Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Patrox » 11 lutego 2010, 22:50

Kompedium wiedzy na temat silników FSI i TFSI
Obecnie najczęstszym silnikiem turbo-benzyna poddawanym tuningowi jest silnik 2,0 TFSi.
W seacie Leonie są 2 silniki 2,0 tfsi:
BWA 200PS
BWJ 240ps

I limitowana wersja 265PS

Są jeszcze inne oznaczenia silników 2,0 Tfsi takie jak AXX 200ps BHZ 265 ps, BYD 230Ps jednakże nie dostępne w Leonie.

Różnice między silnikami znajdziecie tutaj:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=198797

Poniżej opis modyfikacji jaki wykonuje się dla poszczególnych silników:
2,0 TFSI (200Ps)
• Stage 1 Chiptuning (240-250Ps, 330-340Nm)
• Stage 2 Kompletny układ wydechowy (265-275Ps, 360-370Nm)
• Stage 3* Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler (290-300Ps, 380-400Nm)

2,0 TFSI (240Ps)
• Stage 1 Chiptuning (280-290Ps, 360-380Nm)
• Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (310-320Ps, 400-420Nm)
• Stage 3 Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa
Układ dolotowy (340-350Ps, 430-450Nm)

Jeśli chodzi o wydajniejszy intercooler to montuje się od Audi S3 który jest cały aluminiowy i grubszy średnio o 1cm. Poniżej link jak wymiarami różni się dany cooler i coś dla tych co lubią mieć wszystko dużeeee:
http://www.goapr.de/ladekuehl.html

A tutaj coś dla majsterkowiczy:
Wymiana coolera w bliźniaczym Golfie V:
http://golfmkv.com/forums/showthread.ph ... +installed
lub bezpośrednia instrukcja obsługi ze strony APR
http://goapr.com/images/trans_fsi_ic_manual.pdf

Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to stosuje się najczęściej 2 producentów:
APR - http://www.goapr.de/fsi_pumpe.html
Autotech - http://shop.driversportinc.com/index.ph ... oductId=16
Tutaj porównanie obu pomp:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3343720

Dobrym rozwiązaniem jest również montaż większego filtra powietrza z Audi TT. Jednakże wymagane jest przeniesienie akumulatora do bagażnika lub montaż customowego filtra. I tutaj jest dość spory wybór:
http://www.goapr.de/2L_TSI_Turbokits.html
http://www.neuspeed.com/products/produc ... &p_id=1978
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... 69-9503TFK
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... /AE21-496C
http://www.namotorsports.net/detail.cfm/part_cd/FMIND02
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... SH-FSI-TSI
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020440TFSIK03.jpg
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020440TFSIK04.jpg

Obecnie produkowane są również inne Leon-y z silnikami TSI takie jak:
1,4TSI (125Ps)
• Stage 1 Chiptuning (150-155Ps, 230-240Nm)

1,8TSI (160Ps)
• Stage 1 Chiptuning (200-210Ps, 300-310Nm)

2,0TSI (211Ps)
• Stage 1 Chiptuning (250-265Ps, 340-350Nm)

Na dniach wrzucę jeszcze wykresy przyrostów po montażu wydechu i coolera na seryjnym sofcie silnika 2,0 TFSI.
Kompendium jest robione póki co na szybko i z czasem w miare ilości wolnego czasu będzie ewoluowało ;)
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Reklama

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Sammael » 11 lutego 2010, 23:09

weźże tą czcionkę zmniejsz bo w oczy kole.
Warto wspomnieć, że nowe motory od 2009 roku są już kodowane 4literowymi kodami Cxxx
np. CDLA, CDLB itp...
Dotyczy to zarówno dyszla jak i będziny.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez wgi » 12 lutego 2010, 09:29

Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez zwirek75 » 12 lutego 2010, 09:36

Patrox, pytanko - czy osprzęt typu turbosprężarka, wydechy itp pasuje z BWA/BWJ do CDAA/BZB/BYT lub CCZA/CCZB ?
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez marcin_kielce » 12 lutego 2010, 13:30

Tutaj macie ciekawostkę na temat FSI ;)

http://www.racingforum.pl/Czy-silniki-F ... 72935.html
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez zwirek75 » 12 lutego 2010, 13:40

marcin_kielce napisał(a):Tutaj macie ciekawostkę na temat FSI ;)

http://www.racingforum.pl/Czy-silniki-F ... 72935.html

Kazdy silnik benzynowy z bezposrednim wtryskiem tak ma, FSI, GDI czy inne.
Podobno jakoś to się czyści :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez marcin_kielce » 12 lutego 2010, 13:53

no czyści tylko rozbierać i czyścić silnik co 20kkm to porażka ;)
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Sammael » 12 lutego 2010, 14:35

Jest na to bardzo proste rozwiązanie...

[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 ]
marcin_kielce napisał(a):rozbierać i czyścić silnik co 20kkm to porażka ;)

A jeśli już coś rozbierać to zdejmować kolektor ssący a nie silnik rozbierać :o
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez AdamTower » 12 lutego 2010, 18:59

Dobra robota. Wrzuciłem do przyklejonych. :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez gajdar » 12 lutego 2010, 19:18

Sammael napisał(a):jeśli już coś rozbierać to zdejmować kolektor ssący a nie silnik rozbierać


a największy syf na gniadach ,prowadnicach/trzonkach zaworów zostaje :kreci: ,i na nic się zdaje ściąganie kolektora
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Patrox » 12 lutego 2010, 19:28

zwirek75 napisał(a):Patrox, pytanko - czy osprzęt typu turbosprężarka, wydechy itp pasuje z BWA/BWJ do CDAA/BZB/BYT lub CCZA/CCZB ?


Zirek75, pytasz o zbyt wiele rzeczy na raz. BZB to 1,8tsi 160ps, CDAA to 2,0tsi 211ps i te silniki nie maja prawie nic wspólnego ze staryki @,0 tfsi BWA BWJ. A jakie chciałbys turbo? Ko3 czy K04 06? Generalnie wszystkie obecnie produkowane silniki od 2009 sa bardzo mizerne i srednio nadaja się do tuningu na maksymalne moce. Sam chip wychodzi znaczniej lepiej poprzez inna charakterystyke ale nic więcej
Nowe Tsi od TFSi są inne całkiem. Różni je charakterystyka, TSI wcześniej rozwijają moc i moment i mają bardziej płaski przebieg krzywych. TFSI są natomiast bardziej agresywne pod tym względem.
TSI ma rozrząd na łańcuchu - TFSI na pasku.
TSI ma moment w zakresie 1700-5000 i łagodniej go rozwija w porównaniu do TFSI który ma 1800-4700
TSI ma mniejszy stopień sprężania 9,6:1 TFSI = 10,5:1
TSI posiada nowszy system wtryskowy MED17,5(ekologia), TFSI MED9.1

W uzytkowaniu mysle ze 2,0TSI bedzie lepszy bo zostal pozbawiony pewnych wad silnika TFSI, natomiast jesli chodzi o moce maksymalne to TFSI na obecna chwile jest lepszym silnikiem.

Poniżej zamieszczam schemat i zasadę działania silnika TFSi oraz nowego TSI
http://www.arinahnell.com/other/vw/tech ... engine.pdf
http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez zwirek75 » 12 lutego 2010, 19:53

Disclaimer: Mogę się mylić, nie zajmuję się tym zawodowo :)

Patrox,
O ile wiem CDAA to BZB, tylko nowsze (siedzi w nowych skodach, bedzie w Leonach MY2010)
Turbo ?
Patrox napisał(a):Nowe Tsi od TFSi są inne całkiem

To wiem, całe krucjaty prowadzę na ten temat na różnych forach:)

Patrox napisał(a):A jakie chciałbys turbo? Ko3 czy K04 06?

Chodzi mi o możliwość zastosowania turbiny z 2.0 TSI lub TFSI w 1.8 TSI
Pytam o coś takiego jak opisane tutaj: http://translate.google.com/translate?j ... l=el&tl=en
Czyli turbina k04 do 1.8 TSI - . Goście twierdzą, ze to jest k04 z TFSI - o ile wiem to z BWJ - ale to zgaduje. I podobno pasuje p&p, przy czym jest niewiele większa od oryginalnej k03. Przy czym pasuje oznacza ze nie trzeba rzeźbić, tylko przykręcić, zestroić i już :) Wiec prawdopodobnie chodzi o k04 06. Sorry ale nie znam dokładnie oznaczeń.
Dodatkowo - o ile dobrze rozumiem, różnica pomiędzy 1.8 TSI BZB/CDAA a 2.0 TSI CCZA to tylko większy skok tłoka. Co oznacza, ze jezeli się coś pojawi dla 2.0 TSI , to automatyczine będzie i dla 1.8 TSI (z innym programem).
I jeszcze jedno - w nowych TSI jest mocniejsza pompa paliwa ... więc może wystarczy na więcej ? W sensie nie trzeba jej zmieniać przy Stage 2/3
CCZB ma jeszcze Valvelift, więc pewnie tak łatwo nie będzie.
Zakładam, że jesteś praktykiem, w przeciwieństwie do mnie :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Patrox » 12 lutego 2010, 20:05

zwirek75 napisał(a):Disclaimer: Mogę się mylić, nie zajmuję się tym zawodowo :)

Patrox,
O ile wiem CDAA to BZB, tylko nowsze (siedzi w nowych skodach, bedzie w Leonach MY2010)
Turbo ?
Patrox napisał(a):Nowe Tsi od TFSi są inne całkiem

To wiem, całe krucjaty prowadzę na ten temat na różnych forach:)

Patrox napisał(a):A jakie chciałbys turbo? Ko3 czy K04 06?

Chodzi mi o możliwość zastosowania turbiny z 2.0 TSI lub TFSI w 1.8 TSI
Pytam o coś takiego jak opisane tutaj: http://translate.google.com/translate?j ... l=el&tl=en
Czyli turbina k04 do 1.8 TSI - . Goście twierdzą, ze to jest k04 z TFSI - o ile wiem to z BWJ - ale to zgaduje. I podobno pasuje p&p, przy czym jest niewiele większa od oryginalnej k03. Przy czym pasuje oznacza ze nie trzeba rzeźbić, tylko przykręcić, zestroić i już :) Wiec prawdopodobnie chodzi o k04 06. Sorry ale nie znam dokładnie oznaczeń.
Dodatkowo - o ile dobrze rozumiem, różnica pomiędzy 1.8 TSI BZB/CDAA a 2.0 TSI CCZA to tylko większy skok tłoka. Co oznacza, ze jezeli się coś pojawi dla 2.0 TSI , to automatyczine będzie i dla 1.8 TSI (z innym programem).
I jeszcze jedno - w nowych TSI jest mocniejsza pompa paliwa ... więc może wystarczy na więcej ? W sensie nie trzeba jej zmieniać przy Stage 2/3
CCZB ma jeszcze Valvelift, więc pewnie tak łatwo nie będzie.
Zakładam, że jesteś praktykiem, w przeciwieństwie do mnie :)


Zwirek 75, moim zdaniem od złej strony zaczynasz. Zanim zaczniesz grzebać turbo zrób porządny wydech 2,75 cala lub 3 cale i cooler. Kolejnym etapem powinno byc turbo. Tak jak napisałes turbo k04 pasuje ale wydajność twoich wtrysków kończy się na 300ps więc pompa nie za wiele da.
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez zwirek75 » 12 lutego 2010, 20:19

Patrox napisał(a):Zwirek 75, moim zdaniem od złej strony zaczynasz. Zanim zaczniesz grzebać turbo zrób porządny wydech 2,75 cala lub 3 cale i cooler. Kolejnym etapem powinno byc turbo. Tak jak napisałes turbo k04 pasuje ale wydajność twoich wtrysków kończy się na 300ps więc pompa nie za wiele da.

Dzięki :) za info.
Intercooler tak, do wymiany. Wydech nie, przynajmniej nie jakieś większe modyfikacje. Lubie to, ze ten silnik jest cichy, i chciałbym zeby tak zostało. Tylko nie wiem czy to jest możliwe :), jezeli bedę chciał chociażby najmniejszy stage 2 - wiem, ze będę przez to tracił moc.

Szczerze liczyłem na max 250-260 KM po stage 2 :), nie marzy mi sie nawet 300 :).
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez PatTDI » 10 maja 2010, 19:56

zwirek75 napisał(a): CCZB ma jeszcze Valvelift, więc pewnie tak łatwo nie będzie.
Zakładam, że jesteś praktykiem, w przeciwieństwie do mnie :)


CCZ nie posiada Valvelift...........CDN tak.

Troche pozno napisalem ale teraz dostrzeglem temat.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez zwirek75 » 11 lutego 2011, 09:16

Dzisiaj znalazlem taki wykres:
http://cars2.net/skoda-octavia-scout-tsi-k04/21.JPG

K04 Turbo from Audi S3
Intercooler from Audi S3
K04 Air Intake custom made (TSI MAF)
Forge MotorSport Blow Off
345мм Front Brakes and Discs from Audi S3
Haldex Performance Controller
SPEC Stage2 Clutch Kit (240mm)
Full 76mm Exhaust System with Race cat and quad exhaust pipes (INOX)
NGK Spark Plugs
GReddy Boost Controller
Forge Short Shift Adapter
and of course lot of software magic

http://briskoda.net/forums/topic/176700 ... si-k04330/
Gdzies tam w sieci jest tez Leon z 350 KM na k04
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez niq » 11 lutego 2011, 14:12

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez zwirek75 » 11 lutego 2011, 14:25

niq napisał(a):http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=175499

Ponad 400KM z BWA :ok:

Ale to na Garrecie, A nie na zwykłej K04, która pasuje p&p prawie
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez martig » 11 lutego 2011, 22:30

A ogarniał juz ktos czyszczenie tego nagaru??
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez AntY » 16 maja 2011, 22:07

Dziś usłyszałem opinie, że chiptuning jest dobry do samochodów, które jeżdżą głownie w mieście. Podobno wirus źle wpływa na samochody jeżdżące trasy. Co o tym myślicie?
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AntY
Sport
Sport
 
Posty: 247
Dołączył(a): 30 kwietnia 2011, 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR DSG
Silnik: BWA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez noktoto » 16 maja 2011, 22:15

AntY napisał(a):Dziś usłyszałem opinie, że chiptuning jest dobry do samochodów, które jeżdżą głownie w mieście. Podobno wirus źle wpływa na samochody jeżdżące trasy. Co o tym myślicie?

Jak dla mnie to bzdura, ale może lepiej zorientowani niech się wypowiedzą. Skąd takie rewelacje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez AntY » 16 maja 2011, 22:23

Kolega kolegi pojechał na tuning do jakichś magików z Niemiec i powiedzieli mu, że jak jeździ trasy to możne mu coś rypnąć i zrezygnował. Jutro postaram się wyciągnąć więcej info.
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AntY
Sport
Sport
 
Posty: 247
Dołączył(a): 30 kwietnia 2011, 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR DSG
Silnik: BWA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Marcin_TDI » 17 maja 2011, 00:39

dupa dupa dupa. co to za jakieś brednie są ???
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez stefdeath » 17 maja 2011, 09:47

Skoro to powiedzieli niemcy to na pewno chodziło o bardzo szybką jazdę autostradową. Jak ktoś długo pociska autem po wirusie na v maxie to mu się może oliwa zagotować. na pewno stanie się to szybciej niż na serii. W polskich warunkach to raczej nikomu nie grozi :)
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez bubolak » 17 maja 2011, 12:27

AntY, program podnosi moc, a wyższa moc oznacza większe obciążenie silnika. Im większe przebiegi tym poszczególne elementy bardziej się zużywają. Nie sądzę żeby takie 400 konne BWA przejechało 300k km bez remontu. Więc jeśli patrzymy na to w ten sposób, to seria bardziej nadaje się na duże przebiegi niż auto po modach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

Postprzez Tom-Tdi » 17 maja 2011, 19:51

Chcąc robić grubsze mody w swoim BKD tuner zapytał do czego mi służy auto,gdy usłyszał autostrada to skończyło się 200km/400nm innej przeróbki nie podjął by się ze względu na awaryjność. Sądzę że mądry program niczego nie zepsuje,natomiast chu...owy program może zabić silnik w ciągu kilkuset kilometrów nawet delikatnej jazdy po mieście bez względu na to czy jest to diesel,benzyna czy innego rodzaju "gazy"
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez miroA3 » 9 kwietnia 2013, 06:34

Nie wiem czy widzieliscie, Compsport zmienil troche "plan dzialania" / zakres potrzebnych zmian do osiagniecia swoich stage

Przez ostatni dość długi okres pracowaliśmy nad zoptymalizowniem naszej oferty aby ograniczyć zarówno nasze jak i Wasze koszty modyfikacji.

1. Stage4 do silników TurboFSI (Golf R, S3 itp)
- Jesteśmy w stanie osiągnąć podawaną moc (ok 420km) przy zachowaniu seryjnych wtryskiwaczy. Wcześniej byliśmy zmuszeni je wymieniać.
- Nie wymieniamy już korbowodów na kute. Po testach jakie przeprowadziliśmy stwierdzamy że seryjne wystarczają na więcej niż 520Nm.
- Zoptymalizowaliśmy również oprogramowanie DSG/S-Tronic DQ250 i jesteśmy w stanie osiągnąć ok 600Nm na seryjnych sprzęgłach!!!!!! Co w zupełności wystarcza do Stage4 w TurboFSI

2. Stage2,3 do silników TurboFSI
- Wystarczy montaż samego downpipu z katalizatorem sportowym.
Nie wymagany jest montaż całego układu wydechowego

3. Stage4 do silników 2.0TSI z łańcuchem rozrządu
- Również nie wymieniamy korbowodów

4. Wprowadzamy do oferty intercooler pasujący p&p do samochodów z silnikami TurboFSI/TSI umieszczonymi poprzecznie który przetestowaliśmy w samochodach z mocami ok. 600Km.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Piotrek_tdi » 9 kwietnia 2013, 10:42

Kute CDL ma w serii,w przedlifcie też o ile się nie mylę ;) U nas w klubie już rok temu kolega zrobił sam DP millteka i ori wydechem końcowym i wynik też był na poziomie wymiany całości :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Michałek » 9 kwietnia 2013, 10:52

Żadnej Ameryki nie odkryli ;)
Obrazek
powered by R PERFORMANCE
3XXHP 4XXNm

Podpis niezgodny z regulaminem
Zobacz Profil
Michałek
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 1 sierpnia 2012, 15:15
Lokalizacja: VAG-RACING.pl
Auto: Cupra R360
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez PatTDI » 9 kwietnia 2013, 13:32

Żaden silnik VW produkowany seryjnie nie ma kutych korbowodów.
Michałek dziękujemy za docenienie naszej pracy.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Michałek » 9 kwietnia 2013, 13:49

CDL ma, info od producenta :wink: Patryk nie chodzi o to, że nie doceniam. Tylko, że ludzie ogarniali takie mody z rok, dwa lata temu. Oczywiście nie umniejszam Waszej pracy w to włożonej :wink:
Obrazek
powered by R PERFORMANCE
3XXHP 4XXNm

Podpis niezgodny z regulaminem
Zobacz Profil
Michałek
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 1 sierpnia 2012, 15:15
Lokalizacja: VAG-RACING.pl
Auto: Cupra R360
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez PatTDI » 9 kwietnia 2013, 13:57

Niestety nie ma i nigdy nie miał. Nie wiem jaki to producent Ci to powiedział ale na pewno nie korbowodów do silnika CDL!!!!!!! Mam na półce taki korbowód i niewiele różni się od BWA.
Wypowiadając się w taki sposób oczywiście że szydzisz
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Piotrek_tdi » 9 kwietnia 2013, 14:03

Czyli seria w CDL nawet jeżeli nie jest kuta wytrzyma okolice 500nm ?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Michałek » 9 kwietnia 2013, 14:04

Producent Seata podawał takie informacje stąd moje stwierdzenie. Ale jeśli się nie różni niczym od BWA to moja pomyłka :wink:
Obrazek
powered by R PERFORMANCE
3XXHP 4XXNm

Podpis niezgodny z regulaminem
Zobacz Profil
Michałek
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 1 sierpnia 2012, 15:15
Lokalizacja: VAG-RACING.pl
Auto: Cupra R360
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez PatTDI » 9 kwietnia 2013, 14:20

Zrobię Wam zdjęcie. Oczywiście że się różni od BWA ale nie dużo. Tak w CDL wystarczają lekko ponad 500Nm
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Piotrek_tdi » 9 kwietnia 2013, 14:22

Git czyli jednak jakieś zmiany na plus producent wprowadził a tym ,,starym" nowym CDL... ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez PatTDI » 9 kwietnia 2013, 15:44

Obrazek

Proszę bardzo
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Michałek » 9 kwietnia 2013, 16:08

Deko grubsze są w CDL 8)
Obrazek
powered by R PERFORMANCE
3XXHP 4XXNm

Podpis niezgodny z regulaminem
Zobacz Profil
Michałek
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 1 sierpnia 2012, 15:15
Lokalizacja: VAG-RACING.pl
Auto: Cupra R360
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez marcin9 » 17 sierpnia 2015, 12:26

Przy silniku 1.8tsi seryjnie 160 koni mozna Max na chipie ubić 200-210 koni?
Zobacz Profil
marcin9
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 21:41
Lokalizacja: z polski
Auto: brak

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez TDI_nowicjusz » 22 października 2017, 14:14

Wiem że trochę odgrzeje kotleta lecz noszę się z zakupem Cupry z silnikiem BWJ, i mam parę pytań. Byłby skory jakiś użytkownik owego silnika poświęcić mi parę chwil i odpowiedzieć mi na nie? Z góry dziękuję.

1. Co ile powinno czyścić się nagar w kolektorze ssącym i na zaworach?
2. BWJ - rozrząd jest na pasku tak?
3. Jakieś inne typowe bolączki jeśli chodzi o osprzęt/silnik?
4. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Oczywiście chodzi mi tutaj o silnik/osprzęt bo stan blacharski jest od razu widoczny.
Z góry jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
Zobacz Profil
TDI_nowicjusz
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 sierpnia 2014, 07:19
Auto: Leon 1.9 ALH
Silnik: ALH 1.9

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez winner4 » 22 października 2017, 21:21

1. Raz, jeśli zastosujesz środki zapobiegawcze na przyszłość, np. PCV Delete Kit :)
2. Wszystkie 2.0TFSI/TSI EA113 są na pasku rozrządu z prawej strony i z łańcuchem napędzającym wałki po lewej stronie silnika.
3. Popychacz pompy lpfp, zawór pcv, dv, n75, cewki, świece, czasami wtryski czy pompa oleju (zależnie od eksploatacji i serwisu).
4. Komputer prawdę powie - sprawdzenie zapłonów, ciśnienia powietrza, paliwa, obciążenia silnika itp itd. Kompletne logi najlepiej zrobić przed zakupem, można zminimalizować prawdopodobieństwo problemów w niedalekiej przyszłości.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez rimu » 23 października 2017, 19:08

ad1. nie opowiadaj głupot PCV Delete kit nie powoduje że o problemie się zapomina na zawsze:)
Zobacz Profil
rimu
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 16 listopada 2015, 08:04
Auto: cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez Sebool2006 » 23 października 2017, 20:02

W 100% nie likwiduje, ale zmniejsza jego pojawianie sie.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez winner4 » 23 października 2017, 20:19

rimu napisał(a):ad1. nie opowiadaj głupot PCV Delete kit nie powoduje że o problemie się zapomina na zawsze:)


Myślę, że zdecydowanie więcej wiem na ten temat niż Ty i mogę wygłaszać takie teorie :) Rozbierałem już doloty w EA113 po przebiegach ponad 100tys. km od ostatniego czyszczenia po zamontowaniu zestawu i skala zanieczyszczeń była podobna jak w np. EA888 v2 (gdzie zastosowany został dotrysk w kolektorze) przy podobnym przebiegu więc można powiedzieć, że eliminuje to 90-95% zanieczyszczeń. Oczywiście, wpływ mają na to też inne czynniki jak stan układu odpowietrzania, zużycie turbosprężarki, back pressure, jakość oleju itp, ale po zastosowaniu zestawu raczej nie ma się co już przejmować nagarem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez rimu » 23 października 2017, 20:30

źle mnie odebrałeś wiec i inni też tak mogli. Postaram się wyprostować.
Nie podważam wiedzy i umiejętności. Sam pewnie gdybym wiedział co u mnie jest a nie przez przypadek zobaczył pojechałbym do Ciebie. Z resztą kiedyś o tym rozmawialiśmy.
Czyszczenie robisz dobrze i uczciwe wynagrodzenie za to chce na tyle że z Śląska brałem to pod uwagę (czytać- TANIO i DOBRZE). Jak dowiedziałem się że 30tkm miałem czyszczenie +pcv delete kit olałem sprawę.

Mówienie że w 95% eliminuje nie jest prawdą.
Wiem jak wyglądał mój silnik po czyszczeniu + pcv delete kit i przebieg 30tkm. Nie jest to jedyny przypadek.
Może Jarek coś się wypowie potwierdzi lub zaneguje.
Fakt jest tak PCV delete pomaga, ale idealnie nie będzie.
Nie chce mi się tłumaczyć w pewnym sensie, ale nie lubię niedomówień.
Zobacz Profil
rimu
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 16 listopada 2015, 08:04
Auto: cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

Postprzez winner4 » 23 października 2017, 20:42

Ja się opieram na swoim doświadczeniu i na tym co widziałem już "za swojej kadencji". Jeśli klient do mnie przyjechał, ja mu wszystko wyczyściłem praktycznie na błysk, zamontowałem zestaw i po ponad 100kkm wraca do mnie na rewizję, a tam jedyne co widzę to drobny nalot w stosunku do tego co było wcześniej to wnioski nasuwają się same.

Fakt faktem do każdego trzeba podchodzić indywidualnie, zrobiłem już masę tych aut i wiem, że nie ma 2 takich samych, jedyne co mogę powiedzieć na 100% to to, że wyczyścić trzeba zawsze, a jak już się wyczyści to przydałoby się zastosować coś co sprawi, że na przyszłość problem zostanie zminimalizowany, a rozwiązanie, które sam zresztą stosuję jest na tyle skuteczne, że po prostu będę je polecał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości