

-- 3 marca 2014, 00:06 --
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
chlorek napisał(a):kurex, najlepiej jak kupisz cały zestaw i wymienisz wszystko w nim
caligator napisał(a):ja u siebie tez mam na przodzie nawiercane a z tylu gladkie i hamuje jak ta lala:)
Dienekes napisał(a):Kłaniam się
Nie będę oryginalny i swoim pytaniem prawdopodobnie znużę zaprawionych w bojach forumowiczów, nie mniej... mimo lektury tego tematu i wielu wykluczających się wzajemnie opinii (także poza tym forum) wciąż stoję przed wyborem przednich tarcz hamulcowych do mojego Leona (312 mm, Top Sport, AUQ z 2002 r.). Warunki eksploatacji to miasto i ekspresówki, styl jazdy - raczej energiczny![]()
Waham się pomiędzy ATE PD i Zimmermann Sport. Proszę Szanownych Kolegów o pomoc w wyborze i zwięzłe uzasadnienie propozycji, również co do rekomendowanych klocków hamulcowych.
Pozdrawiam,
Radek
Dienekes napisał(a):Dziękuję za szybką odpowiedź. VIN mego auta to: VSSZZZ1MZ3R012692.
Pozdrawiam,
Radek
Tuchola_BDG napisał(a):Ja sobie ostatecznie odpuściłem te tarcze ferodo i zostąłem przy zestawie Zimmermann Standard + Ferodo Premier, jak narazie 2k km zrobione i nie mogę narzekać
bledow napisał(a):motyka8, może i są to oryginały ale używki. Z tego co się orientuję to wsadzane były tarcze ATE
Lewian napisał(a):ATE nie produkuje tarcz ani klocków więc i nie dostarcza ich producentom aut.
Adam
shwarz napisał(a):Ja też nie raz czytałem i słyszałem od osób siedzących w temacie hamulców, że ATE nie produkuje żadnych tarcz i klocków. Jedynie zaciski, pompy i myśl techniczna
shwarz napisał(a):Dlaczego? Jak mi to kiedyś ktoś ładnie wytłumaczył => bo wzór na siłe hamowania to F x r x mi. Tu nie ma ani słowa o: rowkach, otworkach, powierzchni tarcia… Jest natomiast F czyli siła wynikająca z hydrauliki, czyli średnicy przeliczeniowej tłoczków, jest ramie siły, po naszemu średnica tarcz, jest współczynnik tarcia materiału klocków.
shwarz napisał(a):Rowki tarcz maja ścinać zeszkliwione powierzchnie klocków (żywica fenolowa wydostaje się na zewnątrz pod wpływem temperatury).
shwarz napisał(a):Otwory maja obniżać temperaturę pracy.
shwarz napisał(a):Trzeba również pamiętać, że tarcze wiercone pękają. Jest to nawet opisane w instrukcjach obsługi Ferrari, Porsche itp.
Lewian napisał(a):
Reasumując oczywiście masz dużo racji w tym co piszesz bo nic tak nie poprawia skuteczności hamulców jak zwiększenie gabarytów tarcz (zarówno średnica jak i grubość) ale bez wątpienia tarcze modyfikowane również mają na tą poprawę znaczący wpływ.
Czyli też uważam, że korzyści będąKorzyści będą niezbyt imponujące
shwarz napisał(a): Czyli też uważam, że korzyści będąJednak nie tak imponujące jakby się mogło wydawać wydając x razy więcej mamony
shwarz napisał(a):Racja. Oczywiście do DD nie trzeba nic kombinować, mogą być zwykłe gładkie Brembo czy Zimmermanny.
Do agresywnej jazdyjak kto woli - można wydać sporo kasy na nacinane/rowkowane itd. tarcze + dobre klocki i na pewno coś to da. A można odłożyć ciut więcej grosza i zrobić SWAP, co zresztą zrobiło wielu z tego forum
dzamej napisał(a):a kto mógłby mi po vinie sprawczyć czy mam u siebie czujniki zużycia klocków? TS 2005 1,8t AUQ
motyka8 napisał(a):A co panowie sadzicie o takich tarczach http://allegro.pl/tarcze-vw-golf-bora-s ... 12846.html
Chodzi mi o to czy te tarcze sie do czegos nadaja? Zawsze wydawalo mi sie ze firma delphi to solidna firma. Wiec poco przeplacac ?cadyczek napisał(a):motyka8 napisał(a):A co panowie sadzicie o takich tarczach http://allegro.pl/tarcze-vw-golf-bora-s ... 12846.html
co możemy o nich sądzić zależy ile możesz przeznaczyć na nie ;P
motyka8 napisał(a):Chodzi mi o to czy te tarcze sie do czegos nadaja? Zawsze wydawalo mi sie ze firma delphi to solidna firma. Wiec poco przeplacac ?cadyczek napisał(a):motyka8 napisał(a):A co panowie sadzicie o takich tarczach http://allegro.pl/tarcze-vw-golf-bora-s ... 12846.html
co możemy o nich sądzić zależy ile możesz przeznaczyć na nie ;P
Tominjo napisał(a):http://www.brakes.pl/shopping_cart.php?sPath=63978&osCsid=a7db341d2513499e3b0c94563157fbac
Planuję wymianę tarcz i klocków przód. Taki zestaw da radę? Albo ewentualnie czy w tej cenie (albo mniej) da się coś znaleźć.
Seqtor napisał(a):Wrzucę pare groszy od siebie, po 6k km użytkowania tarcz Zimmerman Sport Coat 345mm z klockami DS2000 w seryjnej Cuprze. W porównaniu z seryjnymi tarczami i klockami TRW czuć różnicę ewidentnie na plus. Układ dłużej utrzymuje skuteczność hamowania. Troche byłem zmieszany po przeczytani opiniu że tarcze te pękają. Jednak przy cotygodniowyn myciu auta i przetykaniu wierceń w tarczach narazie są całe i nie widać żadnych oznak zużycia. Także polecam taki zestaw innym.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
mlynek napisał(a):A co powiedzielibyście na to?
http://allegro.pl/tarcze-klocki-tyl-nac ... 81238.html
mlynek napisał(a):A co powiedzielibyście na to?
http://allegro.pl/tarcze-klocki-tyl-nac ... 81238.html
Powrót do VAG - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości