Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Start & Stop

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 4 stycznia 2018, 10:06

Z tego co pamiętam nie.
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Start & Stop

Postprzez szczepan » 4 stycznia 2018, 17:05

Ja uważam, że po to jest przycisk aby każdy, kto chce mógł sobie s/s wyłączyć. Pretensje byłyby zasadne gdyby nie było takiej możliwości.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez esde » 4 stycznia 2018, 17:21

szczepan napisał(a):Ja uważam, że po to jest przycisk aby każdy, kto chce mógł sobie s/s wyłączyć. Pretensje byłyby zasadne gdyby nie było takiej możliwości.
A ja bym chciał, żeby S/S dało się włączyć za pomocą przycisku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 4 stycznia 2018, 17:49

szczepan napisał(a):Ja uważam, że po to jest przycisk aby każdy, kto chce mógł sobie s/s wyłączyć. Pretensje byłyby zasadne gdyby nie było takiej możliwości.


Tak tylko, że jak wyłączysz to po ponownym uruchomieniu znowu masz włączony, więc pretensje mają rację bytu. :D W niektórych autach wyłączasz SS po wyjeździe z salonu i masz spokój, bo auto to zapamiętuje i to jest najlepsze rozwiązanie. A wjeżdżasz w korek, gdzie będziesz trochę stać to proszę bardzo: aktywujesz sobie z powrotem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 4 stycznia 2018, 19:30

W Audi jest możliwość odwrócenia działania przycisku i zapamiętania ostatnio wybranej opcji.
Odwróciłem, zapamiętałem i jak Przycisk się nie świeci S/S wyłączone. Przycisk się świeci S/S włączone.
W audi robi się to dodaniem cyferek do sumy, szkoda że w Seacie nie ma takiej opcji.
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez szczepan » 4 stycznia 2018, 19:41

Dla mnie jedna czynność więcej (wyłączenie s/s jeżeli taką mam ochotę) nie sprawia żadnego kłopotu aby korzystać z samochodu i tak po zaprzestaniu z korzystania muszę wyłączyć silnik, odpiąć pasy otworzyć drzwiczki, zabrać telefon,wysiąść, zamknąć samochód a jak chcę jechać to znowu te czynności trzeba powtórzyć w odwrotnej kolejności.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez komornik320 » 5 stycznia 2018, 12:53

Znam wiele osób użytkujących VAG które system Start/Stop traktują jak zapinanie pasów czyli uruchamiają silnik, dezaktywują SS i ruszają. Sam robię identycznie za każdym razem. Jeżdżę po małym mieście a praktycznie do miasta nie wjeżdżam i dlatego SS użyłem świadomie może 3 razy w ciągu 2,5 roku użytkowania.
Zobacz Profil
komornik320
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13 października 2015, 15:23
Lokalizacja: Krosno
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Miguel07 » 5 stycznia 2018, 15:18

esde napisał(a):
szczepan napisał(a):Ja uważam, że po to jest przycisk aby każdy, kto chce mógł sobie s/s wyłączyć. Pretensje byłyby zasadne gdyby nie było takiej możliwości.
A ja bym chciał, żeby S/S dało się włączyć za pomocą przycisku.


Trzeba było się przypomnieć jak byłem w Poznaniu i byś tak miał :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 456
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Region: zagranica
Auto: Cupra R ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 5 stycznia 2018, 15:25

Kablem 12.12 się to ogarnie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Miguel07 » 5 stycznia 2018, 15:31

Ja przez kostkę obd robiłem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 456
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Region: zagranica
Auto: Cupra R ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez esde » 5 stycznia 2018, 15:32

Miguel07 napisał(a):Ja przez kostkę obd robiłem
Obdeleven?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Miguel07 » 5 stycznia 2018, 15:37

Tak jest
W sumie to mógłbym nawet podesłać ją wam bo leży narazie brak pomysłów co więcej zrobić się pobawcie i oddacie :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 456
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Region: zagranica
Auto: Cupra R ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez tatian » 5 stycznia 2018, 20:55

Czytałem właśnie na forum VW G VI, że to odwrócenie start/stop jest możliwe w Audi. VW ponoć tego nie przyjmuje. Jak jest w Seacie nie mam pojęcia.
1 Select Contol Module 09 in VAG-COM/VCDS
2 Go to Security Access
3 Type 20113 and Login
4 Select “Adaption – 10”
5 Select Channel 34 and read

Now this is where the cool stuff happens and you have three options depending on what you want your Start / Stop Button to do…

1 Start Stop as Per Default after each ignition. On to off
Reduce the number by 4 (Effectively Bit 2 to 0)
2 Start Stop with Memory Function (Like the video)
Change the number to 32 (Effectively Bit 5 to 1)
3 Start Stop with inverted display (LED on switch is opposite)
Change the number to 64 (Effectively Bit 6 to 1)

źródło http://www.advanced-incar.co.uk/2017/01 ... -function/
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Start & Stop

Postprzez esde » 5 stycznia 2018, 22:32

Tak, ale to nie działa na platformie MQB, z tego co mi wiadomo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez tatian » 5 stycznia 2018, 22:47

Dlatego skoro na forum VW napisali, że w VW to nie działa, więc nawet nie próbuję. W Leonie pewnie będzie podobnie. Audi widać ma to inaczej zrobione, a już na pewno A6 gdzie to właśnie było robione.
Nie pozostaje nic innego jak za każdym razem przed ruszeniem to ustrojstwo wyłączać, co robię, zapominam się tylko czasami przy ruszaniu ze stacji benzynowej i wtedy na pierwszych światłach wiadomo co się dzieje.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Start & Stop

Postprzez esde » 5 stycznia 2018, 22:54

Ja tam wyłączyłem na stałe kablem, ale odwrócenie działania przycisku jest tematem, który mnie interesuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez tatian » 6 stycznia 2018, 07:46

Jakim kablem? Masz na myśli vcds i zmiana temperatury lub napięcia czy co innego?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Start & Stop

Postprzez esde » 6 stycznia 2018, 09:28

tatian napisał(a):Jakim kablem? Masz na myśli vcds i zmiana temperatury lub napięcia czy co innego?
Tak, VCDS i zmiana napięcia. Masz tu moje Wiki: https://bitbucket.org/leoncupra/vcds/wi ... 20&%20stop
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez grzergrz » 10 stycznia 2018, 21:24

ja wyłączyłem s&s u siebie przy pomocy vcds w taki sposób:
najpierw wchodzimy w silnik, adaptacje i wybieramy deaktywacje s&s
Obrazek
po tym zabiegu wyskoczy błąd na zegarach o usterce s&s ale nie przejmujmy się tym
następnie wchodzimy w moduł centralnej elektryki i w kodowanie, odhaczamy fajeczki w bajcie 4 i bit 1 oraz bajt 15 i bit 3

Obrazek

Obrazek

wyłączamy i włączamy zapłon, po czym na wyświetlaczu widnieje taki napis

Obrazek

u mnie póki co działa, guzik świeci cały czas na czerwono, nie reaguje na przycisk i s&s wydaje się być wyłączony, nie testowane jeszcze :)
Zobacz Profil
grzergrz
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9 stycznia 2018, 11:02
Region: dolnośląskie
Auto: LEON III FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez robert1111 » 15 lutego 2018, 12:27

Przetestowane ?? ten sposób wyłączenia systemu ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robert1111
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 20 marca 2013, 15:50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Golf VII
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez marwisn » 15 lutego 2018, 15:19

Ja zrobiłem sobie auto wyłącznik S/S sprzętowo. Auto co prawda inne, ale sposób montażu jak i działania będzie identyczny.

Tak to działa i wygląda : http://astra5klub.pl/jak-zrobi-automaty ... t1111.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez grzergrz » 15 lutego 2018, 20:38

robert1111 napisał(a):Przetestowane ?? ten sposób wyłączenia systemu ?


niestety nie działa to tak jak powinno, s&s się załączył sam po kilku następnych uruchomieniach silnika :roll:
próbowałem go jeszcze wykodować z gateway i innych modułów, ale z silnika nie da się go wykodować, pojawia się błąd...
wkurza mnie to więc spróbuję myk z przekaźnikiem czasowym symulującym wciśnięcie przycisku podczas załączenia zapłonu (powiedzmy na kilka sekund), wtedy po załączeniu zapłonu domyślnie s&s będzie wyłączony a włączyć go będzie można przyciskiem.... czekam na przekaźnik z opóźnieniem czasowym

p.s. czyli jak kolega wyżej
Zobacz Profil
grzergrz
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9 stycznia 2018, 11:02
Region: dolnośląskie
Auto: LEON III FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez robert1111 » 17 lutego 2018, 14:32

Próbowałeś ze zmianą temperatury ?? Wywala jakiś komunikat ??

-- 17 lutego 2018, 14:32 --

ja robiłem dzis z napieciem ale pokazuje komunikat "duże zapotrzebowanie na energię " wróciłem do 7,6 V i nadal komunikat jest , jak go skasować ??
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robert1111
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 20 marca 2013, 15:50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Golf VII
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Le0nZawodowiec » 17 lutego 2018, 22:12

Ja w obdeleven uzylem aplikcji, wylacz s&s. Nie wiem co pozmienial, ale koszt to okolo 5pln za 10kredytow. Nie bombarduje mnie zadnymi komunikatami, bledami itp. Jak wrzucam na luz, to zapala sie przekreslona ikonka s&s na zegarach i to wszystko. Zeby sprawdzic co jest nie tak, musze wejsc w menu samochodu w navi i tam mowi ze duze zapotrzebowanie na energie. Szukalem opcji w kodowaniu i adaptacji zegarow zeby wylaczyc s&s w nadzieji ze nie bedzie pokazywal tej ikonki w ogole tak jak np w przypadku asystentow itp. Ale niestety nie ma w ogole. Musi byc zakodowana w oprogramowaniu na stale.
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Signo
Signo
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez tatian » 17 lutego 2018, 23:03

Czyli obdeleven zwiększył Ci napięcie aku. To samo co Robert zrobił vcdsem.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Start & Stop

Postprzez robert1111 » 18 lutego 2018, 08:09

Ogólnie ciekawi mnie dlaczego po powrocie do napiecia 7.6 V wciąż pokazuje ten komunikat
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robert1111
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 20 marca 2013, 15:50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Golf VII
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez murgal » 18 lutego 2018, 10:07

A ja kupiłem moduł na OLX i jest świetnie. Przycisk po prostu pamięta wyłączony start stop, jak chce go włączyć to po prostu naciskam przycisk. Tera start stop działa tak jak powinien fabrycznie.
Zobacz Profil
murgal
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 lipca 2017, 08:24
Auto: Golf 7
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez esde » 18 lutego 2018, 11:25

murgal napisał(a):A ja kupiłem moduł na OLX i jest świetnie. Przycisk po prostu pamięta wyłączony start stop, jak chce go włączyć to po prostu naciskam przycisk. Tera start stop działa tak jak powinien fabrycznie.
Link?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez murgal » 18 lutego 2018, 13:01

Zobacz Profil
murgal
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 lipca 2017, 08:24
Auto: Golf 7
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 18 lutego 2018, 22:10

Cena z kosmosu, złożyłem taki moduł za 20pln.
Jest jeszcze druga wersja pod inne auta.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez snlk » 18 lutego 2018, 22:24

biz0n napisał(a):Cena z kosmosu, złożyłem taki moduł za 20pln.
Jest jeszcze druga wersja pod inne auta.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka


to wrzuć schemacik i program :)
w takich przypadkach nie płaci się za elementy tylko za wiedzę kogoś kto to zrobił
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
snlk
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 7 września 2017, 12:09
Auto: Leon Xcellence 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 18 lutego 2018, 22:39

Już wrzucałem wcześniej, https://www.nicomania.de/auto/start-sto ... aktivieren
Poskładałem, przetestowałem i działa, na razie na stole ale w zimie nie będę zdemontować plastików, zaczekam jak zrobi sie cieplej to zainstaluję do auta.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez marwisn » 19 lutego 2018, 05:11

murgal napisał(a):A ja kupiłem moduł na OLX i jest świetnie. Przycisk po prostu pamięta wyłączony start stop, jak chce go włączyć to po prostu naciskam przycisk. Tera start stop działa tak jak powinien fabrycznie.


Dużo roboty z podłączeniem ?

Odnoszę wrażenie, że moduł z OLX i ten niemiecki to ta sama konstrukcja.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 19 lutego 2018, 06:25

Jak widzę po lekkich przróbkach bo ta z OLX jest na smd.
Do podłączenia 3 kabelki 1. masa 2. switch SS 3 +po zapłonie.
Ten niemiecki soft posiada funkcję wyłączenia modułu w przypadku np. wizyty w serwisie :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez murgal » 19 lutego 2018, 11:07

Ten też to posiada ;)

Mi zajeło to jakieś 20 min, bo musiałem + po zapłonie szukać w wiązce niżej, bo mam tylko guzik S&S.
Zobacz Profil
murgal
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 lipca 2017, 08:24
Auto: Golf 7
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez grzergrz » 10 marca 2018, 20:14

założyłem przekaźnik u siebie, zakupiłem przekaźnik czasowy, który po około 10s po podaniu + po stacji się rozwiera, minus taki, ze przez pierwsze 10s guzik wyłączenia s&s nie działa bo jest zwarty cały czas, ale potem wszystko jest ok

plus po stacji pobrałem ze skrzynki bezpieczników za małym schowkiem, dołożyłem bezpiecznik 5A, masa i sygnał z wiązki do zespołu guzików, masa brązowa, sygnałowy czarno-zielony (sprawdzone po pinach które się zwierają po naciśnięciu przycisku - zwarcie do masy kabla czarno-zielonego u mnie)

podłączone, sprawdzone, działa :)
Zobacz Profil
grzergrz
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9 stycznia 2018, 11:02
Region: dolnośląskie
Auto: LEON III FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez Duda » 15 marca 2018, 16:53

B3N napisał(a):Ostatnio doszły mnie słuchy o "inwersji" przycisku START-STOP. Otóż w niektórych samochodach da się zamienić działanie przycisku, czyli odwrócić jego funkcje. Mianowicie przycisk START/STOP włącza a nie wyłącza system. Czy wie ktoś jak to zrobić, koszernie i czy jest to możliwe?
Wiem, że niektórzy robią tricki zmieniając parametry przy którym S/S działa, żeby oszukać system żeby się nie włączał bo warunki nie są spełnione, a czy da się to zrobić inaczej? Na zasadzie odwrócenia funkcji działania przycisku w domyślnym ustawieniu?
Z tego, co gdzieś czytałem, to w Audi można tak zrobić z przyciskiem. U nas niestety tylko przez zmianę warunki poziomu napięcia na akumulatorze.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Duda
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 sierpnia 2017, 23:19
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Patidorek » 25 marca 2018, 19:57

Witam!

Mam następujący problem. Wczoraj podczas jazdy nagle wyskoczył mi komunikat usterka systemu start-stop. Auto nagle straciło moc, tak jakby turbina przestała pracować(mam wersję 1.4 tsi 140hp fr). Następnie postanowiłem odpiąć klemę z aku aby zresetować system, po podłączeniu wyskoczyły dodatkowe błędy stabilizacji toru jazdy esp oraz ciśnienia w oponach :/. Dzisiaj postanowiłem z rana odpiąć akumulator i naładować go gdyż gdzieś wyczytałem że słaby aku może być przyczyną wyskakiwania takich błędów. Po podłączeniu ponownie akumulatora nic się nie poprawiło, te same błędy wyskoczyły i nierówna praca silnika(dziwne dźwięki)po dodaniu gazu. Jutro zamierzam sprawdzić wężyki podciśnienia czy jakieś zwierze czegoś nie pogryzło. Mieliście może jakieś podobne doświadczenia?? Macie jakieś pomysły co mogło się stać?
Zobacz Profil
Patidorek
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 marca 2018, 19:35
Auto: Seat Leon 3 fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Calak » 25 marca 2018, 21:57

Patidorek napisał(a):Witam!

Mam następujący problem. Wczoraj podczas jazdy nagle wyskoczył mi komunikat usterka systemu start-stop. Auto nagle straciło moc, tak jakby turbina przestała pracować(mam wersję 1.4 tsi 140hp fr). Następnie postanowiłem odpiąć klemę z aku aby zresetować system, po podłączeniu wyskoczyły dodatkowe błędy stabilizacji toru jazdy esp oraz ciśnienia w oponach :/. Dzisiaj postanowiłem z rana odpiąć akumulator i naładować go gdyż gdzieś wyczytałem że słaby aku może być przyczyną wyskakiwania takich błędów. Po podłączeniu ponownie akumulatora nic się nie poprawiło, te same błędy wyskoczyły i nierówna praca silnika(dziwne dźwięki)po dodaniu gazu. Jutro zamierzam sprawdzić wężyki podciśnienia czy jakieś zwierze czegoś nie pogryzło. Mieliście może jakieś podobne doświadczenia?? Macie jakieś pomysły co mogło się stać?


Po odpięciu akumulatora zawsze wywala błędy po przejechaniu jakiegoś dystansu wszystko znika. Co do tego co piszesz sprawdź aku jakims znosnym sprzętem u fachowca. Cos mi się wydaje że masz problem z samym akumulatorem. Przeważnie s&s to pierwsze tego objawy. Troche dziwne z tą utratą mocy ale najpierw zacznij od tego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Calak
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 1 czerwca 2017, 18:39
Lokalizacja: Śląskie
Auto: Seat Leon St FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Patidorek » 26 marca 2018, 11:47

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj posprawdzałem przewody ale nic nie znalazłem. Kolega ma mi pożyczyć dzisiaj sprzęt do diagnostyki, sprawdzania błędów w VAG. Zobaczymy co pokaże. Muszę się też przejechać może faktycznie wystarczy zrobić parę kilometrów żeby się unormowało.
Zobacz Profil
Patidorek
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 marca 2018, 19:35
Auto: Seat Leon 3 fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez tomek13 » 27 marca 2018, 20:38

Sprawdź dokładnie przewody. Ja kiedyś miałem w bardzo słabo dostępnym miejscu ugryziony przewód od turbinki i wywalało mi usterke s&s plus silnik w trybie awaryjnym
Zobacz Profil
tomek13
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 marca 2014, 16:53
Lokalizacja: KT
Auto: Leon
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Patidorek » 5 kwietnia 2018, 10:02

Usunąłem błędy sprzętem VAG OBD II i po przejechaniu kilkuset metrów błędy poznikały. Prawdopodobnie błędy wyskoczyły gdy przez dłuższy czas aku był nie doładowany. Podjechałem do pod sklep motoryzacyjny i facet sprawdził mi "aku testerem" aku, powiedział, że aku jest odpowiedni czyli do aut z systemem START STOP i jest on w dobrej kondycji(po naładowaniu parę dni wcześniej).
Zobacz Profil
Patidorek
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 marca 2018, 19:35
Auto: Seat Leon 3 fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 15 kwietnia 2018, 19:16

biz0n napisał(a):uż wrzucałem wcześniej, https://www.nicomania.de/auto/start-sto ... aktivieren
Poskładałem, przetestowałem i działa, na razie na stole ale w zimie nie będę zdemontować plastików, zaczekam jak zrobi sie cieplej to zainstaluję do auta.


Ok, dzisiaj ostatecznie rozwiązałem sprawę SS - powinno tak działać fabrycznie :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Cobra_o7o » 15 kwietnia 2018, 19:54

Duda napisał(a):Z tego, co gdzieś czytałem, to w Audi można tak zrobić z przyciskiem. U nas niestety tylko przez zmianę warunki poziomu napięcia na akumulatorze.

Duda, a przeczytałeś wcześniejsze posty, nad Twoim.
Wystarczy automat, który zasymuluje naciśnięcie przycisku, po włączeniu zapłonu.
Efekt jest prawie identyczny. Prawie bo świecenie przycisku oznacza wyłączenie systemu, ale to chyba nie problem.

Patidorek napisał(a):Podjechałem do pod sklep motoryzacyjny i facet sprawdził mi "aku testerem" aku, powiedział, że aku jest odpowiedni czyli do aut z systemem START STOP i jest on w dobrej kondycji(po naładowaniu parę dni wcześniej).

Wystarczy najzwyklejszy woltomierz i możesz ocenić podstawowymi testami poprawność ładowania i stan naładowania aku.
Te że aku do S-S jest odpowiedni napisane jest na nim samym - EFB lub AGM (ten drugi to już luksus). Nierzadko jest to wprost napisane na akumulatorze - że nadaje się do samochodów z S-S.

biz0n napisał(a):Ok, dzisiaj ostatecznie rozwiązałem sprawę SS - powinno tak działać fabrycznie

Nie będzie, puty, póki producent dostaje punkty do eco samochodu co pozwala spełnić durne normy i przejść homologację.

grzergrz napisał(a):dołożyłem bezpiecznik 5A,

Czemu taki wielki? Jeśli układ z przekaźnikiem pobiera 1A to i tak bardzo dużo, znaczy sądzę że pobiera dużo mniej.
Jeśli układ nie ma swojego zabezpieczenia a Ty założyłeś zbyt duże to tak na prawdę nic ono nie da - układ i tak się spali w razie przeciążenia.
Natomiast zabezpieczenie przed zwarciem układu kabelków, który sam założyłeś rozwiązuje bezpiecznik za którym się wpiąłeś.

grzergrz napisał(a):masa i sygnał z wiązki do zespołu guzików, masa brązowa, sygnałowy czarno-zielony

Dokładnie, fizycznie, w którym miejscu? Demontowałeś coś w konsoli?
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Duda » 16 kwietnia 2018, 06:16

Cobra_o7o napisał(a):
Duda napisał(a):Z tego, co gdzieś czytałem, to w Audi można tak zrobić z przyciskiem. U nas niestety tylko przez zmianę warunki poziomu napięcia na akumulatorze.

Duda, a przeczytałeś wcześniejsze posty, nad Twoim.
Wystarczy automat, który zasymuluje naciśnięcie przycisku, po włączeniu zapłonu.
Efekt jest prawie identyczny. Prawie bo świecenie przycisku oznacza wyłączenie systemu, ale to chyba nie problem.


Pewnie, że czytałem. Pytanie było o "odwrócenie" działania przycisku. Czyli, że z automatu SS jest wyłączony. W niektórych autach można to zrobić programowo. U nas niestety albo totalne wyłączenie systemu, albo mechaniczna przeróbka.

W przypadku tego drugiego dołożyłbym jakiś wyłącznik, żeby można było do ASO spokojnie na przeglądy jeździć.


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Duda
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 sierpnia 2017, 23:19
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Cobra_o7o » 16 kwietnia 2018, 11:47

Duda napisał(a):W przypadku tego drugiego dołożyłbym jakiś wyłącznik, żeby można było do ASO spokojnie na przeglądy jeździć.

Instalując automat przełączający możesz założyć dowolny wyłącznik.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez grzergrz » 19 kwietnia 2018, 05:51

grzergrz napisał(a):dołożyłem bezpiecznik 5A,

Czemu taki wielki? Jeśli układ z przekaźnikiem pobiera 1A to i tak bardzo dużo, znaczy sądzę że pobiera dużo mniej.
Jeśli układ nie ma swojego zabezpieczenia a Ty założyłeś zbyt duże to tak na prawdę nic ono nie da - układ i tak się spali w razie przeciążenia.
Natomiast zabezpieczenie przed zwarciem układu kabelków, który sam założyłeś rozwiązuje bezpiecznik za którym się wpiąłeś.

akurat miałem pod ręką 5A ale może być mniejszy oczywiście, głównie chodzi o zabezpieczenie obwodu przed zwarciem do masy, układ przekaźnika sam w sobie nie ma żadnego zabezpieczenia
grzergrz napisał(a):masa i sygnał z wiązki do zespołu guzików, masa brązowa, sygnałowy czarno-zielony

Dokładnie, fizycznie, w którym miejscu? Demontowałeś coś w konsoli?

https://www.youtube.com/watch?v=gQtFekA8Ct8 <- interesuje Cię tak na prawdę demontaż nr 3 który wykonuje gość na filmie
Zobacz Profil
grzergrz
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9 stycznia 2018, 11:02
Region: dolnośląskie
Auto: LEON III FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez marwisn » 19 kwietnia 2018, 06:30

Czy ktoś może napisać na których przewodach wtyczek od panelu jest stałe 12V i +12V po zapłonie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 19 kwietnia 2018, 12:25

Ja bym odradzał podłączanie czegokolwiek bezpośrednio pod przewody od panelu klimatyzacji, proponuję zasilanie brać z panelu bezpiecznikowego.
Na pewno +12 po zapłonie jest na bezpieczniku F40 (wersja FL) - gniazdo zapalniczki.
W instrukcji opisana reszta.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Cobra_o7o » 19 kwietnia 2018, 14:09

biz0n napisał(a):Ja bym odradzał podłączanie czegokolwiek bezpośrednio pod przewody od panelu klimatyzacji, proponuję zasilanie brać z panelu bezpiecznikowego.

Tak na prawdę nie ma to znaczenia. Jeśli przewód łączy bezpiecznik z panelem to wpiąć się możesz nawet gdzieś pomiędzy, w ten kabelek.
To jest tylko kwestia prostoty montażu, ewentualnego demontażu, trochę estetyczna.
Najważniejsze jest by nowy przewód robić jak najkrótszy. Im krótszy, tym mniejsza szansa że gdzieś o coś się przytrze, coś go rozerwie i itd.
Spadki napięcia na tych długościach tutaj, nie mają znaczenia. Oryginalny przewód przesyłający 12V do panela jest przewidziany na jakieś tam obciążenie i tak też dobrany ma bezpiecznik. Zatem nie przeciążysz oryginalnego przewodu, bo to oznaczałoby przepalanie bezpiecznika - nawet mniejszym prądem niż wytrzymałby przewód.

Dokładając do instalacji jakiś nowy element/moduł, warto podpiąć go przez bezpiecznik nie tyle co w celu ochrony instalacji samochodu a łatwiejszej identyfikacji źródła problemu i lepszej ochrony naszego układu - bezpiecznik dobrany do układu a nie jakiś dużo większy, fabryczny samochodu.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości