
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
dudek_jd napisał(a):W sekcji średniego spalania masz moje fotki z jazdy 1.8 i wypowiedzi chłopaków o spalaniu w Cuprze które mówią o normalnym spalaniu w mieście rzędu 11-12,5l i o rekordach sięgających 17-20 litrów. Średnie to mnie nie interesuje. Pokaż mi średnie spalanie ze średnią prędkością np. 130km/h- wtedy się zgodzę że Ci wyjdzie 11-12, ale w 1,8 przy takiej średniej prędkości pali 2 litry mniej. Przy 200 to Ci komp jak nic z 15 pokazuje. Po za tym 265 pali deczko mniej niż 290 i 300.
marcin1ja1 napisał(a):Cupra ma tą przewagę, że jest jednym z najtańszych aut na rynku z taką mocą i taką radością dającą z jazdy.
dudek_jd napisał(a):Tak szczerze to co z tego że masz 300 koni pod maską jak w tyłek Ci piz*** bo grzania nie masz albo musisz jeździć z uchwytem na telefon na szybie bo nie masz jak się skomunikować ze swoim 8 calowym wyświetlaczem radia itp... Jak to ma być auto do codziennego używania to chyba jednak bym wybrał słabszy motor i bajery niż wyścigówkę bez tego dachu o którym marzyłem...
Pik napisał(a):Szklany dach? Zbędne kilogramy, mniejsza ilość miejsca nad głową, duża szansa że będzie stukać, hałasować, a z czasem przepuszczać wodę. O mniejszej sztywności nadwozia nie wspominając.
czapel napisał(a):wtf to teraz cupra tylko w dsg jest?
Osobiście wątpię, aby w Leonie fabryka montowała wzmocnienia przy szklanym dachu... Ale jeśli nawet, to tym gorzej. To kolejne dodatkowe kilogramy, wożone przez całe życie pojazdu.Po za tym chciałbym zauważyć że auta ze szklanym dachem akurat mają sztywniejsze karoserie przez dodatkowe wzmocnienia- jak znajdę artykuł o tym który czytałem to wyślę na PW.
Pik napisał(a): Osobiście wątpię, aby w Leonie fabryka montowała wzmocnienia przy szklanym dachu... Ale jeśli nawet, to tym gorzej. To kolejne dodatkowe kilogramy, wożone przez całe życie pojazdu.
trezor napisał(a):Ech... tak się spodziewałem, że to wątek bez końca.![]()
Ile ja się już w życiu natłumaczyłem ludziom po co mi takie, a nie inne auto (i to nie tylko z Cuprą, ale właściwie z każdym poprzednim też).
To nie ma sensu. Każdy zawsze zostaje przy swoim, bo nie czuje klimatu. Póki sam się nie przekonasz, że chcesz takie, a nie inne auto, argumenty innych są o kant d...
Dla mnie każde kolejne jest za słabe (i to nie jest kwestia, że na co dzień szybko jeżdżę). Kumpel który jeździ prawie ośmiuset konnym RS6, szuka granicy 1000KM. Czy on jest w stanie komuś wytłumaczyć po co mu takie auto? - nie, ale twierdzi, że i tak by je kupił drugi raz i ani trochę nie żałuje kasy w przeróbki.
W okolicy 150tys. za nowy samochód nie widzę nic lepszego niż Cupra, jeśli ktoś chce mieć hot hatcha.
P.S. Co do szklanego dachu w Cuprze, to obniża wnętrze, bo właśnie z tego powodu z niego zrezygnowałem. Sufit mnie przytłaczał.
radek7019 napisał(a):Mi lepiej pasuje 1.8 niż bo szybka jazda po prostu mnie nie bawi a koszty ogumienia i serwisu plus spalanie co by nie mówić są również wyższe w Cuprze. Ale przed zakupem Leona z 1.8 powstrzymuje mnie brak tego co jest do zamówienia już w tańszych autach jak Polo czy Corsa czyli martwe pole, monitorowanie tyłu przy wyjeździe z parkingu nie mówiąc już o asystencie parkowania czy grzanej kierownicy, która jest do zamówienia w prawie wszystkich innych markach w tym segmencie. Leona odbieram jako auto na chama celowo zubożone co mnie wkurza. Fajną sprawą byłoby zastąpienie tego 1.8 w Leonie przez silnik 2.0 o mniejszej mocy jak w Atece czyli 190 ale znacznie wyższym momencie obrotowym np. 320Nm. To by mi w zupełności wystarczyło jeśli założyć, że cena Leona z takim silnikiem byłaby na poziomie dzisiejszego 1.8. Jeśli, bo mogłoby być tak, że z tym motorem byłoby prawie tyle co Cupra a wtedy to lepiej brać Cuprę.
Pamiętam jak pojawił się Leon to na początku przez rok czy dwa nie miał kamery cofania, teraz po liftingu po jakimś czasie wchodzi ekran LCD itd. Przypomina to jakąś kroplówkę, co jakiś czas coś i do końca się nie wie co będzie jeszcze. W innych markach jak wychodzi jakiś model to od razu jest to co można zamówić i koniec kropka. W Leonie nie. Wkurzają mnie jednym słowem z tym autem a mi się podoba.
KokoSinskY napisał(a):Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego odzewu i chyba nie nadążamdopóki się nie przejadę 1.8 i Cuprą to nie będę wiedział. Ogólnie według konfiguratora na dzień dzisiejszy Cupra jaką bym chciał mieć wychodzi 135.340 zł (Mystery Blue, Full Link, Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy, Pakiet zimowy) a 1.8 z pełnym wyposażeniem wliczając w to takie pierdoły jak nakładki na progi, basic assistant plus czy pakiet schowków wychodzi 129.835 zł, więc różnica tylko 5505zł a do Cupry już nic więcej nie potrzebuję więc chyba wybór padnie na Cupre, tylko mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak duże różnice mogą być w kosztach eksploatacji po skończeniu gwarancji pomijając spalanie.
2. Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica miedzy Navi a Navi plus według tego co jest napisane na stronie to odtwarzaczem DVD i dyskiem 10gb ale różnica w cenie to ponad 1700zł więc za odtwarzacz DVD i dysk aż tyle dopłaty? Czy na tej tańszej navi da się obejrzeć film np. z YouTubea?
KokoSinskY napisał(a):Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy
sdss napisał(a):Tylko nie patrz w cennik tylko idź do salonu, Bmw potrafi dać 40tys rabatu na 3er.
szadubaba napisał(a):sdss napisał(a):Tylko nie patrz w cennik tylko idź do salonu, Bmw potrafi dać 40tys rabatu na 3er.
pokaz mi 3er z silnikiem + skrzynia z dynamika podobna do 1.8 TSI 180KM DSG i sensownym wyposazeniem za tyle
KokoSinskY napisał(a):Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego odzewu i chyba nie nadążamdopóki się nie przejadę 1.8 i Cuprą to nie będę wiedział. Ogólnie według konfiguratora na dzień dzisiejszy Cupra jaką bym chciał mieć wychodzi 135.340 zł (Mystery Blue, Full Link, Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy, Pakiet zimowy) a 1.8 z pełnym wyposażeniem wliczając w to takie pierdoły jak nakładki na progi, basic assistant plus czy pakiet schowków wychodzi 129.835 zł, więc różnica tylko 5505zł a do Cupry już nic więcej nie potrzebuję więc chyba wybór padnie na Cupre, tylko mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak duże różnice mogą być w kosztach eksploatacji po skończeniu gwarancji pomijając spalanie.
2. Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica miedzy Navi a Navi plus według tego co jest napisane na stronie to odtwarzaczem DVD i dyskiem 10gb ale różnica w cenie to ponad 1700zł więc za odtwarzacz DVD i dysk aż tyle dopłaty? Czy na tej tańszej navi da się obejrzeć film np. z YouTubea?
10000 jest na wyprzedaż poprzedniego rocznika
krissm napisał(a):Cupra jest głośna niewiele w sumie szybsza a zużycie paliwa duuużo większe.
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości