Rychu napisał(a):Tak, to celne porównanie z tym gokartem. Jak schodzę z takiego prosto do zwykłego samochodu, to mam wrażenie, że ktoś nas tutaj oszukuje. Coś słabo przyspiesza, kierownica taka strasznie luźna, hamowanie też nie te

Sport z DCC to taka malutka namiastka gokarta

Ostatnio potestowałem DCC w swoim nieco bardziej na chłodno, kiedy pierwsze zachwyty nad autem już minęły.
Przypomnę jakie autko posiadam: ST 1.4 + DCC i oczywiście belka skrętna. Felgi ori 17". Przebieg 6000 km.
Powracając do tematu - jeżdżę tylko w dwóch trybach: Sport i Eco (które oferuje ustawienie DCC w trybie komfort).
Sport wg. mnie idealnie nadaje się na trasę, gdzie mam mocniejszą reakcję na gaz, słabsze wspomaganie, no i oczywiście zawieszenie staje się twarde. Auto jest wyraźnie sztywniejsze, czuć "każdy kamyk" pod oponą, buda błyskawicznie powraca do pierwotnej pozycji pod wjechaniu w nierówność i auto praktycznie nie przechyla się na zakrętach.
Eco używam w mieście - łagodniejsza reakcja na gaz, mocniejsze wspomaganie kierownicy. Jeśli chodzi o zawieszenie w trybie Komfort to od razu powiem, że mimo wszystko czuć dziury i nierówności nawierzchni, jednak w mniejszym stopniu, niż w trybie Sport. Bardzo duża różnica jest natomiast w bujaniu się nadwozia - auto przechyla się mocno i buja jak komfortowy Citroen. Na trasie przy dużych prędkościach staje się to wręcz nieznośne - ostatnio połykając zakręty na obwodnicy z prędkością 140 czuć było przez to mocne przeciążenia i czym prędzej powróciłem do trybu Sport. Miałem wręcz poczucie, że zaraz wypadnę z trasy.
Co do progresywnego układu kierowniczego z pakietu dynamicznego odpowiem, że spełnia swoje zadanie w 100%.
Do niezdecydowanych: jeśli masz finanse zamawiaj pakiet dynamiczny, a nie zawiedziesz się. Według mnie jednak nie jest to must have - jeżeli masz pieniądze na podstawową wersję FR to można zamawiać śmiało bez pakietu dynamicznego.
Tak swoją drogą, to chciałem na kolejną wiosnę zakupić felgi 18". Powiem szczerze, że prawdopodobnie zrezygnuję z tego pomysłu, gdyż surowość i twardość Leona w trybie Sport jest już dla mnie granicą. 80% przebiegu robię w trasie, a tak jak napisałem wyżej trybu komfort wg. mnie nie da się używać przy wyższych prędkościach.
Przypominam, że wszystko co wyżej napisane dotyczy belki skrętnej. Być może na wielowachaczu jest inaczej, jednak nie miałem okazji się takim Leonem przejechać.
