Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 12 maja 2013, 22:54

Witajcie.
Od jakiegoś czasu miałem problemy z charczeniem dochodzącym z komory silnika w okolicach 2000 obrotów. Wybadałem, że przyczyną był EGR. Postanowiłem więc rozprawić się z nim i przy okazji podnieść lekko moc. Wybór padł na Kingsoft gdyż mam do nich 10 minut drogi. Oto parę danych na temat autka. Leon 1P, 2007 rok, 2.0 TDI BMM, przebieg 200 000, sprowadzony w zeszłym roku. W związku z przebiegiem, lekkim przeładowywaniem turbiny oraz kiepskim dwumasem, poprosiłem Łukasza o "lajtowy" program. Nastawy to 160 km/380 Nm, po hamowaniu 157 km i 373 Nm. Poniżej wykresy, seria + mod oraz warunki. Niestety obecnie posiadam je tylko w takiej postaci. Co o nich sądzicie? Po wymianie dwumasu i sprzęgła będzie korekta na 400 Nm. Jak widać warunki do hamowania nie były sprzyjające więc faktyczne efekty powinny być wyższe.

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Reklama

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez sagon » 13 maja 2013, 17:14

Ciut za nisko ta moc,ale po korekcie pewnie podciągnie ją wyżej.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 13 maja 2013, 21:17

No zobaczymy co uda się wykrzesać po wymianie dwumasu. A jak myślicie co trzeba by zrobić żeby moment tak szybko nie spadał?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez GruchaARL » 14 maja 2013, 06:14

jck1 napisał(a):A jak myślicie co trzeba by zrobić żeby moment tak szybko nie spadał?


Wymienić pompowtryskiwacze na wydajniejsze. FAP też przeszkadza w robieniu modyfikacji. Seryjne pompki w BMM są bardzo mało wydajne. Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 14 maja 2013, 14:50

Dzięki GruchaARL za odpowiedź, będę o tym myślał za jakiś czas.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez grzybek » 14 maja 2013, 16:15

jck1, to mysl od razu i jak robisz sprzeglo to pakuj performanca jak nosisz sie z zamiarem zmiany wtrysków
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 14 maja 2013, 17:37

grzybek, Sachs performance to już za gruba kasa dla mnie :-( . Z tego co słyszałem, komplet LUK'a powinien sobie raczej poradzić z mocą ok. 190-200 km i 400-410 Nm. Czy może nie da rady?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez grzybek » 14 maja 2013, 18:11

jck1, da spokojnie rade

nie ma tragedii cenowej , jest niewiele drozsze tylko nie w sklepach internetowych ;)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez GruchaARL » 14 maja 2013, 20:17

dajcie spokój z tym sachsem. Spokojnie da sie inny zestaw zalożyć i to w rozsądnych pieniądzach. Osobiście od bardzo dlugiego czasu zakaldam valeo ze sztywnym kołem. Polecam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez grzybek » 14 maja 2013, 20:32

GruchaARL, do skrzyni 6 biegowej ? :x

mowisz o zestawach KIT4P ?

ja w poprzednim ARLu szybko wyjalem jednomas - dzwieki tego zestawu byly przerazajace... (jesli o ten chodzi)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez GruchaARL » 14 maja 2013, 20:54

nie pamietam numeru, ale ja z zadnym nie mialem problemu :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 14 maja 2013, 21:23

Ja w swoim poprzednim Leonie 1M ASV miałem jednomas i sprzęgło G60, było równo i cicho.Poza tym kosztowało mnie to 500 zł + robota więc było warto zaryzykować. Do 1P zestaw z jednomasem będzie droższy albo w podobnej cenie więc nie wiem czy warto iść w tym kierunku, zwłaszcza że nie planuję iść wyżej z mocą niż wspomniana przeze mnie wcześniej.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez grzybek » 14 maja 2013, 21:36

jck1, do skrzyni 5 biegowej OK - w pierwszym swoim ALH 180@390 tez jezdzilem na jednomasie

ale KIT4P do skrzyni 6b nie polece nikomu , to jest kompletnie inna skrzynia - sporo osob juz przekonalo sie po czasie co to jest jak i ja na wlasniej skórze i 4 skrzyniach w ARLu...

jak zdrowa skrzynia to jest na poczatku OK potem szybko postępuje luz wzdluzny wałka , rycie dekla i grzechoczące łożyska zarówno na wcisnietym i wycisnietym sprzegle, brzęczenie sprezynek... (wiele jest takich opinii opisanych) szczególnie w skrzyniach FMH i ERF

lektura zreszta jest na tym forum


ale koniec OT

jck1, działaj dalej z autkiem bo apetyt rosnie w miare jedzenia...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez GruchaARL » 14 maja 2013, 22:03

grzybek napisał(a):jck1, do skrzyni 5 biegowej OK - w pierwszym swoim ALH 180@390 tez jezdzilem na jednomasie

ale KIT4P do skrzyni 6b nie polece nikomu , to jest kompletnie inna skrzynia - sporo osob juz przekonalo sie po czasie co to jest jak i ja na wlasniej skórze i 4 skrzyniach w ARLu...

jak zdrowa skrzynia to jest na poczatku OK potem szybko postępuje luz wzdluzny wałka , rycie dekla i grzechoczące łożyska zarówno na wcisnietym i wycisnietym sprzegle, brzęczenie sprezynek... (wiele jest takich opinii opisanych) szczególnie w skrzyniach FMH i ERF

lektura zreszta jest na tym forum


ale koniec OT

jck1, działaj dalej z autkiem bo apetyt rosnie w miare jedzenia...


No i to jest wlasnie błąd. Bo każdy z tych zestawów powinien byc wywarzony zanim zostanie zamontowany na auto. Z kazdym kto jest przeciwny bede sie upierał, ponieważ Wasze problemy występują ze względu na zły montaż, koniec kropka. Kazdy zestaw powinien być odpowiednio przygotowany. Ja założyłem ich już kilkadziesiąt. Jak narazie zero reklamacjia a niektóre mają już kilkadziesiąt tysięcy nalatane. Oczywiście jak klient woli dwumas to tez założymy :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 15 maja 2013, 10:07

Ja zostanę chyba jednak przy dwumasie. Tak jak mówię, nie będę raczej szedł w większe moce bo wiązało by się to z większymi kosztami i moja Pani suszyła by mi głowę straaaasznie, że zamiast na wesele odkładać to w auto pakuję hehe:). Powiedzcie mi jeszcze jakie pompki trzeba by założyć żeby wykresik niutona się utrzymywał? Od BKD czy jakieś inne?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez grzybek » 15 maja 2013, 10:15

jck1, ale gdzie sie utrzymywał ?

ile Nm chcesz miec i gdzie ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 15 maja 2013, 10:30

Jak widzisz po wykresie, po uzyskaniu maxa, spada bardzo szybko w miarę wzrostu obrotów. Chciałbym żeby nie szedł tak ostro w dół.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez grzybek » 15 maja 2013, 10:38

jck1, czyli trzeba wiecej paliwa - wtryski

pamietaj ze im wiecej go bedzie tym wyzsze EGT , pamietaj tez ze masz DPFa

wiec jedno ciagnie drugie... trzeba by czyms schlodzic i dodac z czegos powietrza :wink:

niestety jak zrobic dobrze musisz wydac kase.... albo przywyknac do tego co jest ;)

...a nie myslales by wyplaszczyc troche te himalaje przy 2000rpm ? :wink:
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 15 maja 2013, 10:54

Będziemy korygować i wypłaszczać przy okazji zmiany dwumasu. Mam lekkie przeładowanie turbiny w tych okolicach i te Himalaje jak to ładnie nazwałeś:) chyba z tego wynikają. Trzeba będzie przeczyścić dmuchawę. A te wtryski to od BKD jakby co będą ok?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez miroA3 » 15 maja 2013, 14:29

jck1 napisał(a):A te wtryski to od BKD jakby co będą ok?


nie beda

bkd to silnik 16V

a BMM to 8V, tak wlasciwie rozwiercone 1.9, dlatego wtryski i turbo masz takie jak w 1.9

sa projekty udane wsadzenia turbiny z BMN-a (2.0tdi 170PS) i to najwiecej daje, najlepszy stosunek wydanych pieniedzy do uzyskanych mocy

lepiej mniej momentu a plasko i w szerokim zakresie, niz kosmos 400 a potem lot w dol,

wtryskiwacze takie jak do 1.9

zastanow sie tylko czy to wszystko ma sens, bo wydasz kilka tysiecy zlotych dla uzyskania kilku koni wiecej, lepiej bylo sobie TFSI kupic, roznicy w paliwie nie odjedzilbys nigdy, chyba ze ktos jezdzi naprawde duzo, lub ma tania rope 8)

mialem kiedys 220PS BKD i jak sobie uswiadomie ile wydalem pieniedzy zeby to w zdrowy i bezpieczny sposob uzyskas, to...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Leon 2.0 TDI BMM by Kingsoft

Postprzez jck1 » 15 maja 2013, 14:57

Dzięki miroA3, sprawa jest jasna. Będę dopieszczał to co jest, ewentualnie za jakiś czas pomyślę najwyżej o turbinie z BMN. Diesel mi się trafił w dobrej cenie, zadbany, z niezłym wyposażeniem i to głównie dlatego go kupiłem.
Będę was informował o zmianach. Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość