Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
TT89 napisał(a):Ja od czasu jak pierwszego dnia mnie LEON zawiódł to też to zawsze wyłączałem. Jednak potem to już nie miało znaczenia czy było wyłączone czy nie. Auto nie chciało się uruchomić nawet przy pierwszym uruchomieniu silnika z klucza.
Vampire1984 napisał(a):Wkładam kluczyk przekręcam na I i wyłączam i dopiero wtedy zapalam.
TT89 napisał(a):Problem "Usterka: system Start & Stop" jest mi dobrze znany.
Pierwszego dnia jak odebrałem mojego LEONa FR 1.4TSI to po 20km wrócił na lawecie do salonu (na autostradzie a4 Kraków - Katowice przy bramce opłat silnik się wyłączył i już nie był w stanie się załączyć
Sprzedawca coś pokombinował z wtyczką do rozrusznika i auto jeździło przez rok bez problemu.
Niestety po roku (jakieś 4 tygodnie temu) problem znowu się pojawił. Dopiero po wizytach w kilku ASO usterkę udało się wykryć i wyeliminować w SEAT Komot Bielsko-Biała. Trzeba było wymienić cały moduł start/stop. Pin w którymś gnieździ był uszkodzony i przerywał.
Lepiej się tym problem zainteresować, bo auto może zostać unieruchomione w najmniej oczekiwanym momencie.
wsowa napisał(a):Dlaczego właściwie ludzie włączają S&S. Co w tym złego/denerwującego?
wsowa napisał(a):Dlaczego właściwie ludzie włączają S&S. Co w tym złego/denerwującego?
wsowa napisał(a):Dlaczego właściwie ludzie włączają S&S. Co w tym złego/denerwującego?
EmJot napisał(a):Dalej mam wymieniać?
Rychu napisał(a):[Wsowa mnie uprzedził o sekunde ale i tak dodam swoje trzy grosze]
Mogę zrozumieć, że w automatach S&S to problem bo nie ma nad nim kontroli, ale w manualu jak wiesz ze zaraz bedziesz mial zielone to po prostu czekasz na sprzęgle, ale jak wiesz ze akurat na tych swiatlach sie dlugo czeka to bieg jałowy i nóżka odpoczywa. Dla mnie ten system jest na plusNa pewno nie używam go tak często żeby zajeździć silnik (o ile faktycznie S&S się do tego przyczynia), bo faktycznie na krótkich sekundowych postojach nie ma po prostu sensu usypiać silnika i potem go uruchamiać i tracić te cenne ułamki sekundy i jeszcze się narażać na klaksony z tyłu "jedź baranie!"
wsowa napisał(a):EmJot napisał(a):Dalej mam wymieniać?
Poproszę.
Ad2 Nie wystarczy wrzucić jedynki i trzymać sprzęgła? Silnik sie włącza tylko jak jest na luzie, prawda? Ale w DSG to rzeczywiście moze być różnica.
Ad3 Jak sie tak dzieje to trzeba reklamować. Przecież to ewidentna wada. Ten typ tak ma czy tylko niektóre egzemplarze?
Ad4 No tak. Ale można iść dalej i powiedzieć ze klimatyzacja tez obciąża silnik i zwiększa jego zużycie wiec nie będę jej używał. Moim zdaniem skoro producent wkłada takie systemu to sprawdził wcześniej ze ich wpływ na rożne komponenty samochodu jest akceptowalny. Da sie kupić na otoMoto kilkuletnie Octavie 3 z przebiegami po 300k i z S&S. Jeżdżą.
EmJot napisał(a):Ad.2 Trzymanie na sprzęgle niszczy sprzęgło(łożysko). A poważniej, to nie czepiajmy się szczegółów. Po prostu, jak chcesz ruszyć szybko to z S&S nie ruszysz i już
wsowa napisał(a):Coś mi się wydaje, że ta niechęć do S&S to przejaw nastawienia typu "co mi będzie maszyna mówiła kiedy mam gasić i odpalać silnik".
wsowa napisał(a):Automatycznych świateł też nie lubisz pewnie?
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości