie nad regulacją. Nie chce uszkodzić, bo głowica jest sporym wydatkiem.
Prosze niech ktoś napisze kiedy powinno się planowo zgodnie z ksiazką wymienić rozrząd.
Zobacz Profil
Mazi32
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lutego 2013, 00:08
Lokalizacja: Podkarpacie ( Mielec)
Auto: SEAT ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Axee » 25 kwietnia 2013, 20:23

Mazi32, uzupelnij w swoim profilu pole silnik i lokalizacja, to po pierwsze, zakladam ze masz BMN ... ksiazka mowi ze rozrzad wymieniamy po 120oookm albo po 5 latach, jednak jest to przyjete na warunki niemieckie ... w Polsce stosuje sie wymiane co 90oookm oczywisnie na oryginale markowanym znakami grupy VW, na zamiennikach co 60oookm. Synchronizacja 3,6-4,2 to juz poza zakresem jest, nie powinna byc zalezna od temperatury. Nalezalo by rowniez sprawdzic napiecie napinacza paska. Trzeba by skorygowac walki rozrzadu: walek ssacy zsynchronizowac z walem na 0.0, po czym walek wydechowy zsynchronizowac z walkiem ssacym na blokady (szpilki w dziurkach na kolach pasowych).
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Mazi32 » 29 kwietnia 2013, 09:38

Profil uzupełniony. Dzięki za info. w takim razie udam sie do mechanika na sprawdzenie i dokonanie regulacji.
Zobacz Profil
Mazi32
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lutego 2013, 00:08
Lokalizacja: Podkarpacie ( Mielec)
Auto: SEAT ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez lukasz87 » 5 grudnia 2013, 10:58

I jak w temacie synchronizacji rozdządu ;>?

Ja u siebie w BMN mam chyba + 1.0

Podobno w tym silniku można samym rozrządem zrobić +15km !! tzn na pewno.....
Zobacz Profil
lukasz87
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 11:52
Auto: A3 Q BMN+

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez platinet » 17 października 2016, 12:18

A ja tak trochę z innej beczki ,gdzie w silniku BMN znajduje się czujnik temperatury cieczy?

-- 17 paź 2016, o 13:18 --

Co to może byc za problem kiedy mój BMN odpala dobrze ale wtedy kiedy stoi z górki, (tzn.przód auta w dole)
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Rytel » 19 stycznia 2018, 13:40

Czy ktos rozwiazal problem? Ja tez mam problem z porannym odpalaniem, kreci ale ciezko mu zalapac,czasami jest dobrze I pali od strzala, na cieplym niema tego problemu. Na vagu zero bledow...
Zobacz Profil
Rytel
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 13 września 2016, 17:40
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Andre » 26 stycznia 2018, 12:12

ostatnio podmieniałem na nowe świece i dalej to samo...
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Arczii » 26 stycznia 2018, 17:32

miałem kiedyś dosłownie to samo jak tyko temperatura spadała to Leon ciężko odpalał trzeba było dlugo kręcić i czasem było tak ze odpalił dopiero po 3 razie ..... objawy te ustały jak oddałem go na akcje serwisową wymiany pompek wraz z wymiana rozrządu po tym jak nowo narodzony palił od strzała i nie ma problemu do dziś
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Jamal123 » 27 stycznia 2018, 17:08

Miałem ostatnio to samo z porannym odpaleniem i wymiana swiec i nic stanęło na wymianie glowicy bo była w 8 miejscach pęknięta i się nadawała na złom
Zobacz Profil
Jamal123
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 października 2017, 09:14
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Tygrysek » 27 stycznia 2018, 18:42

Jamal123, jak doszli do tego że to była głowica ??
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Jamal123 » 27 stycznia 2018, 18:59

Spaliny w plynie innych objawów nie było i lekki biały dymek po odpaleniu
Zobacz Profil
Jamal123
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 października 2017, 09:14
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Tygrysek » 27 stycznia 2018, 19:26

Ok.
Tylko troszkę tu zobaczyliśmy z kursu, bo argumentów o płynie i oleju nie ma.
Ale twoja podpowiedź cenna w temacie.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez platinet » 28 stycznia 2018, 12:49

Jamal123 napisał(a):Miałem ostatnio to samo z porannym odpaleniem i wymiana swiec i nic stanęło na wymianie glowicy bo była w 8 miejscach pęknięta i się nadawała na złom


Napisz ile zapłaciłeś za wymianę i jaka głowica używka czy nowa?
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Jamal123 » 30 stycznia 2018, 13:12

Jak odbiorę to napisze a głowica używka po wymianie wszystkiego na nowe bez wałków
Zobacz Profil
Jamal123
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 października 2017, 09:14
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez platinet » 2 lutego 2018, 18:40

To dlaczego nie AMC ?
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez alehandro » 11 lutego 2018, 15:28

Wymieniałem u siebie w BKD.

Ciężko palił oraz biały dym chwilę po odpaleniu (do wypalenia płynu chłodniczego z układu). Ubytki płynu chłodniczego.

AMC uzbrojona z wymianą, płynami oraz świecami i testem starej to było niecałe 4k.
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez KILERS[88] » 25 lutego 2018, 18:25

Witam. Mam pytanko w moim Leonie CEGA wyskakuje "błąd czasu rozgrzewania świec żarowych" teraz postał dwa dni i dzisiaj odpalił dopiero za trzecim razem. Dość długo musiałem go kręcić żeby zapalił
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KILERS[88]
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 marca 2016, 20:03
Auto: Leon II FR
Silnik: CHGA 1.6

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Fastener99 » 26 lutego 2018, 22:21

Witam również mam problemy ze swoim BMN-em... Może powiem co już sprawdziłem/zrobiłem: Wtryski sprawdzone i zregenerowane (jeden już odstawał od innych jednak wszystkie 4 zrobione), nowy akumulator, nowe uszczelniacze PD+ nowe śruby, nowy filtr paliwa, uszczelki na Vacum pompie, synchronizacja wałka rozrządu zmieniona z +4 na 0, zmiana rozrusznika na 11 zębów.
Dwie ostatnie rzeczy miały kluczowy wpływ na odpalanie tego silnika po dłuższym postoju. Po zrobieniu tego wszystkiego i zalaniu baku paliwem z czołowej stacji auto po postoju odpalało od dotknięcia przy temperaturach w okolicy 0 stopni. Niestety przy temperaturach rzędu -10 -15 stopni silnik znowu zaczął kiepsko odpalać - auto zalałem lepszym paliwem jednak to nie pomogło. Silnik jakby załapuje jednak nie do końca, krztusi się i cały rozruch trwa około 5 sekund.
Dodam, że auto ma nieduży przebieg jak na ten silnik bo 160 tys. realnych kilometrów. Płyn nie ubywa olej też nie, na pokładzie znajduje się również skrzynia DSG.
Zobacz Profil
Fastener99
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2018, 22:06
Auto: A3
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez platinet » 27 lutego 2018, 10:38

Ponoć w BMN-ach złe odpalanie to norma, ja też mam problem z rozruchem ale olewam to.
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Fastener99 » 27 lutego 2018, 19:58

platinet napisał(a):Ponoć w BMN-ach złe odpalanie to norma, ja też mam problem z rozruchem ale olewam to.

Kolego też tak słyszałem i w to zacząłem wierzyć póki nie pogadałem z ludźmi i jednak te silniki nawet przy przebiegach 250+ palą normalnie w duże mrozy! Trzeba znaleźć przyczynę zapowietrzania...
Zobacz Profil
Fastener99
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2018, 22:06
Auto: A3
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez platinet » 28 lutego 2018, 17:04

Fastener99 napisał(a):
platinet napisał(a):Ponoć w BMN-ach złe odpalanie to norma, ja też mam problem z rozruchem ale olewam to.

Kolego też tak słyszałem i w to zacząłem wierzyć póki nie pogadałem z ludźmi i jednak te silniki nawet przy przebiegach 250+ palą normalnie w duże mrozy! Trzeba znaleźć przyczynę zapowietrzania...


Całkiem możliwe ja nie twierdzę że nie ma niepalących dobrze bmn-ów tak tylko słyszałem no i znam to z autopsji, ale nikt jeszcze nie napisał że jego bmn dobrze odpala, na innym forum jeden kolega uświadamiał mnie że BMN= złe palenie i nie ma innej opcji , inny znajomy ma cytrynę z siemensami jak mówił i też ma problem z odpalaniem na zimno.
ps. też chciałbym żeby mi palił od "tyka"
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez Fastener99 » 28 lutego 2018, 18:33

Siemensów bym tutaj nie obwiniał za to, bo akurat u mnie odpalał tak samo na siemensach po 160 tys. przebiegu jak i na nowych.
Zobacz Profil
Fastener99
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2018, 22:06
Auto: A3
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez barto128 » 1 marca 2018, 08:55

Mój BMN po raz drugi nie odpalił po nocy przy - 20... :/ Dzisiaj rano kręcił ale nie załapał nawet na chwile :shock: Za pierwszym razem obwiniałem paliwo ale wlałem antydepresanta i pół zbiornika Dynamica wczoraj i mimo wszystko dziś rano nie pojechał... Jak temp powędruje w okolice - 10 odpala i jeździ... :? Fakt że filtr paliwa we wrześniu wymieniałem...

Jeszcze pytanie odnośnie świec. Kontrolka powinna zgasnąć od razu przy dużym mrozie czy chwile świecić bo u mnie nie ma różnicy czy +30 czy - 20 gaśnie od razu :|
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Postprzez mczelny2401 » 1 marca 2018, 09:32

W 1M świeciła trochę dłużej na dużych mrozach a w obecnym 5F gaśnie po chwili jak i w lecie
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość