Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

jakie amory i sprężyny ?

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez the_rahzel » 28 stycznia 2013, 18:44

niestety domino znowu ten sam problem - co dla kogo oznacza dobry komfort a kogoś innego za miękko, bądź za twardo....



Dobrze panie gadasz... :ok: Miękko,twardo,buja,nie buja - jest to temat RZEKA !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez dominik082 » 28 stycznia 2013, 19:04

the_rahzel napisał(a):
niestety domino znowu ten sam problem - co dla kogo oznacza dobry komfort a kogoś innego za miękko, bądź za twardo....



Dobrze panie gadasz... :ok: Miękko,twardo,buja,nie buja - jest to temat RZEKA !!


Temat rzeka, czyli co mam się nie odzywać ? Miałem Pro - System Eibach i było trzymanie na zakrętach, klejenie do asfaltu, teraz mam Ultra SN + sprężyny TS i różnica jest tylko w wysokości (stoi jak koza :D ) i na boki troszkę mocniej buja, a w komforcie prawie żadnej, może jak się ułoży wszystko to będzie lepiej, lecz nadal nurtuje mnie pytanie, czy znajdę jakieś amorki, nie oryginalne z ASO, co dadzą mi więcej komfortu niż to, co miałem i mam. Nie szukam trzymania w zakrętach i klejenia do asfaltu, tylko dobrego wybierania dziur i nierówności na oryginalnych sprężynach z TS.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dominik082
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 21 października 2009, 20:53
Lokalizacja: Rumia
Auto: Seat Leon Top Sport

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez the_rahzel » 28 stycznia 2013, 19:22

Temat rzeka, czyli co mam się nie odzywać ?


Nie,no co ty... Chodziło mi że każdy z nas oczekiwania i odczucia ma inne. Ja np. jeździłem na różnych konfiguracjach.

Zawieszenie FR na:
- 15" i 17"

Sprężyny eibach + ori amortyzatory:
- 16" i 17"

Sprężyny eibach + KYB SN
-16" i 18"

I JA osobiście ci powiem,że nie czuje różnic między amortyzatorem TS a KYB. Różnica w twardości jest wg.mnie w sprężynie.Może nie w 100%,ale jak dla mnie w 99%. Przy takiej kombinacji opon i zawieszenia,co bym nie miał za oponę czy amortyzator to jak jest eibach na pokładzie to zawsze komfort jest,jak dla mnie zerowy.Czy to był amor TS czy KYB czy 16" z profilem 55 czy 15" z 65",czy 18" z 40,to na komforcie główne skrzypce grają sprężyny.

A jak na ori zawszeniu z TS/FR jest za twardo,to zostaje ci zawieszenie od sporta lub jeszcze wyżej..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 28 stycznia 2013, 22:18

dominik082 napisał(a):
the_rahzel napisał(a):
niestety domino znowu ten sam problem - co dla kogo oznacza dobry komfort a kogoś innego za miękko, bądź za twardo....



Dobrze panie gadasz... :ok: Miękko,twardo,buja,nie buja - jest to temat RZEKA !!


Temat rzeka, czyli co mam się nie odzywać ? Miałem Pro - System Eibach i było trzymanie na zakrętach, klejenie do asfaltu, teraz mam Ultra SN + sprężyny TS i różnica jest tylko w wysokości (stoi jak koza :D ) i na boki troszkę mocniej buja, a w komforcie prawie żadnej, może jak się ułoży wszystko to będzie lepiej, lecz nadal nurtuje mnie pytanie, czy znajdę jakieś amorki, nie oryginalne z ASO, co dadzą mi więcej komfortu niż to, co miałem i mam. Nie szukam trzymania w zakrętach i klejenia do asfaltu, tylko dobrego wybierania dziur i nierówności na oryginalnych sprężynach z TS.
Komfort jako taki i jako takie trzymanie na zakrętach bedziesz miał tylko przy połączeniu serii top sporta amor +spręzyna . Zeby nie kupowac amorów w aso , kup je w intercarsie np , na zniżkę mozna je tam miec za jakies ok 1100
Są dostosowane do sprężyn , które masz i nie będą dobijać , to sachs advantage . Każdy inny amor to albo bardziej miękki czyli bujanka jak np b4 , albo twardo np b6 , kayaba ultra SN .
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez dominik082 » 28 stycznia 2013, 23:13

the_rahzel napisał(a):A jak na ori zawszeniu z TS/FR jest za twardo,to zostaje ci zawieszenie od sporta lub jeszcze wyżej..

Właśnie na ori zawieszeniu by było najlepiej ale zawsze myślałem że ori amorki można dostać tylko w aso ;/
Penny1 napisał(a):Zeby nie kupowac amorów w aso , kup je w intercarsie np , na zniżkę mozna je tam miec za jakies ok 1100

Ta wiadomość mnie ucieszyła :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dominik082
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 21 października 2009, 20:53
Lokalizacja: Rumia
Auto: Seat Leon Top Sport

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 29 stycznia 2013, 08:57

Mam takie nurtujące pytanie, czy ktoś montował amorki KYB Ultra SN + seryjne sprężyny od Sporta (-15mm) ?. Auto na tych amorkach i sprężynach nie pójdzie do góry?, czy w ogóle takie połączenie jest możliwe ? (nie zniszczy amorków).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez chlorek » 29 stycznia 2013, 10:23

PaVLo, przód delikatnie jest wyżej jak tył.
dominik082, Kup sobie amorki B4 sport i będziesz zadowolony, to jest to samo co seria, wyjdzie tobie taniej jak 1100zł.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 29 stycznia 2013, 12:00

dominik082 napisał(a):awsze myślałem że ori amorki można dostać tylko w aso ;/


tak właśnie jest, aso, reszta amorków to tzw aftermarket, części o parametrach oryginalnych ale ich zamienniki, tak jest też z hamulcami, drązkami i całą resztą itd, tyle że to pojęcie uproszczone bardzo bo wielu producentów pisze OE na pudełku, czyli Original Equipment, a i tak się różnią między sobą, właściwosciami, trwałością...ale można spróbować B4 sport tylko ciągle nie będzie wiadomo co z wysokością osiągniesz, nie próbuję odradzać żadnych rozwiązań, a raczej dzielić wątpliwościami
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 29 stycznia 2013, 12:09

florek napisał(a):PaVLo, przód delikatnie jest wyżej jak tył.
dominik082, Kup sobie amorki B4 sport i będziesz zadowolony, to jest to samo co seria, wyjdzie tobie taniej jak 1100zł.

Mam już zamówiony komplet KYB Ultra SN + Eibach Pro Kit, ale chciałbym wiedzieć jak to by wyglądało na standardowych sprężynach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 29 stycznia 2013, 20:28

PaVLo napisał(a):chciałbym wiedzieć jak to by wyglądało na standardowych sprężynach.


nie, nie.... :-D nie chciałbyś

dziś temp ok 5 st + , jak przyjemnie się jeździ, troszkę "zmiękło" faktycznie po tych mrozach, z wyjątkiem dziur nieprzyjemnych na które po prostu trzeba uważać i omijać starannie , żadnych innych dyskomfortowych odczuć, ani za nisko gleba ani za wysoko koza, prowadzenie malina, czego chcieć więcej...no może mniej baranów na drodze :-D
Pavlo, po założeniu daj trochę czasu i km na ułożenie całości, oceń po 1-2 tys km. Ja zakładałem poduchy i wszystko lemfordera, jeśli gumy są dziadowskie i ubite bądź szybko się ubiją, to też ma spory wpływ na komfort, w porównaniu z poprzednimi które miałem np przy wjeździe na 2cm próg do garażu spora różnica na + dla lemiego
ja w każdym bądź razie powrotu do serii sobie nie wyobrażam, nawet kosztem kilu dramatycznych dróg przez które czasami trzeba będzie przejechać jakoś..
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 29 stycznia 2013, 21:47

chcę powrzucać foty w róznych konfiguracjach amor + sprezyna ale mi cos nie chce dodać załączników , jaka maks wielkosc jest pliku ? przy dodawaniu zalacznika wywala mi komunikat " liczba mozliwych załączników 0 " czy cos takiego ...
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez erni11 » 29 stycznia 2013, 23:06

Witam. Czy ktoś z was jeździ na amorach eibach i springach fk -35mm
Zobacz Profil
erni11
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 29 stycznia 2011, 21:45
Lokalizacja: małopolska
Auto: LEON

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 29 stycznia 2013, 23:58

HRABIA napisał(a): Ja zakładałem poduchy i wszystko lemfordera, jeśli gumy są dziadowskie i ubite bądź szybko się ubiją, to też ma spory wpływ na komfort, w porównaniu z poprzednimi które miałem np przy wjeździe na 2cm próg do garażu spora różnica na + dla lemiego
ja w każdym bądź razie powrotu do serii sobie nie wyobrażam, nawet kosztem kilu dramatycznych dróg przez które czasami trzeba będzie przejechać jakoś..

Mówisz, aby wymienić od razu poduchy na ... hmm trochę podniesie to koszty, ale pomyślę nad tym przy montażu.

Penny1 wrzuć na pierwszy lepszy imageshack czy imgur i zamieść miniaturki (linki).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 30 stycznia 2013, 00:21

koniecznie Pavlo, poducha + łożysko ok 100-120 na 2 strony , koszty to może Ci podnieść wymiana poduch za pół roku, sporo większy niż koszt samych poduch dodatkowo teraz skoro i tak kolumne trzeba rozebrać, poza tym nie będzie efektu na starych, powiesz ze twardo i dobija, tym bardziej ze ultra SN do miękkich amorów nie należy
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez jaco » 8 lutego 2013, 19:47

a wie ktoś jakie kolory kropek bądź pasków mają być na oryginalnych sprężynach do leona z 2003 1.9 tdi 110 km ?

-- 8 lut 2013, o 13:34 --

powiedzcie jakiej firmy założyć zwykłe sprężyny do 1.9 tdi 110 bo jak pytam w sklepie to np. kyb sprężyna jest ta sama do 90 konnego jak i do 150 arl , a przecież jest różna waga tych aut może ktoś zmieniał to napisze jaką firme wybrał i czy auto poszło do góry czy na dół

-- 8 lut 2013, o 20:47 --

jaco
Zobacz Profil
jaco
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 10 lutego 2011, 20:38
Lokalizacja: małopolska
Auto: seat leon

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 8 lutego 2013, 20:29

jaco, masz do wyboru :
a) kupić nowe w salonie takie same ( abstrakcyjne rozwiązanie :-D )
b) kupić używane na forum/allegro takie same - koszt nieduży, raczej trudniej może z dostępnością. ale pzreszukaj działy "sprzedam " na forach leona, audi a3 itd
c) kupić sprężyny obniżające dobrej firmy pokroju eibacha

natomiast "uniwersalne" springi takie jak np kyb flex za kilkadz zł pasujace do wszystkiego co wyszło z koncernu VAG to ni ejest dobre rozwiązanie, ani ni ewiadomo jak beda dzialac w danym modelu, ani jak bedzie z wysokoscia...
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez jaco » 9 lutego 2013, 02:01

No tak właśnie o tą wysokość chodzi ,myślałem nad pro-kotem ale podobno auto jeździ jak ping pong w połączenia z seryjnym amorem
jaco
Zobacz Profil
jaco
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 10 lutego 2011, 20:38
Lokalizacja: małopolska
Auto: seat leon

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez chlorek » 10 lutego 2013, 14:08

jaco napisał(a):nad pro-kotem ale podobno auto jeździ jak ping pong w połączenia z seryjnym amorem

pro kitem :-D warto i amorki dać bo seryjne to długo nie pociągną szczególnie że mają swoje lata.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez jaco » 10 lutego 2013, 14:21

Akurat mam 4 nowe bilstein b4 i myślę nad tymi sprezynami eibach pro-kit ale boję się że będzie twardo i efekt ping ponga
jaco
Zobacz Profil
jaco
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 10 lutego 2011, 20:38
Lokalizacja: małopolska
Auto: seat leon

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 10 lutego 2013, 15:03

szkoda ze wczesniej sie nie odezwales , z billiego to B4 sport lepiej brać niż zwykłe, niewiele droższe dedykowane to obniżeń TS, a jednocześnie lepiej będą współpracować z eibachem, poza tym wygląd na + bo zwykłe B4 lubią dawać efekt kozy :-P
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Menthos » 15 lutego 2013, 22:00

Panowie, mam pytanie. Chodzi mi o zejście w dół z Leonem 1.6, bo przesiadam się na 17", ale jednak wolałbym póki co nie wkładać Eibacha, bo zależy mi na możliwie jak największym komforcie jazdy i jako-takim wyglądzie po przesiadce na owe siedemnastki. Łódź najlepszych dróg niestety nie posiada, a do tego jazdy 1.6 sportową uznać nie można, więc aż -30mm nie potrzebuje :)

Pytanie jest takie: Czy jeśli do ori amorków kupie springi od TS'a to auto faktycznie pójdzie te 15mm w dół? Moje wątpliwości polegają na różnicy wag, 1.6 waży ok 1200kg, reszta już lekko ponad 1300, więc zastanawiam się czy te 100kg nie będą robić w tym przypadku różnicy.
Z góry dzięki za odpowiedź
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Menthos
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, 09:39
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon BCB
Silnik: BCB 1.6

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Sowa » 16 lutego 2013, 18:35

Spostrzeżenia z dzisiejszej wymiany sprężyn Sport -15mm na Eibach ProKit -30mm:
-oryginalne/seryjne sprężyny z wersji sport (4 zielone kropki, jedna niebieska) po 236tys. mają taką samą długość jak Eibachy po 30tys...
-oryginalne/seryjne sprężyny były twardsze niż Eibach ProKit. Na eibachu się dużo lepiej jeździ
-wyskokość zawieszenia nie uległa zmianie
Obrazek
TDI by TTC
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sowa
Sport
Sport
 
Posty: 345
Dołączył(a): 16 sierpnia 2006, 14:20
Lokalizacja: Bochnia
Auto: Leon

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 16 lutego 2013, 19:02

PaVLo, jeśli nie wymienisz od razu poduszek, to jesteś w stanie bez kanału wymienić je później, tylko czy ma sens nie wymieniac jeśli na pewno tam siedzą jeszcze orginalne....
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 16 lutego 2013, 21:05

Będę wymieniał łożyska i poduszki na Lemforder, nie wiem w jakim są stanie, więc od razu to zrobię aby potem nie szukać przyczyn jakiś dziwnych dźwięków z zawiasu :).

Jak ktoś jest ciekaw to tak wygląda KYB + Eibach
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 16 lutego 2013, 21:15

:brawo:
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 17 lutego 2013, 11:19

Na zdjęciu powyżej idealne na polskie drogi sportowe zawieszenie , no i niedrogie ! Takie mam zdanie po przejechaniu 2 tys km na takim zestawie . Po takim dystansie auto leciutko opadło w dół i jest w sam raz jesli chodzi o glebę .
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez agin » 17 lutego 2013, 22:00

PaVLo napisał(a):Będę wymieniał łożyska i poduszki na Lemforder


a proponowałem od razu :D
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 18 lutego 2013, 12:35

Pavlo, i jeśli nie masz jeszcze, to pełna tuleja 27132-01 wahaczy od s3/cupry, niweluje bujniecie przy ruszaniu i natychmiastowa reakcja przy zapinaniu kolejnych biegów :) polecam
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 18 lutego 2013, 20:03

agin napisał(a):a proponowałem od razu :D

Człowiek uczy się na błędach, jednak jeszcze ich nie mam, wiec jestem otwarty na propozycje ;)

HRABIA napisał(a):Pavlo, i jeśli nie masz jeszcze, to pełna tuleja 27132-01 wahaczy od s3/cupry, niweluje bujniecie przy ruszaniu i natychmiastowa reakcja przy zapinaniu kolejnych biegów :) polecam

Półtora roku temu wymieniałem wszystkie tuleje, więc nie ma potrzeby znów rozwalać zawias i męczyć się z jazdą na geometrię :)
Penny1 napisał(a):Na zdjęciu powyżej idealne na polskie drogi sportowe zawieszenie , no i niedrogie ! Takie mam zdanie po przejechaniu 2 tys km na takim zestawie . Po takim dystansie auto leciutko opadło w dół i jest w sam raz jesli chodzi o glebę .

Mam takie pytanie do ciebie, masz fabryczną plastikowa osłonę pod silnik ? i ile ewentualnie od tej osłony masz prześwitu ?.

Zawias jeszcze lezy w pudełku, cały czas czekam na koniec tej zimy i będe działał :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 18 lutego 2013, 20:59

PaVLo napisał(a):masz fabryczną plastikowa osłonę pod silnik ?

ja mam jeszcze plastikową osłonę pod silnikiem, powiem Ci, że jak leży 1,5L butelka plastikowa to wlecze ją przez pół parkingu. Ale jak ręką docisnę osłonę do góry, to jest zapasu (bo jest elastyczna) ok 2-3 cm.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 18 lutego 2013, 23:12

Ja jeżdżę z metalową osłoną i nigdyyyyy już plastiku ,który chroni tylko i wyłącznie od kurzu i wody silnik i osprzęt . Fakt , że ultra SN nie buja góra dół w ogóle , więc ogranicza to szansę przywalenia , ale jak cos bedzie wystawało , to miska od razu dziurawa i tylko laweta zostaje , a metalową walę i jadę dalej. Na plastikowej dwie miski już rozwaliłem.
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 19 lutego 2013, 00:16

ja mam zwykły kawałek plastiku , jak to w benzynie który trudno nazwać osłoną ale podwiesiłem trochę bo sterczała końcówka w doł , teraz mam równo z cala resztą podwozia i jest dobrze, nie haczę nigdzie , krawężniki podjeżdżam bez problemu, oczywiscie wolno i ostroznie, tak samo zjazd z nich, zaleta tej zawiechy jest taka ze po dziurach szybko jezdzic sie nie da :-P , a tym samym minimalna obawa o haczenie i urywanie czegokolwiek, a drogi mam jedne z gorszych w Polsce..

ultra+ pro kit nie buja faktycznie, wydaje mi sie ze jest po prostu dobrze, normalnie, ale dzis przejechalem sie leonem kumpla który ma serię w dobrym jeszcze stanie, nooo i huśtawka bujanka niezła.... :-D dużo za duża, więc z tym przyzwyczajeniem do zawiasu i jego pracy tak jest i nie ma co oceniać w pierwszy dzień gdzie jest duża różnica w odniesieniu do serii, tylko po jakimś tam przebiegu dopiero, ale to jak ze wszystkim - z osiągami, hamulcami itd.....najpierw kosmos, a potem przywykniemy i przestajemy zwracac uwagę :-P
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 25 lutego 2013, 04:54

Czy po wymianie zawieszenia na Eibach + Kyb U-Sr trzeba robić zbieżność ? i czy na tyle jest jakaś regulacja pochyłości kół ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez lukaszlsw » 25 lutego 2013, 18:42

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma założone w 1M sprężyny Eibach Sportline? Siądzie niżej niż na H&R?
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 25 lutego 2013, 19:09

PaVLo napisał(a):Czy po wymianie zawieszenia na Eibach + Kyb U-Sr trzeba robić zbieżność ?


nie trzeba, nie siada tak nisko, żeby geometrie zmieniało...
nie ruszasz przecież gałki od drążka skrętnego...

moim zdaniem nie ma potrzeby.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez george007 » 4 marca 2013, 00:09

Mógłby mi ktoś powiedzieć coś więcej o tych sprężynach http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3030308842
Przód KW 18037, tył KW 28057. Wiem tylko że są z toledo.

-- 4 marca 2013, 01:09 --

Mogą obnizac mniej jak 40mm?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
george007
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 4 września 2012, 11:20
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 16 marca 2013, 00:42

Zawias zamontowany, moim zdaniem auto jest niżej z przodu, ale tył poszedł nieco do góry, pojeżdżę i mam nadzieję, że jeszcze opadnie :wink: . (koła 15", na 17 powinno to ładniej wyglądać)
No i niestety trzeba robić geometrię, kiera poszła nieco w lewo, a auto ściąga powoli w prawo, dodatkowo kiera chodzi z większym oporem. Ale mam już namiar na dobry warsztat, więc jutro się tam przejadę i jak będzie otwarte to robię.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Seba86 » 17 marca 2013, 10:24

Myślałem,ze obędzie się bez geometrii a tu prosze zonk :-( no ale nic zrobisz i będzie good :wink: Swoją drogą strzel parę innych fotek za dnia to ocenimy bo ja do siebie chce ten sam zestaw zapodać :wink:

Drodzy koledzy co myślicie o tej firmie i o tych amorkach?? Latał ktoś na tym zestawie??

http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe ... 67801.html
Powered by KINGSOFT XXX i XXX
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba86
Sport
Sport
 
Posty: 453
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, 18:14
Lokalizacja: WRA
Auto: SSS
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 17 marca 2013, 23:12

Geometria zrobiona w sobotę, okazało się, że przestawiona była aż o 8mm, o szczegóły nie pytałem, bo jest już dobrze i to mnie najbardziej interesuje, a zdjęcia pstryknę jak znajdę czas i dobre miejsce, a najlepiej to jakbym zrobił już na letnich kapciach (17") bo wtedy będzie najlepiej widać jak auto stoi, jednak jeszcze poczekam bo ta pogoda jest ostatnio bardzo niepewna.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez bodek756 » 24 marca 2013, 13:13

Panowie szybkie pytanie, czy sprężyny eibach pro kit (silniki: 1.8 , 1.8T , 1.9SDI , 1.9TDI) podejdzie do 1.6 ? czy nie opadnie z przodu za bardzo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bodek756
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 09:08
Lokalizacja: Racibórz/Rybnik
Auto: Passat CC
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tomekm_ 86 » 24 marca 2013, 16:38

Z przodu ci na pewno nie pójdzie za bardzo w dół ponieważ te sprężyny, które wymieniłeś są do ciężkich silników :-D Gdybyś dał z benzyny 1.6 do diesla to by mógł siąść w dół.

Edit - IroN_87
Był Golf II 1.6 LPG '90r.
Było Audi A3 1.8 T '98r.
Jest Seat Leon 1.9TDI 4X4 '02r. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomekm_ 86
Signo
Signo
 
Posty: 136
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 12:22
Lokalizacja: Okrajnik k. Żywca
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez IroN_87 » 24 marca 2013, 16:39

bodek756, Jeśli pasują do diesla to podejrzewam, że nawet przód będzie wyżej niż tył.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez bodek756 » 24 marca 2013, 17:00

dzięki za info :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bodek756
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 09:08
Lokalizacja: Racibórz/Rybnik
Auto: Passat CC
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez QQmonzter » 28 marca 2013, 13:10

Odgrzewam bo mam pytanie.
Już jakiś czas męczy mnie dziwny dźwięk dochodzący z tyłu. Zauważyłem, że po obu stronach odboje są całe pokruszone w stanie agonalnym, plastik osłaniający tłoczysko lata luźno.
Pierwsze pytanie jest takie czy do amorów bilstein B4 sport podejdą zwykłe odboje i osłony czy muszą być jakieś specjalne?
Po drugie zastanawiam się czy po zdemontowaniu poduszki amortyzatora i odkręceniu go od wahacza nie będzie potem problemu z ponownym założeniem? Nie rozepcha się?
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 29 marca 2013, 10:01

1. moim zdaniem zwykłe odboje wystarczą, będą pasowały
2. jak wyjmiesz amor, wyczyść dokładnie potem wszystko, poskładasz bez problemu... ale pytanie: po co chcesz wyciągać amor i zakładać go spowrotem?
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez QQmonzter » 30 marca 2013, 01:21

A jak inaczej wyobrażasz sobie założenie nowych odbojów i osłon bez wyjęcia amortyzatora? ;-)
Sam amortyzator jest sprawny, brak śladów wycieku i jest twardo więc wymieniać go nie ma sensu.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 1 kwietnia 2013, 17:41

QQmonzter napisał(a):A jak inaczej wyobrażasz sobie założenie nowych odbojów i osłon bez wyjęcia amortyzatora?


normalnie :-)

kilka myków i robisz to nawet bez ściągacza

chyba gdzieś (nawet w tym temacie jeśli się nie mylę) jest opisane jak wymienić sprężyny bez ściągaczy i zdejmowania amora, tak samo robisz z odbojami i osłonami...
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez lukaszlsw » 1 kwietnia 2013, 18:56

przecież do tyłu nie trzeba ściągasza. Odkręca sie amor, potem jego górne mocowanie i wymienia się odboje. trzeba trzy klucze i kombinerki jak dobrze pamiętam. Robiłem to miesiąc temu, w 30min przełożyłem stare poduszki i odboje do nowych amorków.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez QQmonzter » 3 kwietnia 2013, 00:08

Oglądałem to: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/53

Nic o ściągaczach nie pisałem. Głównie chodziło mi o to czy standardowe manele podejdą do niestandardowych amortyzatorów ale po oględzinach starych osłon i odbojów wydaje mi się, że tak.
W sobotę prawdopodobnie podejmę się wymiany, problemów raczej być nie powinno.
Po za tym, Tygrysek, ty chyba ciągle mówisz o przodzie bo z tyłu amortyzator nie ma nic wspólnego ze sprężyną.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Mati16 » 8 kwietnia 2013, 02:43

Witam. Panowie podepnę się do tematu :-P Czytam i czytam to forum ludzie piszą i piszą :-P I mam takie szybkie pytanie bo już zgłupiałem :| .
Otóż to: Chce założyć same sprężyny do seryjnych amorków Leona 1,9(nie top sport czy cupra), bo przód wygląda nawet ok ale tył daje wrażenie jak by był ciut wyżej i hu..o to wygląda, obserwowałem Leony i wszystkie tak mają. Do tego koła mam na lato 205/50/17. Nie chodzi mi tu o jakieś sztywne zawieszenie żeby było coś mega mega. Tylko czy można założyć takie sprężyny:http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe-seat-leon-1m-tdi-1-8t-i3091107108.html
EIBACH Pro-Kit Czarne, z tego co piszą to -30mm obniżenia mają do seryjnych amorów. I czy coś to zmieni. Nie chce żadnych gwintów albo strasznej gleby. Używam samochodu na co dzień i chce by był praktyczny na seryjnym zwieszeniu nie narzekam na komfort jest całkiem ok tylko mnie sam wygląd drażni, dokładnie ta przestrzeń miedzy opona a rantem błotnika, myśle że te 3 cm już by ładnie wyglądało. Jestem w tym temacie nowy bo nie miałem styczności z obniżaniem samochodu jak do tego czasu.
Zobacz Profil
Mati16
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 1 marca 2013, 09:45
Auto: Seat Leon

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości