Ha ha od roku patrzę w ten wątek i w końcu pojawiła się wzmianka o JB4.
Dodam ze nie jestem przedstawicielem i nie handluje tymi urządzeniami.
Zacznijmy od początku
Krąży powszechna opinia ze box to zło i jest to święta prawda ale ten slogan nie dotyczy JB4
Wszystkie boxy na rynku posiadają wtyczki które się dubluje z seryjnymi i w ten sposób oszukiwany jest ECU. Działa to w ten sposób ze ECU pompuje więcej niż zwykle. Następnym etapem jest korygowanie mieszanki do właściwego poziomu zadanego w seryjnej mapie. Tak to działa w prostych bixach które jak wspomniałem oszukują ecu z doładowaniem abadteonie ecu koryguje mieszankę. Z tym korygowaniem jest problem gdyż sa momenty gdzie tego paliwa jest za mało a i tak wartości AFR w silnikach TFSI sa strasznie niskie i wyglądają gozej niż w wilnossacych autach.
Częstym efektem ubocznym wspomnianych boxow jest szarpanie przy zmianie biegów (dsg)
Kolejnym minusem sa bardzo wysokie fuel trimy czyli to co musi ecu skorygować do optymalnego AFR przy zwiększonym doładowaniu.
Jak to jest w JB4
Box posiada Kilka wtyczek a jedna z nich podpina się pod listwę paliwowa. Ponadto podpinamy się pod sondę lambda oraz specjalną wtyczką pod OBD2
JB4 jako jedyny na rynku kontroluje AFR tzn jest takie jak po programie tzn dolewa paliwo a AFR jest znacznie bardziej bogate. Seryjnie zaczyna się od 14:5 i kończy na okolicach 13:5. Z JB4 zaczyna tak samo by po chwili "lac" okolice 12:5-13:0
Kontrola nad AFR sprawia ze skrzynia w dsg nie szarpie a biegi wchodzą jak w masło. Zwiększenie ciśnienia na listwie paliwowej sprawia ze fuel trimy sa w wartościach seryjnych.
Na ta chwile można ustawiać doładowanie po biegach do wartości seryjnych. George wspominał ze wraz żniwem firmware pojawi się opcja upuszczanie doładowania poniżej wartości fabrycznych
Proszę seryjna mapa i seryjne AFR
Pomarańczowa linia wskazuje poziom AFR 13:0
http://www.datazap.me/u/nicram1978/15-k ... a=1-3-4-18Tutaj mapa nr 2
Proszę zobaczcie na AFR
http://www.datazap.me/u/nicram1978/15-k ... zoom=0-196Trochę info o urządzeniu
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=26382O logowaniu i ustawiani swojej mapy
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=26404Jeszcze jedna wielka zaleta poza możliwością robienia datalogow, skanowania i kasowania błędów jest świetne wsparcie od Georga który za tym stoi oraz olbrzymia społeczność.
Jak ktoś ma pytania służę pomocą!
-- 30 kwi 2017, o 14:43 --
raflo83 napisał(a):Co to boxow, to jest to dobry pomysł, jeśli sie nie planuje dalszych modyfikacji. Jak ktoś jest w stanie wytrzymać 2 lata gwarancji tylko z boxem i nie bedzie dłubał w wydechu itd itp, to ok. W przeciwnym razie jest kwestia czasu jak z boxa zrobi sie soft a wtedy trzeba szukać nowego nabywcy boxa. Nie jeden już to przerabiał

Po świecie jeździ sporo ludzi którzy maja więcej modow niż tylko JB4 i nikt nie narzeka. Powiem więcej zakładają to do aut z programami i wyciskają jeszcze więcej. Zauważ ze np w USA ludzie wgrywają Apr st 1 czy euro dyne itp które sa programami dla wszystkich. W PL bardziej stroi się indywidualnie pod auto.
Btw sam nam dolot r600 a DP bull x czeka na montaż.
Z tego co widziałem po wykresach to JB4 to 90-95% tego co po programie i myśle ze jest to warte uwagi zwłaszcza gdy na się gwarancje jak ja na 5 lat