Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Różnice między silnikami 1.4

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Różnice między silnikami 1.4

Postprzez igorfre » 20 listopada 2014, 19:29

Witam!

Czy wie ktoś jakie były różnice konstrukcyjne między silnikami 1.4?
Słyszałem, że w poprzednich wersjach (122 i 140 KM) rozrząd był na łańcuchu, natomiast w nowszych wersjach (125 i 150 KM) zastosowany został pasek.
Znawcą nie jestem, ale wydaje się że łańcuch jest bezobsługowy, wiec czemu zmieniali?

Jakie są jeszcze inne różnice w przypadku tych silników?

Zastanawiam się czy kupić nowego leona z silnikiem 125KM na zamówienie czy używanego lub z salonu z silnikiem 140 albo 180KM.
Chciałbym na samochód wydać do 70k wiec za dużego pola manewru nie ma.

Z góry dziękuje za odpowiedzi!
Zobacz Profil
igorfre
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 listopada 2014, 19:18
Auto: Seat Leon Fr
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Wojtaz666 » 20 listopada 2014, 19:59

122 i 140 mają pasek, łańcuch mają starsze modele, na pewno nie 5f. Bezobsługowy a jednak :), kiepska jakość materiałów, łańcuch się rozciągał i taka sytuacja :). Ogólnie jednostka ta była jakaś lewa.

Ja posiadam jednostkę 1.4TSI 122KM, auto stało przed salonem jako demo car, przebieg 1500 km. Jestem super zadowolony z autka, nie był zarzynany, kupiłem go za 69tys.

PS. Jak łańcuch to tylko japończyk :).

Dodam jeszcze że wiele jednostek 1.4 122 ma ok. 140KM, gdzieś znalazłem wykres z hamowni że gościowi wykazało 137KM. Jednostki 140 już tak ni mają :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez szczeslaw » 20 listopada 2014, 20:00

Różnice między starymi i nowymi:
1. Wszystko :)
Według VW jedyna rzecz, która została przeniesiona ze starych silników do nowych, to rozstaw cylindrów.
Zastąpili łańcuch paskiem, bo VW nie umie zrobić dobrze łańcucha i było z nimi multum problemów. Poszukaj sobie tematów o rozrządzie w dziale o 1P.
Różnice między 122/125KM a 140KM:
- w 140KM jest większa turbina
- 140KM ma zmienne fazy rozrządu na zaworach dolotowych i wylotowych, 122/125KM tylko na dolotowych
W wersji 150KM dodatkowo zastosowano system ACT (wyłączanie 2 cylindrów przy małym obciążeniu).
Bierz 140/150KM lub 1.8. Ja wziąłem 122KM i dzisiaj żałuję, bo różnica w cenie do 140KM nie była na tyle znacząca (choć usprawiedliwia mnie to, że brałem samochód ze stocku i musiałbym dodatkowo zapłacić za kolor metalic, więc różnica robiła się już znacznie większa), a różnica w osiągach jest jednak spora.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez SauronRzeznik » 21 listopada 2014, 22:28

Wojtaz666 napisał(a):Dodam jeszcze że wiele jednostek 1.4 122 ma ok. 140KM, gdzieś znalazłem wykres z hamowni że gościowi wykazało 137KM. Jednostki 140 już tak ni mają :).


Jednostki 140KM regularnie wykazują na hamowni powyżej 150, wystarczy pogooglać. Owszem, procentowo zysk będzie mniejszy niż w wersji 122, ale różnica w osiągach ciągle pozostaje na zbliżonym poziomie.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez daffyx » 3 lutego 2015, 22:33

Szukam właśnie odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie ,ale chyba wszystko poszło w złym kierunku .
aktualnie w salonach są dostępne Leony z 2014 roku z silnikami 1.4 TSI 122KM i 1.4 TSI 125 KM - czy jeden jest następcą drugiego czy jest to równorzędna oferta - i czy ktoś wie coś na temat awaryjności tych jednostek. ?
SEAT LEON ST FR 1.4 TSI
Zobacz Profil
daffyx
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 lutego 2015, 22:11
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Gregor » 3 lutego 2015, 23:10

daffyx napisał(a):Szukam właśnie odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie ,ale chyba wszystko poszło w złym kierunku .
aktualnie w salonach są dostępne Leony z 2014 roku z silnikami 1.4 TSI 122KM i 1.4 TSI 125 KM - czy jeden jest następcą drugiego czy jest to równorzędna oferta - i czy ktoś wie coś na temat awaryjności tych jednostek. ?


125KM, to następca 122KM na MY 2015 dlatego w cenniku tego słabszego już nie ma. Przy zakupie pytałem o różnice i powiedziano, że silnik konstrukcyjnie jest dokładnie ten sam a różnica "podobno" wynika ze zmiany normy emisji spalin. Ten 122KM ma normę EURO 5 a 125KM EURO 6. Informacja wymaga potwierdzenie ze względu na stwierdzenie "podobno".
Zobacz Profil
Gregor
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 9 grudnia 2014, 21:02
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez SauronRzeznik » 15 maja 2015, 11:40

wsowa napisał(a):Przymierzam się do kupna i mam do wyboru dwa egzemplarze: 140 KM FR albo 150 KM Style. Jeździłam 140 FR i jedzie świetnie. 150 nie próbowałem. Różnice w wersji, wyposażeniu i cenie są dla mnie jasne. Gorzej z silnikiem. Czym one się różnią poza 10KM i ACT? I na ile odczuwalne są te różnice?


Normą - Euro 5 vs Euro 6.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez maison » 15 maja 2015, 17:44

150km ACT masz już z roku modelowego 2015, a ten 140 jest 2014. Różnice nie są jakoś bardzo zauważalne, jednak FR'em na pewno trochę inaczej się jeździ. Sam nie wiem co bym wybrał, bo mam 150km FR, ale raczej z tego FR bym nie zrezygnował :wink:
Zobacz Profil
maison
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 22 listopada 2013, 08:59
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR ACT 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Raynold » 16 maja 2015, 00:07

Weźcie pod uwagę, iż faktycznie uzyskiwana moc przez silnik zależy od oprogramowania ECU. Zdecydowanie tańsze jest określanie dawki powietrza/paliwa/charakterystyki sprężarki poprzez zmianę "kilku bajtów" niz poprzez zmiane konstrukcji silnika/skrzyni etc.

Innymi słowy posiadacz potencjalnie słabszego silnika bez większych problemów osiagnie wyniki silniejszej jednostki. Wymaga to jednak interwencji w ECU.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez wsowa » 16 maja 2015, 11:13

Raynold, wiadomo że się da, ale raczej nie będę tego robić. Po co kombinować i ryzykować utratę gwarancji dla kilku KM.

Co do różnic między rokiem modelowym 2014 i 2015 to zauważyłem tylko dwie:
- Oczywiście silniki: 122 i 140 KM w 2014 vs 125 i 150 ACT w 2015
- Sterowanie tempomatem w osobnym przełączniku w 2014 vs w przełączniku kierunkowskazów.
Coś jeszcze?

Jeżeli założyć, że różnice między 140 i 150 KM są niezauważalne, a pozostałe różnice między rokiem modelowym 2014 i 2015 są błahe jak ten tempomat, to mój wybór sprowadza się do wyboru między FR i 5k tańszym Style z trochę gorszym wyposażeniem. A to już prostszy wybór.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Raynold » 16 maja 2015, 11:18

@wsowa, na rynku są już samochody bez gwarancji lub z kończącą się gwaerancją (rocznik 2013). Niekoniecznie powypadkowe, trochę tego wciska na rynek sam importer po testach dziennikarzy etc. Ceonowo różnica spora, minusem brak możliwości określenia elementów wyposażenia, ale z manualem podaż jest znacznie większa niż w przypadku DSG.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Oracle » 17 maja 2015, 11:06

wsowa napisał(a):Co do różnic między rokiem modelowym 2014 i 2015 to zauważyłem tylko dwie:
- Oczywiście silniki: 122 i 140 KM w 2014 vs 125 i 150 ACT w 2015
- Sterowanie tempomatem w osobnym przełączniku w 2014 vs w przełączniku kierunkowskazów.


Źle kombinujesz. Osobna dźwignia sterowania tempomatem występuje w wersjach z AKTYWNYM tempomatem, czyli takim, w którym jest możliwość ustawienia odstępu od poprzedzającego pojazdu (dźwigienką "Distance"). W takim przypadku w dźwigni kierunkowskazów występuje przycisk uruchamiający asystentów (Front Assist i Lane Assist - jeśli występuje). W przypadku samochodów bez aktywnego tempomatu nie ma tam ustawiania odległości, toteż można funkcje tempomatu zrealizować wykorzystując tylko dźwignię kierunkowskazów (wtedy prawdopodobnie opcjonalny Lane Assist musi być uruchamiany z poziomu Easy Connect).
Istnienie dodatkowej dźwigni od (aktywnego) tempomatu nie jest wynikiem różnic w roku modelowym.
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez opst » 17 maja 2015, 15:34

@oracle prawie trafiłeś :
Jeśli w samochodzie są "asystenci" to są włączani przyciskiem na końcu dźwigni kierunkowskazów i wtedy tempomat jest na osobnej dźwigni. Jeśli nie masz asystentów to sterowanie tempomatem (zwyczajnym - nie aktywnym) jest na dźwigni kierunkowskazu.
Zobacz Profil
opst
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:50
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1.4.fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez dar3k » 6 marca 2016, 21:10

Ten temat kompletnie się rozjechał, a szkoda, byłby to jeden z ciekawszych technicznych wątków.

edit:
dorzucam techniczny dokument prosto od VW opisujący silnik 1.4tsi 122KM (wersja angielska)
https://drive.google.com/file/d/0B7AW5d ... sp=sharing

jeden z ciekawszych i budzących wątpliwości wielu kierowców tekst znajduje się na stronie 16, cytuję:
Turbocharger
While the engine is running, the turbocharger is
mainly cooled by the engine oil. The coolant is only
transported to the turbocharger as required. When
the warm engine is switched off, the coolant
circulation pump is switched on for up to 480 seconds.
This prevents vapour locks forming in the
turbocharger coolant circuit.
leon 5F FR
+ duże enduro od KTM :)
Zobacz Profil
dar3k
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 10 stycznia 2016, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Auto: FR 5F hatchback
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez rabi22 » 7 marca 2016, 13:16

Dzięki za cenną informację, bo dotychczas tylko dywagacje były na forum co do tego czy turbina jest chłodzona dodatkowo przez płyn chłodniczy po wyłączeniu silnika. Z tego wynika, że obieg płynu chłodzącego wymuszony jest przez pompę cyrkulacyjną cieczy chłodzącej do 480s po wyłączeniu silnika.
Zobacz Profil
rabi22
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, 07:16
Auto: Seat Leon 1.4 FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez dar3k » 7 marca 2016, 13:49

Spoko. Gdyby ktoś władny mógł gdzieś podkleić ten dokument na forum byłoby super.
leon 5F FR
+ duże enduro od KTM :)
Zobacz Profil
dar3k
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 10 stycznia 2016, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Auto: FR 5F hatchback
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez ggregorii » 13 marca 2016, 14:39

Hej przymierzam się do kupna Leonka. Czy różnice między 125 a 140 hp sa jakieś gigantyczne jeśli chodzi o przyspieszenie i elastyczność?. Nie robię rocznie wile kilometrów,ale ze potrzebuje kombi nie chce tez żeby to był totalny ślimak po załadowaniu.

Jako że mieszkam w NL mam takie wersje do wyboru w dobrej cenie.

https://www.auto-wessel.nl/cars?limit=9&current=14&records=284
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pinkibass » 13 marca 2016, 15:12

Jeździłem przed zakupem autami ze wszystkimi siknikami w FR i moim zdaniem różnica między 1.4 122 a 140/150 jest nawet większa niż między mocniejszym 1.4 a 1.8.
Nie wiem jak jest w słabszym aucie po załadowaniu ale nawet w mocniejszym 1.4 po dorzuceniu bagażu czuc spadek osiągów.
Jednak ciężko opisać i porównać do dla kogo znaczy "zauważalna różnica" więc polecam zdecydowanie sprawdzić samemu
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez kamatosek » 13 marca 2016, 16:21

Różnica mocy niewielka ale masz moment obrotowy 200 vs 250 NM to robi robote i odczucia są na plus dla wersji 1.4 140PS
Te silniki fabrycznie maja 150 PS

1.4 140PS aktualnie tylko auta używane od końca 2014 1.4 TSI jest tylko w wersji ACT 150 PS lub bez ACT 125 PS oba w EURo 6
Zobacz Profil
kamatosek
Signo
Signo
 
Posty: 154
Dołączył(a): 10 stycznia 2009, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon III 1.8 FR
Silnik: CJSA 1.8

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez ggregorii » 13 marca 2016, 16:47

Tzn ze już nie ma nowych jednostek 140 hp i tylko używki? A ten ACT to tak trochę sceptycznie do tego podchodzę. To nowość i nie wiadomo jak będzie działać może być więcej kłopotów jak pożytku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez kamatosek » 13 marca 2016, 16:59

1.4 ACT jest już na rynku dobre 4 lata ;) ludzie raczej chwalą obecnie jest druga generacja 1.4 ACT z mocą 150PS

Mój kuzyn wybrał właśnie ten silnik do Leona i jest mega zadowolony.

Masz 4 lata gwarancji na nowe auto ;)
Zobacz Profil
kamatosek
Signo
Signo
 
Posty: 154
Dołączył(a): 10 stycznia 2009, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon III 1.8 FR
Silnik: CJSA 1.8

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pinkibass » 13 marca 2016, 17:05

W sumie to nie do końca wiadomo czym oprócz ACT różnią się wersje 140 i 150KM
Ale faktycznie raczej nie słychać o problemach tego wynalazku.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez boban » 13 marca 2016, 20:47

kamatosek napisał(a):1.4 ACT jest już na rynku dobre 4 lata ;) ludzie raczej chwalą obecnie jest druga generacja 1.4 ACT z mocą 150PS

Mój kuzyn wybrał właśnie ten silnik do Leona i jest mega zadowolony.

Masz 4 lata gwarancji na nowe auto ;)


Ja też jestem b.zadowolony
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez wsowa » 14 marca 2016, 01:48

Jak kupowałem miałem na jeździe próbnej 125 i 150 KM. Różnica w dynamice na korzyść 150 KM jest zdecydowana i wyraźnie odczuwalna.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez ggregorii » 14 marca 2016, 09:21

Szkoda ze VW nie zrobil tak jak Opel ze swoim 1.4 Turbo. Wszystko to samo tylko inny program w Ecu, a wszystko po to zeby miec wieksza oferte silnikowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez mirek_p11 » 14 marca 2016, 16:13

A myślicie, że można podnieść moc w 1.4 tsi 125KM do tych 150KM ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pinkibass » 14 marca 2016, 16:33

Można - wersje 122/125 po programie (utrata gwarancji) robią na spokojnie okolice 160KM

Aczkolwiek zauważam, że te silniki (122/150 KM) różnią się nie tylko programem, ale też mechanicznie
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez dar3k » 14 marca 2016, 17:02

pinkibass napisał(a):Można - wersje 122/125 po programie (utrata gwarancji) robią na spokojnie okolice 160KM

Aczkolwiek zauważam, że te silniki (122/150 KM) różnią się nie tylko programem, ale też mechanicznie


Nie ma żadnej oficjalnej informacji jakie są mechaniczne różnice między 125KM/150KM. Seat Polska po moim zapytaniu odbił piłeczkę kierując mnie do serwisu autoryzowanego...
leon 5F FR
+ duże enduro od KTM :)
Zobacz Profil
dar3k
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 10 stycznia 2016, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Auto: FR 5F hatchback
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pinkibass » 14 marca 2016, 17:17

To słabi są :)
Pisze z telefonu więc nie mam jak poszukać ale jak pogrzebiesz w tematach to znajdziesz tu listę roznic między 1.8 a 1.4 i jeśli dobrze pamiętam także między wersjami 1.4.
Z dokładnością do mojej pamięci jest to inne turbo i obecność zmiennych faz rozrządu po 2 stronach.
Jeśli ktoś pamięta lepiej niech mnie poprawi albo wyprowadzi z błędu :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Qubus » 14 marca 2016, 17:20

Ja na jazdach próbnych odczuwałem różnice między 122 a 150KM dlatego wybrałem 150KM
1.4 150KM nie jest jeszcze doładowany dodatkowo kompresorem ? Tak mi się obiło o uszy
Zobacz Profil
Qubus
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 września 2015, 12:55
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pinkibass » 14 marca 2016, 17:25

Nie ma - poprzednie generacje 1.4 miały kompresor, teraz samo turbo
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Myku » 21 marca 2016, 08:57

Czy w silnikach 1.4 TSI jest koło dwumasowe? Nigdzie nie mogę znaleźć info.
Zobacz Profil
Myku
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 09:08
Auto: leon
Silnik: CDLA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez szczeslaw » 21 marca 2016, 13:14

Myku, o ile dobrze kojarzę, to w 1.4 122/125 KM nie ma koła dwumasowego, natomiast w 1.4 140/150 już jest (dużo wyższy moment obrotowy - 250 Nm vs 200 Nm).
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pinkibass » 21 marca 2016, 13:28

Nie we wszystkich 1.4 140KM jest dwumasa.
Nie wiem czy jest jakiś klucz, może rodzaj skrzyni?
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Vampire1984 » 21 marca 2016, 18:57

O tym juz tutaj pisalem o modelach ktore maja dwumas.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Kubeusz » 21 marca 2016, 20:47

Vampire1984 napisał(a):O tym juz tutaj pisalem o modelach ktore maja dwumas.


No i fajnie ;)
Zobacz Profil
Kubeusz
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:23
Auto: Seat Leon 3 ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez pociej » 26 kwietnia 2016, 17:24

Panowie, sorry za małego offa, ale do ilu kręcicie swoje 1.4 150 hp ACT. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Leona ST FR z takim silnikiem (2 kkm dopiero na szafie ) i dopiero po dotarciu" zacząłem wkręcac się powoli na zakres powyżej 4 000 obrotów. Zdaje sobie sprawę z tego jak przebiega krzywa momentu i mocy w tym motorze, jednak powyżej 5 000 mam wrażenie, że silnik już wychodzi sam z siebie, praktycznie się już nie rozpędza (jazda samemu, mówię o trzecim biegu) i zaraz się rozpadnie ;). Widziałem na YouTubie filmiki ludzi, którzy radośnie jeszcze po czerwonych smigaja do 7 000 i jakos się dynamiczniej wkręca niż u mnie powyżej 5 000. Jak to wygląda u was?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
pociej
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 kwietnia 2016, 06:27
Auto: Leon ST FR K16 150km
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez Vampire1984 » 26 kwietnia 2016, 17:27

U mnie to samo, patrzac na krzywa momentu i mocy w moim przypadku powyzej 4-4.5 nie ma sensu jechac dalej bo potem juz tylko spada
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Różnice między silnikami 1.4

Postprzez dar3k » 27 kwietnia 2016, 08:16

Taka charakterystyka silnika. Proponuje wybrać się na profesjonalną hamownie i zebrać dane do analizy lub potwierdzenia tego co czujecie przyspieszając.
leon 5F FR
+ duże enduro od KTM :)
Zobacz Profil
dar3k
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 10 stycznia 2016, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Auto: FR 5F hatchback
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość