Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 12 stycznia 2016, 20:36

szczeslaw napisał(a):MichałM, różnicę między trybami czuję nawet u siebie, w 1.4 122KM. Nie jest ona jakaś drastyczna, ale zdecydowanie wyczuwalna. Jeżeli ASO twierdzi, że rzeczywistą różnicę można poczuć tylko w Cuprze, to... zmień ASO ;) Nie jeździłem 1.8, ale w Cuprze chyba nawet mniej odczuwałem różnicę między trybami pracy silnika, niż w swoim 1.4.

1. Potwierdzam, że w 1.4 122 KM tryb Sport jest bardzo odczuwalny (lekko "kopie" w fotelik, a w Normalu nie ;-))
2. U mnie (połowa 2014 r.) tryb zostaje zapamiętany i po włączeniu silnika jest taki, jaki był przed wyłączeniem.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez boban » 12 stycznia 2016, 21:19

Cyanide napisał(a):Musisz w trybie D pociągnąć dźwignie do siebie, skrzynia przełączy się na S bez względu na temperaturę itp. Możesz to zrobić w każdym trybie jazdy. Tak samo w trybie Cupra mając tryb S poprzez pociągnięcie do siebie dźwigni skrzynia przejdzie w tryb D mimo, że reakcja na gaz, zawieszenie itp. pozostaną w trybie Cupra.


to oczywiście wiem i często wykorzystuję....ale np. nie chcę jeździć na trybie sport bo tam wspomaganie jest słabsze, dlatego w indywidualu ustawiłem silnik na sport, wspomaganie jest normalne, podświetlenie czerwone, ale po odpaleniu skrzynia jest w trybie D a nie S. Jutro sprawdzę jak jest w trybie sport czy skrzynia po odpaleniu będzie na S ??
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Cyanide » 12 stycznia 2016, 21:48

Nie, jak wyłączasz silnik to musisz zawsze wrócić do położenia P a potem przejść na D. Jedyny sposób to przestawiając znowu z P na D pociągnąć mocniej dźwignie tak żeby odrazu złapała S.
Zobacz Profil
Cyanide
Sport
Sport
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26 kwietnia 2015, 16:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 12 stycznia 2016, 21:57

MichałM napisał(a):Kolejną kestią jest działanie trybów jazdy - u mnie nie zmienia się reakcja na gaz ani też dźwięk. (...) Okazało się, że w moim aucie nie ma żadnego generatora dźwięku... (...)Mój Leon został wyprodukowany 1.08.2015. Teraz pytanie - czy ktoś z Was miał podobne ekscesy z autem z tego rocznika?
MichałM napisał(a):Ba, jak pisałem w pierwszym poście - u mnie nie ma fizycznie tego urządzenia pod maską. Wg mnie mogą być tego 2 przyczyny:
1. W atuach z 2015 już go nie montują.
2. Podczas montażu auta i jego konfiguracji popełniono błąd.
Chciałbym zdobyć od Was jak najwięcej inforamacji, żeby mieć argumenty w rozmowie z Seatem.

Od stycznia 2015 r. w cenniku Leona zniknął soundaktor (był tylko w wyposażeniu FR dla silnika 1,8). Jeszcze w październiku 2014 r. był do zamówienia (samochody z produkcji od 45 tygodnia 2014). Tyle w temacie.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez KAI » 12 stycznia 2016, 21:59

EmJot ale był obligatoryjnie - tzn. ja przy zamówieniu z maja (produkcja lipiec) go na pewno mam?
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez boban » 12 stycznia 2016, 22:23

Cyanide napisał(a):Nie, jak wyłączasz silnik to musisz zawsze wrócić do położenia P a potem przejść na D. Jedyny sposób to przestawiając znowu z P na D pociągnąć mocniej dźwignie tak żeby odrazu złapała S.


Chyba się nie rozumiemy... Myślałem że jak wybieram profil Sport to jest Sport, a nie że muszę za każdym razem używać do tego lewarka DSG i wrzucać z D na S...Jak wybieram profil Eco to też po wyłączeniu auta muszę go na nowo aktywować ??? Chodzi mi o to czy mogę mieć na stałe wybrany i załączony profil Sport ???

-- 12 stycznia 2016, 23:23 --

Sorki za zawracanie dupy, ale znalazłem w instrukcji: " momencie wyłączania silnika samochód zawsze zapisuje profil jazdy, który był wybrany w chwili wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Natomiast w momencie ponownego rozruchu silnika, ani sam silnik, ani przełożenia nie uruchomią się w bardziej sportowym trybie ze względów oszczędności paliwa. Aby powrócić do bardziej sportowego profilu silnika i przełożeń, należy wybrać ponownie profil jazdy na ekranie Easy connect."
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez sdss » 12 stycznia 2016, 22:27

Ja śmigam na ECO, i jest na stałe nie musze za każdym razem zmieniać. Jedynie S&S nie zapamiętuje stanu :(
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez boban » 12 stycznia 2016, 23:23

ECO tak, tylko sport nie ...
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 13 stycznia 2016, 12:00

KAI napisał(a):EmJot ale był obligatoryjnie - tzn. ja przy zamówieniu z maja (produkcja lipiec) go na pewno mam?

Był na pewno obligatoryjnie w samochodach od 45 tygodnia (początek listopada) produkcji 2014 r. Nie wiem jak było wczesniej (nie mam cennika) w roku 2014. W roku 2015 na pewno nie było (w cennikch 2015 r. nie pisze od którego tygodnia nastąpiła zmiana).
P.S. wg tego cennika (str. 3 dół) każdy Leon 1,8 FR wyprodukowany w 2013 i 2014 roku powinień mieć obligatoryjnie soundaktor. http://seatauto.eu/media/cennik-Seat-Leon.pdf
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez MichałM » 13 stycznia 2016, 21:21

Cześć. Moje zmagania z autem nadal trwają. Wysłałem 2 pisma do biura obsługi klienta, gdzie opisałem problem trybów jazdy i braku zmiany dzwięku. Otrzymałem następujące odpowiedzi (opisuję w skrócie):
1. W Leonach Fr nie montują już generatora dźwięku. Dotyczy to aut wyprodukowanych po W45 2014r. Generator występuje tylko w Cuprze.
2. Co do trybów jazdy - odpisano mi, że mam zgłosić ten problem w ASO, a ASO ma skontaktować się z działem technicznym. Dawno nikt mnie tak nie wkur*** :evil:

Przeglądając specyfikację auta, znalazłem jeszcze jedną niezgodność - mianowicie w dokumencie jest wyraźnie napisane, że końcówki wydechu powinny być chromowane. U mnie (i w we wszystkich modelach, które widziałem) są one ocynkowane. Zgłosiłem ten fakt w Seacie i mam podjechać do ASO na oględziny.

Po to wszystkim zadzwoniłem do ASO, przedstawiłem całą sytuację i ustaliłem, że w następnym tygodniu skontaktuję się ponownie gdy dostaną info od producenta.

Podsumowując, jeśli ww usterki nie zostaną naprawione i nie otrzymam rekompensaty za stracony czas i wizyty w ASO, będę dochodził roszczeń na drodze sądowej.
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Winiar » 13 stycznia 2016, 21:53

Daj znać jak poszło, mam trochę inny problem i też wysłałem do nich pismo z usterka check engine po 4 krotnej próbie naprawy. Jak zadość uczynienie za stracony czas i brak samochodu zaproponowałem obniżenie wartości samochodu, oczywiście odmowa. Propozycji rekompensaty od nich nie dostałem. Podejście do klienta mają beznadziejne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Winiar
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15 września 2014, 06:29
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez old_school_baby » 14 stycznia 2016, 17:17

chromowane końcówki wydechu? ma ktoś?
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 14 stycznia 2016, 18:24

old_school_baby napisał(a):chromowane końcówki wydechu? ma ktoś?

Nie ma nikt, bo to zwykły błąd druku cennika, który zresztą Seat powtarza do dziś. W niemieckiej (wiadomo, porządnej ;-p) wersji jest: Doppelauspuffendrohr im „FR“-Design, czyli podwójna końcówka układu wydechowego FR design (nic o chromie).
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez MichałM » 14 stycznia 2016, 18:51

EmJot, jak najbardziej masz rację. Dowodzi to tylko jaka niewiedza i nieścisłości występują u importera. Skoro jednak zapis o chromowanych końcówkach występuje w specyfikacji, to jak najbardziej są podstawy do żądania ich instalacji.
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez michal99 » 14 stycznia 2016, 19:36

Wystaczy rowniez poczytac instrukcje obslugi.... niektorych zdan nie da sie zrozumiec mimo ze sa napisane niby po polsku :) to samo pewnie jest z tym chromem....
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Evo011 » 14 stycznia 2016, 20:05

Dziś trochę bawiłem się ustawieniami indywidalnego profilu w Cuprze i zauważyłem, że poza normal, sport i cupra można wybrać tyb Eco - postanowiłem wypróbować (wiem, że Cupry nie kupuje się zeby jeździć nią w trybie Eco), ale co mnie zaintrygowało - mam skrzynie DSG i kiedy puszczam nogę z pedału gazu na ekranie między zegarami zapala się ikona eko, obroty spadają praktycznie do minimum i mam wrażenie,że auto toczy się na luzie, gdy tylko wciskam ponownie gaz lub hamulec auto wraca do ostatniego biegu, ale to wszystko mało ważne - ciekawi mnie czy to jest bezpieczne aby skrzynia automatyczna toczyła się na luzie (tzn bez wrzuconego biegu), bo z tego co wiem to automatu np. nigdy na neutralu nie wolno holować... ktoś ma jakiś pomysł na to :roll:
Zobacz Profil
Evo011
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27 października 2014, 21:16
Auto: 5F1
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Pik » 14 stycznia 2016, 20:11

ktoś ma jakiś pomysł na to

Wystaczy rowniez poczytac instrukcje obslugi
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Evo011 » 14 stycznia 2016, 20:13

Pik napisał(a):
ktoś ma jakiś pomysł na to

Wystaczy rowniez poczytac instrukcje obslugi


jeśli przeczytałeś, to podziel się swoją wiedzą :wink:
Zobacz Profil
Evo011
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27 października 2014, 21:16
Auto: 5F1
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Pik » 14 stycznia 2016, 21:06

Sorry Kolego, przepisywanie manuala nie bawi mnie kompletnie. Poszukaj hasła "tryb inercyjny". :-)
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 14 stycznia 2016, 21:23

michal99 napisał(a):Wystaczy rowniez poczytac instrukcje obslugi.... niektorych zdan nie da sie zrozumiec mimo ze sa napisane niby po polsku :) to samo pewnie jest z tym chromem....

DOKŁADNIE! ;-) Instrukcja to żenada prawdziwa...
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Pik » 14 stycznia 2016, 21:25

Powinniśmy chyba otworzyć wątek "the best of" z instrukcji haha. Ja głosuje na fragment pt "jak wrzucić wsteczny w manualu".
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 14 stycznia 2016, 21:30

MichałM napisał(a):EmJot, jak najbardziej masz rację. Dowodzi to tylko jaka niewiedza i nieścisłości występują u importera. Skoro jednak zapis o chromowanych końcówkach występuje w specyfikacji, to jak najbardziej są podstawy do żądania ich instalacji.

Cennik IMHO nie jest podstawą do reklamowania niezgodności z umową. Podstawą jest ewentualna specyfikacja samochodu przy podpisywaniu umowy (zamówienie). Poza tym, widziałeś takie samochody oglądając przed zakupem (miałeś możliwość zapoznania się z towarem), podpisałeś jakiś tam protokół odbioru samochodu (kwitując zgodność z zamówieniem) i pozamiatane ;-))
P.S. Mnie tam brak chromu na rurach nie przeszkadza (IMHO nie pasuje do image Leona ;-)) Mam w Golfie (dokładane VW) i wierz mi, że do Leona by nie pasował (choć przyznaję, że kiedyś myślałem inaczej ;-)).
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez maciek89 » 14 stycznia 2016, 21:30

Teraz wiele automatów ma tryb żeglowania- jeśli producent przewidział tę funkcję dla DSG w Cuprze to nie widzę powodu, by miała się przez to szybciej zepsuć. Ciekawe jak w praktyce wyglada opłacalność wrzucania luzu, ciekawe, że na komputerach zawsze przy toczeniu się na biegu, a właściwie hamowaniu silnikiem pokazuje 0l/100km, a po wyrzuceniu biegu silnik spala już niby pewne wartości paliwa :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 14 stycznia 2016, 22:02

Pik napisał(a):Powinniśmy chyba otworzyć wątek "the best of" z instrukcji haha. Ja głosuje na fragment pt "jak wrzucić wsteczny w manualu".

To mogło by być ciekawe ;-) Przynajmniej każdy na forum znał by manuala na pamięć :D

-- 14 stycznia 2016, 22:02 --

maciek89 napisał(a):Ciekawe jak w praktyce wyglada opłacalność wrzucania luzu, ciekawe, że na komputerach zawsze przy toczeniu się na biegu, a właściwie hamowaniu silnikiem pokazuje 0l/100km, a po wyrzuceniu biegu silnik spala już niby pewne wartości paliwa :)

Najlepiej widać to na trasie (zresztą żeglowanie włącza się chyba powyżej jakieś prędkości rzędu 60-80 km/h) - (w uproszczeniu) jedziesz 100 km/h, wrzucasz z górki na luz (lub DSG żegluje) i toczysz się w okolicach 100 km/h cały odcinek z górki i jeszcze trochę po prostym, potem wbijasz V bieg i nadal masz ok. 100 km/h. Żadnego przyspieszania (dodatkowe zużycie), a do tego przez cały czas zużycie na poziomie 0,6l\godzinę = 0,6l\100 km. Po prostu w wielu sytuacjach takich jak ta, bardziej ekonomiczne jest jechanie all time 0,6l/100 km niż jechanie przez jakiś czas (z górki) 0l/100 km a potem (przyspieszanie) jakiś czas np. 15l/100 km (zakładając czas obu "stanów" po 50% dystansu to średnia wychodzi... 7,5l/100 km). Mam nadzieję, że niczego nie pomyliłem ;-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez szczeslaw » 15 stycznia 2016, 09:49

EmJot napisał(a):Najlepiej widać to na trasie (zresztą żeglowanie włącza się chyba powyżej jakieś prędkości rzędu 60-80 km/h) - (w uproszczeniu) jedziesz 100 km/h, wrzucasz z górki na luz (lub DSG żegluje) i toczysz się w okolicach 100 km/h cały odcinek z górki i jeszcze trochę po prostym, potem wbijasz V bieg i nadal masz ok. 100 km/h. Żadnego przyspieszania (dodatkowe zużycie), a do tego przez cały czas zużycie na poziomie 0,6l\godzinę = 0,6l\100 km. Po prostu w wielu sytuacjach takich jak ta, bardziej ekonomiczne jest jechanie all time 0,6l/100 km niż jechanie przez jakiś czas (z górki) 0l/100 km a potem (przyspieszanie) jakiś czas np. 15l/100 km (zakładając czas obu "stanów" po 50% dystansu to średnia wychodzi... 7,5l/100 km). Mam nadzieję, że niczego nie pomyliłem ;-)

Pomyliłeś. Jadąc z górki na luzie samochód będzie przyspieszał. Chyba, że będziesz hamował używając hamulców. Wtedy życzę powodzenia :)
Oczywiście jeśli górka ma nachylenie, które ledwo widać, to może się sprawdzić. Ale zapraszam np. na "Zakopiankę" - spróbuj pojechać w ten sposób. Skończysz w rowie z przegrzanymi hamulcami :D (ok, troszkę przesadziłem, ale wiesz o co chodzi).
Jak dla mnie to taki tryb może się sprawdzić tylko w bardzo niewielu sytuacjach/miejscach. Na równym lepiej jest trzymać stałą prędkość, niż na zmianę "żeglować" i potem i tak przyspieszać do swojej prędkości. Na górkach i dojazdach do świateł/skrzyżowań lepiej jest hamować silnikiem, bo samochód w trakcie hamowania silnikiem nie pali nic, a poza tym oszczędzamy hamulce.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 15 stycznia 2016, 10:51

szczeslaw napisał(a): Pomyliłeś. Jadąc z górki na luzie samochód będzie przyspieszał. Chyba, że będziesz hamował używając hamulców. Wtedy życzę powodzenia :) Oczywiście jeśli górka ma nachylenie, które ledwo widać, to może się sprawdzić. Ale zapraszam np. na "Zakopiankę" - spróbuj pojechać w ten sposób. Skończysz w rowie z przegrzanymi hamulcami :D (ok, troszkę przesadziłem, ale wiesz o co chodzi).
Jak dla mnie to taki tryb może się sprawdzić tylko w bardzo niewielu sytuacjach/miejscach. Na równym lepiej jest trzymać stałą prędkość, niż na zmianę "żeglować" i potem i tak przyspieszać do swojej prędkości. Na górkach i dojazdach do świateł/skrzyżowań lepiej jest hamować silnikiem, bo samochód w trakcie hamowania silnikiem nie pali nic, a poza tym oszczędzamy hamulce.

Widzę szczeslaw, że wchodzisz na podhalańskie "wyżyny" merytoryki... Wykłady w stylu "samchód z górki będzie przyspieszał" (poważnie???, nie wiedziałem!) naprawdę nikogo tu nie interesują... Tematem tego posta (jakbyś nie zauważył) nie jest jeżdżenie w górach ("Zakopianka, przegrzanymi hamulcami") tylko pytanie, czy włączenie funkcji żeglowania do DSG może zmniejszyć zużycie paliwa czy nie. Ja podałem przykład z częstej sytuacji drogowej kiedy zmniejsza i dlaczego. Nigdzie nie pisalem o jeździe z "przepaści" tylko 40% pochylenia, bo takich standardowy kierowca na trasie ma mało. Każdy może sobie sprawdzić w swoich warunkach drogowych, kiedy opłaci mu się jeżdzić na luzie a kiedy nie. Proponuję prosty test: na tej samej trasie (rzędu kilkudziesięciu km) jedźcie raz używając luzu gdzie się tylko da (oczywiście w ramach rozsądku i bezpieczeństwa), a drugim razem tylko hamując silnikiem (nie używając luzu nigdy). Założę się, że w pierwszym przypadku zużycie będzie mniejsze.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez szczeslaw » 15 stycznia 2016, 11:48

EmJot napisał(a):Widzę szczeslaw, że wchodzisz na podhalańskie "wyżyny" merytoryki... Wykłady w stylu "samchód z górki będzie przyspieszał" (poważnie???, nie wiedziałem!) naprawdę nikogo tu nie interesują...

Ok, właśnie skończyłeś dyskusję uderzając w taki ton...
Napiszę tylko jedno: najwidoczniej nie wiedziałeś, że samochód będzie przyspieszał jadąc na luzie z górki, skoro napisałeś:
EmJot napisał(a):wrzucasz z górki na luz (lub DSG żegluje) i toczysz się w okolicach 100 km/h cały odcinek z górki i jeszcze trochę po prostym, potem wbijasz V bieg i nadal masz ok. 100 km/h.

Jeszcze gdybyś napisał, że chodzi np. o "górkę" o nachyleniu np. 5-10%, to pewnie napisałbym inaczej. Ale zbyt wielu już widziałem "miszczów" kierownicy (nie tylko na "Zakopiance") którzy stracili hamulce i/lub wylądowali w rowie, bo jechali właśnie w opisany sposób.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez EmJot » 15 stycznia 2016, 12:27

szczeslaw napisał(a):Ok, właśnie skończyłeś dyskusję uderzając w taki ton...

Fakt... i dlatego z mojej strony EOT.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez ajej87 » 1 lutego 2016, 10:51

Ktoś pytał wcześniej - umnie tryb sport jest zapamiętywany przy ponownym uruchomieniu silnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ajej87
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 20 lipca 2015, 11:28
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez blader666 » 3 lutego 2016, 14:31

Panowie, to działa troszkę inaczej. W czasie jazdy na luzie silnik spala paliwo. Niewiele, ale zawsze, bo inaczej by zgasł. W czasie jazdy z górki jeśli zostawicie go na wysokim biegu (żeby specjalnie nie hamować) spalanie będzie 0 i to wynika z faktu, że komputer całkowicie odcina paliwo jak samochód pcha silnik. W trybie żeglowania w DSG jest prawdopodobnie to poustawiane tak, że skrzynia minimalnie popycha silnik. Sama się smaruje, a silnik nie musi pobierać paliwa na podtrzymanie pracy. Jeśli w czasie jazdy z górki wrzucacie neutrala to raczej zupełnie inna sytuacja. Rozpinacie napęd i to może się źle skończyć na dłuższą metę dla skrzyni.
Zobacz Profil
blader666
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 stycznia 2016, 15:16
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez janek1988 » 3 lutego 2016, 18:50

To w ogóle można jadąc zmienić D/S <-> N ? Kurna za nic nigdy bym tego nie spróbował, przecież to nie ma prawa skończyć się dobrze.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez MichałM » 10 lutego 2016, 21:00

Wracając do trybów jazdy - byłem wczoraj w ASO i rozmawiałem z dyrektorem sprzedaży. Za tydzień dostaną Leona FR 150km, którym mam odbyć jazdę testową i porównać działanie systemu drive profiles. Dyrektor zaproponował mi 2 bezpłatne aktualizacje oprogramowania. Mam mieszane odczucia , bo wg mnie aktualizacja oprogramowania powinna być obligatoryjna i nieodpłatna. Co do niezgodności końcówek z zapisem w specyfikacji - panowie powołują się na klauzulę na końcu tego dokumentu, która jest dla nich sowistym dupochronem. Z racji, że mam teraz dużo pracy, poczekam jeszcze tydzień...
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez marwisn » 26 lutego 2018, 07:55

Trochę odgrzebię temat...

Dzisiaj gmerając w ustawieniach swojego excellence znalazłem zakładkę z profilami.

Czy jest opcja by po zamontowaniu przycisku jak w FR te profile wyskakwialy od razu po jego naciśnięciu ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Dam789 » 26 lutego 2018, 08:18

marwisn napisał(a):Trochę odgrzebię temat...

Dzisiaj gmerając w ustawieniach swojego excellence znalazłem zakładkę z profilami.

Czy jest opcja by po zamontowaniu przycisku jak w FR te profile wyskakwialy od razu po jego naciśnięciu ?

A w Xcellence to w ogóle coś te profile dają?
Bo testowałem je i nie widzę różnicy żadnej ...
Zobacz Profil
Dam789
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 listopada 2017, 10:20
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez B3N » 26 lutego 2018, 10:19

Różnice mogą być na kierownicy. Chodzi lżej lub ciężej. Do tego reakcja na gaz. Albo bardziej liniowa i gwałtowna albo mniej :)
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez komoornik » 26 lutego 2018, 18:26

W Xcellence mogliście co najwyżej znaleźć profile działania ACC :shock:
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez B3N » 26 lutego 2018, 21:14

No właśnie w XC chyba nie ma profili jazdy a jedynie profile ACC, które pewnie zmieniają leniwość i agresywność ACC przy przyśpieszaniu
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez marwisn » 26 lutego 2018, 22:22

Sprawdze to jutro dokładnie. Dla mnie troche bez sensu było by to zrobione. Przerost formy nad treścią (jesli faktycznie dotyczy to ACC). Zwłaszcza, że ja mam manual.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez komoornik » 26 lutego 2018, 22:34

Nie jest to przerost formy, te profile faktycznie znacznie zmieniają charakterystykę pracy ACC.
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez andrzejpredator » 27 lutego 2018, 06:25

Ja w swoim 1.8 st fr z dcc przy zmianie profili zauważyłem roznice tylko w zawieszeniu, może dlatego że jeszcze go wysoko nie krecilem z racji dotarcia. A czu u Was np na postoju czuć różnice w kreceniu kierownica miedzy trybami, czy dopiero w czasie jazdy uklad ma stawac sie sztywniejszy?

-- 27 lut 2018, o 07:25 --

Leon w manualu
Zobacz Profil
andrzejpredator
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 21 lipca 2011, 19:47
Region: małopolskie
Auto: seat leon st fr 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Thaze » 27 lutego 2018, 08:53

andrzejpredator napisał(a):Ja w swoim 1.8 st fr z dcc przy zmianie profili zauważyłem roznice tylko w zawieszeniu, może dlatego że jeszcze go wysoko nie krecilem z racji dotarcia. A czu u Was np na postoju czuć różnice w kreceniu kierownica miedzy trybami, czy dopiero w czasie jazdy uklad ma stawac sie sztywniejszy?

-- 27 lut 2018, o 07:25 --

Leon w manualu


Ja co prawda mam 1.4 150ps w manualu ale roznice w kreceniu kierownicy w trybie eco i sport wyraznie czuc rowniez na postoju. Ogolnie w sport ciezko sie kreci podczas parkowania. Co do pracy silnika rowniez mozna wyczuc roznice w eco jak sport i chodzi tutaj bardziej o reakcje na pedal gazu niz moc. Dodatkowo system odlaczania cylindrow w eco wystepuje czesciej niz normal czy sport.

Pozdrwiam
Zobacz Profil
Thaze
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 29 stycznia 2018, 09:04
Auto: 1.4 EcoTSI 150 FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez dudek_jd » 27 lutego 2018, 09:22

andrzejpredator napisał(a):Ja w swoim 1.8 st fr z dcc przy zmianie profili zauważyłem roznice tylko w zawieszeniu, może dlatego że jeszcze go wysoko nie krecilem z racji dotarcia. A czu u Was np na postoju czuć różnice w kreceniu kierownica miedzy trybami, czy dopiero w czasie jazdy uklad ma stawac sie sztywniejszy?

-- 27 lut 2018, o 07:25 --

Leon w manualu

mam bliźniaczą konfigurację, Tryby zmieniają kilka rzeczy, wejdź w individual i w ustawienia profilu to zobaczysz co można pozmieniać. Kręcenie kierownicą zależy od ustawienia trybu i działa w każdym momencie tak samo- na postoju i w trakcie jazdy- taka uroda elektrycznego wspomagania. Różnicę w trybach poczujesz gdy depniesz gaz w podłogę na eco i na sporcie. W trybie eco jest wrażenie jakbyś miał klocek blokujący pedał albo jakby Ci się dywanik zawinął... Przez rok może użyłem z dwa razy.

Thaze napisał(a):Ogolnie w sport ciezko sie kreci podczas parkowania.

powiedz że żartujesz... Ciężko się kręci? :shock: :shock: To może Ty masz jakieś opony 295 szerokości? Chyba że ja przez rok jeżdżenia na sile wspomagania ustawienia na sport tak sobie bicki wyrobiłem :mrgreen:
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez andrzejpredator » 27 lutego 2018, 09:39

Czyli u Ciebie yez nie ma roznicy na postoju? U mnie i w sport i w komfort na postoju kreci sie identycznie lekko ( kola18")
Zobacz Profil
andrzejpredator
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 21 lipca 2011, 19:47
Region: małopolskie
Auto: seat leon st fr 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez metzz » 27 lutego 2018, 09:59

Tak jak wyżej koledzy z 1.4 też wyraźnie czuć różnicę. Do spokojnej jazdy po mieście zdecydowanie eco i kierownica kręci się "sama". Promień skrętu i zwrotność na parkingu to nie jest mocna strona leona, tym bardziej w trybie sport. To samo dotyczy reakcji pedału gazu. W trybie eco zdecydowanie nic nie kusi do szybszej jazdy (nie wspominając już o oczywistym braku mocy ze względu na motor :x ).
Zobacz Profil
metzz
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 7 listopada 2017, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk / Toruń
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez dudek_jd » 27 lutego 2018, 10:22

metzz napisał(a):Tak jak wyżej koledzy z 1.4 też wyraźnie czuć różnicę. Do spokojnej jazdy po mieście zdecydowanie eco i kierownica kręci się "sama". Promień skrętu i zwrotność na parkingu to nie jest mocna strona leona, tym bardziej w trybie sport. To samo dotyczy reakcji pedału gazu. W trybie eco zdecydowanie nic nie kusi do szybszej jazdy (nie wspominając już o oczywistym braku mocy ze względu na motor :x ).

O kolego tu się zupełnie nie zgodzę. Leon to jeden z bardziej zwrotnych kompaktów... Przejedźcie się Volvo V40 z największa benyzną albo dieselem gdzie są inne przeguby.

andrzejpredator napisał(a):Czyli u Ciebie yez nie ma roznicy na postoju? U mnie i w sport i w komfort na postoju kreci sie identycznie lekko ( kola18")

Chodzi trochę ciężej, na postoju też da się to wyczuć ale to nie jest jakaś olbrzymia różnica a z postów powyżej to wynika że na sporcie to kierownica chodzi tak ciężko jakby auto było bez wspomagania...
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Marko13 » 27 lutego 2018, 11:39

W instrukcji obsługi pisze że po ponownym uruchomieniu silnika - mimo że tryb Sport był przed uruchomieniem wybrany - musimy jeszcze raz wybrać tryb sport z ekranu dotykowego - żeby silnik ponownie pracował w trybie sport .Bez ponownego wybrania trybu sport wszystkie ustawienia co prawda działają w trybie sport ( opór kierownicy, ustawienia tempomatu, podświetlenie drzwi ) ale nie silnik.

W moim Leonie 1.4 150 mam wrażenie że jeśli uruchomiłem silnik ( z wybranym przed uruchomieniem trybem sport ) i zresetuję panel multimedialny przez trzymanie przez 10 sekund wciśniętego pokrętła głośności - to wtedy dopiero ten tryb u mnie działa ( mimo ze nie wybierałem po uruchomieniu trybu sport ) . Jak będę na przeglądzie to zgłoszę to w ASO - może coś jest nie tak z oprogramowaniem silnika albo panelu multimedialnego. Czasem różnica w pracy silnika jest naprawdę duża .
Zobacz Profil
Marko13
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 października 2016, 20:46
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez andrzejpredator » 27 lutego 2018, 13:15

dudek_jd napisał(a):
metzz napisał(a):Tak jak wyżej koledzy z 1.4 też wyraźnie czuć różnicę. Do spokojnej jazdy po mieście zdecydowanie eco i kierownica kręci się "sama". Promień skrętu i zwrotność na parkingu to nie jest mocna strona leona, tym bardziej w trybie sport. To samo dotyczy reakcji pedału gazu. W trybie eco zdecydowanie nic nie kusi do szybszej jazdy (nie wspominając już o oczywistym braku mocy ze względu na motor :x ).

O kolego tu się zupełnie nie zgodzę. Leon to jeden z bardziej zwrotnych kompaktów... Przejedźcie się Volvo V40 z największa benyzną albo dieselem gdzie są inne przeguby.

andrzejpredator napisał(a):Czyli u Ciebie yez nie ma roznicy na postoju? U mnie i w sport i w komfort na postoju kreci sie identycznie lekko ( kola18")

Chodzi trochę ciężej, na postoju też da się to wyczuć ale to nie jest jakaś olbrzymia różnica a z postów powyżej to wynika że na sporcie to kierownica chodzi tak ciężko jakby auto było bez wspomagania...


Moze maja kola 16" a to tez różnica duza. Wczesniej mialem leona 1 m i przy zmianie opon z 17 na 15 zimowe kierownica naprawde dużo lzej chodzila. Silnik 1.9 tdi asz. Wiec tu mozliwe ze przy nizszym rozmiarze opon roznica miedzy trybami bardziej odczuwalna bo mniejszy opór opony stawiaja
Zobacz Profil
andrzejpredator
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 21 lipca 2011, 19:47
Region: małopolskie
Auto: seat leon st fr 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez komoornik » 27 lutego 2018, 19:45

Marko13 napisał(a):W instrukcji obsługi pisze że po ponownym uruchomieniu silnika - mimo że tryb Sport był przed uruchomieniem wybrany - musimy jeszcze raz wybrać tryb sport z ekranu dotykowego - żeby silnik ponownie pracował w trybie sport .Bez ponownego wybrania trybu sport wszystkie ustawienia co prawda działają w trybie sport ( opór kierownicy, ustawienia tempomatu, podświetlenie drzwi ) ale nie silnik.

W moim Leonie 1.4 150 mam wrażenie że jeśli uruchomiłem silnik ( z wybranym przed uruchomieniem trybem sport ) i zresetuję panel multimedialny przez trzymanie przez 10 sekund wciśniętego pokrętła głośności - to wtedy dopiero ten tryb u mnie działa ( mimo ze nie wybierałem po uruchomieniu trybu sport ) . Jak będę na przeglądzie to zgłoszę to w ASO - może coś jest nie tak z oprogramowaniem silnika albo panelu multimedialnego. Czasem różnica w pracy silnika jest naprawdę duża .


Była swego czasu akcja serwisowa na tryby jazdy.
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez ManX » 2 marca 2018, 13:42

andrzejpredator napisał(a):Ja w swoim 1.8 st fr z dcc przy zmianie profili zauważyłem roznice tylko w zawieszeniu, może dlatego że jeszcze go wysoko nie krecilem z racji dotarcia. A czu u Was np na postoju czuć różnice w kreceniu kierownica miedzy trybami, czy dopiero w czasie jazdy uklad ma stawac sie sztywniejszy?

-- 27 lut 2018, o 07:25 --

Leon w manualu


Różnica jest w kręceniu kierownicą i na postoju i podczas jazdy. Moja dziewczyna miała wrażenie jakby mi wspomaganie wysiadło, bo tak ciężko chodzi.
Jak dotrzesz to zobaczysz - różnica jest w reakcji na gaz bardzo wyraźna. DSG zmienia też biegi szybciej i dużo później, nawet jeśli w trybie sport będziesz się tylko turlał w korku.

Na ECO przejeździłem pierwsze 3000 km (zajęło mi to parę dni, a potem stwierdziłem że dotarty i jak można się tak męczyć), potem pojeździłem chwilę na Normal, chwilę na Sport (w mieście był bez sensu) i zrobiłem sobie idealny tryb Individual: silnik/skrzynia - Normal, ACC - ECO (bo działa najpłynniej), Kierownica - Sport (bo Normal chodzi za lekko)
Zobacz Profil
ManX
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lipca 2016, 12:15
Lokalizacja: Warsaw
Region: mazowieckie
Auto: Leon Cupra ST 4drive
Silnik: CJXC 2.0

Re: Tryby jazdy w Leosiu (Eco-normal-sport)

Postprzez Limak9 » 4 marca 2018, 20:59

W cuprze w dsg tryby jazdy mocno wpływają na to przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg, ale niestety jest to połączone z czułością pedału gazu. Pomijam kierownice, i DCC. Byłem mocno sceptyczny, ale założyłem pedalbox i teraz auto fajnie reaguje na pedał gazu ( nie jest ospałe) i zmienia biegi przy odpowiednich obrotach bez zamulania.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości