Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Woda pod wycieraczką pasażera

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Woda pod wycieraczką pasażera

Postprzez 00lxns » 20 lipca 2017, 17:06

Mam ostatnio trochę problemów z Cuprą 1F5, 265KM, kupiona nowa salonie w listopadzie 2015, przelatane ok 40k km, opcja z szyberdachem.

Ostatnio zaczęło mi ubywać płynu chłodzącego. Trafiła na gwarancję do serwisu. Okazało się, że przecieka uszczelka na króćcu wychodzącym z obudowy pompy wody. Obudowa została wymieniona i wydaje się, że w tym temacie jest wszystko w porządku.
Po odebraniu auta z serwisu pojechałem na moje ulubione zakręty, żeby sprawdzić stan po naprawie. Przy tej okazji ujawnił się znowu problem ze sprzęgłem. Wydaja mi się bowiem, że na wyższych biegach, w zakresie obrotów 5-6,5k rpm sprzęgło nie raz się ślizga. Poza tym, raz nie odbił mi pedał po zmianie biegu, został w podłodze. Miałem już taka sytuację z 2-3 miesiące temu, gdzie też przy szybszej jeździe nie odbijał parę razy pedał sprzęgła. Odpuściłem sobie wtedy wizytę w serwisie do czasu kiedy to się powtórzy. Przy spokojniejszej jeździe jest wszystko w porządku, sprzęgło spina normalnie. Nie mniej to wątek na inny temat.

Po na naprawie i przejażdżce (trwało to pewnie z jakieś 2 godziny, klima była włączona) pojechałem na karchera ją umyć. W serwisie nie była myta. Po myciu okazała się, że pod wycieraczką pasażera jest dość sporo wody. Już wcześniej wydawało mu się, że w środku śmierdzi trochę stęchlizną, ale kolejne osoby które o to pytałem nie potwierdzały tych rewelacji, a i wody nie zauważyłem. Na następny dzień pojechałem do serwisu zgłosić usterki. Niestety ogarnięty chłopak który robił mi tą pompę miał dopiero termin na 1 sierpnia, a nie chce za bardzo by parę osób grzebało przy aucie. Dlatego sam wziąłem się za suszenie środka i lokalizowanie przecieku. Wykręciłem fotel, schowek, zdjąłem listwy, wysuszyłem wykładzinę.

http://imgur.com/VFeop1y

Następnie gołą blachę obłożyłem ręcznikami papierowymi i starałem się zlokalizować przeciek. Miałem włączoną klimatyzację przez dobrą godzinę, pod samochodem kałuża, w środku nic. Późnij pół dnia lałem na samochód wodę: na dach, na szybę, na podszybie, w szczeliny między drzwiami, w nadkola, wszędzie gdzie się dało. Sucho. Dalej musiałem załatwić parę spraw, jeździłem znowu z dwie godziny, z jedną stroną na HI żeby wykładzina doschła, a drugą na LO, żeby jakoś żyć :) Dalej sucho. Postanowiłem poskładać wszystko do kupy, ale jadąc do domu podjechałem jeszcze raz na myjnie i znowu umyłem cały samochód, lejąc dodatkowo sporą ilość wody na dyfuzor bo wcześniej tego nie robiłem. Dalej sucho. Podjechałem z myjni do domu, jakieś 10 km, zgasiłem auto i wtedy pojawiła się woda lecąca z pomiędzy wężyka do skroplin, a karoserii. Jednak jej ilość nie była zbyt duża. Wyjąłem wężyk, w środku czysto. Wężyk niestety mi się urwał. Jutro będzie nowy.

Ok, przeciek niby zlokalizowany. Jednak nie chce mi się wierzyć za bardzo, że woda z klimy była w stanie tak bardzo zalać środek tym bardziej, że przez większość czasu absolutnie nic nie leciało do środka. Dzisiaj pod urwany wężyk podstawiłem butelkę i tej wody nie jest aż tak wiele. Zacząłem się zastanawiać czy może woda zbiera się jakoś pomiędzy karoserią, a osłoną termiczną od wydechu. Wjechałem na kanał, ale nie wygląda to tak jakby mogła tam się zebrać woda. Chyba, że jakiś brud przemieszcza się pomiędzy karoserią, a osłoną i czasem zatyka odpływ. Dziś myłem też samochód z całkowicie wyjętym wężykiem, czyli z otwartą dziurą. Dalej sucho.

Macie może jakieś pomysły? Bo suszenie wnętrza to naprawdę wkurw... zajęcie :)
Zobacz Profil
00lxns
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 14:31
Auto: Cupra 5F1 CJXE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Cupra 1F5: Woda pod wycieraczką pasażera

Postprzez kupusso » 21 lipca 2017, 08:36

Prosiłbym żebyś wrzucił zdjęcie w którym miejscu jest wężyk od skroplin i gdzie wychodzi pod auto :wink:
Zobacz Profil
kupusso
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 4 maja 2010, 08:44
Lokalizacja: Silesia
Auto: 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 1F5: Woda pod wycieraczką pasażera

Postprzez 00lxns » 29 lipca 2017, 12:16

Odpuściłem dalsze diagnozowanie przecieku. Wężyk od skroplin wymieniony na nowy. Pojeżdżę trochę i zobaczę co się będzie działo.
Wczoraj dorwałem jeszcze kamerkę inspekcyjną, taki mały endoskop. Sprawdziłem wszystkie możliwe odprowadzenia wody. Sprawdziłem hipotezę o brudzie pomiędzy karoseria, a osłoną termiczną - czysto. Zdjąłem nadkole, bo wydawało mi się, że zebrał się tam jakiś syf, a była to fabryczna gąbka, tylko niecko brudna i z paroma liśćmi.

Jeżeli chodzi o lokalizację wężyka do skroplin, wychodzi on z nagrzewnicy/parownika z tyłu konsoli środkowej, a ujście ma poprzez dziurę w tunelu po stronie pasażera. Trzeba okręcić boczny panel tunelu (jedna śruba + 2 zatrzaski - po odkręceniu śruby, trzeba ciągnąć w dół) i odgiąć wykładzinę, zapewnia to pełny dostęp do niego. Jest tam tylko jeden wężyk. Przy wymianę warto odpiąć dużą, w moim wypadku żółtą wtyczkę (z wyłączonym zapłonem nie powoduje to żadnych błędów) - jest więcej miejsca. Tylko uważać, żeby woda nie wleciała do wtyczki, niech auto trochę odstoi :)
Wężyk po stronie nagrzewnicy jest nakładany, nie ma żadnych blokad, obejm itd. Po stronie karoserii trzymany jest przez zatrzaski.

Na poprzednim zdjęciu widać wtyczkę o której pisałem, ta duża żółtą, ta mała co wisi jest bodaj od wyłącznika poduszki pasażera. Wyjście z nagrzewnicy jest nad nią, a ujście do tunelu pod nią. Na tym zdjęciu wężyk jest przysłonięty przez matę.

Dokładne zdjęcie wrzucę jak będę sprawdzał, jak wygląda sytuacja. Czyli w najbliższym czasie. Bo na chwilę obecną złożyłem wszystko do kupy.

-- 29 lipca 2017, 13:16 --

Wrzucam zdjęcia wężyka tak jak obiecałem. Sorry, że tak późno.
http://imgur.com/a/vYDAh
http://imgur.com/a/shG8r
Podsumowując problem. Jest sucho. Także, albo się coś dziwnego albo była to wina wężyka.
Zobacz Profil
00lxns
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 14:31
Auto: Cupra 5F1 CJXE
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości