gonzo27 napisał(a):ja mam od roku u siebie Top 78Ah 780A i ostatnie mrozy wrażenia na nim nie zrobiły
Tak patrząc na parametry tego Twojego a S4 to przecież widać przepaść... na przyszły rok będzie trzeba pomyśleć.
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
gonzo27 napisał(a):ja mam od roku u siebie Top 78Ah 780A i ostatnie mrozy wrażenia na nim nie zrobiły
wesol napisał(a):Tylko trzebaby dolewac wode destylowana to mozna i nawet codziennie ladowac.
Sebool2006 napisał(a):Ale też za duży to bez sensu bo później będą problemy z doładowaniem akumulatora.
Moim zdaniem również 74 Ah wystarczą.
wesol napisał(a): Akumulator bedzie doladowany dokladnie w takim samym czasie czy bedzie aku 60Ah czy 200 Ah. Nie ma powiazania scislego miedzy pojemnoscia aku a wielkoscia alternatora.
Tracer2 napisał(a):Jeśli masz prostownik 5A to 60 Ah doładujesz w 12 godzin a 200 Ah w 40 godzin.
Przy alternatorze 120 A odpowiednio ok 0,5 h ,a 200 Ah w niecałe 2 godziny.
kornat napisał(a):Tracer2 napisał(a):Jeśli masz prostownik 5A to 60 Ah doładujesz w 12 godzin a 200 Ah w 40 godzin.
Przy alternatorze 120 A odpowiednio ok 0,5 h ,a 200 Ah w niecałe 2 godziny.
Tylko, że alternator jest tak skonstruowany, że ładuje 1/5 pojemności akumulatora. Czyli im większa pojemność akumulatora tym więcej będzie amper będzie żądał od alternatora.
Tracer2 napisał(a):Jeżeli akumulator bedzie rozładowany do zera
Tracer2 napisał(a):Są aku budowane np. do silników elektrycznych dla łódek wędkarzy, które odporne są na głębokie rozładowanie.
Oczywiście są kosztowniejsze.
Tracer2 napisał(a):Po za tym nie na wszystkich nalepkach jest napisana prawda, lub inaczej wartości sa dla pomiaru w róznych temperaturach,
lub mogą mijać się nieco z prawdą bo kto to sprawdzi. No może Auto Świat
przebor napisał(a):Ja mam ten sam aku i osłona wchodzi. Zobacz czy nie możesz akumulatora bardziej przesunąć w stronę filtra powietrza.
Powrót do VAG - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości