Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

2.0TDi BMN cieknie olej w okolicach turbo

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

2.0TDi BMN cieknie olej w okolicach turbo

Postprzez Artur FR07 » 17 września 2016, 02:16

Od pewnego czasu studiowałem forum w celu znalezienia odpowiedzi na moje pytania. Jednak niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nie. Nie jestem mechanikiem, mam trochę pojęcia o mechanice. Wszystkie wymiany serwisowe robię sam. Lecz przejdę do sedna sprawy. A wiec podczas ostatniej wymiany płynów, oleju i filtrów zabrałem się za wymianę przewodów wychodzących od intercoolera (powód: przeciekały, pociły się olejem na aluminiowych złączkach a przyczyna: były wyrobione zęby aluminiowych końcówek mocujących) zacząłem patrzeć wiec głębiej od spodu samochodu, wszystko było suche prócz.... i tu mnie bardzo zaniepokoiło... okolic Turbiny. Szukałem podobnego problemu na forum ale nie ma takiego. Nie wiem czy się martwic czy to blachostka. Zrobiłem kilka zdjęć, które oczywiście załączam.

Dodam ze mój FR:
-nie gwiżdże
-ciągnie bez zmian
-nie kopci, nie dymi
-nie wali błędów
-nie mam problemow z obrotami

Mam tylko nadzieje ze to nic poważnego :(

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Artur FR07
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 września 2016, 14:07
Auto: Seat Leon FR 1P
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: LEON FR 2.0TDi BMN Prosba o pomoc ( czy Turbo padniete??

Postprzez -arti- » 17 września 2016, 10:02

Witaj.

Odpowiem z autopsji. Masz w tym momencie tylko lub aż dwa problemy....

1. Strona zimna Turbiny /uszczelniacze/ już mają dość i wtedy turbawka do wyjęcia i przynajmniej rozebrania -wyczyszczenia i złożenia
na nowych uszczelniaczach oczywiście w sposób profesjonalny bo w innym przypadku długo nie pojeździsz. Pewnie motor z DPF-em i
temperatura panująca przy wypalaniach robi swoje.
2. Przyczyna mniej prawdopodobna to zła konstrukcja odmy /standard w tych pokrywach silnika/ i wrzucanie oleju do turbosprężarki.


Ps: U nie widok był podobny choć w mniejszej skali. Jeździłem tak przez okres ponad roku aż zaczęły się problemy z przeładowywaniem turbo oraz głośną pracą - odgłosy jakby tarcia wirnika o obudowę. W efekcie nie dalej jak we wtorek wymieniłem turbo na używane o numerze: 03G253014M z VW Cady /taka się trafiła o małym dość przebiegu ok.100 tysiączków/ i wszystkie problemy odeszły w zapomnienie.

Nie polecam nigdy a nigdy jakby co turbo po regeneracji.... przy naszych POLAKACH OSZUSTACH /w znacznym stopniu - niestety/ długo na takiej nie pojeździsz. Tym bardziej gdy jeszcze pod maską siedzi DPF.

A co do samego wyciągnięcia turbo z całym kolektorem to jest cały dzień pracy dla przynajmniej dwóch obytych w tej materii mechaników. Praktycznie cały dół do demontaż czyli DPF-trawersa-rozpięcie przynajmniej końcówek drążków kierowniczych aby odchylić kolunę kierowniczą do wyjęcia puchy zza silnika. Chłodniczka spalin przynajmniej do odkręcenia od bloku silnika aby się dostać do śrub kolektora wydechowego.Nowe uszczelki pod kolektor wydechowy-spływ oleju-łączenie wydechu z turbo itd...itp..... zestaw uszczelek ERLINGA 100 złotych.

nie chcę Cię martwić ale od tego momentu będzie tylko gorzej..... niestety. Warto zareagować wcześniej i zrobić co trzeba...

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: LEON FR 2.0TDi BMN Prosba o pomoc ( czy Turbo padniete??

Postprzez Artur FR07 » 17 września 2016, 10:55

Arti,
Ja akurat nie mam DPF, ale to wystarczy wymienić Turbosprężarkę, czy z ta odma tez będę musiał pogrzebać coś ?
Czy będę w stanie wymienić to sam kolega? Nie masz może, albo ktoś namiaru na jakiś tutorial\poradnik ?
I czy mógłbyś mi sprecyzować koszty co będzie potrzebne do takiej operacji TE WSZYSTKIE USZCZELKI PLUS TURBINA ?
A tylko cicho powiem, nie przelewa mi się ostatnio a chciałbym mieć to za sobą :(

ps. nie mogę na zadnym forum znaleźć oznaczenia turbosprężarki do mojego silnika (BMN)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Artur FR07
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 września 2016, 14:07
Auto: Seat Leon FR 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: LEON FR 2.0TDi BMN Prosba o pomoc ( czy Turbo padniete??

Postprzez -arti- » 17 września 2016, 12:09

Artur FR07 napisał(a):Czy będę w stanie wymienić to sam kolega? Nie masz może, albo ktoś namiaru na jakiś tutorial\poradnik ?


Wątpię czy znajdzie się gdzieś dokładny poradnik co i jak oraz w jakiej kolejności demontować. Roboty jest dużo tak jak pisałem, praktycznie sama śrbo-logia ale upierdliwa i zajmująca dużo czasu. Czy dasz sam radę? Jak masz przynajmniej kanał dość głęboki i przód auta do góry podniesiesz... bo długa półoś też wylatuje przy okazji z auta to....

Artur FR07 napisał(a):Ja akurat nie mam DPF, ale to wystarczy wymienić Turbosprężarkę, czy z ta odma tez będę musiał pogrzebać coś ?


Ja z twoich zdjęć na odległość obstawiam ,,krwawiącą turbinę,, ale zalecam konsultację z kumatym mechanikiem.

Artur FR07 napisał(a):ps. nie mogę na zadnym forum znaleźć oznaczenia turbosprężarki do mojego silnika (BMN)


No nie żartuj.. dla silnika 2.0 TDI BMN korektor wydechowy z turbosprężarką GARRETT nr:03G253010A lub 03G253010AX jak dobrze odczytuje z ETK-i.

Artur FR07 napisał(a):I czy mógłbyś mi sprecyzować koszty co będzie potrzebne do takiej operacji TE WSZYSTKIE USZCZELKI PLUS TURBINA ?


O np. poniżej zestaw montażowy ale można dostać takie coś taniej trobhę:

http://allegro.pl/elring-zestaw-do-mont ... 48860.html

Poglądowo twoje turbo wygląda chyba tak:

http://allegro.pl/turbina-seat-toledo-i ... 62659.html
http://allegro.pl/vw-audi-seat-turbospr ... 96784.html
http://allegro.pl/turbosprezarka-vw-pas ... 12842.html
http://allegro.pl/turbosprezarka-audi-v ... 57293.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: LEON FR 2.0TDi BMN Prosba o pomoc ( czy Turbo padniete??

Postprzez tatian » 17 września 2016, 15:12

Można znaleźć manual jak to zrobić vide ELSA.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: LEON FR 2.0TDi BMN Prosba o pomoc ( czy Turbo padniete??

Postprzez Artur FR07 » 18 września 2016, 16:07

Panowie a wiec póki co dziękuje wam za odpowiedz i wymieniam Turbo, odezwę się tutaj jak będę po ;) Zdecydowałem się zrobić to samemu z pomocą kolegi który ma dużo większe pojecie niż ja :) !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Artur FR07
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 września 2016, 14:07
Auto: Seat Leon FR 1P
Silnik: BMN 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości