Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Postprzez jendrjej » 6 lipca 2016, 07:20

Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem Seata Leona z 2007r z silnikiem BMN 2.0 170km seria i od początku jego posiadania borykam się z problemem nierównej pracy na biegu jałowym a bardziej takiego lekkiego telepania silnikiem na wolnych obrotach. Wiele się naczytałem że ten typ tak ma i nic z tym nie zrobię bo to piezoelektryczne pompki siemensa i to tak chodzi, nawet tuner u którego robiłem program + wycinkę DPF twierdził że pompki są ok ale te drgawki są ich powodem ale żeby się tym nie przejmować i jeździć dalej, mówili też że dwu masa, wymieniłem i nic, byłem w serwisie na sprawdzenie historii pojazdu gdzie dowiedziałem się że pompo-wtryski były wszystkie wymienione na akcji serwisowej na poprawne a samochód nadal dostawał drgawek, dodam tylko że owe drgawki występowały tylko czasami większość czasu samochód chodził równiutko i bez zarzutów. W ostatnim czasie zrobiło się gorąco i wyszła mi nowa dolegliwość, gdy samochód stał 8 godzin pod zakładem pracy w pełnym słońcu po odpaleniu na niższych biegach niższym obciążeniu silnika jeszcze przed odpaleniem turbo samochód strasznie się dusił tak jakby miał niedobór powietrza albo paliwa, po rozgrzaniu do temp roboczej problem ustępował. Poczytałem trochę i wywnioskowałem że to zabrudzony egr, tak więc rozebrałem cały układ ssący i egr wyczyściłem był troszkę zabrudzony ale tragedii nie było, niestety czyszczenie nic nie zmieniło nadal się dusił. Postanowiłem na próbę wstawić zaślepkę przy samym egr czy to cokolwiek zmieni i ku mojemu zaskoczeniu a testowałem go przez tydzień nie zadusił się ani razu i do tego piekielne drgawki silnika również zniknęły na dobre !!! po tygodniu wyjąłem zaślepkę drgawki wróciły dusił się od nowa. I teraz mam dylemat czy jeździć tak dalej z zaślepionym jeżeli tak to czy taka pojedyncza zaślepka wystarczy bo ludzie pisali że trzeba zaślepiać od strony turbo i od strony egr lub programowo, jedyna sprawa która mi się nie podoba po zaślepieniu to kultura pracy silnika podczas przyspieszenia przed załączeniem turbiny jest taki traktorowaty trochę i chyba troszkę bardziej mułowaty z dolnych obrotów dlatego chętnie bym przywrócił sprawność układu egr i zastanawiam się nad powodem tych dolegliwości związanych z jego pracą bo sprawdzałem na komputerze i wygląda na to że egr pracuje normalnie po czyszczeniu może przyczyna tkwi gdzieś wcześniej np. na chłodnicy spalin ma ktoś jakiś pomysł
Zobacz Profil
jendrjej
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15 listopada 2015, 12:53
Region: łódzkie
Auto: Leon III 5F
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: 2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Postprzez Artiks » 12 lipca 2016, 14:29

jendrjej napisał(a):Poczytałem trochę i wywnioskowałem że to zabrudzony egr, tak więc rozebrałem cały układ ssący i egr wyczyściłem
A kolektor wyczyściłeś ? Zamulanie z dołu i te drgania na jałowym wypisz wymaluj zawalony kolektor.
Zobacz Profil
Artiks
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 listopada 2010, 22:37
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT ALTEA

Re: 2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Postprzez jendrjej » 12 lipca 2016, 15:56

nie dość że wyczyściłem to wymieniłem tą tandetę plastikową z systemem klapek na aluminiowy bez systemu klapek bo tamten już się pocił przy gruszce sterującej ale to nic nie zmieniło, tyle tylko że jedną awaryjną część mam z głowy
Zobacz Profil
jendrjej
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15 listopada 2015, 12:53
Region: łódzkie
Auto: Leon III 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Postprzez Buli » 12 lipca 2016, 20:39

ja miałem podobny problem jak Ty i u mnie pomogło wymiana kolektora na aluminiowy bez klapek i czyszczenie przepustnicy.. tylko że już miałem wcześniej wyłączony DPF i EGR
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Buli
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 28 marca 2011, 11:00
Lokalizacja: Dobczyce
Auto: Seat Leon 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Postprzez jendrjej » 17 lipca 2016, 09:41

hmm przepustnicę czy inaczej klapę gaszącą czyściłem podczas czyszczenia egr ale ona nie uczestniczy chyba podczas pracy samochodu prawda ? ona nie jest tylko do wygaszenia auta ? jeżdżę aktualnie z wyłączonym egrem ale klapa gasząca jest podłączona i problem nie występuje wię to chyba nie jej wina, jak egr podłącze to się zaczynają "tańce" silnika

-- 17 lipca 2016, 09:41 --

w sumie zaślepienie EGR-u rozwiązuje wszystkie dolegliwości mojego silnika i chyba tak zostawię, odpowiedzcie mi tylko jeszcze na jedno pytanie ponieważ aktualnie mam tylko odłączoną wtyczkę od EGR-u błędu mi nie wywala na desce a to zapewne z powodu (tak sądzę) wyłączenia i wycinki DPFu przez tunera nie wiem czemu ale na desce błędu nie widzę może VCDS by coś pokazał ale to mi nie przeszkadza samochód pracuje ok zawór jest ciągle w pozycji zamkniętej i moje pytanie brzmi czy takie zaślepienie wystarczy ? czy ładować jeszcze blaszki od strony EGR-u ? i zastanawiam się czy nie wystarczy jedna blaszka nie wiem po co ludzie kładą blaszkę od strony gorącej, wydaje mi się że ta jedna blaszka zaślepia go definitywnie no chyba że ta blaszka od strony gorącej zwiększa minimalnie osiągi tego nie wiem dlatego pytam
Zobacz Profil
jendrjej
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15 listopada 2015, 12:53
Region: łódzkie
Auto: Leon III 5F
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości