Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Sól w komorze silnika

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Sól w komorze silnika

Postprzez Kubeusz » 24 stycznia 2016, 10:06

Czy u Was też jest tyle soli w komorze silnika po ostatnich paru tygodniach? Bylem aż spytać w ASO. Powiedzieli, że to normalne, ale mnie sie wydaje że to jest taki plan na konektory i kable...Sól z wilgocią zrobią swoje...
Zobacz Profil
Kubeusz
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:23
Auto: Seat Leon 3 ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Oracle » 24 stycznia 2016, 11:07

U mnie niczego takiego nie zauważyłem mimo, że w 1.8TSI spód silnika jest nieosłonięty.
Dużo zależy od stylu jazdy, czyli od tego, czy "trzymasz się czyjegoś zderzaka", czy nie.
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez EmJot » 24 stycznia 2016, 15:40

Kubeusz napisał(a):Czy u Was też jest tyle soli w komorze silnika po ostatnich paru tygodniach?

Nie ;-) Jest raczej czysto, w końcu jest osłona od dołu. Może sprawdź, czy nadal cała? ;-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez old_school_baby » 24 stycznia 2016, 18:29

jak to w 1.8 dól nie osłonięty? przecież jest osłona
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Kubeusz » 24 stycznia 2016, 18:39

Oslona jest zamontowana od dolu u mnie w 1.4 125km. To nie to. Jeżdżę raczej trasą 70-120 km/h. Musi wciągać przez chlodnice lub obok tych uszczekek, które są w pokrywie. Widzę np takie wietrzne mazy soli z prawej obok aku na pokrywie bezpieczników.
Zobacz Profil
Kubeusz
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:23
Auto: Seat Leon 3 ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Oracle » 24 stycznia 2016, 19:12

old_school_baby napisał(a):jak to w 1.8 dól nie osłonięty? przecież jest osłona


Ile razy można pisać na tym forum, że zarówno 1.8TSI, jak i 2.0TSI nie mają osłony i widać miskę olejową? :|
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez miroA3 » 24 stycznia 2016, 20:03

Oracle napisał(a):Ile razy można pisać na tym forum, że zarówno 1.8TSI, jak i 2.0TSI nie mają osłony


może dlatego że nie odpowiesz jak jest ? a prawda leży po środku
silniki 1.8 czy 2.0 mają osłonę ale tak zwaną krótką, tak samo było/jest w silnikach 1.8 i 2.0 od łądnych paru lat w koncernie VAG, jak jeszcze nikt o leonie 5F nie myślał, a dużą pełna osłonę mają np silniki TDI ( oczywiście może to być golf7, a3 8v, octavia 3 itd )
Jeśli komuś przeszkadza bardzo sól, błoto pośniegowe itd, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby taką osłonę sobie na zimę przekręcać, robi tak sporo osób, czas operacyjny jakieś 20minut ( przy dostępnym kanale )

tak wyglądają :

Obrazek

Obrazek


A autor tematu, pokaż jak wygląda ten silnik itd u Ciebie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez bad » 24 stycznia 2016, 20:27

Dlatego zawsze warto taką pełną osłonę zamontować. W każdym z moich aut zawsze kupuję i zakładam jeśli jej nie ma fabrycznie.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez EmJot » 24 stycznia 2016, 20:38

Kubeusz napisał(a):Musi wciągać przez chlodnice lub obok tych uszczekek, które są w pokrywie. Widzę np takie wietrzne mazy soli z prawej obok aku na pokrywie bezpieczników.

No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać). No cóż, (po)czekamy na zdjęcia...
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Oracle » 25 stycznia 2016, 11:09

miroA3 napisał(a):może dlatego że nie odpowiesz jak jest ?


@miroA3 – widzę, że znowu pooglądałeś obrazki w ETCE lub coś tam sobie wygooglowałeś i próbujesz pokazać, że wiesz więcej, niż inni…
Po pierwsze – nie będę tutaj po raz kolejny umieszczał zdjęcia miski, które zrobiłem u siebie, skoro jest ono już umieszczone w wątku o osłonie miski, który istnieje na tym forum – wystarczy tylko poszukać. Po drugie natomiast – wydaje mi się, że ktoś, kto ma taki samochód, powinien wiedzieć, jak to wygląda pod spodem, ponieważ akurat jest to doskonale widoczne bez kanału, czy podnośnika.

miroA3 napisał(a):silniki 1.8 czy 2.0 mają osłonę ale tak zwaną krótką, tak samo było/jest w silnikach 1.8 i 2.0 od łądnych paru lat w koncernie VAG, jak jeszcze nikt o leonie 5F nie myślał, a dużą pełna osłonę mają np silniki TDI ( oczywiście może to być golf7, a3 8v, octavia 3 itd )
Jeśli komuś przeszkadza bardzo sól, błoto pośniegowe itd, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby taką osłonę sobie na zimę przekręcać, robi tak sporo osób, czas operacyjny jakieś 20minut ( przy dostępnym kanale )


Nie wiem, czy grupa VAG, nazwała jakoś te osłony, jednak wątpię, by tak było (osłona zwana „krótką”, silnik zwany „spalinowy”). W każdym razie, jeżeli dany producent samochodu ma w zwyczaju w jednej odmianie silnikowej stosować osłonę POD silnikiem, a w innej tylko PRZED, to zwykle ma ku temu powód. W niektórych silnikach (VAGa także) kolektor wydechowy jest z przodu silnika, toteż wydech (bardzo ciepły w tym miejscu) biegnie tuż pod miską olejową i nikt w takim wypadku nie umieszcza tam osłony. Jeżeli jednak wydech biegnie pomiędzy silnikiem, a przegrodą kabiny (w sensie – z tyłu), to fakt nieumieszczenia dolnej osłony silnika ma zapewne w takim przypadku sensowne uzasadnienie. Nie wiem, jak wygląda sytuacja w mniejszych silnikach, ale przy 1.8 i 2.0 TSI pod maską nawet po spokojnej jeździe jest na tyle ciepło, że nie da się dotknąć nawet pręta do podnoszenia maski (proponuję kiedyś spróbować).
Czy któryś z Was „specjalistów” robił może pomiary temperatury pod maską z osłoną od innych silników? Podejrzewam, że w przeciwieństwie do producenta silnika – nie. Nikt więc nie jest w stanie określić jak bardzo i w których miejscach zmieni się wtedy temperatura w komorze silnika i jak to wpłynie na jego osprzęt i elektronikę. Otóż elektronika samochodu i tak pracuje w skrajnie niekorzystnych warunkach temperaturowych, przy których parametry elementów zaczynają się rozjeżdżać. Widzieliście kiedyś symulację temperaturową takich układów? Ja widziałem, bo zrobiłem ich setki!
Czy producent samochodu w erze cięcia kosztów bez powodu by projektował inną osłonę mogąc mieć jedną uniwersalną? Macie pojęcie ile kosztują takie badania i wykonanie głupiej formy? Skoro już są zdjęcia powyżej, to może proszę zwrócić uwagę na dwa wloty powietrza na tej… „krótkiej” osłonie. Dlaczego one tam są, skoro osłona jest i tak „krótka”?
Wydaje mi się, że przez takie „instrukcje” dotyczące zimowej zamiany osłon zaraz forumowicze będą mieli kolejną fobię – OSŁONY…, a może by tak temat osłon w 1.8 i 2.0 TSI podciągnąć pod temat „Braki w wykończeniu….”? Dziwne, że nikt jeszcze o tym nie pomyślał… :|


EmJot napisał(a):No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać).


@EmJot:
Ten wątek (póki co) nie jest długi, więc może przeczytaj go jeszcze raz powoli i z uwagą, zobacz kto i co pisze i nie zmieniaj faktów! :roll:
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Kubeusz » 25 stycznia 2016, 12:14

Chciałem dziś zrobić foty komory i okazuje się, że odwilż spowodowała że wszystko co wyglądało "solnie" jest teraz mokro-czarne i słabo widać to co mnie zaniepokoiło. Przyglądnę się jak znów chwycą mrozy.
Co do osłony - w moim ST FR jest pełny pampers, który ciągnie się pod całą komorą, ale to wątek poboczny,od dołu raczej brudu nie widzę. BTW podpisuję się pod tym co napisał wyżej Oracle-trzeba być bardzo ostrożnym dokonując modyfikacji pt inny pampers. Rozkład kanałów chłodzenia jest elementem projektu i mody mogą doprowadzić do niebezpiecznych zdarzeń typu zapalenie lub stopienie. Co do elektroniki,to z doświadczenia znam przypadki ECU które w środku na dzień dobry mają 70-80 stopni...nie wspominając podgrzewania go silnikiem obok :)
Zobacz Profil
Kubeusz
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:23
Auto: Seat Leon 3 ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez miroA3 » 25 stycznia 2016, 13:02

Oracle napisał(a):widzę, że znowu pooglądałeś obrazki w ETCE lub coś tam sobie wygooglowałeś i próbujesz pokazać, że wiesz więcej, niż inni…


dokładnie, masz rację, cała swoja wiedzę w przeciwieństwie do Ciebie biorę z google i gazet takich jak " auto świat "
Właściwie każdy mój post to hejt i pisanie żeby pisać, za dużo czasu wolnego.

faktycznie źle napisałem, że również pod, zamiast przed i pod , Ty napisałeś że nie ma jej w ogóle, stąd zamieszanie i potem pytania posiadaczy...
nie napisałem nigdzie że krótka i długa to nazewnictwo producenta

o tym czy ktoś sobie podmienia, cóż, są tacy ( mający pod maską często po 3xx ) można wierzyć lub nie, na siłę nikomu nic nie mam zamiaru udowadniać ani w żadnym wypadku namawiać ( oczywiście mowa o okresie zimowym, bo w lecie to nawet posiadacze TDI mocnych ściągają całkiem te osłony )

obiecuję że następnym razem zanim coś napiszę to użyję nowszej wersji googli i wykonam setki pomiarów
Tyle z mojej strony
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez old_school_baby » 25 stycznia 2016, 17:09

Hehe śmieszne to - nie ma osłony? a co to jest? zaślepka zderzaka? oczywiście że w 1.8 jest osłona bo sam zaglądałem dlatego moje zdziwienie. To że nie sięga pod miskę olejową jest naturalną rzeczą przy większych silnikach (już się nie raz z tym spotkałem, albo np są stosowane wycięcia na nią), ale tak, nadal jest to osłona komory silnika, może tobie pomyliło się osłonami montowanymi w rajdach? tak czy siak skoro twoim zdaniem to nie osłona to co? :D
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez EmJot » 25 stycznia 2016, 20:24

Oracle napisał(a):
EmJot napisał(a):No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać).
@EmJot: Ten wątek (póki co) nie jest długi, więc może przeczytaj go jeszcze raz powoli i z uwagą, zobacz kto i co pisze i nie zmieniaj faktów! :roll:

No i po co te krzyki...? Po prostu mi się po.... mylało. Ludzka rzecz.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Pik » 25 stycznia 2016, 20:50

Na niemieckim forum sporo osób montuje pełną osłonę spodu do Cupry, wątek jest tutaj: https://www.seat-leon.de/vboard/showthread.php?110930-Aerodynamik-Unterbodenverkleidung-ST-CUPRA-280 Raczej nie jest to droga ani skomplikowana operacja, spis elementów wygląda następująco:
Für den 5D und ST, Preise können abweichen:

Motor Geräuschdämpfung mit Kühlöffnungen - 3Q0825236 - 1x - 45,22€
Schraube - WHT 000729A - 3x - 0,93€

Aerodynamikabdeckung mit Hitzeschutz - 5Q0825229C - 1x - 12,97€
Spreizniet - N 0385494 - 4x - 0,52€

Unterbodenverkleidung Hinterachse 5Q0825206K - 1x - 16,24 €
Schnappmutter - N 90959101 - 1x - 0,30 €
Blechschraube - N 90974701 - 2x - 0,39 €
Kunststoffmutter- WHT000713 - 2x - ??€ (Elegantere Alternative zu diesen umständlichen Blechscheiben)
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez EmJot » 25 stycznia 2016, 21:19

EmJot napisał(a):
Kubeusz napisał(a):Musi wciągać przez chlodnice lub obok tych uszczekek, które są w pokrywie. Widzę np takie wietrzne mazy soli z prawej obok aku na pokrywie bezpieczników.

No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać). No cóż, (po)czekamy na zdjęcia...

Informuję wszem i wobec, że powyżej pomyliłem wypowiedzi Oracle i Kubeusza, za co ten pierwszy uznany został przeze mnie niesłusznie za "widywacza maz solnych w komorze silnika" ;-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Kubeusz » 27 stycznia 2016, 20:31

No to w końcu cyknąłem fotki komory. Podświetlone LEDem z telefonu, więc nad wyraz mocno mazy "wyszły" na fotkach.

Fotka (1):
Obrazek

Fotka (2):
Obrazek

Fotka (3):
Obrazek

Mam pytanie pomocnicze do fotki (1) - co to jest to po lewej na dole takie błyszczące metalowe? Wygląda jak jakaś dźwignia/wajcha i da się to nacisnąć, schodzi w dół i popycha jeszcze coś dodatkowym ramieniem. Chodzi mi o ten wielokąt z napisem "VW AG".
Zobacz Profil
Kubeusz
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:23
Auto: Seat Leon 3 ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez ramzei » 27 stycznia 2016, 21:44

Kubeusz napisał(a):Mam pytanie pomocnicze do fotki (1) - co to jest to po lewej na dole takie błyszczące metalowe? Wygląda jak jakaś dźwignia/wajcha i da się to nacisnąć, schodzi w dół i popycha jeszcze coś dodatkowym ramieniem. Chodzi mi o ten wielokąt z napisem "VW AG".


To jest kolego jeden z elementów wodzików do zmiany biegów. Wrzuć żonę za kierownicę, niech zmienia biegi i zobaczysz jak działa.
Natomiast co do ubrudzonej komory silnika, mam samochód od końca grudnia przejechałem 4000 km i silnik wygląda gorzej niż u Ciebie. Zauważyłem, że chyba Seat próbował coś z tym fantem zrobić bo są zastosowane takie dwie krótkie uszczelki pod maską a nad reflektorami, ale myślę, że problem leży w atrapie chłodnicy tam wpada woda z pojazdów poprzedzających i deszczu który jest rozpylany po całej komorze silnika. Nie wiem czy da się to jakoś naprawić bo skutkowało by pewnie zmniejszonym chłodzeniem komory silnika. Zostaje nam raz na rok mycie komory silnika.
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Tomek2791 » 27 stycznia 2016, 22:05

Myć proponuje znacznie cześciej bo aluminium bardzo szybko dziadzieje. Dodatkowo można zabezpieczyć specjalnym woskiem ja tak zrobiłem u siebie.
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez marpit » 21 kwietnia 2017, 19:02

Ja zauważyłem trochę piasku po bokach. Po dłuższych oględzinach koło amorów są puste otwory a przez nie widać koło. Odbija się to od maski i lać do okola. Pewnie pójdą korki plastikowe na silikonie. CDN
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Pik » 21 kwietnia 2017, 19:51

Pewnie pójdą korki plastikowe na silikonie.
Ja na te otwory przykleiłem po prostu kółka z czarnej folii samoprzylepnej i trzyma.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez marpit » 21 kwietnia 2017, 19:58

Z M1 zostało mi wiadro silikonu dekarskiego :)
Jakiś patent jest zobaczę co będzie pod ręką. Poprawiło się coś po zaklejeniu ?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Sól w komorze silnika

Postprzez Pik » 21 kwietnia 2017, 20:08

Mniej bryzga piachem na klapę bez wątpienia, ale generalnie nie rozwiązuje problemu bo Cupra ma tylko częściową osłonę na dole.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości