Miałem już różne samochody... ale takiej tandety się nie spodziewałem!

Czy wasze Leony również mają takie "wykończenie"?


Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Ziggor napisał(a):Skonfrontowałem to wczoraj z samochodami bardziej budżetowymi, które są w rodzinie (Linea, Chevrolet Cruze). Każdy wykonany jak samochód, nie jak ofiara konstruktora-amatora.![]()
Jeśli dodamy, że przeciętny Leon to około 70 - 75 tyś, a już dobrze doposażony z mocniejszym silnikiem( 1.8, 2.0) wędruje w przedziały 90 -100 tyś (nie wspominając już o XP czy Cuprach) to oszczędność na osłonce wydaje się jakimś żartem... dobrze, że pod dywanikami nie ma gołej blachy... przecież tam też nikt nie zagląda
daniel28 napisał(a):Wejdzcie na forum golfa 7 i poczytajcie o trzeszczacych plastikach, uszczelkach itp. Szybko dojdziecie do wniosku, że wszyscy robią badziew.
No i szyby teżtola napisał(a):No i jeszcze reflektory się brudzą! W żadnym innym samochodzie mi się nie zdarzyło!
Pik napisał(a):Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy)
Pik napisał(a):No nie... Wnętrze w Leonie pachnie taniością i takie zapewne jest. Być może jakość montażu jest OK, być może jest funkcjonalne, ale wygląda to... przaśnie. I to mówię o top wersji Cupra, bo taka mnie interesowała. Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy), zegary nawet nie osadzone w tubach. Fotele niby z alcantary, ale mają potężne połacie ze skóry ekologicznej. I to w tym najgorszym wydaniu, przypominającą ceratę. Jasnoszare wszywki może nieźle wyglądają na zdjęciach, ale z bliska...![]()
Przymknąłem na to wszystko oko, bo w aucie pokroju Cupry zwraca się większą uwagę na osiągi i emocje jakie daje auto, poza tym to nie marka premium. Wszystko ma swoją cenę. Zresztą polecam obejrzenie, jak jest wykończony Golf. Nawet w zwykłej wersji wygląda to o niebo lepiej niż w Cuprze. I nawet nie mam ochoty sprawdzać jak wygląda wnętrze Leona w niższych wersjach...
Ziggor napisał(a):Czy w Waszych wersjach FR tzw. "aluminiowe progi FR w drzwiach przednich" również ograniczają się do jednego progu przy drzwiach kierowcy?
Pik napisał(a):No nie... Wnętrze w Leonie pachnie taniością i takie zapewne jest. Być może jakość montażu jest OK, być może jest funkcjonalne, ale wygląda to... przaśnie. I to mówię o top wersji Cupra, bo taka mnie interesowała. Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy), zegary nawet nie osadzone w tubach. Fotele niby z alcantary, ale mają potężne połacie ze skóry ekologicznej. I to w tym najgorszym wydaniu, przypominającą ceratę. Jasnoszare wszywki może nieźle wyglądają na zdjęciach, ale z bliska...![]()
Przymknąłem na to wszystko oko, bo w aucie pokroju Cupry zwraca się większą uwagę na osiągi i emocje jakie daje auto, poza tym to nie marka premium. Wszystko ma swoją cenę. Zresztą polecam obejrzenie, jak jest wykończony Golf. Nawet w zwykłej wersji wygląda to o niebo lepiej niż w Cuprze. I nawet nie mam ochoty sprawdzać jak wygląda wnętrze Leona w niższych wersjach...
Ziggor napisał(a):Czy w Waszych wersjach FR tzw. "aluminiowe progi FR w drzwiach przednich" również ograniczają się do jednego progu przy drzwiach kierowcy?
Pik napisał(a):uważam że tylko mazda dorównuje ogólnym wrażeniem jakości Leonowi
daniel28 napisał(a):...gorzej zbiera się tylko VTEC od Hondy.
KAI napisał(a):Są gorsze wolnnosące zamulone Toyoty - 1.6 Valvematic 132KM może konkurować z 1.2 TSI 105 KM.
KIA i Hyundai mają podobnie z 1.6 GDI 135KM. Za to dobrze się gazują - co kto lubi.
Mnie w Leonie jeżeli chodzi o jakość drażni... klapka wlewu. Mam wrażenie, że mógłbym ją pogiąć w rękach... taka cienka blacha.
wydaje mi sie ze nie wiesz o czym piszesz honda na vtec-u przy odpowiedniej jezdzie da duzo frajdy.... tylko trzeba umiec korzystac z pelnego zakresu obrotowglibo napisał(a):[quote="daniel28", gorzej zbiera się tylko VTEC od Hondy..
KAI napisał(a):Mnie w Leonie jeżeli chodzi o jakość drażni... klapka wlewu. Mam wrażenie, że mógłbym ją pogiąć w rękach... taka cienka blacha.
Vampire1984 napisał(a):Twoim cytatem Zix do mnie:
B3N napisał(a):@Zix:
Chyba troche naginasz rzeczywistosc moim zdaniem. Co rozumiesz, przez polowe tanszy?
Jesli wezmiemy podstawowe wyposazenia o podobnej mocy silniki to nie jest to polowa
Wiec troche nad wyrost to stwierdzenie.
B3N napisał(a):i30 moim zdaniem nie jest lepiej wykonanym samochodem pod wzgledem jakości wnętrza. To tylko moja opinia.
Bo chyba świat schodzi na psy - miałem A4 b7 przez pięć lat, kupiłem 3-letnie, i jak sprzedawałem to nadal w środku było cichutko, do Leona nawet nowego nie ma co porównywać. Ponoć w nowszych generacjach już z tym gorzej.B3N napisał(a):Dla porównania siedząc w Audi A5 spodziewałem się mega jakości wykończenia, a skrzypiały plastiki równie mocno jak w tańszych autach.
B3N napisał(a):Dlatego twierdze, że jakość wykończenia Leona jest ok w stosunku jakość /cena.
Zix napisał(a):Dziwi mnie ta dyskusja, jak niektórzy bronią tej tandety. Chyba nie chcecie się przyznać, że wydaliście tyle pieniędzy, a jakość tak słaba.
Niestety dużo prawdy w tym, że nie tylko Seata to dotyczy, w Skodzie jest podobnie, nawet w Golfie nie lepiej. Jeżdżę dużo różnymi samochodami i jeśli chodzi o mojego Leona to wykończenie jest bardzo, ale to bardzo słabe. Nie nawiązuje do designu wnętrza, bo ten akurat mnie się podoba, ale jakość plastików, wspomniany styropian, bardzo słabe wyciszenie to fakty.
Długo myślałem, że z trzeszczeniem z okolic drzwi to ludzie na forum są przewrażliwieni, ale po przejechaniu niecałych 30 tyś km i mnie to dopadło. Przy niskich prędkościach bez włączonego radia można dostać szału od tego, zakładam, że to wina uszczelek. Kolejny temat to rezonans w drzwiach przy głośnej muzyce.
Żeby nie było, dalej lubię ten samochód, jeździ świetnie, właściwości jezdne, trzymanie się drogi, zawieszenie układ kierowniczy są bez zarzutu. Tyle, że w aucie za sporo ponad 100 tys te braki, o których pisałem wcześniej są jak dla mnie nie do przyjęcia - nsatępne auto to na pewno nie będzie Seat.
Zix napisał(a):Fakt, wersje wyposażeniowe nie mają tu nic do rzeczy - w Leonie za 60 tys jest takie samo wnętrze jak w moim, ale nadal w koreańcu detale są lepiej wykonane.
Jeżeli to zdjęcie Twojego auta to nie sieć przy kompie tylko się nim zajmij. Tylko czekać aż ktoś napisze, że leon jest tak skonstruowany, że nie sposób się nie pobrudzić przy wsiadaniu. A swoją drogą jestem zdumiony ile to opinii można napisać na temat styropianu, który nic nikomu nie zawinił i cichutko sobie siedzi w błotniku.Tom_O napisał(a):Styropian jest w miejscu którego sie nie dotyka. Wprawdzie też początkowo myślałem, że zapomnieli usunąć w salonie lub fabryce... Ale w Golfie jest też tam taki sam element ale wykonany z bardziej elastycznego materiału. (pewnie też troche lepiej tłumiącego).
To co mi się bardzo w Leonie nie podoba to słabe uszczelki na dołach drzwi (brak uszczelki w przedniej części drzwi). Progi są bardzo często bardzo brudne.
Mimo wszystko uważam, że auto w swojej klasie jest dobrze wyciszone, ma akceptowalną jakość materiałów oraz spasowanie.
To co bym poprawił to:
1. skrzypiący materiał w podłokietniku w drzwiach
2. Tylne zawieszenie - słabe tłumienie krótkich nierówności (słychać takie głuche uderzenie w kabinie wersja z belką)
3. Uszczelki w dolnej części drzwi
4. Szybkość pracy nawigacji (tak mogłaby pracować gdyby kosztowała 200zł a nie ponad 3kzł)
mstokowy napisał(a):Za mną 9 lat jeżdżenia Japońcem wyprodukowanym w Japonii. 9 lat skrzypienia, trzeszczenia i różnych innych dźwięków, jakość materiałów czy wykończenia też nie powalała, był wygłuszony dużo gorzej niż Leon. Jak tak czytam te posty o marnych materiałach, hałasach i nie wiadomo czym jeszcze to mam wrażenie, że poza oczywistym usterkami, o których czasem piszecie to co po niektórzy grubo przesadzają ze swoimi wymaganiami jak ciche i jak wykonane powinno być to auto. To jest zwykły kompakt nie aspirujący do klasy premium. To czy wydaliście na niego 60 czy 110k widać w dodatkowym wyposażeniu, silnikach itd. ale nie oczekujmy że z każdymi dołożonymi pieniędzmi do wersji bazowej będzie stawał się cichszy i bardziej premium tylko dlatego, że dla lepszych osiągów czy bajerów na pokładzie dołożyliście parę groszy. Mój brat za każdym razem co ze mną jedzie nie może się nadziwić jakie te auto jest ciche w porównaniu z jego focusem
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości