Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez Jarol » 24 sierpnia 2016, 06:28

Model Auta : Audi A4 B5
Rodzaj Silnika : 1,9 TDI AFN
Modyfikacje mechaniczne silnika: Wtryski 216, pompa 11mm, Turbo CAHA, Wydech 2,5", MAP 3 bary, FMIC, usunięty programowo MAF i EGR
Moc seryjna : 110km/235Nm
Chiptuning : 195Km/422Nm by JAROL

Auto mechanicznie przygotowane przez właściciela, hamowane w dwie osoby.
Wykres serii po modyfikacja mechanicznych ale na seryjnym sofcie.



Obrazek

Obrazek
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 208
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Reklama

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez sagon » 14 października 2016, 18:29

Dlaczego dla pompy 11mm i wtrysków 216 max dawka jaką ustawiłeś to tylko 51mg?
Czyżbyś nie znał zasady działania sterownika msa15,której to kompletny brak mi zarzucałeś?
Pamiętasz,jak głośno piałeś wytykając mi brak znajomości zasady działania msa czy edc15,a więc co się stało,że poprzestałeś na wartości 51mg :D ?
Przecież pompa 11+216 na bank wleje więcej,niż 51mg.

A jak wytłumaczysz kwestię kompletnego rozregulowania ciśnienia doładowania,aktul na samej górze nijak ma się do tego,co postanowiłeś wymusić softem- 3801rpm 2592.0-2568.0
3906rpm 2592.0-2544.0
4011rpm 2592.0-2544.0
4116rpm 2580.0-2532.0
4200rpm 2556.0-2520.0

A przecież przechwalałeś się,że jak mało kto potrafisz dopieścić turbo softem.Więc co się stało?
Pewnie,a raczej na bank olałeś kwestię zabawy choćby z mapą n75,bo przecież dynomet i tak narysuje to,co będziesz chciał,a klient odjedzie z bananem na ustach.

Powiesz mi,jak na wtryskach 216 przy napięciu max 3.55v i zaledwie 1.4b z bv43a uzyskać ponad 400 niuta przy 2000rpm?
To sprzedam 230tki i kupię sobie 216tki,bo na 230tkach mam tylko 330/2000rpm przy 1,4b z bv43a :cry: .
Podpowiedz jeszcze(o ile to nie tajemnica) w jaki sposób przy 1.54b/4011rpm z tejże bv43a uzyskać z 11/216 prawie 200 koni,a dokładnie to 195 koni ...cuda,cuda wyczyniają...ci nasi tjunerzy .

Podejrzewam,że nawet słowa z siebie nie wydusisz,ale obym się mylił,bo ciekawy jestem recepty na takie wyniki z 216tki :wink: .
Nic tylko pogratulować,profi podejścia do kwestii wysterowania turbiny w sofcie,owych limiterów dawki no i samych wartości :mrgreen: .
Gdybyś chciał uniknąć konfrontacji to weź przykład z Bartusia alias Grucha i uderz z płaczem do moderatora,to zawsze działa.Napisz,że out nie na temat,że piszę nieprawdę(twoim zdaniem rzecz jasna,bo logi stanowią coś zupełnie innego)szargając twoje dobre imię i takie tam łapiące za serce słowa.
Bartuś i jego współpracownik Łukasz Garbacz robią tak notorycznie i zawsze mam bana.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez glibo » 14 października 2016, 18:31

sagon bez obrazy, ale nie musiałeś pisać tu o innych tunerach.watek jest odnośnie auta wiec pisać należy o w/w aucie 8)
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez ksl » 14 października 2016, 18:33

sagon musi raz na jakis czas odgrzać kotleta + poteoretyzować o pompie a temat i tak poleci do kosza
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez sagon » 14 października 2016, 19:02

Toteż piszę o aucie i tunerze,który je stroił,a który sp...ł kilka istotnych kwestii,jedną z nich jest limiter dawki paliwa,który powinien być zdjęty,a wartość odpowiednio zwiększona.Mnie potrafił zarzucić w tej kwestii kompletny brak wiedzy/znajomości zasady działa sterowników,a sam błysnął,jak szczerbaty białymi zębami.

Zapodam cytat Jarka z forum passata

"Skoro turbosprężarka przeładowuje to program jest źle zrobiony i powinien zostać poprawiony w ramach gwarancji."

A jeżeli turbina nie doładowuje,to obowiązuje taka sama zasada panie tunerze Jarol?
Ja w przeciwieństwie do was,staram się ujawniać wszelką obłudę i zakłamanie tej grupy zawodowej...wyłącznie dla waszego dobra.Mnie już żaden z nich w ch... nie zrobi...a was robią notorycznie.

Nie ukrywam,że umieram z ciekawości,jakim cudem uzyskać takie wartości przy takich ustawieniach.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez piotrassenior » 14 października 2016, 22:44

sagon, :ok:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez glibo » 15 października 2016, 09:38

sagon napisał(a):Toteż piszę o aucie i tunerze,który je stroił,a który sp...ł kilka istotnych kwestii,jedną z nich jest limiter dawki paliwa,który powinien być zdjęty,a wartość odpowiednio zwiększona.Mnie potrafił zarzucić w tej kwestii kompletny brak wiedzy/znajomości zasady działa sterowników,a sam błysnął,jak szczerbaty białymi zębami.

Zapodam cytat Jarka z forum passata

"Skoro turbosprężarka przeładowuje to program jest źle zrobiony i powinien zostać poprawiony w ramach gwarancji."

A jeżeli turbina nie doładowuje,to obowiązuje taka sama zasada panie tunerze Jarol?
Ja w przeciwieństwie do was,staram się ujawniać wszelką obłudę i zakłamanie tej grupy zawodowej...wyłącznie dla waszego dobra.Mnie już żaden z nich w ch... nie zrobi...a was robią notorycznie.

Nie ukrywam,że umieram z ciekawości,jakim cudem uzyskać takie wartości przy takich ustawieniach.

owszem zgodze sie ze wiekszosc to ,, pseudo tunerzy " i sa zakłamani :wink:
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez sagon » 16 października 2016, 18:33

glibo napisał(a):owszem zgodze sie ze wiekszosc to ,, pseudo tunerzy " i sa zakłamani


Problem polega na tym,że zdecydowana większość userów rozpływa się w komplementowaniu ich jakże profi roboty no i uzyskanych wyników rzecz jasna.
Oni doskonale zdają sobie sprawę z faktu,że prosty,ciemy(ich zdaniem) user g...o sam wyłapie,więc robią co tylko chcą kryjąc to choćby pod sztucznie wyrysowanymi kreskami.
Tak,jak ma to miejsce w przypadku tego a4 b5 afn.
Wiesz jaki klient był zadowolony,jak otrzymał wykres...radość wręcz nie do opisania :D .
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez Jarol » 19 października 2016, 21:04

sagon napisał(a):Dlaczego dla pompy 11mm i wtrysków 216 max dawka jaką ustawiłeś to tylko 51mg?Czyżbyś nie znał zasady działania sterownika msa15,której to kompletny brak mi zarzucałeś?

Sagon taki jesteś mądry a nawet nie potrafisz odróżnić, że sterownik o numerze 038906018FD to nie MSA15 tylko EDC15.
Ja robie w aucie gdzie jest FIS program w ten sposób, że rozszerzałem zakres diagnostyki do 70 czy nawet do 100mg z zależności od tego jaki wtryski, pompa była zamontowana do silnika. Jakiś czas temu rozmawiałem na forum A3 z jednym „Guru” od silników VP. Był to gość, który uważa, że ma bardzo dużą wiedzę, który myśli, że nikt po za nim nie potrafi zmodyfikować silnik VP w Polsce. Wyśmiewał się ze mnie że nie potrzebnie rozszerzam zakres diagnostyki bo nie jest to do niczego potrzebne i że praktycznie żadne tuner w Polsce nie stroi tak silników VP, każdy zostawia seryjny zakres diagnostyki limitera paliwa. Ja mu tłumaczyłem, że w autach gdzie nie ma FISa i nie jest wskazywane zużycie paliwa nie ma sensu tak edytować softu, zajmuje to bardzo dużo czasu bo trzeba trochę w tym sofcie pogrzebać, zmienić kilka limitów oraz pozmieniać mapy paliowe. Co innego w autach z FISem , jeśli tam nie zostanie rozszerzony zakres diagnostyki to na FISie będzie wyświetlane sporo zaniżone średnie spalanie. Ta A4 nie ma FISa dlatego nie bawiłem się w edycję zakresu diagnostyki paliwa. Zakres diagnostyki doładowania została rozszerzona do 3060mbar. Wiesz jak się ten „Guru” od silników VP nazywał?

Był to SAGON!

Który terez pisze:
sagon napisał(a):Toteż piszę o aucie i tunerze,który je stroił,a który sp...ł kilka istotnych kwestii,jedną z nich jest limiter dawki paliwa,który powinien być zdjęty,a wartość odpowiednio zwiększona

Chłopie zastanów się w końcu czy limiter powinien być rozszerzony czy nie? Bo miotasz się w zeznaniach w zależności od tego z kogo chcesz się ponabijać!
Po za tym musisz się znów douczyć bo limitera dawki paliwa się nie ściąga tylko rozszerza się zakres diagnostyki!

Jeśli chodzi drugi twój zarzut
sagon napisał(a):Powiesz mi,jak na wtryskach 216 przy napięciu max 3.55v i zaledwie 1.4b z bv43a uzyskać ponad 400 niuta przy 2000rpm?To sprzedam 230tki i kupię sobie 216tki,bo na 230tkach mam tylko 330/2000rpm przy 1,4b z bv43a .Podpowiedz jeszcze(o ile to nie tajemnica) w jaki sposób przy 1.54b/4011rpm z tejże bv43a uzyskać z 11/216 prawie 200 koni,a dokładnie to 195 koni ...cuda,cuda wyczyniają...ci nasi tjunerzy .

to proponuje żebyś nauczył się interpretować logi z diagnostyki i je poprawnie wykonywać.
Ja jak loguje doładowanie to robie to na 4 biegu od 1000-1300obr do ponad 4000 i tak samo robie pomiar mocy.
Ty piszesz że na zaledwie 1,4bara uzyskałem 400nm przy 2000obr. To było 1,5bara jak widać w logu który wykonałem w czasie strojenia, link do niego zmieściłem poniżej.
Jak byś poprawnie zinterpretował log to byś widział że było on robiony na 3 biegu i od 1650obr. Tu masz zdjęcie tego loga o którym pisze:
Obrazek
Widać że był zrobiony od 1617obr.
W takim przypadku turbo nie jest w stanie tak szybko napompować zadanego doładowania.
Tutaj masz log tego auta wykonany w czasie kiedy było stroje.

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_tZ3y0.html

Jak widzisz doładowanie z dołu jest wyższe niż piszesz. Tak samo górą turbo poprawnie trzymało zadane doładowanie.
Jak pewnie wiesz w sterownik jest coś takiego jak limiter dymu, wiec jeśli nie zostanie osiągnięte zadane doładowanie to limiter ten tnie paliwo. Dlatego napięcie na pompie jest niższe. W rzeczywistości jak by było osiągnięte zadane 1,5bara tak jak to było w czasie pomiaru mocy to i napięcie było by ciut wyższe.

sagon napisał(a): mam tylko 330/2000rpm przy 1,4b z bv43a

Sagon na 1,4bara można spokojnie zrobić przy 2000obr bez dymu 360-370Nm.
Przelicz sobie jeśli potrafisz jaką ilość paliwa potrzebujesz do uzyskania takiego momentu i ile powietrza.

sagon napisał(a):
A jeżeli turbina nie doładowuje,to obowiązuje taka sama zasada panie tunerze Jarol?

Jeśli faktycznie w aucie występuje teraz problem z doładowanie u góry obrotów i turbosprężarka z jakiegoś powodu nie trzyma doładowania to oczywiście, że poprawię to w ramach gwarancji.

Rozmawiałem nawet w tej sprawie z właścicielem auta i jak na razie nie chce nic korygować i z wykonanej przeze mnie modyfikacji oprogramowania jest w 100% zadowolony.
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 208
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Audi A4 B5 1,9TDi AFN 195km/422Nm by JAROL

Postprzez sagon » 20 października 2016, 14:00

Powiem tak,przerobienie loga odpowiednim programem dla kogoś takiego,jak ty to pikuś.
Jareczku wiem,że ów sterownik to edc,ale czy to w kwestii limiterów dawki ma jakieś znaczenie?

Jarol napisał(a):Rozmawiałem nawet w tej sprawie z właścicielem auta i jak na razie nie chce nic korygować i z wykonanej przeze mnie modyfikacji oprogramowania jest w 100% zadowolony.


To wszystko wyjaśnia,najważniejsze jest zadowolenie klienta :brawo: .

Nawet na 1.5 bara przy 3.55v z 216tki nie zrobisz ponad 400 niuta,ogarnij się chłopie.Na taki moment z 216tką potrzeba dużo więcej,niż 1.5 bara i dużo więcej niż +-3.55v.

Jarol napisał(a):Ta A4 nie ma FISa dlatego nie bawiłem się w edycję zakresu diagnostyki paliwa.


A czy mój kibel ma fisa?
Pomimo tego,że go nie posiada,jechałeś po mnie wytykając mi brak znajomości zasady działania sterowników msa/edc,już zapomniałeś??
Więc głupio się nie tłumacz.

Jarol napisał(a):o za tym musisz się znów douczyć bo limitera dawki paliwa się nie ściąga tylko rozszerza się zakres diagnostyki!


Faktycznie,zdjęcie/sciągnięcie limitera,a poszerzenia zakresu odczytu,to niebywała różnica,zwłaszcza dla laika.
Wniosek jest prosty,sam zarzucając Zaprzałowi to i owo przyłapany na tym samym robisz co możesz,żeby się tylko wybronić.
Jeżeli o mnie chodzi,możesz owe mapy paliwowe robić tak,jak Robert z tuneapu,pompa 11/230tki,tylko nie rznij cwaniaka i nie wytykaj mi tego,czego sam zrobić nie chcesz(przyklaskując Łukaszowi z Kingsoftu),bo to olewasz.

http://vaglog.pl/log_278723.html

Pisałem to ze 100 razy,napisze jeszcze raz.Dla mnie decydujące znaczenia ma napięcie,a nie dwie cyfry,które je poprzedzają.

-- 20 paź 2016, o 15:00 --

Zwróciłem się z prośbą do modertora o usunięcie z tego tematu wszystkich moich niesłusznych i pochopnie napisanych postów.
Jarek okazał się zupełnie innym tunerem,niż ci których "mam na widelcu"
Dla mnie temat jest zamknięty.

Przepraszam za zbyt pochopnie wystawioną ocenę :wink: .
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości