Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NORMAl

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NORMAl

Postprzez olo1200 » 1 lutego 2017, 23:11

Witam, mam pytanie odnośnie trybów jazdy bowiem reakcja na gaz jest odczuwalna, lecz pytanie dosadne ; w jakim trybie samochód pali tak naprawdę najmniej ? Wydawać mogłoby się że ECO lecz w moim odczuciu po pierwszym tysiącu nie jest to chyba takie oczywiste .. ;>
Pochwalcie się doświadczeniami z dłuższego okresu i na jakich trasach ;)
Pozdrawiam !
Zobacz Profil
olo1200
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 stycznia 2017, 21:40
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez Cobra_o7o » 1 lutego 2017, 23:29

W eco z DSG masz żeglowanie co daje niższe spalanie, wszystko zależy od Twojej jazdy w każdym z trybów.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez Evo » 2 lutego 2017, 07:41

Ja teraz testuje różne tryby, paliwa, etc. w mojej Cuprze, bo auto pali bardzo dużo w stosunku do tego co ludzie piszą na forum. Nie widzę, żeby na Eco palił mniej niż na Comforcie. Przy czym ja jeżdzę głównie po mieście i tryb żeglowania nie bardzo się tutaj sprawdza.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez Pik » 2 lutego 2017, 09:02

Mam WRAŻENIE, że w trybie Sport spalanie jest ciut mniejsze(!) niż w Comfort. Ale to w trasie. Jazda miejska jest trudna do porównywania.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez Clericgrammaton » 2 lutego 2017, 11:39

ja od dłuższego czasu jeżdżę na eco po Warszawie ze względu na korki i odnoszę wrażenie, że jednak w tym trybie Cupra pali mniej. Szczególne różnice zauważalne oprócz żeglującego DSG jest bieg jałowy załączający się przy odpuszczeniu gazu i dojeżdżaniu do świateł.
Zobacz Profil
Clericgrammaton
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 17 września 2016, 20:23
Auto: Cupra ST 290
Silnik: CJXA 2.0

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez maciek89 » 2 lutego 2017, 11:53

W manualu to ty jesteś panem swojej cupry, a nie komputer i wrzucasz luz kiedy chcesz, a Pik ma manual. Na DSG nie czuć tych różnic, ale w manualu jest wyraźna różnica między Komfort a Cupra przy dodawaniu gazu i po odpuszczeniu, bo na komfort puszczamy gaz i auto jeszcze chwilę sunie bez potrząsania pasażerami, a w trybie sportowym jest bardziej 0/1 :) W DSG różnica jest w trybach D vs S, choć wg mnie D jest zbyt leniwy, a S nadpobudliwy i potrafi szarpnąć, brakuje złote środka ale to tu będzie dużo większa różnica niż zabawa trybami. Ja zawsze jeżdżę na Cupra żeby słyszeć prykanie w bagażniku przy schodzeniu z obrotów :) (na komfort tego nie ma) Jak jadę trasą o dużym ruchu gdzie nie ma sensu wyprzedzać to bez problemu schodzę poniżej 7 / 100 (wtedy tryb komfort), jednak trasy, które często pokonuję to na szczęście autostrady, czy dwupasmówki, gdzie można rozwinąć skrzydła i spalanie wtedy człowieka nie interesuje kompletnie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez olo1200 » 2 lutego 2017, 19:23

Wprawdzie nie mam demona, a 1.4 TSI. Ale fakt, na Trybie sport reakcja na gaz jest hm...spontaniczna, towarzyszą temu przyjemne szarpania, aż chce się depnąć. Ale spiąłem się i na codziennej trasie pojechałem po kolei na każdym trybie i moje wrażenia :

ECO - Spokojna jazda, reakcja na gaz ospała, idealny do przejażdżki lub gdy jesteśmy po % i Nasza kabieta prowadzi :D
NORMAL - Podobnie jak ECO, różnica chyba nie wyczuwalna, może delikatnie
SPORT - Inne oblicze, reakcja na gaz, uklad kierowniczy, elastyczność, silnik chce żyć

Co do spalania na tej samej trasie, niestety spokojnej :beksa: :
- ECO : 5.3l
- NORMAL: 5.4l
- SPORT : ...5.1l

Przez następne kilka dni sprawdzę każdy tryb i dam znać ;)
Zobacz Profil
olo1200
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 stycznia 2017, 21:40
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez pinkibass » 2 lutego 2017, 20:10

Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu - to tylko psychologiczna manipulacja :)

Z tego co piszecie (czyli, że spalanie w trybie sport jest niższe) wynika inna ciekawa sprawa - prawdziwe okazuje się twierdzenie speców od eko-jazdy, że najbardziej ekonomiczne z punktu widzenia spalania jest dynamiczne, szybkie rozpędzenie się do żądanej prędkości (co automatycznie dzieje się w trybie sportowym i bardziej wyczulonej reakcji na gaz) i następnie jej utrzymywanie, a nie ślamazarne przyśpieszanie w stylu wąsatego taksówkarza w Mercedesie okularze.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez feels3 » 2 lutego 2017, 20:13

maciek89 napisał(a):W DSG różnica jest w trybach D vs S, choć wg mnie D jest zbyt leniwy, a S nadpobudliwy i potrafi szarpnąć, brakuje złote środka ale to tu będzie dużo większa różnica niż zabawa trybami.


Rób program DSG :P
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez olo1200 » 8 czerwca 2017, 06:21

pinkibass napisał(a):Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu - to tylko psychologiczna manipulacja :)

Z tego co piszecie (czyli, że spalanie w trybie sport jest niższe) wynika inna ciekawa sprawa - prawdziwe okazuje się twierdzenie speców od eko-jazdy, że najbardziej ekonomiczne z punktu widzenia spalania jest dynamiczne, szybkie rozpędzenie się do żądanej prędkości (co automatycznie dzieje się w trybie sportowym i bardziej wyczulonej reakcji na gaz) i następnie jej utrzymywanie, a nie ślamazarne przyśpieszanie w stylu wąsatego taksówkarza w Mercedesie okularze.

Potwierdzam , przyspieszamy dynamiczniej do określonej prędkości ;> wiec takie czepianie się ale po conto ECO ? Hehe

-- 8 czerwca 2017, 06:21 --

Odgrzeje temat,
Jestem od niedawna po chipie swoim Leonem z 125KM na ponad 160KM . Zmiana trybów jazdy jest teraz bardziej odczuwalna, teraz SPORT to faktycznie SPORT a resztę trybów na co dzień ;>
Zobacz Profil
olo1200
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 stycznia 2017, 21:40
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez Cobra_o7o » 8 czerwca 2017, 23:12

pinkibass napisał(a):Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu

Mam wrażenie że to zależy w dużej mierze od silnika i należy to podkreślać.

W 2.0 i dsg, w trybie sportowym masz znacznie wyższe obroty zmiany biegów na kolejne oraz wyższy dolny próg utrzymywanych obrotów, oraz ospalsze redukcje. Z tego wynika dynamiczniejsza reakcja na gaz oraz wyższe spalanie w porównaniu do komfort/eco. Eco IMHO nie nadaje się do miasta, żeglowanie to tak jakby luz w manualu czyli spala więcej niż jazda na biegu czyli tryb komfort/manualny i "wyjście" z tego trybu jest nieco przydlugie i albo naciskasz gaz z wyprzedzeniem lub z kickdownem.

Znacznie płynniej jeździ się na komforcie i zerowym zużyciu przy odpuszczaniu gazu, choć wciąż najbardziej do miasta pasuje mi tryb ręczny a na korki komfort.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez trezor » 9 czerwca 2017, 08:06

Też mam wrażenie, że tryb Comfort, jest najbardziej ekonomiczny, a zarazem nie zabiera całkiem charakteru samochodu. W trybie ECO mam wrażenie, jakbym był zawalidrogą w mieście.;-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez Cobra_o7o » 9 czerwca 2017, 15:34

Cobra_o7o napisał(a):
pinkibass napisał(a):Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu

Mam wrażenie że to zależy w dużej mierze od silnika i należy to podkreślać.

W 2.0 i dsg, w trybie sportowym masz znacznie wyższe obroty zmiany biegów na kolejne oraz wyższy dolny próg utrzymywanych obrotów, oraz ospalsze redukcje. Z tego wynika dynamiczniejsza reakcja na gaz oraz wyższe spalanie w porównaniu do komfort/eco. Eco IMHO nie nadaje się do miasta, żeglowanie to tak jakby luz w manualu czyli spala więcej niż jazda na biegu. Zatem pizostaje tryb komfort/manualny. "wyjście" z trybu eco jest nieco przydlugie i albo naciskasz gaz z wyprzedzeniem albo z kickdownem.

Znacznie płynniej jeździ się na komforcie i zerowym zużyciu przy odpuszczaniu gazu, choć wciąż najbardziej do miasta pasuje mi tryb ręczny a na korki komfort.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

Postprzez olo1200 » 17 czerwca 2017, 23:56

Panowie, świeżo zapodałem chipa Leonowi, teraz jest znaczna różnica ;)
Zobacz Profil
olo1200
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 stycznia 2017, 21:40
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość