Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Maniek » 24 kwietnia 2006, 18:59

Podczas skrętu przy pewnych obrotach słychać pompe wspomagania (takie buczenie) ale jak dodam gazu przestaje. Może kto ś wie co się dzieje?
POZDRAWIAM
Zobacz Profil
Maniek
 

Reklama

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Videlec » 24 kwietnia 2006, 19:43

W moim aucie też jest coś takiego, najczęsciej to zauważam przy pełnym skręcie w lewo ruszając na malym gazie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez oczkolek » 24 kwietnia 2006, 19:52

Videlec napisał(a):W moim aucie też jest coś takiego, najczęsciej to zauważam przy pełnym skręcie w lewo ruszając na malym gazie...


U mnie tez jest cos takiego ostatnio. Zastanwawiam siz czy aby nie za mało płynu we wspomaganiu. Bo nie podejrzewam, że poszedł przegub.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Grześ » 24 kwietnia 2006, 19:53

mysle ze to juz sprawdziliscie ale czy poziom płynow jest na odpowiednim poziomie ?

u mnie w aucie przy pełnym skrecie kierownica pomp zaczyna wydawac jakis odgłosy tak to jej wogle nie słychac ale wydaje mi sie ze to z tego powodu ze jest tam jakis ogranicznik i pompa pracuje juz na pełnym obciazeniu lub cos w tym rodzaju
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Maniek » 24 kwietnia 2006, 19:56

ale u mnie nie musi być pełnego skrętu ,słychać to przy pewnej prędkości, jak dam więcej gazu to nie buczy. I też zastanawiam sie czy nie jest za mało tego płynu-jutro zobacze. A może wiecie czy powinno sie wymieniać ten płyn?
Zobacz Profil
Maniek
 

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Videlec » 24 kwietnia 2006, 20:02

Nie jestem pewien ale chyba to "buczenie" pierwszy raz zaobserwowałem przy przebiegu coś ok 20 tyś km, wydaje mi sie ze od nowości tego nie miał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Videlec
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 204
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:43
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Toledo
Silnik: ASV 1.9

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Grześ » 24 kwietnia 2006, 20:07

jasne ze plyn hydrayliczny sie wymienia bo po pwenym czasie z zielonego zmienia kolor w czarny :shock:

Nie proponuje kupywac w serwisie bo koszt to 68zł (tyle placilem w skodzie )
polecam Febi bilstein bo to to samo nawet butla identyko :mrgreen: tylko brak znaczkow seata

a moze napinacz paska klinowego szwankuje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Maniek » 24 kwietnia 2006, 20:10

A co ile powinno się wymienić ten płyn
Zobacz Profil
Maniek
 

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Grześ » 24 kwietnia 2006, 20:16

Maniek napisał(a):A co ile powinno się wymienić ten płyn


niestety ale takich danych nie posiadam :-( moze ksiązka serwisowa cos pomoze

jednym z prostszych sposobow sprawdzenia jest zanurzenie palca w płynie i sprawdzenie koloru lub porownanie z nowka :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez luki-tdi » 24 kwietnia 2006, 22:05

Sprawdź przekładnie kierowniczą i pompe. Właśnie nie dawno wymieniłem układ kierowniczy ponieważ zaworek w pompie źle pracował i rozwaliło 2!!! uszczelnienia i szlag pompe trafił olej wyciekał i skończyło sie kosztowną naprawą. W dodatku do dupy się jeździło na maksa, cały czas ładowało ciśnienie i samochód skręcał przy dużych prędkościach jak gokart.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
luki-tdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 sierpnia 2005, 07:31
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Golf IV

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Grisza » 25 kwietnia 2006, 05:57

Maniek napisał(a):Podczas skrętu przy pewnych obrotach słychać pompe wspomagania (takie buczenie) ale jak dodam gazu przestaje. Może kto ś wie co się dzieje?
POZDRAWIAM

Na Bank płyn hydrauliczny, po prostu masz poniżej minimu(po prostu sprawdź na tym małym bagnecie)
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Maniek » 25 kwietnia 2006, 06:44

Dzięki za odpowiedzi. Uzupełnie dziś i dam znać czy się poprawiło
Zobacz Profil
Maniek
 

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez oczkolek » 25 kwietnia 2006, 07:19

Grisza'Men napisał(a):Na Bank płyn hydrauliczny, po prostu masz poniżej minimu(po prostu sprawdź na tym małym bagnecie)


Obys miał racje. Tez musze to sprawdzic. Jak to tylko płyn to drobnostka.

PS.

Proponuję przenieś temat na Ogólne bo sprawa dotyczy nie tylko Diesli
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Maniek » 25 kwietnia 2006, 19:42

Uzupełniłem płyn bo było poniżej minimum i i tak słychać buczenie ale tylko przy ok 2000 tyś obrotów i nie wiem co się dzieje. Na wolnych jak kręce kołem kierownicy jest cisza. A może jeszcze odpowietrzyć to trzeba?????????????
Zobacz Profil
Maniek
 

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Grisza » 25 kwietnia 2006, 20:06

Maniek napisał(a):Uzupełniłem płyn bo było poniżej minimum i i tak słychać buczenie ale tylko przy ok 2000 tyś obrotów i nie wiem co się dzieje. Na wolnych jak kręce kołem kierownicy jest cisza. A może jeszcze odpowietrzyć to trzeba?????????????


:-) No widzisz, od czasu do czasu należy sprawdzić :-)
Ważne, czy zakupiłeś płyn odpowiadający grupie VW

A przede wszystkim jak już się dolało płynu, należy w tym przypadku na postoju (w praktyce nie jest zalecane aby kręcić na postoju, tylko w czasie minimalnego ruchu pojazdu) kręcić raz w jedną stronę raz w drugą maxymalnie i tak powtórzyć parokrotnie
i można ruszać; oczywiście można od razu ruszać i chyba tak to zrobiłeś :-) i nic się nie dzieje ale płyn musi tzw. potocznie wejść :-D w odpowiednie kanaliki
Po intensywnej jeździe (np. po 1 dniu lub 2) jaki kolwiek szmer (dawny jaki się objawiał w tego typu sytuacji) ustąpi.

Szerokiej drogi :-)
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez Maniek » 25 kwietnia 2006, 20:14

ok dzięki za porade jutro zrobie wedle twoich wskazówek mam nadzieję że będzie dobrze bo puki co wk....a mnie to buczenie
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro 26 Kwi, 2006 ]
dziś sprawdzałem troche się wyciszyło.Na wolnych obrotach jak kręce jest cicho ale jak dodam gazu i trzymam na 1.500 obr to jednach trochę tą pompe słychać. I dziwi mnie to że na wolnych cisza a jak przygazuje trochę buczy. Ale chyba już ten typ tak ma
Zobacz Profil
Maniek
 

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Postprzez oczkolek » 25 listopada 2006, 09:26

Chciałbym uzupełnić temat (przepraszam za rozgrzebanie starego kotleta).

Jeżeli chodzi o wystepujące buczenie podczas maksymalnego skretu ( u mnie w lewo - jak piosałem wcześniej) to po wykluczeniu zbyt małej ilości płynu w układzie kierowniczym i pompy wspomagania, polecam sprawdzenie mocowania górnego kolumnu McPers - łożyskowania kolumny (ta gumowa część) oraz gumowych połaćzeń w zawieszeniu.


Sprawdźcie wszystkie gumowe elementy zawieszenia łącznie z łożyskowaniem kolumny u góry, czy czasem nie mają onę zbyt dużego luzu i podczas obrotu kierownicą nie obciera o jakieś syfy. U mnie po dokręceniu przez serwis problem zniknął.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron