Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

krzywe tarcze

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Krzywiące się tarcze w Leosiu

Postprzez jaro4444 » 7 stycznia 2006, 17:52

Jako nowy przywitam sie najpierw ze wszystkimi.

Mam z moim Leonem problem, który opisałem na forum Mastersa, tu skopiuję tamten wpis.

"Posiadam Leonka z szafą nakręconą na 72 000 km. Generalnie sprawia mi wiele radości ale mam parę problemów:
- tarcze hamulcowe!!! - jasny gwint mam juz siódmy komplet tarcz. Po 4-5 tyś km kolejne tarcze zaczynaja bić. Miałem seryjne, Mikody x 2, ATE, ATE Power Disc x 2 a teraz mam Brembo. Wszystkie szlag trafia po małych przebiegach. :evil: Nie szaleję, mam już 6 samochód i nigdy takich jaj nie miałem. Kto wie co może się z tymi tarczami dziać? Jakieś porady jak to zwalczyć?
- trochę mało mocy - wiem wiem - muszę go zainfekować u Marka. Kto ma taki motor zrobiony na 112-117 KM? Ciekaw jestem wrażeń eksploatacyjnych. Czy w roczniku 2003 można juz przez gniazdo go przeprogramowac?
- podpory drążka stablizatora - wyrabiają się i cholery skrzypią tak jak i silentbloki tylnej belki - ten typ ponoć tak ma

Intersują mnie szczególnie problemy tarcz i poprawionego motorka. Wdzięczny będę za wszelkie uwagi."

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2279

Czy ktoś mi poradzi coś konkretnego?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Reklama

Re: krzywe tarcze

Postprzez pilpi » 7 stycznia 2006, 20:56

Opcja szukaj.
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 7 stycznia 2006, 21:20

Pilpi zanim napiszesz cos niemądrego to proszę sprawdź jak działa tu wyszukiwarka...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 7 stycznia 2006, 22:42

jaro4444 napisał(a):sprawdź jak działa tu wyszukiwarka...

Tak jak na kazdym innym forum.


jaro4444 napisał(a):Kto wie co może się z tymi tarczami dziać? Jakieś porady jak to zwalczyć?
Wyglada na popierdzielone piasty bo to az niemozliwe co sie dzieje u ciebie.


jaro4444 napisał(a):- trochę mało mocy - wiem wiem - muszę go zainfekować u Marka. Kto ma taki motor zrobiony na 112-117 KM? Ciekaw jestem wrażeń eksploatacyjnych.
W dziale wykresy napewno znajdziesz kilka zrobionych 90 tdi, co do wrazen to po sofcie masz zupelnie inne auto. 90 TDi ALH to praktycznie to samo co 110 TDi z grubszych spraw na szybko rozni sie softem wtryskami sprzeglem - turbina jest ta sama.

jaro4444 napisał(a):Czy w roczniku 2003 można juz przez gniazdo go przeprogramowac?
Bez najmniejszego problemu w kazdym z rocznikow ALH.


jaro4444 napisał(a):- podpory drążka stablizatora - wyrabiają się i cholery skrzypią tak jak i silentbloki tylnej belki - ten typ ponoć tak ma
Niby tak ale nie w kazdym Leonie - w ASO przesmaruja i na jakis czas bedzie OK - ja bym wymienil na nowe ale innej marki.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: krzywe tarcze

Postprzez pilpi » 7 stycznia 2006, 23:04

jaro4444, nie myślę żeby było to coś niemądrego.
Skoro już funkcjonujesz na innym forum to też zapewne spotkałeś się z nowymi ludzmi którzy pytają o "pierdoły" nie przglądając tego co już inni napisali. Jeżeli jesteś nowy i wiesz jak funkcjonuje to foru to spojrz na ilość postów naisanych. Ja z wyszukiwarki kożystałem wiele razy i zazwyczaj znalazłem to co mnie interesuje. A temat tarcz, czipów, stoków zawieszenia to jest porusznay raz lub dwa razy w tygodniu przez osoby takie jak ty. Patrząc w twój profil to napisałe dopiero 2 (słownie dwa) posty i to tylko w tym temacie więć regualminu chyba nie czytaleś oraz nie zapoznałeś się z zasadami tego forum ani urządezeniami na ninm funkcjonującymi dla nowych.
PS Od pouczania na tym forum sąinni, nie ja. Ja stwierdzam tylko fakt.
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 8 stycznia 2006, 00:06

Pilpi z całym szacunkiem, ale zamiast się wymądrzać po prostu napisz coś konstruktywnego.

Tonny S dzieki za rady ale może uszczegółowie niektóre pytania:
- jeśli łożyska okażą się dobre a płaszczyzna piasty przekoszona to metodą naprawy będzie wymiana kompletu łożysko + piasta czy przy małych odchyleniach np przetoczenie płaszczyzny przylegania piasy? Wiesz może, który warsztat w Warszawie ma porządny czujnik zegarowy, żeby pomierzyć odchyłki na piaście? W ASO nie mieli ... :!:
- Co do ALH to spotkałem rozbieżne informacje - sprzęgło na 100% jest inne, wtryski mniejsze, ale już w serwisie podano mi, że turbina i elementy układu korbowo - tłokowego mają inne nr katalogowe niż w 110 KM, :roll:
- uwagi eksploatacyjne dotyczyły głównie dymienia, hałaśliwości, zużycia paliwa, trwałości. Przyrosty samych parametrów nominalnych są oczywiste i jednoznaczne. Dlatego w niedługim czasie zainfekuję swojego Leosia, tylko z tymi hamulcami zakończę walkę,
- "Niby tak ale nie w kazdym Leonie - w ASO przesmaruja i na jakis czas bedzie OK - ja bym wymienil na nowe ale innej marki" - wymieniałem na nowe w maju, w październiku smarowałem... Jakieś może konkretniejsze uwagi co do marki zamiennika?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez colin23 » 8 stycznia 2006, 00:35

jaro4444 napisał(a):Pilpi z całym szacunkiem, ale zamiast się wymądrzać po prostu napisz coś konstruktywnego.


Ale nie ma sie co obrażać bo pilpi napisał konstruktywnie żebyś jednak spróbował pobawić się czymś co nazwane jest wyszukiwarką. Nie zawsze wszystko latwo znaleźć ale większośś rzeczy już była. A jeśli już chodzi o zwracanie uwagi i "konstruktywne" zarzuty to dodam że punkt numer 2 regulaminu mówi : "Zanim napiszesz pierwszego posta (związanego z tematyką forum!) przywitaj się w odpowiednim do tego wątku: viewtopic.php?t=22 "

I nie piszę tego złośliwie bo jak widzisz zawsze ktoś na forum pomoże tyle że trzymajmy sie reguł bo inaczej już dawno byłby niezly burdel!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: krzywe tarcze

Postprzez dave » 8 stycznia 2006, 00:36

jaro4444 napisał(a):Pilpi z całym szacunkiem, ale zamiast się wymądrzać po prostu napisz coś konstruktywnego.


jaro4444 napisał(a):Pilpi zanim napiszesz cos niemądrego to proszę sprawdź jak działa tu wyszukiwarka...


jaro4444, a moze bys sie tak nie pajeżyl przyjacielu sympatyczny co :?: :?:

turbo masz to samo co w 110 tak jak ci pisal Tonny S, a Tonny przewaznie wie co pisze :mrgreen: :twisted:
jak zrobisz sobie mocnieszy soft to bedzie kopcic.. jak zrobisz slabszy to kopcenie bedzie tak jak na serii
halasliwosc na tym samym poziomie, spalanie jak bedziesz butowal to spali ci tam z pol litra wiecej, przy spokojnej jezdzie to samo, trwalosc motoru i podzespolow zalezy chyba glownie od ciebie samego :wink:

pozdro i nie denerwowac sie panowie... :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 8 stycznia 2006, 00:42

jaro4444 napisał(a):- jeśli łożyska okażą się dobre a płaszczyzna piasty przekoszona to metodą naprawy będzie wymiana kompletu łożysko + piasta czy przy małych odchyleniach np przetoczenie płaszczyzny przylegania piasy? Wiesz może, który warsztat w Warszawie ma porządny czujnik zegarowy, żeby pomierzyć odchyłki na piaście? W ASO nie mieli ... Exclamation

Najpierw musisz sprawdzic - gdzie nie wiem nie jestem z Wawy moze pomoze jakis kolega z Wawy pogadaj z clubowiczem Pabi moze u niego w ASO maja.


jaro4444 napisał(a):- Co do ALH to spotkałem rozbieżne informacje - sprzęgło na 100% jest inne, wtryski mniejsze, ale już w serwisie podano mi, że turbina i elementy układu korbowo - tłokowego mają inne nr katalogowe niż w 110 KM, Rolling Eyes
Co do turbiny to faktycznie w AGR jest inna bo bez zmiennej geometri lopatek ale w ALH na 100% jest ta sama co do korb i tlokow na 99% to jest to samo.


jaro4444 napisał(a):- uwagi eksploatacyjne dotyczyły głównie dymienia, hałaśliwości, zużycia paliwa, trwałości.
Dymienie - wszystko zalezy od doswiadczenia osoby wykonujacej soft - dobrze zrobiony program dymi jak seria.

Halasliwosc - zalezy od doswiadczenia osoby wykonujacej soft (klania sie kat wtrysku)

Zuzycie paliwa - przy normalnej jezdzie moze spasc, przy ostrym deptaniu minimalnie wzrosnie.

Trwalosc - to juz zalezy od fantazji kierownika, jesli auto uzytkowane zgodnie z przykazaniami dotyczacymi uzytkowania diesla to bedzie bez zmian moze ciut mniejsza ale przy mozliwosciach 350-500 tkm to chyba nie ma wiekszego znaczenia - najbardziej narazona jest turbina (zmiana cisnienia - seryjna tak samo moze poleciec - wszystko zalezy od programu i fantazji) i przeniesienie napedu choc nie slyszalem by ktos mial jakiekolwiek z tym problemy po samym sofcie, w 90 tdi najslabszym ogniwem jest sprzeglo i nie lubi duzego Nm max tak 300-310Nm - po kraju smigaja auta 90-110 tdi z mocami 150-220 KM i robia duze przebiegi.

jaro4444 napisał(a):wymieniałem na nowe w maju, w październiku smarowałem...
W poprzednim Leonie mialem 145 tkm i nie mialem z tym problemu.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: krzywe tarcze

Postprzez Barth » 8 stycznia 2006, 01:05

jaro4444, ja do dnia dzisiejszego zrobilem moja 90 po wirusie 78 tys , zadnych zmian , problemo nie zaobserwowalem . Auto wykorzystuje w 100 % ( potwierdza to inni) . Co do tarcz swoje ori zaltwilem przy przebiegu 25 tys , w tej chwili zrobilem ponad 50 na tarczach ATE PowerDisc i zadnych problemow nie ma ( wystepuje minimalne bicie ale ono jest charakterystyczne dla tarcz nacinanych)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: krzywe tarcze

Postprzez pilpi » 8 stycznia 2006, 10:04

jaro4444 napisał(a):jasny gwint mam juz siódmy komplet tarcz

to daje do myślenie

jaro4444 napisał(a): metodą naprawy będzie wymiana kompletu łożysko + piasta czy przy małych odchyleniach np przetoczenie płaszczyzny przylegania piasy?

Wg mnie wymiana samej pisaty z łożyskiem nie da zamierzonego efektu. Wg mnie problem twkei w zwrotnicy zawieszenia. Już dawno powinieneśsie zdecydować na wymianaę całości bo 7 kompletów tarcz i klicków to ok 3000 pln.
Może auto miało jakiegoś strzała w zawiesze i ktoś nie naprawił tego fachowo (nie wiem czy mzsz go od nowości)

[ Dodano: Nie 08 Sty, 2006 ]
Problem może też tkwić w zaciskach hamulcowych. Może są krzywe lub mają uszodzone prowadnice zacisku, ktore też są przykrtęcone do zwrotnicy.
Czy klocki zuzywają sie równomienernie, czy przy rozpoczeciu hanmowani ajest jakiś stuk ?
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: krzywe tarcze

Postprzez Asgaard » 8 stycznia 2006, 11:44

Ja może podejdę do problemu prozaicznie ale czy twoje problemy z tarczami nie mają powiązania z myjnią samochodową? na jakiej myjni myjesz samochód? ręczna, automat, myjesz sam? Jak często to robisz? Bo widzisz, gorące tarcze bardzo nie lubią zimnej wody, a na 99% myjni jest tak, że podjeżdżasz, a oni od razu z karchera sru zimną wodą po tarczach, wyjeżdżasz z myjni i tarcze biją...
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 8 stycznia 2006, 11:58

Dziękuję za porady wszystkim. Pilipi przepraszam, że się uniosłem :-( Wynika to może stąd, że działam na innym forum dyskusyjnym w branży audio a tam choroba więcej "wójków dobra rada" jak konstruktywnych rozmówców. Ok mea maxima culpa.

Co do uszkodzenia zawieszenia - mam samochód od 0 km, nigdy nie zaliczyem dzwona ani nawet brutalniejszej studzienki. Zaraz po odebraniu z salonu oglądałem go dokładnie i nie było oznak napraw. Samej zwrotnicy więc nie podejrzewam. Po przemyśleniach mogę ewentualnie zastanowić się nad wkręcanymi prowadnicami zacisku. Oryginalne są na gwint M6 lub 8 chyba i częst się zrywają. Mam zamontowane z jednej strony prowadnice naprawcze na większy gwint. Dziwne jest to, że jak z początku po wymianie tarcz - tak 2-3 kkm nie mam żadnych bić nic się nie dzieje. Dopiero w trasie, większe prędkości, parę mocniejszych hamowań i jak jest nawet sucho to już się tarcze odzywają. I później tylko to narasta... Czuć to bicie przy przyhamowywaniu tylko i na kierownicy. W pedał nic nie kopie. Przy gwałtowniejszym hamowaniu jest spokojnie.
Klocki zużywały się równomiernie i całą płaszczyzną, czyli cholera normalnie.
Jak przetaczałem tarcze w Teko to obserwowałem czy nie ma oznak pochylenia tarczy. Ona po prosty była nieregularnie powichrowana i to w innych miejscach od zewnątrz i od wewnątrz. Dlatego osobiście najbardziej skłonny jestem uznać, że mam złe klocki albo zacisk hamulcowy się przycina i przegrzewa tarcze choć nie były fioletowawe. sam już nie wiem co mam czynić. Muszę chyba pojechać do Bodexu lub podobnej firmy dać to gruntownie pomierzyć i sprawdzić. :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez pilpi » 8 stycznia 2006, 20:55

jaro4444, to co napisał Asgaard, jest prawdą na którą trzeba zwrocić uwagę. Ale kałuże (a na naszych drogach jest ich nie mało) też załatwiają tarcze jak dostanie się zimna wody na gorący metal to raz dwa i po tarczy.
Możesz ew pojść o krok dalej i zełożyć większe tarcze tak jak wiele osobv robi na tym forum. Może w tym jest rozwiązanie jeżeli lubisz sobie ostro pohamować to tamte napewno są przygotowane na większe obciążenia. Ale o tym jest też sporo wątków na forum.
pozdro
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 8 stycznia 2006, 21:16

moze w przyszlosci cos pomoze http://sunhouse.pl/files/ukladanie.pdf
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: krzywe tarcze

Postprzez mm.max » 9 stycznia 2006, 08:28

Ciekawa sprawa z tymi tarczami :-x

Ale aby wnikliwie przyjrzeć sie problemowi zadam jeszcze pytanie pomocnicze - jaki typ (marka) klocków stosowałeś przy poszczególnych tarczach

No i dlaczego wymieniłeś pierwszy komplet tarcz przy takim przebiegu skoro ori tarcze bez problemu 100k wytrzymują - rozumiem z ori tarcze też uległy skrzywieniu.

Jeżeli wyeliminować problem krzywienia sie tarcz poprzez nagłe zmiany temperatur (np. przejazd przez kałużę rozgrzaną tarczą) to uważam że problem raczej nie tkwi w tarczach lecz być może w felgach.

Sam miałem (i paru moich znajomych) przypadłośc taką iż przy lekkim hamowaniu biło jak cholera na kierownicy - na wyważarce kółko było OK i winę oczywiście rzucono na tarcze jednakże jak sie okazało po przekładce kół z letnich na zimowe problem znikł jak ręką odjął - być może bicie ma felga lub nawet nierównomiernie zużyta opona i podczas delikatnego hamowania to sie pogłębia - warto to sprawdzić choć nie koniecznie może to byc pełne rozwiązanie problemu.

P.S.
Chciałbym tak na marginesie podzielić się swoimi własnymi uwagami co do niefortunnego początku wypowiedzi kolegi jaro4444.
Uważam że faktycznie błędem było to ze nie przeczytał regulaminu uważnie i nie przywitał sie w miejscu do tego wyznaczonym, ALE .......... nie odsyłajmy każdego do szukajki - rozumiem że ma to sens bo powstaje kilka, kilkanaście postów na ten sam temat ale rozważając to z innej strony FORUM UMIERA - bo wszystko już było powiedziane, a istotą takiego forum jest wymiana informacji, uwag poznawanie nowych osób - jak możemy poznawać nowe osoby skoro wszystkie tematy były juz poruszone i Jaro4444 może sobie poczytać to w archiwum jako zupełnie anonimowa osoba....... Przymknijmy troche oko i dajmy wiecej swobody wypowiedzi "nowym"....
EOT
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 9 stycznia 2006, 08:34

"Ale kałuże (a na naszych drogach jest ich nie mało) też załatwiają tarcze jak dostanie się zimna wody na gorący metal to raz dwa i po tarczy." - Pilpi zobacz co napisałem "nawet kiedy jest sucho" - więc wiem o tym, tak samo jak o myjniach. Nie wjeżdzam na mycie dokąd tarczy nie mogę ręką dotknąć.

Tonny S co do docierania tarcz postępowałem w bardzo przybliżony sposób. Może coś wyjaśnię - jestem inż. mechanikiem specjalność budowa i eksploatacja poj. mechanicznych. Mam parę lat praktyki w eksploatacji parku samochodowego, ale takie cholerstwo jak w moim Leonie jeszcze mnie nie spotkało...

[ Dodano: Pon 09 Sty, 2006 ]
mm.max napisał(a):Ale aby wnikliwie przyjrzeć sie problemowi zadam jeszcze pytanie pomocnicze - jaki typ (marka) klocków stosowałeś przy poszczególnych tarczach

No i dlaczego wymieniłeś pierwszy komplet tarcz przy takim przebiegu skoro ori tarcze bez problemu 100k wytrzymują - rozumiem z ori tarcze też uległy skrzywieniu.

Jeżeli wyeliminować problem krzywienia sie tarcz poprzez nagłe zmiany temperatur (np. przejazd przez kałużę rozgrzaną tarczą) to uważam że problem raczej nie tkwi w tarczach lecz być może w felgach.


Pierwsze wymieniłem bo podczas wycieczki do Włoch wypadłem na autostradzie w górach za zakrętu z prędkością ok 140 i trafiłem na wypadek. Awaryjne hamowanie do 0 i później trzymanie na hamulcu bo było z góry i szlag trafił oryginały.
Co do kolcków - to gładkich tarcz stosowałem oryginalne i podstawowe ATE do Power Disców - ATE dedykowane do nich, ciut twardsze niż seria.

Problem pojawia się i na letnich i na zimowyh kołach (mam dwa komplety). Więc raczej to nie koła...
Jak na dziś to myślę o pomiarach piast, sprawdzeniu łożysk, sprawdzeniu prowadnic zacisków i na koniec wymianie na nawiercane Zimmermanny + klocki Ferrodo Performance albo podobne. Zobaczę czy to coś pomoże bo już mnie trafia :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 9 stycznia 2006, 09:02

jaro4444 napisał(a):nawiercane Zimmermanny

Te sie napewno pogna co bylo juz sprawdzane przez kilku uzytkownikow u Marcina 1.8T tarcze wytrzymaly jeden dzien i je reklamowal.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 9 stycznia 2006, 10:49

Kurde to już zgłupiałem. To co wybrać? Serię, Brembo, ATE, Zimmernann gładki czy jeszcze coś innego???? :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 9 stycznia 2006, 10:59

Jak masz $$ to zakładaj TarOx-a jak nie to ATE + Ferodo Premier o EBC nie wspominam bo one seryjnie sprawiaja wrazenie jak by biły.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: krzywe tarcze

Postprzez Asgaard » 9 stycznia 2006, 11:25

Co do TarOx'a to też nie byłbym taki pewien... Moje OMP się pogięły od wody, to wiem napewno, poprostu nie lubią myjni, od 2 miesięcy jeżdże na TarOx'ie i ostatnio po ostrej pojeżdżawce czuję lekkie bicie przy bardzo lekkim hamowaniu, nie przyjrzałem się temu dokładniej bo ostatnio mało jeżdżę. Jak się okaże, że też się zwichrowały to wtedy mocno się wkurwię...
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 9 stycznia 2006, 11:30

Tonny S napisał(a): jak nie to ATE + Ferodo Premier


I taki komplet wybiorę chyba bo na nadniar $$$ nie cierpię a wirus jeszcze w planach... Wcześniej umówiłem się na pomiary piast i oględziny zacisków. Najwcześniej w przyszłym tygodniu, bo teraz leżę totalnie zdechły (mam zapalenie oskrzeli) :evil:

Jak dokonam tych oględzin to dam znać jak to dam znac czy coś się udało znaleźć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 9 stycznia 2006, 11:30

Asgaard, jakie w koncu kupiles te TarOxy ?? miales zdac relacje !! :evil:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: krzywe tarcze

Postprzez Asgaard » 9 stycznia 2006, 11:31

Edit: Od wody napewno nic im się nie stało bo na myjni od 2 miesięcy nie byłem :P

[ Dodano: 09-01-2006, 11:36 ]
Miałem zdać relację jak już pojeżdżę... kupiłem SportJapan 312mm, klocki zostały z poprzednich tarcz czyli EBC GreenStuff, co do kompletu to muszę przyznać, że im się je bardziej rozgrzeje tym gwałtowniej hamują, coś jak w brembo... ledwo dotykasz hamulca a samochód prawie w miejscu chce stanąć :wink: no ale to tylko przy ostrzejszej jeździe co jest wskazane, przy normalnej ulicznej jeździe sachowują się całkiem normalnie, zobaczymy co będzie dalej, nie oglądałem ich ostatnio więc nie wiem czy nie pojawiły się pęknięcia...
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 11 stycznia 2006, 17:00

No i stało się. Chciałem umówić się z Bodexem na przegląd ale w tym tygodniu był bardzo obłożony robotą. :-(
Przypadkiem przejeżdżałem koło Marana i zostawiłem Leona na sprawdzenie. Sprawdzone zostało wszystko: koła (wyważone), tarcze, zaciski, prowadnice, klocki, całe kompletne zawieszenie, półosie napędowe, zawiesznie silnika, układ hamulcowy. I co? I nic :evil: Wszystko jest w 100% w porządku, no troszkę słabe mam silentblocki tylne wachaczy (założę od Cupry pełne). Poza tym nic nie jest spieprzone. Czyli wnisek - albo ja zapier.... za bardzo albo zamienniki tarcz są do d... lub mam klocki do d... Na wiosnę tarcze do wymiany i kocki...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez PAWEL20VT4 » 11 stycznia 2006, 17:44

Cześć, a sprawdziłeś luzy na maglownicy ?

Paweł
Ponad 1470 KM i 2030 Nm w garażu :)
-----------------------------------------
www.Quercus.pl
-----------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PAWEL20VT4
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1070
Dołączył(a): 30 marca 2004, 00:19
Lokalizacja: Poznań
Auto: 4x4 1.8T;A6 3.0 TDI

Re: krzywe tarcze

Postprzez jaro4444 » 11 stycznia 2006, 18:55

PAWEL20VT4 napisał(a):Cześć, a sprawdziłeś luzy na maglownicy ?


Podczas wymieniania sprawdzanych układów pominąłem kierowniczy - też cały sprawdzony łącznie z końcówkami drążków - zero luzu. :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

krzywe tarcze

Postprzez stachurski1 » 11 sierpnia 2007, 09:44

Witam wszystkich, mam mały problem otóż każdą tarczę hamulcową którą załorzę na przód po okolo 2000km robi się krzywa, zaciski są sprawne, płyn hamulcowy wymieniony, klocki nowe a mimo to co komplet to znowu krzywe, czy ktoś ma jakis pomysł? tarcze są 14 felgi alum 16

pozdrawiam i dzięki z góry za każdy pomysł
Zobacz Profil
stachurski1
 

Re: krzywe tarcze

Postprzez Grześ » 11 sierpnia 2007, 10:23

stachurski1 napisał(a):tarcze są 14

chyba cos pokreciles , obstawiam ze srednica tarcz to 256 lub 280 mm

co do bijacych tarcz to proponuje sprawdzic piasty bo najprawdopodobniej sa krzywe i niszcza tarcze , moze byc to tez wina bardzo slabych jakosciowo tarcz i zle dobranych klockow , nie odpowiednie obchodzenie sie z tarczami podczas docierania sie zestawu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: krzywe tarcze

Postprzez Tonny S » 11 sierpnia 2007, 11:09

Scalam.

Kolego stachurski1, przeczytaj temat od początku.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Bicie na kierownicy przy hamowaniu,chyba tarcze???

Postprzez leon2002 » 11 sierpnia 2007, 17:09

Witam wszystkich. Czytałem ostatniego posta w tym temacie ,że po kilku tysiącach pojawia sie bicie. U mnie też jest bicie, ale samochód mam dopiero 2 m-ce i nie wiem jakiej firmy są tarcze i klocki (tarcze i klocki równomiernie sie ścierają), bicie jest tylko przy hamowaniu na kierownicy i to dość duże przy prędkości od 120 jeśli delikatnie zaczynam hamować - przy mocniejszym hamowaniu nie ma bicia i przy mniejszych prędkościach,chyba tarcze będą troche zwichrowane i przy dużych prędkościach jest to odczuwalne, mam nadzieje że nie jest to niebezpieczne i mogę tak jeździć, szkoda mi wymieniać skoro grubość jest ok- być może poprzedni właściciel przegrzał itp... Co Wy myślicie, tak przy okazji to które polecanie dla leona z klockami?
Zobacz Profil
leon2002
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 14:22
Lokalizacja: śląskie
Auto: leon tdi 110

Re: krzywe tarcze

Postprzez bacardi » 12 sierpnia 2007, 21:40

leon2002, z hamulcami nie ma zartow, sam napisales ze bicie jest dosc duze, wiec tarcze nalezy wymienic, ewentualnie sprobowac stoczyc... ja bym byl za wymiana. Nie sa az tak drogie, a nowe starcza Ci na dluga i bezpieczna jazde...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: krzywe tarcze

Postprzez belzi » 12 sierpnia 2007, 22:43

bacardi, generalnie tarcz wentylowanych sie nie toczy bo by z nich zyletki zostaly,

leon2002, jak kupilem leona to tez mialem taki problem, oprocz bicia na kierownicy
dodatkowo bylo czuc bicie na pedale hamulca. Generalnie w, z ktorych tarcze sie krzywia jest wiele, najczesciej slabe zurzyte tarcze + przegrzane hamulce + ostre hamowanie.
Ja mam zalozone ATE i klocki Textar i w sumie jestem zadowolony, ale zaluje ze PD nie kupilem, bo w sumie w cenie niewielka roznica, a w jakosci podobno tak
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: krzywe tarcze

Postprzez piotertor » 28 lipca 2009, 06:53

Witam,

Wymieniłem gdzieś ok. 94kkm tarcze z przodu. Zalożone zostaly ATE PD 312 + klocki Ferodo Premier. Jest 99kkm i bije kierownica przy hamowaniu.

1. bicie od nacinania to nie jest bo po założeniu hamowało się gładko
2. wydaje mi sie ze bic zaczeło po jakimś wyjezdzie w trase i paru hamowaniach z wiekszej predkosci. od tego momentu powolutku, ale stale sie nasila.
3. bije tylko kierownica, pedał nie.
4. bije tylko przy lżejszych hamowaniach, jak sie docisnie przy ostrzejszym hamowaniu - bicie jest niewyczuwalne.
5. bije tylko, gdy predkosc spada w przedziale od mniej wiecej 60km/h do 0. Czyli na końcowym etapie hamowania. Na początku np. od 120km/h do tych 60 hamowanie idzie gładko.
6. zestaw po założeniu starałem sie "układać" zgodnie z zaleceniami.
7. na myjniach uwazam, na kaluze nic nie poradze, ale wiekszych niz 312 przeciez nie zaloze.

i teraz pytanie, co trzeba sprawdzic przed zalozeniem kolejnych tarcz? Zebralem, to generalnie radzicie i reasumujac trzeba sprawdzic:

- krzywe piasty
- krzywe zaciski lub uszkodzone prowadnice zaciskow
- niewyważone koła, krzywe felgi,
- "zwrotnica zawieszenia" - co tu należy konkretnie sprawdzic?

Cos jeszcze dodacie do listy rzeczy do sprawdzenia w takim przypadku?

zdr.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotertor
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7 czerwca 2008, 22:45
Lokalizacja: W-WA
Auto: Supercopaaaaa

Re: krzywe tarcze

Postprzez Szczepek » 28 lipca 2009, 09:59

piotertor, ja mialem podobna sytuacje kiedy to klocki wewnetrzne wytarly sie szybciej niz zewnetrzne i juz prawie ich nie bylo. po wymianie klockow na nowe problem zniknol.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Szczepek
Cupra
Cupra
 
Posty: 3262
Dołączył(a): 20 listopada 2007, 19:34
Lokalizacja: Kielce
Auto: RedBull

Re: krzywe tarcze

Postprzez piotertor » 1 września 2009, 18:17

Dopowiem może co się działo po zadanym przeze mnie pytaniu 2 posty wyżej ....

otóż diagnoza była następująca:

312 mm tarcze ATE Power Disc czyli 24.0325-0123.1 zwichrowały sie i po 5 tysiącach km trzepało po kierownicy już dość mocno. ASO nie znalazło żadnej przyczyny takiego stanu po stronie pokrzywionych piast, zacisków itp. Ewidentnie winne były tarcze.

Założyłem więc 312 mm tarcze ATE nie-Power Disc gładkie, czyli 24.0125-0123.1 i przejechałem już kolejne 5 kkm - narazie żadnego bicia na kierownicy nie ma.

Całość chodzi cały czas z tymi samymi klockami ferodo premier (FDB 1463).

Do przemyślenia wszystkim, którzy będą przeglądać forum w poszukiwania rekomendacji tarcz hamulcowych. Dość mocno jest promowana wersja PD, ale jak widać rożnie to bywa ... chyba, że trafiłem felerne sztuki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotertor
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7 czerwca 2008, 22:45
Lokalizacja: W-WA
Auto: Supercopaaaaa

Re: krzywe tarcze

Postprzez the_rahzel » 1 września 2009, 23:45

piotertor napisał(a):Dopowiem może co się działo po zadanym przeze mnie pytaniu 2 posty wyżej ....

otóż diagnoza była następująca:

312 mm tarcze ATE Power Disc czyli 24.0325-0123.1 zwichrowały sie i po 5 tysiącach km trzepało po kierownicy już dość mocno. ASO nie znalazło żadnej przyczyny takiego stanu po stronie pokrzywionych piast, zacisków itp. Ewidentnie winne były tarcze.

Założyłem więc 312 mm tarcze ATE nie-Power Disc gładkie, czyli 24.0125-0123.1 i przejechałem już kolejne 5 kkm - narazie żadnego bicia na kierownicy nie ma.

Całość chodzi cały czas z tymi samymi klockami ferodo premier (FDB 1463).

Do przemyślenia wszystkim, którzy będą przeglądać forum w poszukiwania rekomendacji tarcz hamulcowych. Dość mocno jest promowana wersja PD, ale jak widać rożnie to bywa ... chyba, że trafiłem felerne sztuki.



Ja również dodam swoje 5groszy na temat ATE PD.
Tarcze kupiłem w maju tego roku,i kilka dni temu zaczęło bić kierownicą oraz efektywność hamowania spadła...(przebieg też jak u kolegi piotertor ok.5-6kkm)
Co się okazało... Po przesiadce na stare ORI tarcze ATE (288) problem został rozwiązany jak i efektywność hamowania jest taka jak powinna być jak na 288. Klocki mam te same co przy PD,czyli Ferodo Premier.
Jednym słowem PD to shit bądź TAKŻE miałem pecha. :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: krzywe tarcze

Postprzez elemenateur » 2 września 2009, 00:03

piotertor napisał(a):Dopowiem może co się działo po zadanym przeze mnie pytaniu 2 posty wyżej ....

otóż diagnoza była następująca:

312 mm tarcze ATE Power Disc czyli 24.0325-0123.1 zwichrowały sie i po 5 tysiącach km trzepało po kierownicy już dość mocno. ASO nie znalazło żadnej przyczyny takiego stanu po stronie pokrzywionych piast, zacisków itp. Ewidentnie winne były tarcze.

Założyłem więc 312 mm tarcze ATE nie-Power Disc gładkie, czyli 24.0125-0123.1 i przejechałem już kolejne 5 kkm - narazie żadnego bicia na kierownicy nie ma.

Całość chodzi cały czas z tymi samymi klockami ferodo premier (FDB 1463).

Do przemyślenia wszystkim, którzy będą przeglądać forum w poszukiwania rekomendacji tarcz hamulcowych. Dość mocno jest promowana wersja PD, ale jak widać rożnie to bywa ... chyba, że trafiłem felerne sztuki.




Napisz proszę jeszcze skąd pochodziły te felerne sztuki, czy z hurtowni czy raczej allegro? Słyszałem u mojego dostawcy że Ate PD może byc podrabiane... ile jest w tym prawdy to nie wiem.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: krzywe tarcze

Postprzez Szczepek » 2 września 2009, 09:19

elemenateur napisał(a):Napisz proszę jeszcze skąd pochodziły te felerne sztuki, czy z hurtowni czy raczej allegro? Słyszałem u mojego dostawcy że Ate PD może byc podrabiane... ile jest w tym prawdy to nie wiem.

moze i jest w tym troche prawdy. ja mam PD'ki zakupione w FOTA i nie narzekam na nie. zrobilem juz ze 20000 km i wszystko jest ok a hebli nie oszczedzam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Szczepek
Cupra
Cupra
 
Posty: 3262
Dołączył(a): 20 listopada 2007, 19:34
Lokalizacja: Kielce
Auto: RedBull

Re: krzywe tarcze

Postprzez oczkolek » 2 września 2009, 09:28

Ja mam PD założone w dwóch autach i przejechane sporo i nic mi nie wiadomo o takich problemach. Wydaje mi się że to kwestia miejsca zakupu.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: krzywe tarcze

Postprzez iwo » 2 września 2009, 10:21

mi również się rozleciały te tarcze kupiłem w www.sklepmoto.pl Tarcze wysłałem do reklamacji i na razie czekam na jakieś info.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
iwo
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 15 stycznia 2008, 20:40
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VI GTI

Re: krzywe tarcze

Postprzez kamil-leon » 2 września 2009, 10:29

Ja natomiast ATE PD zakupiłem w AUTO-ZMAX (sklep polecany przez kilku użytkowników na forum) i jak do tej pory zrobiłem ok.7kkm i wszystko jest cacy :ok:

Brak jakichkolwiek podejrzanych objawów :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: krzywe tarcze

Postprzez Marcin_TDI » 2 września 2009, 11:42

kamil-leon napisał(a):Ja natomiast ATE PD zakupiłem w AUTO-ZMAX

ja już 4 kpl u nich kupowałem i zawsze można wynegocjować coś i nigdy żadnych problemów
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: krzywe tarcze

Postprzez piotertor » 2 września 2009, 21:26

elemenateur napisał(a):Napisz proszę jeszcze skąd pochodziły te felerne sztuki, czy z hurtowni czy raczej allegro? Słyszałem u mojego dostawcy że Ate PD może byc podrabiane... ile jest w tym prawdy to nie wiem.


przyznaje, ze te felerne PD trafilem od jakiegos goscia z allegro. bede reklamowal wiec narazie palcem wskazywal nie bede. a wlasnie ... by the way ... czy komus sie skutecznie udalo zwichrowane tarcze zareklamowac przy kupnie przez internet?

te dobre są od Ciebie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotertor
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7 czerwca 2008, 22:45
Lokalizacja: W-WA
Auto: Supercopaaaaa

Re: krzywe tarcze

Postprzez iwo » 3 września 2009, 00:00

właśnie dostałem odpowiedź ze sklepu, że reklamacja nie została uznana przez głównego importera tarcz ATE, wyjaśnienie dlaczego mam dostać razem z tarczami więc jeszcze dam znać.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
iwo
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 15 stycznia 2008, 20:40
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VI GTI

Re: krzywe tarcze

Postprzez phalt » 3 września 2009, 19:55

Do jakiej grubości mogę stoczyć tylne tarcze hamulcowe?
Zobacz Profil
phalt
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 26 lipca 2009, 20:43
Lokalizacja: Ostrowiec św.
Auto: Leon 1.8 T

Re: krzywe tarcze

Postprzez grabarz18 » 7 grudnia 2009, 10:29

Mam pytanie, ktoś się orientuje czy na tarcze ATE PD jest gwarancja? A jak tak to na ile? Moje biją tak, że aż cała buda się telepie. Kupiłem je w styczniu, przejechałem jakieś 15k km.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: krzywe tarcze

Postprzez kamil_n » 7 grudnia 2009, 13:52

grabarz18 napisał(a):Mam pytanie, ktoś się orientuje czy na tarcze ATE PD jest gwarancja? A jak tak to na ile? Moje biją tak, że aż cała buda się telepie. Kupiłem je w styczniu, przejechałem jakieś 15k km.

grabarz18, taka ich uroda, nie Tobie pierwszemu się pogięły i nie ostatniemu. Dlatego ja zrezygnowałem z PD i założyłem gładkie ATE.
Serwis, w którym to robiłem odradzał mi PD, właśnie z tego względu. Wiele osób to przerabiało, są przypadki pogięcia tarcz PD po przejechaniu zaledwie 5 tys. km... Załóż gładkie ATE, ja mam spokój od 25 tys. km.

P.S. grabarz18, gdzie kupowałeś tarcze? Przy wymianie tarcz, zmieniałeś również klocki na nowe czy zostały stare?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: krzywe tarcze

Postprzez iwo » 7 grudnia 2009, 14:26

ja reklamowalem tarcze ATE PD ale dostałem odpowiedź, że to wina montażu. Tarcze zostały poprawnie zamontowane i gdybym nie musiał wyjechać na dłuższy czas to bym dalej z nimi walczył a tak musiałem odpuścić.

chociaż teraz po zamontowaniu gładkich tarcz lucasa po przejechaniu 5tys. km znowu kierownica bije.

przez co mogą się krzywić tarcze jeszcze? krzywa piasta? (po założeniu nowego zestawu nic nie biło przez te 5tys km.)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
iwo
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 15 stycznia 2008, 20:40
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VI GTI

Re: krzywe tarcze

Postprzez grabarz18 » 7 grudnia 2009, 16:59

kamil_n, tarcze kupiłem przez allegro, mam na nie paragon. Razem z tarczami wymieniłem oczywiście klocki na ferodo premier...
Nie ukrywam, że winowajcą bicia tarcz może być strzał jaki przetrwały... dzisiaj jadę dyskutować z mechanikiem, który mi to składał. On twierdzi że to mało prawdopodobne aby się przy strzale odkształciły, ja twierdze że jak przywaliłem w krawężnik z wciśniętym hamulcem to nie ma bata, coś mogło się tam uwalić, zwłaszcza że poszła mi zwrotnica ...
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Następna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości