Ideologia

Nie zaznaczyłem tutaj gdzie podłączyć ledy, ale da się to ogarnąć

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Maras2003 napisał(a):Najlepiej chyba dorwać "przekaźnik normalnie zamknięty", otwierający się po włączeniu świateł.
Ideologia: normalnie przekaźnik zamyka obwód i ledy świecą na 100%. Po włączeniu świateł, przekaźnik się rozwiera a prąd płynie przez rezystor na jego nóżkach.
Nie zaznaczyłem tutaj gdzie podłączyć ledy, ale da się to ogarnąćZależało mi tylko na pomyśle zmniejszenia jasności
Maras2003 napisał(a):+ do ledów - tego nie rozwijałem, generalnie tam ma być prąd od otwarcia samochodu do zakluczenia drzwi.
Przekaźnik - jest normalnie zamknięty, a jak włączysz światła (i zasilisz przekaźnik), to przekaźnik się wyłącza.
Rezystor - jak przekaźnik jest już wyłączony, to cały prąd do ledów idzie przez ten rezystor i w rezultacie masz ciemniej, bo jest niższe napięcie.
Tak na szybko
Maras2003 napisał(a):Umiesz zrobić zupkę knorra ? To umiesz też taki układ...
To jest prościzna. Masz leda na 12v (normalnie jest tam jakiś opornik, bo 1 led to jest na jakieś 3v). A Ty wpinasz mu jeszcze jakiś inny opornik, żeby było "CIEMNIEJ". Ten przekaźnik natomiast robi zwarcie - tak jakby omija ten drugi opornik, i wtedy led świeci pełną jasnością.
Może jak zrobie do siebie to się pochwalę, ale mam nieco inny zamysł i póki mi kolega _carlos- nie odpowie to się nie pochwalę
Maras2003 napisał(a):+ do ledów - tego nie rozwijałem, generalnie tam ma być prąd od otwarcia samochodu do zakluczenia drzwi.
Przekaźnik - jest normalnie zamknięty, a jak włączysz światła (i zasilisz przekaźnik), to przekaźnik się wyłącza.
Rezystor - jak przekaźnik jest już wyłączony, to cały prąd do ledów idzie przez ten rezystor i w rezultacie masz ciemniej, bo jest niższe napięcie.
Tak na szybko
Sony2205 napisał(a):Maras widze ze moge liczyc tylko na Ciebie...
swierg napisał(a):Sony2205 napisał(a):Maras widze ze moge liczyc tylko na Ciebie...
Sony2205, pomógłbym gdybym tylko zajmował się elektroniką. Dlatego napisałem, żebyś sam ogarnął kwestie montażu/estetyki, a podłączenie zlecił jakiemuś elektronikowi-hobbyście. Podłączyć pod ściemniacz, pod lampkę w podsufitce czy drzwiach potrafi prawie każdy. Natomiast uzyskanie efektu takiego, który opisałem wyżej wymaga już większego zaangażowania, ale gwarantuję, że docenisz poprawne podłaczenie, w którym lampki będą zapalały się we właściwym momencie i przede wszystkim nie będą powodowały zakłóceń w pracy pozostałego oświetlenia, bo i takie przypadki się zdarzały.
Maras2003 napisał(a):Nie napisałem skąd wziąć zasilanie przekaźnika, tylko że 12v= ściemnienie, tak żeby było bardzo łapatologicznie
darq12, wiesz może, czy oświetlenie w drzwiach jest sterowane z + czy masy ? I oświetlenie lampki w podsufitce - też z + czy z masy ? Chodzi mi o to, który przewód zostaje 'włączony' w momencie np. otwarcia drzwi.
Sony2205 napisał(a):swierg napisał(a):Sony2205 napisał(a):Maras widze ze moge liczyc tylko na Ciebie...
Sony2205, pomógłbym gdybym tylko zajmował się elektroniką. Dlatego napisałem, żebyś sam ogarnął kwestie montażu/estetyki, a podłączenie zlecił jakiemuś elektronikowi-hobbyście. Podłączyć pod ściemniacz, pod lampkę w podsufitce czy drzwiach potrafi prawie każdy. Natomiast uzyskanie efektu takiego, który opisałem wyżej wymaga już większego zaangażowania, ale gwarantuję, że docenisz poprawne podłaczenie, w którym lampki będą zapalały się we właściwym momencie i przede wszystkim nie będą powodowały zakłóceń w pracy pozostałego oświetlenia, bo i takie przypadki się zdarzały.
W Polsce pewnie znalazlby sie jakis ogarniety elektromechanik ale czy tu znajde- watpie. No ale poszukam.
Dzieki!
darq12 napisał(a):Ja bym dał po 5 cm i 3 diody, chłopaki wcześniej w postach tak dawali ale jak chcesz 10cm to twoja sprawa. Jak już wcześniej pisałem nie wiem ile woltów wychodzi ze ściemniacza ale gdyby wychodziło 12V to musisz dać rezystor, bez rezystora będzie ci to świeciło maksymalnym światłem co w połączeniu z 24 ledami zrobi z twojego auta świecący punkt widoczny w promieniu kilometraJeśli by z ściemniacza wychodziło ok 5 woltów to możesz się podpiąć bez rezystora. Zrób układ i testuj jak będzie świecić za jasno to dołożysz rezystor.
darq12 napisał(a):Myślę ze pod podsufitkę będzie prościej i jest stałe 12V wystarczy zastosować rezystor i po problemie jeśli chcesz mieć delikatne podświetlenie. A pod ściemniaczem to jak zaczniesz regulować to diody będą jeszcze słabiej świecić o ile wcześniej miałeś ustawiony ściemniacz na maksa. Jak podłączysz pod ściemniacz to będą ci się paliły cały czas i wtedy pasowało by zastosować rezystor. Jeżeli podłączysz pod podsufitkę to bym nawet rezystora nie wkładał bo będzie to podświetlenie działać jak otworzysz drzwi i otworzysz auto z pilota wtedy przydało by się mocniejsze światło co akurat te trzy ledy na jedna stronę dadzą. Wszystko zależy jak ci pasuje. Dodam że po podłączeniu pod podsufitkę będą taż tak przygasać jak podsufitka. Najlepiej dorwać kable na słupku pod schowkiem wcześniej go demontując.
darq12 napisał(a):Oświetlenie w drzwiach jak i w podsufitce jest sterowane plusem, ale kolorów kabli nie pamiętam.
Maras2003 napisał(a):darq12 napisał(a):Oświetlenie w drzwiach jak i w podsufitce jest sterowane plusem, ale kolorów kabli nie pamiętam.
Dzięki
A czy jest jakieś miejsce, gdzie zbiegają się wszystkie kable 'plus' zasilające lampki w drzwiach ? Gdzieś w module komfortu ?
Sony2205 napisał(a):darq12 napisał(a):Myślę ze pod podsufitkę będzie prościej i jest stałe 12V wystarczy zastosować rezystor i po problemie jeśli chcesz mieć delikatne podświetlenie. A pod ściemniaczem to jak zaczniesz regulować to diody będą jeszcze słabiej świecić o ile wcześniej miałeś ustawiony ściemniacz na maksa. Jak podłączysz pod ściemniacz to będą ci się paliły cały czas i wtedy pasowało by zastosować rezystor. Jeżeli podłączysz pod podsufitkę to bym nawet rezystora nie wkładał bo będzie to podświetlenie działać jak otworzysz drzwi i otworzysz auto z pilota wtedy przydało by się mocniejsze światło co akurat te trzy ledy na jedna stronę dadzą. Wszystko zależy jak ci pasuje. Dodam że po podłączeniu pod podsufitkę będą taż tak przygasać jak podsufitka. Najlepiej dorwać kable na słupku pod schowkiem wcześniej go demontując.
No ja wlasnie chce zeby swiecilo mi sie caly czas wiec lampka podsufitki odpada... Jakis konkretny rezystor musialbym zastosowac przy podlaczeniu pod sciemniacz??
darq12 napisał(a):Ale plusy na pewno się nie schodzą bo każde światło jest sterowane osobno przez moduł. Jak połączysz wszystkie plusy z lampek to będą ci się wszystkie lampki zapalały przy otwarciu jednych drzwi którychkolwiek. W golfie 4 tak jest.
Maras2003 napisał(a):A jeśli chodzi o to, z czego sterowane są lampki w drzwiach (z + czy z masy), to niestety odpowiedź brzmi... z masy
Zasilanie z + mają cały czas. Tylko załączenie masy je włącza.
darq12 napisał(a):Gdzie mogę dostać taki wspornik?? 3U0881559 nigdzie nie mogę znaleźć i od jakiego auta to jest wiem że od skody. Jak ktoś ma namiary na takie coś to prosił bym o cenę.
darq12 napisał(a):Wielkie dzięki a jakie pod to lampki wejdą??? ta z bagażnika czy ta ze schowka???
DzieX napisał(a):Kabel zajumałeś z lampki nocnej?![]()
![]()
![]()
Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości