Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2017, 10:00

Tutaj ciekawostka jak swietnie 308ka sobie poradzila w tescie losia bijac na glowe wszystkie hb i nie tylko. Ciekaw jestem jak duza w tym zasluga opon bo ewidetnie widac ze ESP jest swietnie zestrojone a zawieszenie niby francuskie a na tescie losia oraz slalomie "buja sie" minimalnie.
Warto obejrzec kilkanascie filmow i zobaczyc jak diamtetralnie roznia sie miedzy soba marki oraz klasy samochodow ktore kazdy majac w glowie powinny duzo lepiej sie w takich testach zachowac niz jak to widzimy na filmach.
P308
https://www.youtube.com/watch?v=jMzaufU ... ubs_digest
Dla porownania:
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw
https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez maciek89 » 27 grudnia 2017, 10:29

Dopóki auta nie mają tych samych opon w tym samym rozmiarze, a test nie jest przeprowadzany w tych samych warunkach to takie porównania nie mają większego sensu. Natomiast 308 to bardzo fajne auto ale tylko w automacie, bo działanie manualnej skrzyni to jest jakaś katastrofa, również w modelu GT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez trezor » 27 grudnia 2017, 10:30

Test na takich samych oponach byłby najbardziej miarodajny.
Ale test na oponach fabrycznych daje bardziej rzeczywisty obraz dla osób kupujących dany samochód. Bo właśnie na takich oponach będą jeździć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez maciek89 » 27 grudnia 2017, 10:33

Prawda tylko wiesz jak to jest z fabrycznymi gumami, w przypadku Cupry masz loterię PZero albo Conti 5P, a różnica między nimi jest spora. Audi masowo wrzuca do swoich aut (nawet S-ek) Hankooki i są to bardzo dobre opony.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez trezor » 27 grudnia 2017, 10:45

Zgadza się. Ale i tak wolę test na tej loterii, niż na jakiś wypaśnych semislikach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2017, 11:09

Tyle ze 90% user'ow samochodow nie zmienia opon ktore otrzymuje od fabryki i to wlasnie pokazuje podejscie producenta i liczy sie ono tak samo jak zestrojenie ESP czy zawieszenia.
To tak samo mozna powiedziec ze poki samochody nie beda mialy tak samo ustawionego zawieszenia test jest niemiarodajny albo nie beda mialy tej samej wagi.
Test jest przeprowadzany w takich samych warunkach jak mozna zauwazyc, samochody sa takie jak fabryka dala a to ze producent daje takie a nie inne opony to jego problem tak samo jak zestrojenie esp VWkow ktore wypadaja bardzo slabo w tych testach i jak mozna poczytac w komentach czesto sie nabijaja ze jakas kia stonic lepiej wypadla od golfa ( swoja droga zobacz/zobaczcie jak nieprzewidywalna jest wersja GTI az niebezpieczna w prowadzeniu na PPZero)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez maciek89 » 27 grudnia 2017, 11:30

Jestem niemal pewny, że taki Clubsport ma ESP zestrojone zupełnie inaczej niż cywilny Golf, a dla jego nabywcy to plus, że rzuci trochę tyłkiem. ;) No i na ESC off w takiej Cuprze można sobie na dużo pozwolić, ESP włącza się jak już naprawdę auto leci bokiem- w zwykłym Leonie chyba nie można takiego zachowania wymusić tylko nieco ograniczyć działanie systemów. BTW chyba ktoś wrzucał już tu na forum testy tej redakcji i Leona, który nie zachwycił w teście łosia
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez bzykofm » 27 grudnia 2017, 14:56

Vampire1984 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw

Leon to akurat tutaj jest ST, więc nie do końca to porównanie jest miarodajne. ST nie należy do "większości hb".
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2017, 16:23

bzykofm napisał(a):
Vampire1984 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw

Leon to akurat tutaj jest ST, więc nie do końca to porównanie jest miarodajne. ST nie należy do "większości hb".

Obejrzyj sobie kilkanascie filmow a nie 2-3 ktore ja tutaj wrzucilem na tym kanale i zobaczysz o co mi kaman i sam wyrobisz sobie zdanie i zaczniesz zwracac tez na to uwage:)
Radze porownac Fieste i Ibize i zobaczysz jaka jest przepasc miedzy prowadzeniem tych samochodow w probie losia.. Tak wiem ze Ibiza to wersja Style i zmiekczona ale Fiesta tez ma miekkie zawieszenie

-- 27 grudnia 2017, 16:18 --

maciek89 napisał(a):Jestem niemal pewny, że taki Clubsport ma ESP zestrojone zupełnie inaczej niż cywilny Golf, a dla jego nabywcy to plus, że rzuci trochę tyłkiem. ;) No i na ESC off w takiej Cuprze można sobie na dużo pozwolić, ESP włącza się jak już naprawdę auto leci bokiem- w zwykłym Leonie chyba nie można takiego zachowania wymusić tylko nieco ograniczyć działanie systemów. BTW chyba ktoś wrzucał już tu na forum testy tej redakcji i Leona, który nie zachwycił w teście łosia

Nie widze nic bezpiecznego ani "plusowego" w probie postawienia bokiem samochodu, bo tutaj asfalt jest idealny a przy gorszym postawienie samochodu bokiem jest niebezpieczne.
Swoja droga zobacz jak zachowuje sie porsche audi tt czy sportowy mercedes i powiesz ze te samochody nie zarzucajac bokiem nie maja tego Twojego "plusa" bo jada jak po sznurku? Nie opowiadaj bzdur i nie zaklinaj rzeczywistosci tylko dlatego ze zwykly Pug jest lepszy w probie losia i slalomie od Leona..
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez maciek89 » 27 grudnia 2017, 16:47

Wampirek, gubisz się niestety i chyba nie wyszła Ci na dobre ta przesiadka z Leona na rower. Czy ja pisałem coś o Leonie? Pisałem o Clubsporcie, a wydaje mi się, że to nie Leon tylko bardziej agresywny Golf GTI i takie zachowanie w tym aucie jest dla mnie plusem (wszyscy płaczą, że Golf jest nudny :mrgreen: ). Zwykły Leon mnie nigdy nie interesował i nie brałem go pod uwagę.

Nie mam czasu na przeglądanie tych filmików ale przetestowali TTRS i wypadło delikatnie mówiąc średnio:
https://www.youtube.com/watch?v=sUxIWM1SZuM

A jest to genialnie prowadzący się wóz, który na torze objeżdża niby-perfekcyjne pod tym względem BMW M2. :mrgreen: :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2017, 18:16

maciek89 napisał(a):chyba nie wyszła Ci na dobre ta przesiadka z Leona na rower.

Ale jaka przesiadka na rower oswiec mnie bo ja nic nie wiem o zadnym rowerze
( fakt nie moge juz tego edytowac by zmienic Leona na Golfa) - chodzilo mi o GTICS ktory wypada gorzej od zwyklego Puga majacego 130 koni standardowe zawiszenie a taki GCS ma 260KM sportowe zawieszenie itepe itede ble ble ble.. Zreszta wszystkie VWki Skody i Seaty bardzo slabo wypadaja w tych testach, odstaja jeszcze A3ki od ktorych szybciej zaczyna i konczy mijanke juz nawet Fiesta co jest smutnym wynikiem.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez melbion » 27 grudnia 2017, 18:40

Vampire1984 napisał(a):
maciek89 napisał(a):chyba nie wyszła Ci na dobre ta przesiadka z Leona na rower.

Ale jaka przesiadka na rower oswiec mnie bo ja nic nie wiem o zadnym rowerze
( fakt nie moge juz tego edytowac by zmienic Leona na Golfa) - chodzilo mi o GTICS ktory wypada gorzej od zwyklego Puga majacego 130 koni standardowe zawiszenie a taki GCS ma 260KM sportowe zawieszenie itepe itede ble ble ble.. Zreszta wszystkie VWki Skody i Seaty bardzo slabo wypadaja w tych testach, odstaja jeszcze A3ki od ktorych szybciej zaczyna i konczy mijanke juz nawet Fiesta co jest smutnym wynikiem.

Vampirre a coś się czepił tego testu jakbyś był kierowcą rajdowym, z tego co pamiętam to jeszcze niedawno bałeś się silnika co ma więcej niż 200KM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
melbion
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 grudnia 2016, 17:20
Auto: Cupra ST 265
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez maciek89 » 27 grudnia 2017, 19:27

Wampir chce szybko omijać główki kapusty spadające z przyczepy auta jadącego przed nim. 308 wypada pod tym względem rewelacyjnie ale i opony ma standardowo z najwyższej półki- dobry wybór pod takie sporty, a i auto ogólnie całkiem udane, więc będziesz zadowolony. Ten podrzucony filmik z Leonem to kombiak i na dodatek Xcellence, który ma przecież bardzo miękkie zawieszenie, a z próby wyszedł dobrze i właściwie rozjechał GTI Clubsport. Filmik z GTI jest z początku lutego, ciekawe jaka była temperatura, Leon filmik z 31go marca, obydwa auta na letnich. Dlatego tak mnie zastanawiają dokładne warunki (temperatura, wilgotność), bo po prostu trudno uwierzyć, że GTI w warunkach w jakich jechał Leon tak by się zachował. Dlatego takie testy traktuję z dystansem, chyba, że faktycznie auto się przewróci albo wyleci gdzieś daleko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2017, 20:18

A co to ma wspolnego ze mna? Uruchomilem dyskusje a tu jakies dziecinne teksty w autora postu ze rowerem ze bal sie wiecej niz 200km co nie maja nic wspolnego z tematem.
Za takie tksty to bany powinny i minusy leciec na porzadnym forum za odbieganie od tematu i obrazanie rowerzystow oraz osob ktore maja samochody ponizej 200KM jakby to ze maja slabsze od Waszych Cupr umniejszalo im oraz ich trosce o bezpieczenstwo wlasne...Parodia po prostu parodia.
Jako ze zadalem to pytanie prosze o osoby ktore sie znaja o skomentowanie takich testow i nie odbieganie od tematu oraz nie kierowanie osobistych uwag w stosunku do autorow postu co w zwyczaju ma robic to maciek czy os 2 posty wyzej
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Pik » 27 grudnia 2017, 22:12

W tych testach brakuje jednego ważnego parametru - prędkości WYJAZDU z testu. Nawet przy kiepsko zestrojonym zawieszeniu można tak ustawić ESP, aby zachowało względne bezpieczeństwo - po prostu system szybko interweniuje i wyhamowuje pojazd. Na wielu tych testach widać, jak mocno auta są spowalniane (i wtedy oczywiście łatwiej im pokonać test mimo wysokiej prędkości najazdowej). Oczywiście w autach usportowionych nonsensem byłoby spowalnianie przy każdym ostrzejszym manewrze, stąd np takie GTI wypada dość blado.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez trezor » 27 grudnia 2017, 22:52

Pik napisał(a):W tych testach brakuje jednego ważnego parametru - prędkości WYJAZDU z testu. Nawet przy kiepsko zestrojonym zawieszeniu można tak ustawić ESP, aby zachowało względne bezpieczeństwo - po prostu system szybko interweniuje i wyhamowuje pojazd. Na wielu tych testach widać, jak mocno auta są spowalniane (i wtedy oczywiście łatwiej im pokonać test mimo wysokiej prędkości najazdowej). Oczywiście w autach usportowionych nonsensem byłoby spowalnianie przy każdym ostrzejszym manewrze, stąd np takie GTI wypada dość blado.

Dokładnie, też to zauważyłem. A bardzo dobrze to widać na mercedesie glc, który prawie staje w miejscu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 28 grudnia 2017, 13:37

@ 2 x up
Tez to zauważyłem ze niektóre samochody maja ustawione esp tak by bardzo przyhamowywać lewy-przod koło. Ale nie jest dla mnie zrozumiale w zwyklych warunkach stawianie bokiem samochodow z gryp vag(poza audi od a4 w gore). Owszem ustawiane sa bardziej pod tor ale ile takich samochodow widzi tor choc raz w swoim zyciu...to tak jakby powiedziec ze suv/crossover lepiej wypadnie w "terenie" od zwyklego co jest prawda ale zaden z tych suv/crossover w zyciu nie wyjedzie poza asfalt. Jestem pewien ze niektorych slabe wyniki wynikaja z niepoprawnego ustawienia systemow bezpieczenstwa i mozna by je tak pozmieniac by ich przejazd byl mniej nerwowy ( tzw "twitchy" ) tak jak kiedys przy tescie losia merc A dodal esp do swoich samochodow by sie nie wywracal na bok.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez trezor » 28 grudnia 2017, 13:51

Pewnie masz rację, że można by je inaczej ustawić. Ale na swoim przykładzie stwierdzam, że nie chciałbym, żeby było inaczej. Choć może zaraz powiesz, że byłoby przecież bezpieczniej.
Mam na swojej trasie do pracy jedno miejsce, gdzie (przy braku ruchu na drodze poprzecznej) wjeżdżam bez zwalniania na drogę główną. Jest tam studzienka, w którą prawie zawsze trafiam (na szczęście jest równa). I kiedy jest mokro na tej studzience w moim starym a4 (napęd 4x4, więc niby lepszy) zawsze włączało mi się ESP i odcinało mi gaz. W Cuprze nic takiego się nie dzieje. Bez dwóch zdań wolę ESP z Cupry, choć w A4 pewnie realnie było "bezpieczniej" ustawione.
Ktoś kto kupuje auto pokroju GTI SportClub płaci właśnie za to, że samochód prędzej stanie trochę bokiem, niż włączy ESP.
Na szczęście są takie testy i każdy może wybrać za co chce zapłacić. :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Pik » 28 grudnia 2017, 15:45

Pierwotnie test łosia miał testować jakość układu jezdnego/zawieszenia. Obecnie ten test nie spełnia roli, bo preferuje auta z nadgorliwie interweniującym ESP. Producentom zwyczajnie nie kalkuluje się dopracowanie zawieszeń, skoro można problem rozwiązać elektroniką. I na koszt klienta - bo hamulce wtrącające się przy każdym ostrzejszym zakręcie to większe zużycie paliwa, okładzin, tarcz itp. Zresztą to zjawisko nie dziwi przy zalewie wszelkiej maści suvów czy crossoverów z wysoko położonym środkiem ciężkości.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez melbion » 28 grudnia 2017, 20:07

Vampire1984 napisał(a):A co to ma wspolnego ze mna? Uruchomilem dyskusje a tu jakies dziecinne teksty w autora postu ze rowerem ze bal sie wiecej niz 200km co nie maja nic wspolnego z tematem.
Za takie tksty to bany powinny i minusy leciec na porzadnym forum za odbieganie od tematu i obrazanie rowerzystow oraz osob ktore maja samochody ponizej 200KM jakby to ze maja slabsze od Waszych Cupr umniejszalo im oraz ich trosce o bezpieczenstwo wlasne...Parodia po prostu parodia.
Jako ze zadalem to pytanie prosze o osoby ktore sie znaja o skomentowanie takich testow i nie odbieganie od tematu oraz nie kierowanie osobistych uwag w stosunku do autorow postu co w zwyczaju ma robic to maciek czy os 2 posty wyzej

Uhuuu kolegę Wampira strasznie zabolało, a ja w sumie nie miałem nic złego na myśli, rozpocząłeś wątek więc każdy ma prawo do swojej wypowiedzi. Dla mnie te testy kompletnie nic nie wnoszą, po pierwsze jak widać opony w leonie to Conti, które uważam za jedne ze słabszych opon na rynku (nawet moje zimówki nexena za 300PLN maja zdecydowanie mniejszy WH) a już stosunek cena/jakość to chyba są na szarym końcu wszystkich zestawień, po drugie powiedz wapmirze kiedy w realu miałeś taką sytuację jak na teście?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
melbion
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 grudnia 2016, 17:20
Auto: Cupra ST 265
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 29 grudnia 2017, 11:18

Pik napisał(a):W tych testach brakuje jednego ważnego parametru - prędkości WYJAZDU z testu.

To mozesz zobaczyc dokladnie na Racelogic'u, widac ja na prawie na kazdym filmie i mozna zaobserwowac na nim predkosc najazdu, w srodku oraz wyjazdu, podobnie widac ja w slalomie.
trezor napisał(a):Pewnie masz rację, że można by je inaczej ustawić. Ale na swoim przykładzie stwierdzam, że nie chciałbym, żeby było inaczej. Choć może zaraz powiesz, że byłoby przecież bezpieczniej.

Tutaj to zgodze sie ze indywidualna sprawa
trezor napisał(a):Mam na swojej trasie do pracy jedno miejsce, gdzie (przy braku ruchu na drodze poprzecznej) wjeżdżam bez zwalniania na drogę główną. Jest tam studzienka, w którą prawie zawsze trafiam (na szczęście jest równa). I kiedy jest mokro na tej studzience w moim starym a4 (napęd 4x4, więc niby lepszy) zawsze włączało mi się ESP i odcinało mi gaz. W Cuprze nic takiego się nie dzieje. Bez dwóch zdań wolę ESP z Cupry, choć w A4 pewnie realnie było "bezpieczniej" ustawione.

A probowales jakims innym samochodem ale nowym, bo jak napisales stara a4 ktora nie dosc ze ma swoje lata ma juz zuzyte zawieszenie, samochodem o mocy min200KM FWD/AWD? Jestem ciekaw jak sie wtedy by zachowal w stosunku do Cupry.
trezor napisał(a):Ktoś kto kupuje auto pokroju GTI SportClub płaci właśnie za to, że samochód prędzej stanie trochę bokiem, niż włączy ESP.

A to fakt, przyznam Ci tutaj racje:)
Pik napisał(a):Pierwotnie test łosia miał testować jakość układu jezdnego/zawieszenia. Obecnie ten test nie spełnia roli, bo preferuje auta z nadgorliwie interweniującym ESP. Producentom zwyczajnie nie kalkuluje się dopracowanie zawieszeń, skoro można problem rozwiązać elektroniką. I na koszt klienta - bo hamulce wtrącające się przy każdym ostrzejszym zakręcie to większe zużycie paliwa, okładzin, tarcz itp. Zresztą to zjawisko nie dziwi przy zalewie wszelkiej maści suvów czy crossoverów z wysoko położonym środkiem ciężkości.

Jak sie przyjrzec i obejrzec prawie wszystkie te maniobra de esquiva to tak jak piszesz czesto nadgorliwe sa te uklady esp by przesadnie zwolnic i wyjsc z opresji nie pluzac przodem czy nie obracajac samochodu albo przewracajac...
melbion napisał(a):Uhuuu kolegę Wampira strasznie zabolało, a ja w sumie nie miałem nic złego na myśli, rozpocząłeś wątek więc każdy ma prawo do swojej wypowiedzi.

Nic nie zabolalo ale trzymajmy sie watku a nie osobistych wycieczek kto czym jezdzi lub o jakiej mocy ma samochod.
melbion napisał(a):po pierwsze jak widać opony w leonie to Conti, które uważam za jedne ze słabszych opon na rynku (nawet moje zimówki nexena za 300PLN maja zdecydowanie mniejszy WH)

Chyba na inny samochod patrzyles bo:
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw&t=8s
Dunlop Sport Maxx RT 225/45/17 - Leon uzborojony w DCC: Tryb Comfort - 74/h, Tryb Sport 79/h
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez feels3 » 29 grudnia 2017, 11:45

Zwykły Golf z 1.0 TSI w tym teście łosia zalicza test z prędkością o 1km więksżą od Clubsporta, to chyba wszystko wyjaśnia :)
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez trezor » 29 grudnia 2017, 12:49

Vampire1984 napisał(a):
"trezor napisał(a):Mam na swojej trasie do pracy jedno miejsce, gdzie (przy braku ruchu na drodze poprzecznej) wjeżdżam bez zwalniania na drogę główną. Jest tam studzienka, w którą prawie zawsze trafiam (na szczęście jest równa). I kiedy jest mokro na tej studzience w moim starym a4 (napęd 4x4, więc niby lepszy) zawsze włączało mi się ESP i odcinało mi gaz. W Cuprze nic takiego się nie dzieje. Bez dwóch zdań wolę ESP z Cupry, choć w A4 pewnie realnie było "bezpieczniej" ustawione.

A probowales jakims innym samochodem ale nowym, bo jak napisales stara a4 ktora nie dosc ze ma swoje lata ma juz zuzyte zawieszenie, samochodem o mocy min200KM FWD/AWD? Jestem ciekaw jak sie wtedy by zachowal w stosunku do Cupry.

Nie próbowałem innym, ale A4 kupiłem jako 3-letnie i było w bardzo dobrym stanie, miało 4x4 i 270KM, więc raczej to nie kwestia starości, tylko ustawień ESP. Za to przy starcie spod świateł, pedał w podłogę i żadne ESP się nie włączało.
feels3 napisał(a):Zwykły Golf z 1.0 TSI w tym teście łosia zalicza test z prędkością o 1km więksżą od Clubsporta, to chyba wszystko wyjaśnia

Jak dla mnie wyjaśnia tyle, że test nie oddaje rzeczywistości. Jeździłem ClubSportem, bo zastanawiałem się nad nim zanim kupiłem Cuprę i jeżdżę zwykłym (nowym) golfem 1.4 brata. Jeśli ktoś chciałby mi udowadniać, że 1.4 lepiej się klei drogi i sprawniej pokonuje zakręty, to wysłałbym go do psychiatry. :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez maciek89 » 29 grudnia 2017, 13:22

feels3 napisał(a):Zwykły Golf z 1.0 TSI w tym teście łosia zalicza test z prędkością o 1km więksżą od Clubsporta, to chyba wszystko wyjaśnia :)


Może i wszystko wyjaśnia ale to z pewnością nie koniec tego tematu, a GTI to niebezpieczne auto i basta. :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez szadubaba » 30 grudnia 2017, 14:13

No fajnie ale ja tam widze Leona ST jeszcze w miekkim zawiasie Xcellence, Cupry nie ma, wersji HB takze np FR.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Test Łosia - P308 lepszy niz SLeon oraz wiekszosc hb?

Postprzez Vampire1984 » 1 stycznia 2018, 02:07

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=901130
A co z Citroenem Xiantia ktora bije w slalomie takie porshaki?:D
Zapewne tutaj duzy wplyw na jego wyniki mialo i jak niektorzy opisywali w tym watku aktywne zawieszenie.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości