Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pompowtryskiwacze

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 8 listopada 2014, 14:27

Witam,Panowie byłem podpiąć leona pod komputer,powodem tego jest kopcenie na czarno przy rozruchu,odczyty z pompo wtryskiwaczy są takie 1,-016. 2,-045. 3,009 4,0,52 doradźcie 4 do wymiany ?
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez [gypsymh] » 8 listopada 2014, 16:02

Pompki są raczej w normie. Przyczyna może leży w czym innym. Trzeba było zrobić logi
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 8 listopada 2014, 17:04

dzięki,wielkie,a problem może leżeć w tym że temperatura wody na vagu 70 * a na wskaźniku 90 ?,
samochód badany zaraz po zrobieniu trasy,może czujnik temperatury wody
,logi zrobię i wrzucę,
kurde Leosia mam 2 tygodnie i mam do usunięcia kilka mankamentów,nie otwierają mi się tylne drzwi z pilota,i nie gra syk lewych tył,i basowy prawych tył,moduł komfortu do wymiany ?
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 8 listopada 2014, 18:12

jendrek1975 napisał(a):dzięki,wielkie,a problem może leżeć w tym że temperatura wody na vagu 70 * a na wskaźniku 90 ?,
samochód badany zaraz po zrobieniu trasy,może czujnik temperatury wody
,logi zrobię i wrzucę,
kurde Leosia mam 2 tygodnie i mam do usunięcia kilka mankamentów,nie otwierają mi się tylne drzwi z pilota,i nie gra syk lewych tył,i basowy prawych tył,moduł komfortu do wymiany ?


Raczej przy radiu ktoś grzebał. Jak się domyślam ustawienia samego radia tzw. Fader itp. zrobiłeś.
Prawdopodobnie kablologia do sprawdzenia na początek.
Czy przy otwieraniu prawych przednich i tylnych /czyli drugie naciśnięcie pilota/ słychać z tyłu jakikolwiek tzw: "klik".?
Czy otwieranie/zamykanie z wnętrza samochodu działa/przycisk z kluczykiem na panelu koło ręcznego/?.

Jak odpala rano na tzw: "dyga" czy trzeba kręcić kilka sekund?
Czy po odpaleniu silnik pracuje równo?

Pompki czy +/- 0.5 to prawie jak fabryka. Na korekcjach powyżej +/-1 silniki jeżdżą. Jakby było +/-2 to już zaczyna być problem. Logi i jeszcze raz logi i może coś się rozjaśni. Grupy 3,4,10,11,13 i 23 z VCDS-a zapodaj. Na początek mogą być statyczne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 8 listopada 2014, 19:28

no tak widać że radio było wyciągane są ślady,dźwięk słychać przy naciśnięciu kulczyka raz drugi raz cynięcia nie ma nie ,otwierania z panelu drzwi tez nic nie działa(inne drzwi działają tylko nie te tylne prawe)logi zrobię na początku tygodnia,silnik odpala na dyk ,ale czasem słychać taki (nie wiem,stuk,tak jak by za późny zapłon ) może zła synchronizacja wałka czasem wydaje mi się że silnik pracuje nie równo, ale pewności nie mam jak ma być prawidłowo bo to mój 1 dizel
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez Robal_26 » 8 listopada 2014, 19:33

jendrek1975, pompki to tak jak kolega-arti-, ujął masz jak z fabryki ,kopcenie może być spowodowane nieszczelnością w dolocie ,co do drzwi tylnych to zobacz po otwarciu przednich drzwi możesz dojść do harmonijki z przewodami od tylnych drzwi ,sprawdź czy czasem jakieś przewody nie popękały.ok :-)
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 8 listopada 2014, 19:52

ok jutro posprawdzam te przewody przy przednich drzwiach,(a co do tych pompek to żeście mnie ucieszyli) :mrgreen:
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 9 listopada 2014, 11:36

Ale jak chcesz być spokojny i mieć jako taką ocenę stanu silnika przez laików raczej/ czyli nas/ to zrób i wrzuć te logi przynajmniej tych grup o których pisałem. Synchronizacja wału z wałkiem to właśnie grupa 4 poz.4 najlepiej aby było między 0 a -2.

Harmonijka ze słupka przy tylnych prawych do ściągnięcia. Najczęściej brązowy dość gruby przewód pęka i zero prądu w drzwiach. Ale gdy masz elektryke szyb i działa opuszczanie podnoszenie to szukamy innego przewodu jako kolega -Robal_26-pisał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 10 listopada 2014, 16:37

Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 10 listopada 2014, 19:35

jendrek1975 napisał(a):Logi
http://pokazywarka.pl/tpvr22/


No to na początek:
Logi poprawnie zrobione VCDS-em wklej tutaj: http://vaglog.pl/

Adres 01: Silnik (03G 906 021 LK)

15:30:31 Grupa 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 *PGMP Injection Start (specified)
7.1*KW Injection Duration (specified)
-4.9*KW Torsion Value

-do poprawy za dużo na minus trzeba ustawić wg. fachowców taka na -1. do -1.5. i z tego powodu mogą być problemy przy odpalaniu.

Adres 01: Silnik (03G 906 021 LK)

15:30:00 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
240.0 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
375.0 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
95.5 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

- mogą występować problemy z zaworem recyrkulacji EGR - choć tego nie jestem pewny. Przyjrzyj się też przepływce. Warto przemyć i wyczyścić jedno i drugie na początek.

Adres 01: Silnik (03G 906 021 LK)

15:31:02 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.21 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.56 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.05 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.73 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4

- dolej do paliwa np. takie coś: http://allegro.pl/liqui-moly-diesel-spu ... 26312.html - polepszy korekcje
na pompkach choć jest dobrze. Trochę je przeczyści - działa możesz uwierzyć na słowo.
- a później dolewaj do ON takie coś: http://allegro.pl/liqui-moly-olej-do-dw ... 25925.html - w stosunku 1:200 lub 250. Smaruje i wyrównuje korekcje po czyszczeniu, wycisza motor i podobno ciut mniejsze spalanie jest - podobno.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez kwas » 10 listopada 2014, 21:03

witam u mnie przyczyna byl wytarty walek rozrzadu po zmianie korekty sie poprawily .Tez dymil na czarno choc dolot byl szczelny
Zobacz Profil
kwas
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 listopada 2013, 17:37
Auto: seatleon
Silnik: ARL 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 11 listopada 2014, 08:16

Nie mogę sobie poradzić żeby przerobić plik txt na vsc w exelu,zauważyłem tez u siebie że po redukcji z wyższego biegu na niższy,i wciśnięcia gazu czarna chmura zostaje za mną :-(
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez Tomuss » 11 listopada 2014, 08:47

Zapisz logi w formacie csv. Pierwsze co do sprawdzenia wszystkie rury od doładowania. Trzeba przestawić kąt synchronizacji na 0.0 ~ -1.0. Czy nie miałeś ostatnio robionego rozrządu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez jendrek1975 » 11 listopada 2014, 09:01

Samochód mam dopiero 2 tygodnie i chcę go doprowadzić do porządnego stanu,rozrząd pewnie robiony,
ale zmienię dla pewności w następnym roku
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 12 listopada 2014, 13:36

jendrek1975 napisał(a):Samochód mam dopiero 2 tygodnie i chcę go doprowadzić do porządnego stanu,rozrząd pewnie robiony,
ale zmienię dla pewności w następnym roku


Podjedź /lub sam sprawdź/do mechanika niech zdejmie pokrywę i przynajmniej wizualnie oceni zużycia paska rozrządu a przy okazji dygnie Tobie kołem pasowym wałka /na + w stronę wskazówek zegara jak dobrze pamiętam/ o jakiś 1 mm i zobaczysz czy czasem lepiej się nie jeździ.

A jak cały dolot i wężyki podciśnień są OK /jak kolega Tomuss pisał/ to odżałuj parę groszy i zrób tak jak pisałem. Oczywiście konieczne są logi /też pisałem/ jakich grup - to może wtedy coś więcej podpowiemy i nakierujemy.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez skwarek123 » 28 czerwca 2015, 10:32

Ustawienie prawidłowego luzu na pompowtryskiwaczach to podstawa. Często szuka się skomplikowanej usterki , a kończy się na banalnej regulacji. Warto o tym pamiętać.
Zobacz Profil
skwarek123
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 marca 2015, 11:32
Auto: Seat Leon
Silnik: BSF 1.6

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 27 sierpnia 2015, 11:23

U mnie też coś kopci na czarno plus dośc duże spalanie( przynajmniej takie odnosze wrazenie...) Trasa nad morze - autostrada bez depatania wyszła mnie 6,1l/100 - jazda ok 120-130km/h obliczone przez tankowanie do pełna , nie przez komputer(silnik bxe) . Rok temu wymieniałem rozrząd i nie sadze żeby mechanik który to robił zmieniał cokolwiek w vcds... Turbinę mam tyle co regenerowana. Co sprawdzić w VCDS?
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 27 sierpnia 2015, 13:41

lucasnufc napisał(a):Co sprawdzić w VCDS?


Zlogować i pokazać na początek przynajmniej grupy: 3,4,10,11,13,18,23 - mogą być statycznie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 29 sierpnia 2015, 12:15

Zrobiłem logi... Kąt wtrysku tragedia? Przez to moze duzo palic? Do ustawienia klucz 13 i 18?

http://vaglog.pl/log_230347.html
http://vaglog.pl/log_230346.html
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 30 sierpnia 2015, 07:11

lucasnufc napisał(a):Zrobiłem logi... Kąt wtrysku tragedia? Przez to moze duzo palic? Do ustawienia klucz 13 i 18?

http://vaglog.pl/log_230347.html
http://vaglog.pl/log_230346.html


Silnik był rozgrzany do temp. roboczej??

Grupa 4 dla silnika BLS z DPF by uszła - ale u Ciebie ewidentnie do poprawienia. Trzeba by ustawić tak ok. -1 i powinno być znacznie lepiej. Może więcej palić. Masz przyśpieszony zapłon i to sporo. Ruchy wałkiem /klucz 18/ bardzo delikatne wręcz puknięcie (1-2 mm) po poluzowaniu śrub /klucz 13/ koła zębatego.
Dodatkowo możesz podnieść obroty biegu jałowego na 840 będzie zdrowiej dla DM i kultura pracy motoru się trochę podniesie.

Po grupie 23 widać, że obcina dawki paliwa /nie napełnia PD do końca/. Powinno się poprawić po regulacji walka z wałem. Same pompki pracują bardzo prawidłowo. Też powinno się polepszyć po regulacji.

Dobry ON lej zwykły bez ulepszeń wszelakich np. z Lotosu.

No niestety co do mechaników i ich pracy to wiesz...... Bywa, że nawet po złożeniu rozrządu na blokady rzeczony kąt potrafi się zmienić.Nie wiedza lub wręcz partactwo powoduje takie a nie inne konsekwencje. Często też części zamienne używane w naprawach czy wymianie też mijają się trochę z odpowiednią jakością.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 1 września 2015, 09:27

Właśnie ustawiłem kąt i zrobiłem logi przy rozgrzanym silniku. Zaniepokoił mnie tylko olej w dolocie... nie wiem czy to pozostałość z przed regeneracji turbo czy cos aktualnego.
http://vaglog.pl/log_230682.html
http://vaglog.pl/log_230681.html
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 1 września 2015, 12:44

lucasnufc napisał(a):Właśnie ustawiłem kąt i zrobiłem logi przy rozgrzanym silniku. Zaniepokoił mnie tylko olej w dolocie... nie wiem czy to pozostałość z przed regeneracji turbo czy cos aktualnego.
http://vaglog.pl/log_230682.html
http://vaglog.pl/log_230681.html


A ile masz tego oleju w dolocie? Jak trochę to się nie przejmuj. Konstrukcja odpowietrzania silnika przez odmę powoduje mgłę olejową w dolocie a co za tym idzie osiadanie oleju i jego skraplanie na elementach doładowania powietrzem turbiny.
No chyba, że leje się strumieniem - no to już wtedy nie jest dobrze!!

A co do logów:
- jest dobrze. Nie jeden właściciel auta z motorem 1.9 TDI - chciałby tak mieć.

I powtórzę:
-logi na silniku rozgrzanym do temp. roboczej /jakby co.../
-paliwo dobrej jakości bez udziwnień
-możesz dolać coś do ropy /lub zrobić tzw: ,,krótki obieg,,/ środka do czyszczenia PD /na pewno nie zaszkodzi.

Jak możesz to daj jeszcze logi /statyczne/ z obrotami tak do 3 tyś. grup: 3,4,11,23 - to popatrzymy na pracę zaworu EGR, jak dmucha ,,turbawka,, i czy na pasku rozrządu a właściwie na jego napinaczu nie ma zbyt dużego luzu.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 1 września 2015, 13:54

Dziękuje arti za zainteresowanie tematem. Lece zrobić logi. jeszcze jedno pytanie bo nie mam klucza dynamometrycznego i dokręciłem "na chama" to koło zębate rozrzadu , chyba nic nie powinno sie stac?

-- 1 września 2015, 14:54 --

http://vaglog.pl/log_230717.html
http://vaglog.pl/log_230716.html
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 1 września 2015, 15:59

lucasnufc napisał(a):nie mam klucza dynamometrycznego i dokręciłem "na chama"
- jak nie urwałeś to jest OK. Najwyżej kiedyś przy ewentualnym odkręcaniu będzie problemik :|

Turbina dość późno wstaje - dopiero przy ok 2300-2400 obr/min a powinna już najpóźniej przy 1800 obr/min się wkręcać. Można by spróbować sztangą podregulować.... W całym pokazanym w logu - w całym zakresie ewidentnie nie doładowuje do ciśnienia zadanego więc albo to tak jest przy turbawkach po regeneracji lub regulacja coś pomoże. Jedź tam gdzie montowali turbinę i jak potrafią to niech pobawią - może to coś da.

Przepływka raczej OK.

Synchro wałka z wałem OK. Leciuchne wahnięcia jak w twoim przypadku o +-0.5 - jak najbardziej prawidłowe. Samo ustawienie bardzo OK.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 1 września 2015, 18:40

Hmm trochę mnie zmartwiłeś tą turbiną bo lubię mieć wszystko zrobione na tip top ( może takie zboczenie:D). Tak myślę czy od góry idzie jakoś się dostać do tej sztangi bo nie mam kanału a dla mechanika pewnie jak zwykle będzie to "kupę roboty"...;/ W każdym razie dziękuje za szybkie odpowiedzi i pomoc. Zamieszczę jeszcze protokół wyważania turbo chociaż nie wiem czy coś wnosi do tematu ;)
Obrazek

-- 1 września 2015, 19:40 --

Dzwoniłem do gościa który regenerował turbo i jak powiedziałem że w całym zakresie nie doładowuje i późno wstaje to wystarczy wyregulować jakaś śrubką przy gruszce... Pytałem czy to "sztanga to powiedział że jakaś inna śrubka regulacyjna... Orientuje sie ktoś może która to dokładnie i żeby zaznaczyć na jakimś foto? Byłbym bardzo wdzieczny
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 2 września 2015, 06:39

Co do mechaniki turbin to za bardzo się nie znam więc nie pomogę. Pewnie gdzieś w sieci na różnych forach znajdziesz podobne tematy i poczytasz i może dasz radę coś zrobić.

Do tej gruszki, która steruje sztangą czyli łopatkami turbiny przychodzi wężyk z podciśnieniem /czarny/ o średnicy tak ok 5-6 mm. Posprawdzaj czy wszystko jest wpięte tak jak powinno być lub czy gdzieś nie jest przetarty.

Dodając do mojego wczorajszego postu to wymień filtr powietrza jak nie wymieniałeś aby poprawić pracę przepływomierza. On też w pośredni sposób steruje pracą łopatek w turbinie. Polecam jakieś markowe typu MANN czy KNECHT.

Generalnie - jak ktoś ma trochę pojęcia to po ,,super mechanikach,, wskazane jest posprawdzanie wszystkiego co można bez rozbierania połowy auta :x

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 4 września 2015, 13:43

Weze podcisnienia wszystkie wymienilem przy regeneracji turbo. Filtry tez regularnie wymieniam Manna. Dzisiaj podjade do goscia ktiry regenerowal turbo bo od gory raczej tam sie nie dostane:/

-- 2 września 2015, 13:23 --

Byłem u gościa który mi regenerował turbo i powiedział że kwestia regulacji. Mam w piątek podstawić auto i mowi ze za free to zrobi. Jak bede miał to wrzuce logi. Pozdrawiam

-- 4 września 2015, 14:42 --

Byłem dzisiaj tam gdzie regenerowali mi turbinę i z tym gościem udałem się do elektromechanika celem ustawienia turbo ( gość który regeneruje turbo nie posiada laptopa z vcdsem) Po dojechaniu gość podpiął laptopa pod auto i kazał mi trochę pojeździć a on patrzał na odczyty. Powiedział że w wyższych obrotach turbo normalnie ładuje a problemem jest najprawdopodobniej przepływomierz i zalecał go umyć.... Po dojechaniu do domu chciałem odkręcić przepływomierz ale mam problem z odpięciem tej cholernej wtyczki. 40 minut się głowiłem gdzie co podważyć żeby to ustrojstwo wyciągnąć i zrezygnowałem... Powie mi ktoś gdzie dokładnie co przycisnąć i czym najlepiej wyczyścić przepływomierz?

-- 4 września 2015, 14:42 --

Byłem dzisiaj tam gdzie regenerowali mi turbinę i z tym gościem udałem się do elektromechanika celem ustawienia turbo ( gość który regeneruje turbo nie posiada laptopa z vcdsem) Po dojechaniu gość podpiął laptopa pod auto i kazał mi trochę pojeździć a on patrzał na odczyty. Powiedział że w wyższych obrotach turbo normalnie ładuje a problemem jest najprawdopodobniej przepływomierz i zalecał go umyć.... Po dojechaniu do domu chciałem odkręcić przepływomierz ale mam problem z odpięciem tej cholernej wtyczki. 40 minut się głowiłem gdzie co podważyć żeby to ustrojstwo wyciągnąć i zrezygnowałem... Powie mi ktoś gdzie dokładnie co przycisnąć i czym najlepiej wyczyścić przepływomierz?
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez PaVLo » 4 września 2015, 20:01

Ty lepiej zostaw przepływkę w spokoju bo to bardzo delikatne urządzenie i nie można go po prostu "wymyć", a odpina się przez podniesienie tego małego zatrzasku i zwolnienie wtyczki. Lepiej podmienić przepływkę na próbę bo koszt nowej to 350-500zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 4 września 2015, 22:55

Powiem Ci szczerze ze gdybym widział tam jakiś ząbek który można podważyć to bym to dawno odpial. Nie wiem czy jestem ślepy , czy ktoś zakleil wtyczke...:/ sprobowalbym benzyna ekstrakcyjna to wyczyscic
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 5 września 2015, 07:19

lucasnufc napisał(a):Powiem Ci szczerze ze gdybym widział tam jakiś ząbek który można podważyć to bym to dawno odpial. Nie wiem czy jestem ślepy , czy ktoś zakleil wtyczke...:/ sprobowalbym benzyna ekstrakcyjna to wyczyscic


Jak wtyczka nie daje się odpiąć to można zdemontować przepływomierz na dwa inne sposoby.

1. Zdejmując te metalowe obejmy z rury z jednej i drugiej strony przepływomierza.
2. Można odkręcić sam wkład przepływki posiadając końcówkę klucza TORX bodajże T20 lub 25 ze specjalnym otworem w środku klucza.

Zdarza się, że przemycie delikatne poprawia pracę tej części. Czasami zbiera się tam kurz lub inne drobne zanieczyszczenia i one zakłócają prawidłowe mierzenie przepływającej masy powietrza. Jednak w większości przypadków urządzenie pada elektronicznie. Trzeba jednak zrobić to bardzo delikatnie.Najlepiej jakimś zmywaczem-odtłuszczaczem.

PS. W ten mały otwór przy wtyczce włóż od góry płaski ale dość szeroki np.śrubokręt i naciskając czy to w stronę wtyczki czy na zewnątrz naciskaj do charakterystycznego ,,pyknięcia,, jednocześnie ciągnąc wtyczkę delikatnie do góry - i powinna się odblokować. Te wtyki są dość upierdliwe no ale jak ktoś ją zapiął to musi się dać odpiąć.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 5 września 2015, 15:07

Dzisiaj ściągnąłem wtyczkę po 3 sekundach... Dobrałem sie do przepływomierza ale w srodku nie zauważyłem żadnego jakiegoś dużego brudu mimo to przelałem go benzyną ekstrakcyjną i wyczyściłem z czarnego osadu, ale trzeba przyznać że dużo go jakoś nie było.... Sprawdziłem filtr powietrza i wyglądał dobrze ( był wymieniany jakieś 4 miesiące temu) Podłączyłem i zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu . Nie mam za bardzo skąd podmienić przepływke ale jesli byłaby to ona to te 350zł wydałbym żeby wszystko jeździło jak należy

http://vaglog.pl/log_231140.html
http://vaglog.pl/log_231138.html
http://vaglog.pl/log_231139.html
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 7 września 2015, 12:15

lucasnufc napisał(a):Dzisiaj ściągnąłem wtyczkę po 3 sekundach... Dobrałem sie do przepływomierza ale w srodku nie zauważyłem żadnego jakiegoś dużego brudu mimo to przelałem go benzyną ekstrakcyjną i wyczyściłem z czarnego osadu, ale trzeba przyznać że dużo go jakoś nie było.... Sprawdziłem filtr powietrza i wyglądał dobrze ( był wymieniany jakieś 4 miesiące temu) Podłączyłem i zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu . Nie mam za bardzo skąd podmienić przepływke ale jesli byłaby to ona to te 350zł wydałbym żeby wszystko jeździło jak należy

http://vaglog.pl/log_231140.html
http://vaglog.pl/log_231138.html
http://vaglog.pl/log_231139.html


Nim wydasz te PLN-y - to jednak trzeba by od kogoś podmienić i zobaczyć czy będzie poprawa.

Jak już dasz radę podmienić to zrób log statyczny grupy 3 i porównamy obie - czy tak samo pracują. Oczywiście na w pełni rozgrzanym silniku a co za tym idzie i turbinie pracującej w optymalnych warunkach.

A czy obecnie Leoś jeździ jak należy? Czy po przeprowadzonych zabiegach jest lepiej?

Według mojej oceny coś jest nie do końca dobrze. Może to jest i przepływaka bo są zbyt duże różnice pomiędzy:
Exhaust Gas Recirculat. (spec.) a Exhaust Gas Recirculat.(actual). Oczywiście wahania będą zawsze ale wartość mierzona powinna jak najszybciej ,,dochodzić,, :x do wartości ze specyfikacji w danej chwili.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 7 września 2015, 13:13

Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety nie znam nikogo od kogo mógłbym podmienić na chwilę przepływomierz. Chociaż z tego co pamiętam to stare turbo też tak późno wstawało wiec może rzeczywiście to wina jej a nie turbo hmmm... Zatankowałem auto do pełna i zobaczę niedługo czy to spalanie się coś zmniejszy po ustawieniu tego kąta synchronizacji ;) Mam jeszcze jedno pytanie czy orientujesz się czy w VCDS można sprawdzić działanie świec? Bo czasami wyskakiwał mi bład 3 świecy i rzeczywiście jest spalona bo sprawdzałem ale nie wymieniałem póki co a przy okazji przy zdejmowaniu listwy , mostka świec uszkodziło się drugie gniazdo ( po zdjęciu mostka na 2 świecy zostało jakby gniazdo z srodka) i nie wiem czy dochodzi prąd do 2 świecy czy nie. A VCDS po skasowaniu błędu 3 sświecy nie znajduje teraz żadnego problemu ze świecami(a 3 jest na 100 niesprawna);/ W następnym miesiącu jak znajdę jakiegoś oryginała za 350zł to najprawdopodobniej zdecyduje sie na zakup tej przepływki , najwyżej będzie jedna na zapasie :D
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 7 września 2015, 16:16

lucasnufc napisał(a):Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety nie znam nikogo od kogo mógłbym podmienić na chwilę przepływomierz. Chociaż z tego co pamiętam to stare turbo też tak późno wstawało wiec może rzeczywiście to wina jej a nie turbo hmmm... Zatankowałem auto do pełna i zobaczę niedługo czy to spalanie się coś zmniejszy po ustawieniu tego kąta synchronizacji ;) Mam jeszcze jedno pytanie czy orientujesz się czy w VCDS można sprawdzić działanie świec? Bo czasami wyskakiwał mi bład 3 świecy i rzeczywiście jest spalona bo sprawdzałem ale nie wymieniałem póki co a przy okazji przy zdejmowaniu listwy , mostka świec uszkodziło się drugie gniazdo ( po zdjęciu mostka na 2 świecy zostało jakby gniazdo z srodka) i nie wiem czy dochodzi prąd do 2 świecy czy nie. A VCDS po skasowaniu błędu 3 sświecy nie znajduje teraz żadnego problemu ze świecami(a 3 jest na 100 niesprawna);/ W następnym miesiącu jak znajdę jakiegoś oryginała za 350zł to najprawdopodobniej zdecyduje sie na zakup tej przepływki , najwyżej będzie jedna na zapasie :D


Co do świec żarowych to uczeni w piśmie twierdzą /i ja też do tej opinii się przychylam/, że po spaleniu świecy jednej z czterech wymieniamy cały komplet a dlaczego to się nie będę w tej chwili rozpisywał.

Sprawdzić VCDS-em bodajże możesz przekaźnik świec żarowych a samych świeczek chyba nie.

A co do tego mostka/kapturków nachodzących na świece żarowe to nazywa się ta część:
038 971 782 C - mostek stykowy z wiązką dla silników o kodzie: BKC, BLS, BMM, BXE, BXF.

A wygląda ona tak:
http://www.ebay.co.uk/itm/2006-2010-VW- ... 1666150308

https://dvautoparts.com/discount-store/ ... jniprmolnk

http://www.ebay.com/itm/VW-MK4-MK5-Jett ... 1387648830

lub próba i trochę zabawy jak na poniższej stronie przedstawiono:

http://www.touran-club.ru/f/remont/1658 ... nakala-na/

no można jeszcze całą część wiązki elektrycznej zakupić i co dziwne będzie z tym najmniej pracy tylko wypinasz układasz nową i wpinasz no ale koszt już jest nie taki mały - przykład:

http://allegro.pl/wiazka-elektryczna-si ... 22023.html

Bez problemowo dorwiesz same nazwijmy to fajki świec. I będzie trochę rzeźbienia bo trzeba wyciąć starą i lutować zakupioną.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 7 września 2015, 16:55

Dzięki za pomoc :) Świece oczywiście będę wymieniał od razu cztery tylko chciałem sprawdzić czy do tego urwanego 2 gniazda dochodzi prąd do świecy. A dziwi mnie to że teraz nie pokazuje błędu świecy która jest zepsuta;/ Świece sprawdzałem poprzez poprowadzenie przewodem z akumulatora + i dotknięciem do świecy. Trzy iskrzyły , jedna nie. Tak czy siak mostek znalazłem za 170zł nowy oryginał i chyba bede musiał sie na niego skusić.
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 7 września 2015, 17:16

lucasnufc napisał(a):Świece sprawdzałem poprzez poprowadzenie przewodem z akumulatora + i dotknięciem do świecy. Trzy iskrzyły , jedna nie. Tak czy siak mostek znalazłem za 170zł nowy oryginał i chyba bede musiał sie na niego skusić.


Jedyna słuszna i sprawdzona metoda na zbadanie sprawności świec. Chociaż spotkałem się z przypadkami, że na świecach obwód się zamykał i ,,iskrzyło,, a po wykręceniu okazywało się, że świeci tylko górna część ta przy gwincie a dolna ta najwłaściwsza już nie za bardzo.

Dlaczego nie pokazuje VCDS - to nie wiem taka ciekawostka do rozwiązania na przyszłość przy pracy z oprogramowaniem i jakimś autem z grupy VAG.
Daj link /jak będziesz kupował z internetu/ do tego ,,mostka,, - może się kumuś z forum przydać w przyszłości :-) .

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez lucasnufc » 7 września 2015, 22:29

Pewnie że wstawię . Własnie zamówiłem http://allegro.pl/wiazka-mostek-swiec-z ... 08287.html . arti szkoda że do Radomia mam tak daleko bo flaszeczkę bym postawił ;) :D I tak chyba tą wiązkę trzeba będzie lutować? Wartość Leona rośnie z miesiąca na miesiąc... ;/ :D
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez -arti- » 8 września 2015, 06:42

lucasnufc napisał(a): I tak chyba tą wiązkę trzeba będzie lutować?

Trochę upierdliwe ale przy odrobinie chęci i zdolności manualnych do ogarnięcia i spokój na długo.

Co do rosnącej wartości posiadanych aut używanych - to wszyscy tak mają tylko nie wszyscy się przyznają.

Ach ...... z tymi ,,flaszeczkami,,....... najważniejsze aby Leoś jeździł a samo Forum po ty istnieje.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez chlorek » 4 października 2015, 19:24

Jako że mam dwa wtryski w bardzo słabym stanie, co teraz kupić do ATD bo AL znaleźć w dobrym stanie graniczy z cudem.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez glibo » 4 października 2015, 19:49

chlorek napisał(a):Jako że mam dwa wtryski w bardzo słabym stanie, co teraz kupić do ATD bo AL znaleźć w dobrym stanie graniczy z cudem.

a grucha nie ma nic na stanie?a regeneracja?
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez chlorek » 4 października 2015, 19:51

Nawet nie wiem czy się da je naprawić. Ale jak już robić to coś większego dać, bo te są mało wydajne. Do Gruchy pisałem, zobaczymy czy coś ma.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez glibo » 4 października 2015, 19:59

zawsze mozesz wstawic firady 8)
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez Robal_26 » 4 października 2015, 20:15

chlorek, tu kolega z forum golfa ma AL-ki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=85&t=582960
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez chlorek » 4 października 2015, 20:17

boję się AL kupować, może się okazać jeszcze gorsze bagno niż mam.
Mierzę do 200km. Ciekawi mnie czy np. z BXE podejdą?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez glibo » 4 października 2015, 21:01

chlorek napisał(a):boję się AL kupować, może się okazać jeszcze gorsze bagno niż mam.
Mierzę do 200km. Ciekawi mnie czy np. z BXE podejdą?.

jesli to kolega to mozna zaryzykowac albo niech zrobi logi
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez manRze » 9 grudnia 2015, 21:19

hej
pomóżcie z ogarnięciem tego
Leon 1p bxe wtryskiwacze 1. -0,02 2. -0,96 3. 2,16 4. -1,22 Spalanie na biegu jałowym 0,6 l czasami 0,5 l (wtedy silnik pracuje lepiej)
Jeszcze stały błąd - zapłon na 3 cylindrze.
Zobacz Profil
manRze
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 18 czerwca 2012, 17:59
Auto: LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez glibo » 9 grudnia 2015, 22:52

3 wtrysk do regeneracji .zrob log zaraz po odpaleniu i bedzie poza marginesem bledu
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez manRze » 11 grudnia 2015, 12:00

w poniedziałek oddaje auto. Do regeneracji 3 wtryskiwacz. Tylko można coś zrobić z pozostałymi na przyszłość? żeby był spokój.
Zobacz Profil
manRze
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 18 czerwca 2012, 17:59
Auto: LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Odp: Pompowtryskiwacze

Postprzez Bry1ant » 11 grudnia 2015, 12:52

Zawiez wszystkie, sprawdza je i bedziesz wiedzial co i jak z nimi.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pompowtryskiwacze

Postprzez manRze » 25 grudnia 2015, 16:05

Zrobiony 3 wtrysk. Teraz wszystko wporzatku ale mechanik mowil ze walek rozrządu juz slaby.
Zobacz Profil
manRze
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 18 czerwca 2012, 17:59
Auto: LEON
Silnik: BXE 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości