Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptunning Leona 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptunning

Postprzez kososki » 16 marca 2015, 21:47

czy ktoś może robił już coś, albo zamierza w najbliższym czasie ze swoją Cuprą ?
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 17 marca 2015, 11:35

kososki napisał(a):czy ktoś może robił już coś, albo zamierza w najbliższym czasie ze swoją Cuprą ?
jeśli już się zdecyduję, to na box w Ecuproject, bo taka opcja wchodzi w moim przypadku w grę. Wiem, że jest to rozgryzione przez Mirka z Ecu, bo kontaktowałem się z nim w tej sprawie.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez kososki » 19 marca 2015, 19:56

a wiesz może jakich przyrostów można się spodziewać na boxie, bo programem to wiem, że osiąga się to samo co w S3/Golfie R czyli do 370KM
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez typerfn2 » 19 marca 2015, 20:15

Ok 350
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 19 marca 2015, 21:51

7R/S3 samym programem w Polsce robią pod 390 :) Tyle, żeby to było takie sztywne ( auto nie puchło w upały itd. ) i bezpieczne, pasowałoby dożucić FMIC i przynajmniej DP. Wtedy można i lekko ponad 400 wydłubać :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez trenertenisa » 20 marca 2015, 13:13

Dzwoniłem dzisiaj do Compsportu i taką usłyszałem odpowiedź na pytanie o modyfikacje 2.0 TDI 184 PS z DSG : nie da się tego silnika zmodyfikować przez box tylko za pomocą programu (gwarancja papa) , co do skrzyni DSG jest w tym modelu 6 biegów i nie trzeba osobnego programu odblokowującego. Pan powiedział że niby przed wizytą w serwisie można przywrócić ustawienia fabryczne i tak dalej ale jak to w życiu kto by tam jeździł dwa razy (przed i po) serwisie.....
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez kososki » 22 marca 2015, 11:58

No jeżeli box daje 350 to w zupełności wystarczy do FWD daily car'a :)
A może powie mi ktoś mający box czy demontaż/montaż przed/po serwisie jest jakiś skomplikowany itd. ?
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez typerfn2 » 22 marca 2015, 13:21

Box'u raczej tak, programu mniej skomplikowany ale mogę się mylić. Pozdrawiam
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 22 marca 2015, 13:45

kososki napisał(a):A może powie mi ktoś mający box czy demontaż/montaż przed/po serwisie jest jakiś skomplikowany itd. ?

mam zamiar się niedługo wybrać do Ecuproject, pogadać i zobaczyć jak box wygląda w Golfie R VII. Niestety mam "aż" 10 km do nich i ciągłe czasu i chęci brak albo może to brak zdecydowania co do założenia boxa powoduje, że jeszcze się tam nie zameldowałem :)
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez typerfn2 » 22 marca 2015, 13:48

Rafał zmobilizuj się , czekamy na info :)
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 25 marca 2015, 20:45

Do posiadaczy boxa, czy zaburza pracę komputera pokładowego np. w liczeniu spalania i innych ew. parametrów związanych ze zmienioną pracą silnika? Czy dostrzegacie jakieś minusy? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 27 marca 2015, 16:00

typerfn2 napisał(a):Rafał zmobilizuj się , czekamy na info :)
dzisiaj jadę do Ecu, to dam znać.

-- 27 marca 2015, 16:00 --

a więc sprawa wygląda tak: box możecie zobaczyć jak wygląda na stronce fb: https://www.facebook.com/EcuProject?fref=ts (February 17) na przykładzie Golfa R. Seria 313 Ps- 405 NM. Po modyfikacji : 366- 470Nm. Silniki Cupry i Rki mechanicznie takie same, natomiast boxem nie możesz regulować zapłonu (jeśli w ogóle dobrze zrozumiałem) i jeśli różnica mocy i NM między 265KM, 280KM i 300KM wynika także z wartości zapłonu, to nie osiągnie się tych samych rezultatów w Cuprze co w Rce. Niemniej jednak, bardzo prawdopodobnym wynikiem dla Cupry jest około 350KM. Box podłącza się pod 3 złącza i jak chcesz go zdemontować, to po prostu odpinasz i po sprawie.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 27 marca 2015, 19:32

to po prostu odpinasz i po sprawie

A patrzyłeś gdzie te złącza są? Powodzenia ;)
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 27 marca 2015, 21:02

zdejmujesz pokrywę silnika i widać te wszystkie wiązki. Nie potrafię tego dobrze wytłumaczyć. Jak zrobię fotki, to zamieszczę.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 27 marca 2015, 21:31

Jaką cene zaśpiewali za boxa?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 27 marca 2015, 21:39

poszło na pw
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez kapishon » 27 marca 2015, 22:24

raflo83 napisał(a):poszło na pw

Ja też z ciekawości poproszę :)
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: Chiptunning

Postprzez typerfn2 » 28 marca 2015, 03:58

Ja również.
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 28 marca 2015, 16:11

Jeśli to nie problem to również proszę o info.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 28 marca 2015, 17:30

fotka schematu podłączenia. Nie jest tak łatwo odpiąć jednak, bo dostęp do wiązki od wałka jest od góry ograniczony mocno i trzeba od spodu zaatakować, czyli zdjąć osłonę od spodu i podpiąć/odpiąć. Niemniej jednak filozofii też w tym nie ma :)
Obrazek
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 28 marca 2015, 19:05

https://www.youtube.com/watch?v=tBAcWB6cbWs

Na tym filmiku widać co i jak z podpięciem/wypięciem boxa. Co prawda w 7R ale to ta sama sprawa :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez mat_cbr » 30 marca 2015, 21:42

Z tego co sie dzis dowiedzialem CS robil juz stage1 dla 1.8 CJSA. 230-240KM@370-380Nm

O kosztach poki co nie rozmawialem... Generalnie 230KM-240KM srednio mnie zaspokaja, a z drugiej strony te 180KM@250Nm już muli...

Z podjeciem decyzji poczekam do przegladu na 30.000 km czyli jakos do jesieni...
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 31 marca 2015, 14:05

Mat- a weź podpytaj o ewentualny stage 2- pewnie trzeba by dmuchawkę z Cupry/7R/S3. Wydech z katem hi-flow, duży FMIC- co by nie puchł, i wzmocnione sprzęgło (tylko czy ktoś to już oferuje...?)... I pewnie 280km/400nm by pękło.;)
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 31 marca 2015, 14:23

mat_cbr napisał(a):Z tego co sie dzis dowiedzialem CS robil juz stage1 dla 1.8 CJSA. 230-240KM@370-380Nm

O kosztach poki co nie rozmawialem... Generalnie 230KM-240KM srednio mnie zaspokaja, a z drugiej strony te 180KM@250Nm już muli...

Z podjeciem decyzji poczekam do przegladu na 30.000 km czyli jakos do jesieni...


Uwierz mi, że zwiększenie momentu obrotowego o 100 NM robi kolosalną różnicę. U mnie po programie w 1.4 TSI 140 moment skoczył o dodatkowe 56 NM i mam ogromną frajdę podczas jazdy...
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 31 marca 2015, 16:14

Dokładnie, moc [kW] to: MOMENT * PREDKOSC OBROTOWA silnika /9549,3
Takze de facto max moc posrednio oznacza "moment" zazwyczaj przy b. wysokich obrotach (gdyz obroty w sposob konkretny wpływają na w/w przelicznik)

Odnosnie momentu znacznie użyteczniejszy byłby wykres: moement [Nm] od prędkości obrotowej (obr/min) , wtedy jak na dłoni widać siłę samochodu w zależności od obrotów.

-- 31 marca 2015, 17:14 --

mat_cbr napisał(a):Z tego co sie dzis dowiedzialem CS robil juz stage1 dla 1.8 CJSA. 230-240KM@370-380Nm


Możesz dopytać o wykres, wzrost momentu od 120-130 NM to _sporo_?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez mat_cbr » 31 marca 2015, 18:22

Neverenough - właśnie zastanawiam się na ile tą różnice da się odczuć i czy nie będzie mi za mało ;)

rlukawski - teorie znam ;), no jakby nie patrzeć to o ponad 50% moment obrotowy jest zwiększony ...., napisałem o koszta i wykres - będę coś miał to wrzucę.
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 31 marca 2015, 18:47

rlukawski - teorie znam ;), no jakby nie patrzeć to o ponad 50% moment obrotowy jest zwiększony ...., napisałem o koszta i wykres - będę coś miał to wrzucę.


Koniecznie, gdy pare mies. temu pytałem, przyznali że jeszcze nie przerobili żadnego 1.8, sprzedali tylko moduły do 1.8 i ew. chipowanie ale silników VW 2.0TSI (m.in)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 3 kwietnia 2015, 14:47

W przyszły czwartek jestem umówiony na wizytę na hamowni i wszelkie wątpliwości związane z boxem od CPA będą rozwiane.

Do meritum- kto w Polsce dłubie już te sterowniki? Bo zdążyłem sie juz pogubić...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez kapishon » 3 kwietnia 2015, 21:01

AKa napisał(a):W przyszły czwartek jestem umówiony na wizytę na hamowni i wszelkie wątpliwości związane z boxem od CPA będą rozwiane.

:brawo: czekamy na info !
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 9 kwietnia 2015, 16:54

A ja- czekam na odpowiedź na pytanie, kto w Polsce północnej i centralnej grzebie sterowniki i nie-tylko. Bo poki co- chyba tylko zachód pozostaje- a z tym moge miec problemy.

Pytanie takie raczej nie w ten dział- w razie czego ktoś by chciał odkupić mojego boxa w okolicach czerwca?;)

-- 9 kwietnia 2015, 13:43 --

Wiem, ze nie powinno się pisać postu pod postem. Leon zmierzony, wykres zeskanuję i wkleję pozniej. Podpowiem, że ciśnienie atmosferyczne na wydruku się zgadza z tym, co wypluł telefon z własnego czujnika.
I... Że jest charakterystyka diesla, bez słabej, puchnącej góry.;)

-- 9 kwietnia 2015, 17:54 --

Dorzuciłem wykres do mojego tematu. :wink:
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 9 kwietnia 2015, 17:51

mat_cbr napisał(a):Neverenough - właśnie zastanawiam się na ile tą różnice da się odczuć i czy nie będzie mi za mało ;)

rlukawski - teorie znam ;), no jakby nie patrzeć to o ponad 50% moment obrotowy jest zwiększony ...., napisałem o koszta i wykres - będę coś miał to wrzucę.


Odpowiedzieli może? ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez mat_cbr » 10 kwietnia 2015, 08:56

rlukawski napisał(a):
mat_cbr napisał(a):Neverenough - właśnie zastanawiam się na ile tą różnice da się odczuć i czy nie będzie mi za mało ;)

rlukawski - teorie znam ;), no jakby nie patrzeć to o ponad 50% moment obrotowy jest zwiększony ...., napisałem o koszta i wykres - będę coś miał to wrzucę.


Odpowiedzieli może? ;)


Nic nie odpowiedzieli...coś mi tu nie pasuje...ile to podac cene i wykres jpg wrzucic....

Dziś zmierzyłem serie. Jest bonus.

Obrazek
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 kwietnia 2015, 09:20

Nie chce ich tu tłumaczyć, ale pewno dostają dużo zapytań i mało kto się decyduje. Z drugiej strony dla mnie jako potencjalnego klienta ważne jest zobaczenie tego co oferują.

Pare miesięcy temu CompSport rzucił kwotą 2.5kpln
Best-performance w Częstochowie 2kpln, przy czym nie mieli wykresów dla 1.8TSI. Szacowane osiągi 220-230KM/330-340Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 kwietnia 2015, 09:29

A czy ktoś patrzał czy różnica jest w wykresach w rożnych trybach? Eco normal sport/Cupra?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 10 kwietnia 2015, 09:31

Niby skąd miałaby być różnica? Tryby nie mają wpływu na maksymalną moc i moment, tym bardziej, że na hamowni jest gaz w podłodze.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 kwietnia 2015, 09:48

Z tego ze Tryb najwyższy daje większego kopa na początku, a najniższy rozwija łagodniej moc i jak w tych trybach układa się krzywa mocy i momenty
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 10 kwietnia 2015, 10:45

Nie ma żadnej różnicy w charakterystyce silnika - jedynie inaczej skok pedału gazu przekłada się na otwarcie przepustnicy.
W trybie Sport przy mniejszym wciśnięciu gazu przepustnica otwarta jest bardziej niż przy identycznym wciśnięciu w trybie Normal (tym bardziej Eco). Stad to wrażenie lepszego przyspieszania.
Na hamowni różnicy nie będzie - tak jak pisał Zix gaz jest w podłodze (a przynajmniej być powinien), więc przepustnica otwarta jest na full w każdym z trybów.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 kwietnia 2015, 10:46

Z gazem w podłodze zawsze jest Full Throttle niezależnie od trybu, mi chodzi co by wyszło w tych trybach z gazem na 50%:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 10 kwietnia 2015, 10:46

Napiszcie z zapytaniem do Unitronic'a z Wawy , mi zaproponowali do Cupry remap za 1750zł, do 1.8TSI może będzie jeszcze ciut taniej :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 10 kwietnia 2015, 10:51

W Kreatorze Mocy w Warszawie za remap do 1.4 140KM (przez OBD, rzekomo nie pozostawia śladów i nie grozi utratą gwarancji - możliwe to?) zaproponowali 1500 zł.
Wg właściciela robili kilka i wychodziło w granicach 190KM (momentu nie pamiętam).

Ostatnio robili też Cupre 280 i wyszło 350KM i 540 Nm, ale ceny nie znam :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 10 kwietnia 2015, 11:39

Vampire1984 napisał(a):Z gazem w podłodze zawsze jest Full Throttle niezależnie od trybu, mi chodzi co by wyszło w tych trybach z gazem na 50%:)
Wiesz w ogóle na czym polega sprawdzanie MAKSYMALNEJ mocy i momentu? Kluczowe jest tu słowo MAKSYMALNY. :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 kwietnia 2015, 11:49

Tak wiem:D ale ja...eh szkoda slow problemy masz z czytaniem widzę bo nie o to mi kaman o czym pisałem:D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 10 kwietnia 2015, 11:54

Ty masz chyba problemy z myśleniem sądząc po pytaniach jakie zadajesz.
Chcesz wiedzieć jaką maksymalną moc ma auto przy przepustnicy otwartej w połowie? Bardzo cenna informacja. :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 kwietnia 2015, 12:01

Chce znać przebieg mocy i momenty w trybach eco oraz sport, musi być różnica w wykresie
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 10 kwietnia 2015, 12:04

Nie będzie żadnej różnicy.
Przeczytaj jeszcze raz co kolega pinkibass napisał powyżej, może Cię oświeci. Jeśli nadal nie rozumiesz to dowiedz się jak wygląda proces pomiaru na hamowni.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 10 kwietnia 2015, 17:18

Kolego Vampire polecam udanie się na hamownię i obserwację pomiaru - na jakiej podstawie co i jak jest mierzone - to raz...
Różnicy przy poszczególnych trybach nie będzie ŻADNEJ!
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 kwietnia 2015, 17:58

pinkibass napisał(a):Nie ma żadnej różnicy w charakterystyce silnika - jedynie inaczej skok pedału gazu przekłada się na otwarcie przepustnicy.
W trybie Sport przy mniejszym wciśnięciu gazu przepustnica otwarta jest bardziej niż przy identycznym wciśnięciu w trybie Normal (tym bardziej Eco). Stad to wrażenie lepszego przyspieszania.
Na hamowni różnicy nie będzie - tak jak pisał Zix gaz jest w podłodze (a przynajmniej być powinien), więc przepustnica otwarta jest na full w każdym z trybów.


Ano dokładnie, warto wspomnieć że sporo się łapie na tzw. doładowanie auta przez zmianę charakterystyki pedału gazu. Sprzedawane są urządzenia które przemapowują działanie potencjometru na charakterystykę bardziej wybrzuszoną w górę, przez co przy lekkim nacisnięciu samochód już startuje do boju.

Na pewno bardziej interesujące byłoby przemapowanie charakterystyki silnika albo np. ograniczenie momentu obrotowego gdy pozyczamy komus samochod do jazdy miejskiej, tyle ze to bardziej kosztowne :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez raflo83 » 10 kwietnia 2015, 18:07

pinkibass napisał(a):Ostatnio robili też Cupre 280 i wyszło 350KM i 540 Nm, ale ceny nie znam
540NM na stage 1? 350KM to spokojnie można uzyskać, ale nie taki moment. Nie uwierzę, póki nie zobaczę wykresu!!
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 10 kwietnia 2015, 22:24

No tak jakoś wyszło.
Szokująco dużo - podobno priorytetem był przyrost momentu.
Wykres jest na fanpage'u na Facebooku Kreatora ale nie umiem wstawić na telefonie, więc obejrzyj sobie tam :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 11 kwietnia 2015, 14:23

Momentu mu chyba za dużo nakoksowali :roll: Jak ze skrzynią DSG to ciekawe ile pociągnie :mrgreen:
Wiem, że można przy ok. 360-370KM z Cupry osiągnąć w granicy równych 500Nm ale ponad to nie słyszałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości