Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
maciek89 napisał(a):Liqui Moly synthoil high tech, którym zalewałem cuprę od nowości wcześniej ubywał, w minimalnym stopniu ale jednak po 8tys km musiałem dolać 200ml (trzykrotnie, bo zalewałem go przy 2500km, 15tys i 30tys), które zostaje po wymianie i akurat było gdzieś 3/4 miarki.
michal2-4 napisał(a):Stuknęło mi 1500km i przymierzam się do wymiany oleju (wybrałem 8100 X-CESS 5W-40, norma 502.00/505.00, mam nadzieję, że ten olej będzie dobry do Cupry 300).
michal2-4 napisał(a):Kiedy lepiej jest wymienić olej? teraz po 1500km czy np. po 3000km?
trezor napisał(a):Jak to zwykle bywa, każdy ma swoją rację. Są tacy co wymieniają olej co 10tys. i są tacy którzy nigdy nie wymieniają (to przykład z życia, mój kolega, który ma, chyba 25letnią, toyotę corollę, nigdy nie wymienił w niej oleju. robi tylko dolewki, jak dochodzi do minimum). I w jednym, i w drugim przypadku można znaleźć samochody niepsujące się. I pewnie takie które padły.
Ale bez wątpienia częstsza wymiana na dobry olej nie zaszkodzi.
maciek89 napisał(a):Dobra, sprawdzone. Ubyła podobną ilość tego motula co liqui moly
maciek89 napisał(a):Dobra, sprawdzone. Ubyła podobną ilość tego motula co liqui moly
Lord_Nikkon napisał(a):maciek89 napisał(a):Dobra, sprawdzone. Ubyła podobną ilość tego motula co liqui moly
Z jednej strony byłem zdziwiony, że ci ubyło ale potem sobie uświadomiłem, że masz Cuprę a tym autem grzech nie "depnąć"![]()
Więc pewnie tutaj też coś łyknie.
trezor napisał(a):maciek89 napisał(a):Dobra, sprawdzone. Ubyła podobną ilość tego motula co liqui moly
Zobaczymy jak to będzie u mnie. Na razie zdecydowałem się na Motula X-Cess 5W40.
Lord_Nikkon napisał(a):Diesle znam z firmy i tam jest zalecenie (ople) żeby były low SAPS więc motul chyba odpada z swoim mid saps. Diabli wiedzą. Może Castrol Titanium FST?
Miguel07 napisał(a):Co powinienem zalać do 2.0 TDI CR?
chlorek napisał(a):
Lej oryginał.
chlorek napisał(a):Ile użytkowników tyle opinii.
O ile przy mocnych autach można polemizować o oleju ale przy seryjnych nie wiem czy jest sens.
Wszystko wg. uznania i silnej reklamy działającej na podświadomość.
Nie będę zachwalał castrola ani polecał z czystym sumieniem. Uważam że skoro vag go zaleca to nic złego się nie stanie a przepłacać za Milersa bez sensu w mojej opinii.
chlorek napisał(a):30-40zł poza ASO znajdziesz.
chlorek napisał(a):
Nie będę zachwalał castrola ani polecał z czystym sumieniem. Uważam że skoro vag go zaleca to nic złego się nie stanie a przepłacać za Milersa bez sensu w mojej opinii.
Miguel07 napisał(a):Millers Oils XF Longlife 5w-30
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30
Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30
Motul Specific VW 504 00 & 507 00 5W-30
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife 5w-30
Wyszukałem kilka zalecanych ale wybrać muszę jeden,
Co powinienem zalać do 2.0 TDI CR?
Na shoutboxie kłamią
trezor napisał(a):chlorek napisał(a):30-40zł poza ASO znajdziesz.
Poza ASO wiem ile. Chodziło mi o cenę w ASO.
marekwar napisał(a):trezor napisał(a):chlorek napisał(a):30-40zł poza ASO znajdziesz.
Poza ASO wiem ile. Chodziło mi o cenę w ASO.
W ASO ok. 70zł za litr castrol edge LL 5W/30
Miguel07 napisał(a):Millers Oils XF Longlife 5w-30
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30
Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30
Motul Specific VW 504 00 & 507 00 5W-30
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife 5w-30
Wyszukałem kilka zalecanych ale wybrać muszę jeden,
Co powinienem zalać do 2.0 TDI CR?
Na shoutboxie kłamią
Lord_Nikkon napisał(a):W gemmie w Krakowie bańka X-Max 0W40 kosztuje 165 zł. Filtr - nie wiem, bo jadę dzisiaj wszystko kupować.Miguel07 napisał(a):Millers Oils XF Longlife 5w-30
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30
Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30
Motul Specific VW 504 00 & 507 00 5W-30
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife 5w-30
Wyszukałem kilka zalecanych ale wybrać muszę jeden,
Co powinienem zalać do 2.0 TDI CR?
Na shoutboxie kłamią
Naprawdę chcesz lać do auta i to jeszcze do diesla Long Life? A filtr to ty masz long life w porównaniu do standardowej wymiany?![]()
W twoim wypadku musisz mieć olej Mid a najlepiej Low SAPS. Motule są tylko Mid'y. No chyba że planujesz wycinkę DPF, ale ostatnio jak byłem autem mojej mamy na przeglądzie rejestracyjnym to facet badał skład więc może być słabo. I do tego 5W30 - trochę słabo zwłaszcza że diesle osiągają wyższe temperatury pracy. Celuj w 5W40 albo 0W40. Najwązniejsze są jednak popioły.
![]()
![]()
Miguel07 napisał(a):No rozumiem![]()
Łysy mówi że LL są nieco bogatsze od zwykłych ale w żadnym wypadku nie wytrzymają przebiegu zalecanego no i spoko - ale czy jest sens lać go i wymieniać jak normalny nie LL?
Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość