Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez EmJot » 22 grudnia 2015, 18:35

maciek89 napisał(a):Tylko gdzie w Leonie są braki w wykończeniu? Może zależy to od egzemplarza- ja na jeździe próbnej Golfem po tych ochach i achach w niemieckiej prasie byłem trochę rozczarowany. Przy zamykaniu drzwi boczek skrzypiał za każdym razem, nawet wystarczyło dotknąć tego uchwytu.

Dokładnie, od egzemplarza... a właściwie to od modelu i egzemplarza. W moim Golfie (w przeciwieństwie do Leona) nie skrzypi nadwozie ani żaden element wnętrza (błoga cisza). Skrzypi za to na progach zwalniających mocowanie stabilizatora (w Leonie też będzie skrzypiało bo są już pierwsze symptomy). W Leonie _niemiłosiernie_ skrzypią uszczelki pomiędzy drzwiami przednimi a tylnymi. W Golfie po "dotknięciu" torebką damską zrobiły się straszne rysy na schowku (twardy plastik). W Leonie rysuje się szybka gajgerów od szmatki do czyszczenia. I tak w kółko mógłbym wymieniać...
maciek89 napisał(a): Natomiast Leonem po opisach w internetach, że bieda i dużo gorzej niż w Golfie i Octavii byłem mega pozytywnie zaskoczony. Może jest trochę więcej twardszych tworzyw, ale w miejscach gdzie nie ma to dużego znaczenia, a najważniejsze, że nic nie skrzypi.

Ja wiem czy więcej twardszych? Raczej _innych_. Golf High Line jest cały w twardym "piano" wewnątrz a materiał schowka i tunelu jest twardy jak skała i łatwo się rysuje (w Leonie chyba mniej). Mnie też _wewnątrz_ (deska, boczki) nic nie skrzypi...
maciek89 napisał(a):Czy np wyflokowanie wnętrz kieszeni, co dla mnie nie ma znaczenia, bo nie lubię tam niczego trzymać.

Akurat flock jest świetny (telefon się nie rysuje, okulary tak samo), zarówno w boczkach, jak i w schowku. Chciałem sobie wyflockować schowek (jak w Golfie), ale cena 100 zł mnie wystraszyła (no bez przesady).
maciek89 napisał(a):Mój Leon jest świetnie wykonany- nie ma mowy o żadnym skrzypieniu nawet jak mocno dotykam różnych elementów. Jak na klasę kompakt to jest naprawdę świetny poziom. Może z czasem udoskonalono to wykończenie w 5F, może ja mam jakiś poświęcony egzemplarz, albo może dopiero zacznie mi coś skrzypieć (...)

Wierz mi, że ww. uszczelki zaczną Ci skrzypieć. Nie skrzypią póki co, bo masz za młody samochód ze zbyt małym przebiegiem, kupiony co najważniejsze i użytkowany w niskich temperaturach. Zobaczysz jak temperatura przekroczy +15oC to Ci będzie wstyd ze znajomymi po "kocich łbach" jeździć (dźwięki jak w 10-letnim, wyeksploatowanym samochodzie).

Ogólnie, co do jakości materiałów jest podobnie w obu modelach (choć materiały są zupełnie inne). Co do sposobu wykonania Golf Highline jednak góruje nad Leonem FR (flocki, dodatkowe wykładziny, "piano", maska na amorku, itp, itd.). Jeśli chodzi o jakość montażu to wyraźnie widać różnicę pomiędzy hiszpańską "manianą", a niemieckim "ordnungiem". W Golfie przez 2 lata i 40 kkm nie wystąpiła żadna usterka, a w Leonie miałem już ich kilka... naście i to po kilku miesiącach i raptem 20kkm. Z tych co pamiętam: pęknięta lampa tył (prawdopodobnie zbyt mocno dokręcona w fabryce), lejący spryskiwacz tył (wada fabryczna), wariujący Media system Plus (ostatnio ustało, prawdopodobnie zły styk), migające oświetlenie wnętrza (zły styk), skrzypiąca niemiłosiernie tylna klapa (brak smaru), ocierający o uszczelkę tylnych drzwi bolec w drzwiach przednich (skrzypienie ustało jak się uszczelka trochę "wydarła"), błąd poziomowania reflektorów (na razie wystąpił tylko raz), itp. itd...
To wszystko nie zmienia mojej opinii, że Leon to świetny, dobrze wykonany samochód w którym jazda jest czystą przyjemnością. Może i Golf mniej się psuje i ma bardziej "burżujskie" wykonania (_to widać_), ale w jeździe jest nudny jak flaki z olejem :-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez boban » 22 grudnia 2015, 19:17

Ja tylko dorzucę jeszcze swoje 3 grosze odnośnie wykonania. Przy okazji wygłuszania drzwi, a co za tym idzie demontażu poszycia wszystkich drzwi byłem zaskoczony na plus z jakości wykonania. Mocowanie wtyczek, cięgien itd. widać było że ktoś tam pomyślał i większość rzeczy jest podgumowana, owinięta "szmacianką," czy spasowana tak że nie powoduje drgań i brzęczenia...Oby jak najdłużej wytrzymało :D
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez Maro » 23 grudnia 2015, 11:26

Faktycznie Leon gubi się w szczegółach ale jako całość jest w porządku. Mi potwornie stuka i puka lewy słupek B lub coś w drzwiach. Jeśli chodzi o wyklejenie schowków czymś miękkim to udało mi się wykleić ten mały schowek z lewej strony od kierowcy takim materiałem http://allegro.pl/okleina-samoprzylepna ... 78592.html wg. mnie efekt jest bardzo dobry. Jeśli ktoś z Was potrzebuje szablon na ten schowek proszę pisać na PRV podeślę na mail. To co przygotowałem prawie jest idealne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maro
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 19 września 2014, 13:15
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez maciek89 » 23 grudnia 2015, 12:24

EmJot dzięki za pobożne życzenia! Mam jednak nadzieję, że Cupra dzięki DCC bardziej miękka od FR jednak nie zacznie gadać uszczelkami. A w sumie jak zacznie trochę gadać i nic się na to nie będzie dało poradzić to trudno, bo nie dla błogiej ciszy we wnętrzu kupiłem Cuprę :D Swoją drogą Leon nie jest zbyt dobrze wyciszony, ale w Cuprze to w zasadzie nie przeszkadza- więcej wrażeń. :D Jak narazie jestem pozytywnie zaskoczony, bo byłem przygotowany na stykanie, skrzypienie i rezonanse.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez Pik » 23 grudnia 2015, 14:05

Jak narazie jestem pozytywnie zaskoczony, bo byłem przygotowany na stykanie, skrzypienie i rezonanse.
Mam dokładnie identyczne odczucia. Moja Cupra ma już kilka tysięcy przebiegu a nadal sprawia wrażenie świetnie spasowanego i solidnie zmontowanego egzemplarza. Naprawdę nie ma się czego przyczepić (a potrafię być krytyczny heh). Obiekt wielu narzekań - skrzynia biegów też działa bardzo precyzyjnie i nie wykazuje żadnych przypadłości. Ogólnie - miłe zaskoczenie. Zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez EmJot » 23 grudnia 2015, 22:45

Maro napisał(a):Jeśli chodzi o wyklejenie schowków czymś miękkim to udało mi się wykleić ten mały schowek z lewej strony od kierowcy takim materiałem http://allegro.pl/okleina-samoprzylepna ... 78592.html wg. mnie efekt jest bardzo dobry.

Fajny pomysł z tą folią... kiedyś looknę, czy kieszenie w drzwiach tym by nie dało rady.

-- 23 grudnia 2015, 22:45 --

maciek89 napisał(a):EmJot dzięki za pobożne życzenia!

Spkojnie, maciek89 ;-) Ja na pewno nie życzę Ci / chcę tego, aby uszczelki zaczęły Ci skrzypieć! Po prostu wyraziłem w może niezbyt fortunny sposób moje przekonanie, że Seat do dzisiaj nic z tym nie zrobił (i będę mile zaskoczony, jeśli okaże się inaczej). Bo niby dlaczego miałby zrobić skoro nie zrobił nic z takimi wpadkami jak pękające lampy np.? No jak mógł zrobić, skoro każde ASO, czy to w Polsce czy np Anglii (jak czytam na seatcupra.net) tak samo zlewa klienta i na hasło skrzypiące uszczelki zawsze pada odpowiedź "trza posmarować". Sam o to zapytałem i co ciekawe to serwisant zademonstrował mi na parkingu, które uszczelki skrzypią (sprytnie poruszał drzwiami, co świadczy że usterkę doskonale znają) i powiedział, że "trzeba czymś prysnąć". Swoją drogą, jak Ci faktycznie by zaczęły skrzypieć to zapraszam do mnie na maila, bo będę miał już wrażenia z testu pewnego suchego smaru, którym pokryłem wszystkie uszczelki Leona (póki co jest zimno, więc test nie obiektywny ;-))
maciek89 napisał(a):Mam jednak nadzieję, że Cupra dzięki DCC bardziej miękka od FR jednak nie zacznie gadać uszczelkami.

To raczej nie sprawa zawieszenia a bardziej sztywności nadwozia i sztywności... gumy po pewnym czasie ;-) U mnie to skrzypienie występuje w chwili, gdy np. wjeżdżam z prędkością 2 km/h na wysoki krawężnik najpierw jednym kołem (czyli mamy wtedy największy możliwy moment skrętny dla nadwozia).
maciek89 napisał(a):A w sumie jak zacznie trochę gadać i nic się na to nie będzie dało poradzić to trudno, bo nie dla błogiej ciszy we wnętrzu kupiłem Cuprę :D Swoją drogą Leon nie jest zbyt dobrze wyciszony,

Akurat tutaj się nie zgodzę. Wręcz przeciwnie, uważam Leona za całkiem dobrze wyciszony samochód i nie widzę specjalnej różnicy wobec Golfa. No ale Ty masz Cuprę i sam sobie zdanie wcześniej odpowiedziałeś, że w Cuprze nie może być cicho z założenia (wrażenia, sportowy silnik, bardziej sportowy wydech, szerokie i wielkie koła, twardsze zawieszenie... no i SoundAktor ;-). Swoją drogą jak możesz oceniać wyciszenie skoro masz SA? Wyłączyłeś?
maciek89 napisał(a):ale w Cuprze to w zasadzie nie przeszkadza- więcej wrażeń. :D

Szkoda, że wrażenia te pojawiają się przy prędkości 2 km/h do których Cupra nie jest stworzona ;-D
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez szczeslaw » 24 grudnia 2015, 10:14

EmJot napisał(a):
maciek89 napisał(a):Mam jednak nadzieję, że Cupra dzięki DCC bardziej miękka od FR jednak nie zacznie gadać uszczelkami.

To raczej nie sprawa zawieszenia a bardziej sztywności nadwozia i sztywności... gumy po pewnym czasie ;-) U mnie to skrzypienie występuje w chwili, gdy np. wjeżdżam z prędkością 2 km/h na wysoki krawężnik najpierw jednym kołem (czyli mamy wtedy największy możliwy moment skrętny dla nadwozia).

Jak najbardziej jest to kwestia zawieszenia. Oczywiście sztywność nadwozia również ma znaczenie (w końcu znacznie je odchudzili, względem starszych konstrukcji), ale zawieszenie robi swoje. Sztywniejsze zawieszenie oznacza, że każda nierówność jest w mniejszym stopniu tłumiona przez zawieszenie, a w większym przenosi się na nadwozie. I o to właśnie chodzi. Style nie skrzypią (bądź skrzypią mniej), ponieważ drgania, które w FR przenoszą się na budę i powodują skrzypienie/trzaski, w Style są w większym stopniu tłumione przez amortyzatory. Dodaj do tego równania jeszcze opony o innym rozmiarze (205/55R16 w Style i 225/45/17 w FR oraz jeszcze niższy profil w Cuprze) i indeksie prędkości (w FR to W, co daje m.in. większą sztywność boczków) i masz całkiem sporo elementów, które powodują, że więcej nierówności przenosi się na budę.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez ajej87 » 19 stycznia 2016, 21:11

Myślicie, że jest sens/warto polerować porysowane, fortepianowe boki w drzwiach mleczkiem MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ajej87
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 20 lipca 2015, 11:28
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Postprzez maciek89 » 19 stycznia 2016, 22:43

To jest tak miękki lakier, że ręcznie będzie to ciężko wypracować i w słońcu mogą być hologramy / matowe plamy po takim zabiegu, a po paru tygodniach rysy i tak znowu zaczną się pojawiać. Najłatwiej z nimi po prostu żyć albo okleić np na satin black. Niestety te słupki praktycznie zawsze się dotyka przy zamykaniu drzwi.

-- 19 stycznia 2016, 23:43 --

EmJot napisał(a): Swoją drogą jak możesz oceniać wyciszenie skoro masz SA? Wyłączyłeś?


W ustawieniu Komfort, na którym często jeżdżę (żeby nie słuchać tego strasznego SA) ta durna membranka jest całkowicie odłączona. :) Raczej chodziło mi o wyciszenie nadkoli, tu mogłoby być lepiej, ale poza tym jest spoko. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość