Zorganizowaliśmy z kolegami z pracy szybki wypad na pobliską hamownie w Krakowie.
Cyferki należy traktować z przymrużeniem oka. Bardziej interesowało mnie jak przebiega moment obrotowy w tym silniku, wcześniej jeździłem niedoładowanymi jednostkami. Po wykresie widać, gdzie auto traci Nm. Hamownia ta jest hamownia bezwładnościową. Z informacji uzyskanych od właściciela, pomiar był wykonany nie do odcięcia, a "pod czerwone" pole na piątym biegu. Nie jestem ekspertem, więc się nie wypowiadam. Temperatura i ciśnienie otoczenia widoczne na wykresach. Nadmuch powietrza skierowany klasycznie na przód pojazdu.
Mój leon 1.4 TSI, katologowo 125KM/200Nm, produkcja wrzesień 2015

Dla porównania wykres znaleziony w compsport dla jednostki 1.4 tsi 122KM

Pozostale samochody z tego dnia do wglądu.
Leon 1.9tdi 1gen top sport, z programem wgranym kilka msc temu na 190KM:
http://i.imgur.com/fbeahxU.jpg
Mazda 3 skyactive 2.0 NA katalogowo 120KM /200Nm
http://i.imgur.com/h8d7s4Z.jpg
Honda Civic 1.8 NA 140KM
http://i.imgur.com/b74ogQP.jpg
Audi A4 2.0TDi katologowo 143KM
http://i.imgur.com/5n0RpWe.jpg
Gdyby ktoś miał jakieś uwagi, chciał zaprezentować swoje pomiary proszę o podłączanie się dyskusji.
O zaletach / wadach hamowni bezwładnościowych/obciążeniowych itd. można poczytać m.in. na stronie:
http://vtechdyno.pl/jak-dziala-hamownia-podwoziowa.html