Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
KokoSinskY napisał(a):No niby tak, Cupra to Cupra ale czy później nie będę żałował, że wziołem jakby na siłe byle to była Cupra i będę sobie mówił aaa dach szklany fajny, keyless wygodny itp. Że jednak mogłem mieć bogatsze wyposażenie.
KokoSinskY napisał(a):No niby tak, Cupra to Cupra ale czy później nie będę żałował, że wziołem jakby na siłe byle to była Cupra i będę sobie mówił aaa dach szklany fajny, keyless wygodny itp. Że jednak mogłem mieć bogatsze wyposażenie.
czapel napisał(a):Nie ma 132 za 1.8 w manualu. Ja mialem w dsg 1.8 full za 110. Riznica jest 20 tys teraz cupra a 1.8 wirc wcale nie malo.
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
radek7019 napisał(a):Ale wszelkie koszty związane z eksploatacją auta to chyba nie to samo pomiędzy 1.8 a Cuprą? Różnica jest znaczna. Rata miesięczna to nie wszystko. A na to mało kto patrzy w momencie zakupu. W perspektywie kilku lat eksploatacji Cupra to większe wydatki niż 1.8.
maciek89 napisał(a):Co do broni to nie każdemu leży. Ja strzelałem kiedyś do kaczek na pegazusie i mi nie podeszło. A jak patrzę na niektóre filmiki z Polski pt. agresja drogowa z szympansami w roli głównej (już niedaleko nam do Rosji) to mam mieszane uczucia w kwestii łatwych pozwoleń na klamkęNa początku tego roku na A4 pod Krakowem gostkowi nie chciał zjechać Transit z lewego pasa to zaczął do niego strzelać z klamki i rozbił szybę. Wszystko jest dla ludzi ale idiotów nie brakuje, oczywiście odnosi się to też do szybkich aut, którymi również można komuś łatwo zrobić krzywdę.
maciek89 napisał(a):Oklepane "argumenty" zwolenników broni. Poza tym nie załapałeś o co mi chodziło- nie o żadne zabijanie tylko samo grożenie bronią. Widziałeś filmik z kamerki z Rosji, czy USA, gdzie na drodze ktoś do kogoś strzela i go zabija? Bo ja nie. Do tego napisałem chyba dość wyraźnie na końcu, że szybkim autem też można łatwo komuś zrobić krzywdę i wszystko jest dla ludzi, a Tobie i tak ciśnienie się podniosło.
radek7019 napisał(a):Mała dygresja. Każdy z Was zrobił prawo jazdy. Obecnie zrobienie pozwolenia na broń ( sportowe ) to sprawa prostsza niż prawko ( poważnie). Jak kogoś podnieca szybkość za sto kilkadziesiąt tysięcy to właśnie to polecam - każdy karabin szturmowy będzie szybszy niż każde auto i znacznie tańszy a frajda na strzelnicy nie do opisania. Współczesny Polski mężczyzna - brandzlowanie się szybkim autem i komórką za kilka tysięcy a w temacie broni palnej sto lat za murzynami. Mój post to nie szyderstwo - to zachęta, w dobrym kierunku. Zachęcam. Wszelkie info dostępne w necie.
dudek_jd napisał(a):dobra to ja dorzucę swoje 3 grosze szczególnie ze dokładnie rok temu miałem taki sam dylemat. Wybrałem 1.8 z powodów finansowych. Mam ST w manualu z pakietem comfort+, ładowarką indukcyjną, szkalnym dachem, dcc, czujniki przód+tył, bez kamery z grzanymi fotelami i 18" Performance 30/1, auto wyszło za 113k z tego co pamiętam. W moim przypadku tak samo skonfigurowana cupra (wtedy była 280) wychodziła za około 150k (cennikowo)
dudek_jd napisał(a):Ja spalaniem w 1.8 powyżej 120 km/h jestem rozczarowany- myślałem że będzie lepiej. Średnio mam od 8,5 do 9,5 (8,5 z ostatnich 10k). Jak powciskam trochę gazu ostrzej to i z 11-12 spali (rekord 17 na torze) ale cupra spaliłaby wtedy 17-20, także to nie jest tak że cupra pali podobnie. Ona pali podobnie jak się jeździ spokojnie. Jak wykorzystujesz te dodatkowe 100 koni to i cyferki przy spalaniu się zmieniają.
melbion napisał(a):A to dobre bo ja kupowałem w 2016 co prawda 265 w ST i dałem 112k, co prawda bez dachu i foteli za to z linkiem. Sorry ale jakbym miał wziąć za 113k 1.8 to dla mnie byłaby pomyłka.
Z tym spalaniem to żeś pojechał, chyba nigdy w Cuprze nie jechałeś. Na 6 biegu 180-200km jakieś 11,5-12l. W mieście przy ciężkim bucie ok. 14.
dudek_jd napisał(a):melbion napisał(a):A to dobre bo ja kupowałem w 2016 co prawda 265 w ST i dałem 112k, co prawda bez dachu i foteli za to z linkiem. Sorry ale jakbym miał wziąć za 113k 1.8 to dla mnie byłaby pomyłka.
Z tym spalaniem to żeś pojechał, chyba nigdy w Cuprze nie jechałeś. Na 6 biegu 180-200km jakieś 11,5-12l. W mieście przy ciężkim bucie ok. 14.
mądry jesteś bo kupowałeś w 2016. Skompletuj takiego leona jak ja mam to w 2018 roku wyjdzie za 120. Co do spalania, Ty masz 265. 280 to co innego. Ja jeździłem 265 właśnie i wiem że pali więcej od 1.8. Nie podawaj wyników z trasy na której jechałeś 180-200 bo jechałeś zapewne 80 i 140. Powiedz ile masz chwilówki przy 200, bo nawet 1.9 tdi przy 200 ma więcej niż 11 chwilowego.
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
maciek89 napisał(a):ok. 300-350 KM - do bezpiecznego wyprzedzania tirów wystarczy no i to auto w końcu będzie bardziej przestronne i wnętrze
mesrs123 napisał(a):maciek89 napisał(a):ok. 300-350 KM - do bezpiecznego wyprzedzania tirów wystarczy no i to auto w końcu będzie bardziej przestronne i wnętrze
A 1.8 180km nie da rady bezpiecznie wyprzedac tiry?
Moim zdaniem jak spedzasz 80-90% czasu w miescie to ta cupra nie ma sensu i lepiej wziac 1.8
mesrs123 napisał(a):Moim zdaniem jak spedzasz 80-90% czasu w miescie to ta cupra nie ma sensu
Pik napisał(a):Ale z perspektywy czasu wiem jedno - gdybym nie zdecydował się na Cuprę to pluł bym sobie w brodę i dziś żałowałbym tej decyzji. A tak cieszę się ilekroć zasiadam za kierownicą - to po prostu przyjemność.
Pik napisał(a):Ja się też zastanawiałem nad 1.8... Ale z perspektywy czasu wiem jedno - gdybym nie zdecydował się na Cuprę to pluł bym sobie w brodę i dziś żałowałbym tej decyzji. A tak cieszę się ilekroć zasiadam za kierownicą - to po prostu przyjemność.
maciek89 napisał(a):Odbierając Cuprę nie podpisuje się żadnych dokumentów, że codziennie trzeba wykorzystać pełną moc. Czasem nawet samo poczucie, że jest duży zapas mocy sprawia przyjemność. A, czy to żałosne, że ktoś normalnie jeździ Cuprą po trasach hmmm sam robię dużo km w trasie czasem nawet grając w ecodriving i nie widzę w tym nic żałosnego.Chyba bardziej żałosne jest jeżdżenie pięcioosobowym autem samemu. Tyle miejsca się marnuje. To, że z tyłu jest kanapa też nie oznacza, że zawsze musi tam ktoś siedzieć. Czasem się przydaje i to wystarczający powód żeby tam była. Tak jak dodatkowe konie.
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości