Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czy warto dopłacać do Cupry

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 18 stycznia 2018, 18:34

Znowu 1.8 TSI też ma inne zawieszenie (multilink z tyłu zamiast belki) i większe hamulce niż słabsze wersje. Cupra ma za to szperę, która jest nieoceniona :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez mrcn » 18 stycznia 2018, 19:23

dudek_jd napisał(a):W sekcji średniego spalania masz moje fotki z jazdy 1.8 i wypowiedzi chłopaków o spalaniu w Cuprze które mówią o normalnym spalaniu w mieście rzędu 11-12,5l i o rekordach sięgających 17-20 litrów. Średnie to mnie nie interesuje. Pokaż mi średnie spalanie ze średnią prędkością np. 130km/h- wtedy się zgodzę że Ci wyjdzie 11-12, ale w 1,8 przy takiej średniej prędkości pali 2 litry mniej. Przy 200 to Ci komp jak nic z 15 pokazuje. Po za tym 265 pali deczko mniej niż 290 i 300.


Lol, to moja jest zepsuta chyba :D Przejechałem 2x Europę jadąc właśnie w przedziale 120-140km/h i zawsze miałem spalanie w okolicach 9 litrów. Oczywiście, powyżej 150 spalanie idzie mocno w górę, ale na pewno nie jakoś specjalnie odmiennie od 1.8...

PS. Mnie 1.8 by wystarczyło, ale bardziej podobał mi się ten podwójny wydech :mrgreen:
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mrcn
Sport
Sport
 
Posty: 336
Dołączył(a): 8 września 2015, 16:32
Region: mazowieckie
Auto: Cupra ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez 83Dario » 18 stycznia 2018, 19:48

Tak czytam od początku temat i przewinęło się wątek karabinów i spalania[emoji12][emoji23] schodząc z pytania jakie zadał przyszły użytkownik leona. Mam 1.8tsi w manualu oczywiście ze chciałbym cupre bo jestem racingowcem, ale jako nieliczni kupowałem auto za gotówkę i dopłata do cupry byla zbyt duża na mój budżet ponad 30tys. W moim temacie masz 3 stage po kolei jakie można wykonać na tym silniku i tu juz sie zblizylem do osiągów cupry nie przekraczajac przez te 3 lata kwoty jaką bym musial na samym starcie w salonie dac za cupre. Brak tylko szpery powoduje gorsze czasy na torze, w życiu codziennym nie wiem czy na to będziesz zwracał uwagę. Wybór należy tylko do Ciebie, czy wybierzesz sercem czy rozumem[emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Kusza » 18 stycznia 2018, 20:05

Jeżeli piszesz, że oba auta podobnie Cię mają wyjść kasowo to bierz Cupra i sprawa rozwiązana.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kusza
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 22:06
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra ST 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez marcin140505 » 18 stycznia 2018, 20:06

Jak się niema co się lubi to się lubi co się ma :-P
Zobacz Profil
marcin140505
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7 listopada 2017, 20:42
Lokalizacja: GDAŃSK
Auto: LEON CUPRA 4x4 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Limak9 » 19 stycznia 2018, 08:31

Ew brałbym pod uwagę silnik 1.8 w konfiguracji z napędem 4drive wtedy zamiast Cupry 2wd.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez dudek_jd » 19 stycznia 2018, 08:39

to wtedy mówisz o xperience chyba nie? to jeszcze droższe od 1.8 2wd i z tą dodatkową masą wcale nie dynamiczne. Jakby ktoś się zastanawiał nad 1.8 4x4 i cuprą 2wd to ja bym wtedy nie miał wątpliwości i brał właśnie cuprę
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez marcin1ja1 » 19 stycznia 2018, 09:18

Cupra ma tą przewagę, że jest jednym z najtańszych aut na rynku z taką mocą i taką radością dającą z jazdy. Natomiast cena 1,8 z 4x4 z "full-opcją" to już zaczyna wchodzić w cenę aut premium i już bym się mocno zastanowił nad takim autem.
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL ST
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez fonek » 19 stycznia 2018, 09:33

Też miałem ten sam dylemat i w sumie ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na 1.8 i nie żałuje tego wyboru, te 180 km też ma moc, ale wiadomo co Cupra to Cupra :)
Zobacz Profil
fonek
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 06:52
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez davidnth » 19 stycznia 2018, 10:07

marcin1ja1 napisał(a):Cupra ma tą przewagę, że jest jednym z najtańszych aut na rynku z taką mocą i taką radością dającą z jazdy.


I w mojej opinii jednym z najlepszych i najprzystojniejszych :mrgreen: tak naprawdę to jaki jest wybór? BMW,Mercedes, Audi RS - inny świat. Pozostaje Megane RS, Audi S3, Golf, Focus.. dla mnie osobiście, żadne nie jest warte jakiejkolwiek dopłaty. Może Focusem się śmiga fajnie, ale wizualnie zarówno wewnątrz jak i zewnątrz mi nie pasi. Dla mnie Cupra jest bezkonkurencyjna :D :mrgreen: 8)
Zobacz Profil
davidnth
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 lipca 2016, 12:30
Auto: Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez ManX » 19 stycznia 2018, 10:27

Z każdego wyboru będziesz zadowolony... ale z Cupry najprawdopdobniej bardziej. 1.8 jeździ już bardzo dobrze... ale Cupra jeździć będzie jeszcze lepiej. W Cuprze w standardzie masz DCC i masz szperę, do tego masz dodatkowy tryb Cupra, w którym samochód lepiej brzmi.. grzmi. Jak lubisz bawić się jazdą to Cupra. To że trzyma lepiej wartość też można zauważyć. Jeden i drugi spalać będzie podobnie - jeśli kosztuje podobnie, to brałbym Cuprę
Osobiście jeździłem Cuprą (wówczas byłą 280) - zachwyciła mnie. Niestety realia ekonomiczne zmusiły mnie do powściągniecia swoich zapędów i ostatecznie kupiłem 1.8 z DSG i wszystkimi pakietami promocyjnymi jakie były.
Zobacz Profil
ManX
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lipca 2016, 12:15
Lokalizacja: Warsaw
Region: mazowieckie
Auto: Leon Cupra ST 4drive
Silnik: CJXC 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez czapel » 19 stycznia 2018, 10:41

realia ekonomiczne? w końcu pali tyle samo kosztuje tyle samo to jakie realia ekonomiczne Cie zmusiły ;p
Jakby Cupra paliła tyle samo i kosztowała tyle samo to tez bym brał cupre a nie 1.8 ale tak nie jest i tyle i nikt nie powie ze pali i kosztuje tyle co 1.8 bo 1.4 prawie kosztuje tyle co 1.8....panowie patrzcie realnie bo tutaj kazdy broni swojego auta :)
ja mam 1.8 i jestem zadowolony, pewnie ze tez bym chciał cupre, ale jaka jest prawda ze nawet to 1.8 sie marnuje juz 2 lata mineły od zakupu i nawet w 80 procentach nie wykorzystuje tego silnika. miałem robic czip na 240 ale pomyslalem zrobie i co pobawie sie 2-3 miechy i tyle i znowu bede wykorzystywał tyle co wcześniej :)
jak mówie teraz brałbym uzywane a45 nie tylko ze względu na silnik ale wykończenie wygląd itp.
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 19 stycznia 2018, 11:22

Czapel jeśli Cupra pali w normalnej trasie 6-9l 95ki to raczej mi trudno uwierzyć, że 1.8 spali wyraźnie mniej, nie mówiąc już o relacji osiągi / spalanie. Spali pół litra mniej przy podobnej jeździe? Raczej nie ma szans na więcej. Mój rekord 5.3l/100 na siódemce z Krakowa do Jędrzejowa (spory ruch i przez to tempo spacerowe), wymagało to trochę skupienia ale taki wynik to nie robiłem (przynajmniej w manualu)

Jeśli jeszcze szukać rozsądku w Cuprze to jednak potencjalnie silnik jest bardziej wytrzymały, choćby przez solidniejszej budowy tłoki z dodatkowym pierścieniem zgarniającym i w większości warunków pracuje on na pół gwizdka, co też ma znaczenie. Do tego bardziej wytrzymała skrzynia, tak manual jak i DSG. Przy potencjalnej odsprzedaży po 4 latach Cupra jednak będzie warta co najmniej o te 5tys wiecej, więc jeszcze jakaś część się zwróci. No i to by było na tyle.

Najlepiej to się przejechać Cuprą, poczuć ten ciąg nawet z czwartego biegu i wtedy zdecydować, czy to jest warte dopłaty. Mnie wystarczyło kilka kilometrów żeby zdecydować, że tak. Nie jest to potrzebne ale sprawia przyjemność.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Kusza » 19 stycznia 2018, 11:44

KokoSinskY i jak kolego na co się zdecydowałeś po przeczytaniu tych wszystkich ochów i achów na temat 1.8 i Cupry?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kusza
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 22:06
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra ST 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez dudek_jd » 19 stycznia 2018, 12:46

w sumie jak tak gadamy o tym spalaniu... Różnica może być spora też przez skrzynie i jej zestopniowanie...1.8 moim zdaniem pod tym względem jest spier*** bo 6 powinna być zestopniowana na dużo dłuższą. Ja na to że idę w benzyne zdecydowałem po przejażdżce audi a5 2.0 tfsi 270km. I takie audi pali mniej od leona 1.8 przy normalnej jeździe...

A tak wracając do tematu to wydaje mi się że kolega KokoSinskY głównie pytał się czy lepiej wziąć 1.8 z lepszym audio, navi, dachem, czujnikami, Kessy, grzaniem stołków i innymi bajerami czy gołą cuprę... Wtedy bym już się zastanawiał bo może to i tylko bajery ale jednak wpływają na ogólne odczucia z użytkowania. Tak szczerze to co z tego że masz 300 koni pod maską jak w tyłek Ci piz*** bo grzania nie masz albo musisz jeździć z uchwytem na telefon na szybie bo nie masz jak się skomunikować ze swoim 8 calowym wyświetlaczem radia itp... Jak to ma być auto do codziennego używania to chyba jednak bym wybrał słabszy motor i bajery niż wyścigówkę bez tego dachu o którym marzyłem...

Taka dygresja- pamiętam jak ojciec kupował Vectrę 10 lat temu i nie dołożył grzania kanap z tyłu za 800zł. Przy każdym zimowym dniu siadając na lodowatą skórę razem z siostrą wypominaliśmy mu że na dzieciach oszczędził. Teraz jest to opcja którą dobiera zawsze w pierwszej kolejności :)

I jeszcze żeby przedstawić pełen obraz tak to wyglada w cenniku:
1.8 fr manual full wypas (nevada white, 18stki, dach, grzanie, comfort+, alarm, dcc, full link, bez systemów bezpieczeństwa i kessy) - z cennika to 116 500zł!!!
2.0 300km FWD cupra DSG goła - 145 600zł
2.0 300km AWD DSG wyposażenie jak 1.8 - 170 500zł
to oczywiście bez rabatów... Te czasy kiedy do cupry trzeba było dorzucić 5 tys minęły...
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez KriSSo » 19 stycznia 2018, 13:05

300 KM fajna sprawa, ale dawanie w pędzel też się kiedyś kończy - poszpanuje miesiąc, dwa i człowiekowi przejdzie. Natomiast faktycznie, za Cuprą przemawia świetnie zawieszenie, hamulce, zapas mocy, to wszystko powoduje, że jeżdżąc autem nawet dynamicznie, mamy zapas i zużycie podzespołów mniejsze.

Ale ....
dudek_jd napisał(a):Tak szczerze to co z tego że masz 300 koni pod maską jak w tyłek Ci piz*** bo grzania nie masz albo musisz jeździć z uchwytem na telefon na szybie bo nie masz jak się skomunikować ze swoim 8 calowym wyświetlaczem radia itp... Jak to ma być auto do codziennego używania to chyba jednak bym wybrał słabszy motor i bajery niż wyścigówkę bez tego dachu o którym marzyłem...

Ja też tak uważam. Na codzień przydatny jest komfort, a z tym wiąże się między innymi wyposażenie, niestety. W tym układzie, jeśli nie miałbym pieniędzy, żeby Cuprę sobie odpowiednio doposażyć, osobiście wziąłbym 1.8 i cieszył się z jazdy z odpowiednim poziomem komfortu. Gdybym Cuprę planował kupić jako drugi samochód, głównie do zabawy weekendowej i okazjonalnie na tor, wtedy można gołą łyknąć, bo celem jazdy będą głównie osiągi.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Pik » 19 stycznia 2018, 13:31

Ja to widzę inaczej. Z lepszego silnika, skrzyni, zawieszenia, hamulców korzysta się na każdym kilometrze przejechanej trasy. To immanentne cechy pojazdu. Z wyposażenia tzw komfortowego korzysta się sezonowo, okazjonalnie (albo wcale). Np grzane stołki. Miałem w poprzednim aucie i... praktycznie nie korzystałem. Wiedziałem, że jest to zbędne (dla mnie oczywiście). Szklany dach? Zbędne kilogramy, mniejsza ilość miejsca nad głową, duża szansa że będzie stukać, hałasować, a z czasem przepuszczać wodę. O mniejszej sztywności nadwozia nie wspominając.

Poza tym... Można znaleźć wiele różnych aut, nawet bardziej komfortowych niż Leon. Natomiast hot hatchy nie ma już tak wiele na rynku. To dość ekskluzywna podklasa.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez dudek_jd » 19 stycznia 2018, 13:39

Pik napisał(a):Szklany dach? Zbędne kilogramy, mniejsza ilość miejsca nad głową, duża szansa że będzie stukać, hałasować, a z czasem przepuszczać wodę. O mniejszej sztywności nadwozia nie wspominając.

To nie cabrio. Nie rób wyższej ideologii do tak prostego rozwiązania jak szklany dach. Po za tym chciałbym zauważyć że auta ze szklanym dachem akurat mają sztywniejsze karoserie przez dodatkowe wzmocnienia- jak znajdę artykuł o tym który czytałem to wyślę na PW. A ilość miejsca nad głową jest akurat większa bo nie masz podsufitki. To nie czasy kiedy auta z szyberdachami miały inne wyniki w testach zderzeniowych, ludzie technologia idzie do przodu a nie stoi w miejscu, nie powtarzajcie tych oklepanych teorii powtarzanych od lat w stylu szyberdach to będzie ciekł, a toyota to bezawaryjny samochód
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez czapel » 19 stycznia 2018, 13:39

wtf to teraz cupra tylko w dsg jest?
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez dudek_jd » 19 stycznia 2018, 13:41

czapel napisał(a):wtf to teraz cupra tylko w dsg jest?

chyba od tego roku tak
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez czapel » 19 stycznia 2018, 13:43

to teraz juz nie wiem jak cupra ma byc w podobnej cenie jak 1.8 jak to ponad 30 dychy dobre więcej jest.
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 19 stycznia 2018, 13:59

Grzane stołki takie pożądane? :D Miałem w poprzednim aucie jako standard w swojej wersji- niestety to jest mega nieprzyjemne uczucie. Może komuś pasuje- mnie nie. Jeszcze rozumiem jak jest skóra to na chwilę można włączyć ale siadając na alcantarze żadnego problemu nie ma dlatego nawet mi przez myśl nie przeszło żeby zamówić "grzane fikacze", bo miałem i nie używałem. :) Teraz jak chwilowo parkuję pod chmurką to brakuje jedynie podgrzewanej kierownicy- no to jest mega przydatna rzecz ale w plebejskim Leonie nie uświadczymy tego dodatku. A w takim hjundaju i30 jest, jeśli dobrze pamiętam

Czapel ale chodziło o gołą Cuprę jako alternatywę dla Leona 1.8 "w pełnym farszu", więc nie będzie tu różnicy 30k
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez mczelny2401 » 19 stycznia 2018, 14:02

[quote="maciek89"]Grzane stołki takie pożądane? :D
Dla Ciebie może nie a dla mnie i dla mojej kobity to już teraz obowiązkowa opcja zwłaszcza w dieslu gdzie nagrzanie w zimę chwile mu zajmuje a foteliki już po chwili są ciepłe
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Pik » 19 stycznia 2018, 14:05

Po za tym chciałbym zauważyć że auta ze szklanym dachem akurat mają sztywniejsze karoserie przez dodatkowe wzmocnienia- jak znajdę artykuł o tym który czytałem to wyślę na PW.
Osobiście wątpię, aby w Leonie fabryka montowała wzmocnienia przy szklanym dachu... Ale jeśli nawet, to tym gorzej. To kolejne dodatkowe kilogramy, wożone przez całe życie pojazdu.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 19 stycznia 2018, 14:09

Szklany dach fajna opcja, bo rozjaśnia wnętrze ale nawet tu na forum były narzekania, że skrzypi. Znajomemu w Q7 on dosłownie się na nierównościach telepał, kilkukrotnie naprawiany w ASO, smarowany, problem powracał. Jeśli nie ma takich problemów to dodatek fajny, szczególnie w kombi dla pasażerów z tyłu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez trezor » 19 stycznia 2018, 14:11

Ech... tak się spodziewałem, że to wątek bez końca. :-D
Ile ja się już w życiu natłumaczyłem ludziom po co mi takie, a nie inne auto (i to nie tylko z Cuprą, ale właściwie z każdym poprzednim też).
To nie ma sensu. Każdy zawsze zostaje przy swoim, bo nie czuje klimatu. Póki sam się nie przekonasz, że chcesz takie, a nie inne auto, argumenty innych są o kant d...
Dla mnie każde kolejne jest za słabe (i to nie jest kwestia, że na co dzień szybko jeżdżę). Kumpel który jeździ prawie ośmiuset konnym RS6, szuka granicy 1000KM. Czy on jest w stanie komuś wytłumaczyć po co mu takie auto? - nie, ale twierdzi, że i tak by je kupił drugi raz i ani trochę nie żałuje kasy w przeróbki.
W okolicy 150tys. za nowy samochód nie widzę nic lepszego niż Cupra, jeśli ktoś chce mieć hot hatcha.

P.S. Co do szklanego dachu w Cuprze, to obniża wnętrze, bo właśnie z tego powodu z niego zrezygnowałem. Sufit mnie przytłaczał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez dudek_jd » 19 stycznia 2018, 14:33

Pik napisał(a): Osobiście wątpię, aby w Leonie fabryka montowała wzmocnienia przy szklanym dachu... Ale jeśli nawet, to tym gorzej. To kolejne dodatkowe kilogramy, wożone przez całe życie pojazdu.

Nie będę się kłócił bo my ewidentnie w autach szukamy czego innego, skoro w aucie do jazdy codziennej do pracy i po zakupy przeszkadza Ci dodatkowa masa która osłabi osiągi o 0,3 s na sprincie do setki i 0,4574l splania na 100 km- i żeby nie było nie oceniam, a nawet rozumiem- też lubię lekkie auta. Ale dach szklany mam :P
trezor napisał(a):Ech... tak się spodziewałem, że to wątek bez końca. :-D
Ile ja się już w życiu natłumaczyłem ludziom po co mi takie, a nie inne auto (i to nie tylko z Cuprą, ale właściwie z każdym poprzednim też).
To nie ma sensu. Każdy zawsze zostaje przy swoim, bo nie czuje klimatu. Póki sam się nie przekonasz, że chcesz takie, a nie inne auto, argumenty innych są o kant d...
Dla mnie każde kolejne jest za słabe (i to nie jest kwestia, że na co dzień szybko jeżdżę). Kumpel który jeździ prawie ośmiuset konnym RS6, szuka granicy 1000KM. Czy on jest w stanie komuś wytłumaczyć po co mu takie auto? - nie, ale twierdzi, że i tak by je kupił drugi raz i ani trochę nie żałuje kasy w przeróbki.
W okolicy 150tys. za nowy samochód nie widzę nic lepszego niż Cupra, jeśli ktoś chce mieć hot hatcha.

P.S. Co do szklanego dachu w Cuprze, to obniża wnętrze, bo właśnie z tego powodu z niego zrezygnowałem. Sufit mnie przytłaczał.


O to chodzi, ja się tłumaczyłem czemu za 100k kupiłem leona a nie superba albo używane audi a4. Tak jak pisałem na początku- nikt tu nie pomoże bo każdy ma swoje przekonania i patrzy przez czubek swojego nosa. A o wysokości wnętrza, myślałem że jest odwrotnie, ale chyba masz rację. Jak jesteś wyższy to pewnie przeszkadza.
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez marekwar » 19 stycznia 2018, 18:36

Ech.... chciałbym choć raz zobaczyć Cuprę na ulicach Łodzi. Do tej pory mi się to nie udało [emoji12]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 19 stycznia 2018, 18:54

Mój znajomy jeździ po Łodzi białą Cuprą 300 na tablicach TK także jest do złapania :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez AleX » 19 stycznia 2018, 19:52

A ja dołoże swoje dwa grosze do dyskusji której się przyglądam z boku. Generalnie zgadzam się że apetyt rośnie w miarę jedzenia, wcześniej miałem samochód 150KM, teraz 300, potem....będzie 450KM? Sam zastanawiam się za czym to jest "wyścig". Moja Cupra 4Drive daje mnóstwo frajdy, wyprzedzania to w zasadzie formalność i zależy tylko z jaką dynamiką chcemy je wykonać (pół pedału w podłogę vs cały pedał w podłogę). Zdecydowanie do bardzo dynamicznej jazdy sprawdza się znakomicie i "banan" na twarzy nie znika.
Zauważyłem jednak inną prawidłowość - którą zresztą ktoś już tutaj wymienił. Łapie się na tym że mają tyle "pod butem", jedzie się czasem wolniej i rozsądniej, bo się "wie" że jak trzeba to można zerwać asfalt i zostawić wszystkich z tyłu.
Do wypadów autostradą/drogą szybkiego ruchu....spokojnie mógłbym mieć 1.8 - nie czuje radości z tych przyspieszeń przy prędkościach 160km/h w zwyż - kto tyle jeździ na trasie? Wtedy na baku przejedzie się góra 300km... - to też ma znaczenie :)

I ponownie komuś przytakne - nie, nie zmieniłbym samochodu na 1.8, 1.4... nie widzę alternatywy dla Cupry w tym przedziale cenowym - co nie zmienia faktu że na co dzień jestem "posiadaczem" bardzo szybkiego i dobrego samochodu, ale nie wykorzystuje tych możliwości mieszkajac w zatłoczonym mieście pełnym "red wave" od skrzyżowania do skrzyżowania....
Zobacz Profil
AleX
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 8 lutego 2017, 17:03
Auto: Cupra300 4Drive
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez radek7019 » 19 stycznia 2018, 20:42

Mi lepiej pasuje 1.8 niż bo szybka jazda po prostu mnie nie bawi a koszty ogumienia i serwisu plus spalanie co by nie mówić są również wyższe w Cuprze. Ale przed zakupem Leona z 1.8 powstrzymuje mnie brak tego co jest do zamówienia już w tańszych autach jak Polo czy Corsa czyli martwe pole, monitorowanie tyłu przy wyjeździe z parkingu nie mówiąc już o asystencie parkowania czy grzanej kierownicy, która jest do zamówienia w prawie wszystkich innych markach w tym segmencie. Leona odbieram jako auto na chama celowo zubożone co mnie wkurza. Fajną sprawą byłoby zastąpienie tego 1.8 w Leonie przez silnik 2.0 o mniejszej mocy jak w Atece czyli 190 ale znacznie wyższym momencie obrotowym np. 320Nm. To by mi w zupełności wystarczyło jeśli założyć, że cena Leona z takim silnikiem byłaby na poziomie dzisiejszego 1.8. Jeśli, bo mogłoby być tak, że z tym motorem byłoby prawie tyle co Cupra a wtedy to lepiej brać Cuprę.
Pamiętam jak pojawił się Leon to na początku przez rok czy dwa nie miał kamery cofania, teraz po liftingu po jakimś czasie wchodzi ekran LCD itd. Przypomina to jakąś kroplówkę, co jakiś czas coś i do końca się nie wie co będzie jeszcze. W innych markach jak wychodzi jakiś model to od razu jest to co można zamówić i koniec kropka. W Leonie nie. Wkurzają mnie jednym słowem z tym autem a mi się podoba.
Zobacz Profil
radek7019
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 marca 2015, 20:54
Auto: bmw 118d
Silnik: CBZB 1.2

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez KokoSinskY » 19 stycznia 2018, 21:01

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego odzewu i chyba nie nadążam :D dopóki się nie przejadę 1.8 i Cuprą to nie będę wiedział. Ogólnie według konfiguratora na dzień dzisiejszy Cupra jaką bym chciał mieć wychodzi 135.340 zł (Mystery Blue, Full Link, Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy, Pakiet zimowy) a 1.8 z pełnym wyposażeniem wliczając w to takie pierdoły jak nakładki na progi, basic assistant plus czy pakiet schowków wychodzi 129.835 zł, więc różnica tylko 5505zł a do Cupry już nic więcej nie potrzebuję więc chyba wybór padnie na Cupre, tylko mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak duże różnice mogą być w kosztach eksploatacji po skończeniu gwarancji pomijając spalanie.

2. Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica miedzy Navi a Navi plus według tego co jest napisane na stronie to odtwarzaczem DVD i dyskiem 10gb ale różnica w cenie to ponad 1700zł więc za odtwarzacz DVD i dysk aż tyle dopłaty? Czy na tej tańszej navi da się obejrzeć film np. z YouTubea?
Zobacz Profil
KokoSinskY
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14 listopada 2015, 00:33
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Kusza » 19 stycznia 2018, 21:12

radek7019 napisał(a):Mi lepiej pasuje 1.8 niż bo szybka jazda po prostu mnie nie bawi a koszty ogumienia i serwisu plus spalanie co by nie mówić są również wyższe w Cuprze. Ale przed zakupem Leona z 1.8 powstrzymuje mnie brak tego co jest do zamówienia już w tańszych autach jak Polo czy Corsa czyli martwe pole, monitorowanie tyłu przy wyjeździe z parkingu nie mówiąc już o asystencie parkowania czy grzanej kierownicy, która jest do zamówienia w prawie wszystkich innych markach w tym segmencie. Leona odbieram jako auto na chama celowo zubożone co mnie wkurza. Fajną sprawą byłoby zastąpienie tego 1.8 w Leonie przez silnik 2.0 o mniejszej mocy jak w Atece czyli 190 ale znacznie wyższym momencie obrotowym np. 320Nm. To by mi w zupełności wystarczyło jeśli założyć, że cena Leona z takim silnikiem byłaby na poziomie dzisiejszego 1.8. Jeśli, bo mogłoby być tak, że z tym motorem byłoby prawie tyle co Cupra a wtedy to lepiej brać Cuprę.
Pamiętam jak pojawił się Leon to na początku przez rok czy dwa nie miał kamery cofania, teraz po liftingu po jakimś czasie wchodzi ekran LCD itd. Przypomina to jakąś kroplówkę, co jakiś czas coś i do końca się nie wie co będzie jeszcze. W innych markach jak wychodzi jakiś model to od razu jest to co można zamówić i koniec kropka. W Leonie nie. Wkurzają mnie jednym słowem z tym autem a mi się podoba.

Wiadomo co będzie w kolejnych liftingach itd. to co obecnie ma VW. VAG nie może dać tych samych rzeczy co ma VW w cenie Seata bo na tym po prostu kasowo straci.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kusza
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 22:06
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra ST 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez czapel » 19 stycznia 2018, 23:13

129 za 1.8 w manualu Ci wychodzi serio???
ps. nie licz według konfiguratora tylko według cennika bo cupry juz nie masz za 135 w ogóle.
najtańszą cupre bez dodatków masz za 142 w dsg
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez piasektubyl » 19 stycznia 2018, 23:37

KokoSinskY napisał(a):Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego odzewu i chyba nie nadążam :D dopóki się nie przejadę 1.8 i Cuprą to nie będę wiedział. Ogólnie według konfiguratora na dzień dzisiejszy Cupra jaką bym chciał mieć wychodzi 135.340 zł (Mystery Blue, Full Link, Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy, Pakiet zimowy) a 1.8 z pełnym wyposażeniem wliczając w to takie pierdoły jak nakładki na progi, basic assistant plus czy pakiet schowków wychodzi 129.835 zł, więc różnica tylko 5505zł a do Cupry już nic więcej nie potrzebuję więc chyba wybór padnie na Cupre, tylko mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak duże różnice mogą być w kosztach eksploatacji po skończeniu gwarancji pomijając spalanie.

2. Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica miedzy Navi a Navi plus według tego co jest napisane na stronie to odtwarzaczem DVD i dyskiem 10gb ale różnica w cenie to ponad 1700zł więc za odtwarzacz DVD i dysk aż tyle dopłaty? Czy na tej tańszej navi da się obejrzeć film np. z YouTubea?


Proponuję przejść się do salonu i poprosić o sporządzenie wyceny, bo na konfiguratorze nie ma co polegać - sam się na tym przejechałem (ewentualnie jeszcze cennik na stronie w pdf powinien być spoko). Później na podstawie tego można będzie decydować co się bardziej opłaca.
Zobacz Profil
piasektubyl
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 grudnia 2017, 21:16
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez davidnth » 20 stycznia 2018, 08:20

KokoSinskY napisał(a):Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy


Nie wiem jaki masz telefon, ale sprawdź czy obsługuje ładowanie, ja w sumie się tym nie zainteresowałem i okazało się, że mój tego nie ogarnia, na szczęście kończyła się umowa, więc wziąłem nowy :-D

NIe wiem czy planujesz DSG czy manual, jeśli automat to przemyśl sprawę asystentów, dla mnie to zajebista sprawa, zwłaszcza jazda w korku, jeśli Ci się zdarza w nich postać to warto mieć takie coś, np wg. mnie kosztem otwieranego dachu, ale to już musisz sprawdzić na żywo, zobaczyć co Ci najbardziej odpowiada. Czego nie wybierzesz to będziesz zadowolony* :mrgreen:


*Z Cupry bardziej :D :D
Zobacz Profil
davidnth
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 lipca 2016, 12:30
Auto: Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 20 stycznia 2018, 08:48

Koszt serwisu jest taki sam w 1.8 i Cuprze tak na gwarancji, jak i po. Pomijanym dodatkowym wydatkiem w Cuprze jest wymiana oleju w szperze co 3 lata. Generalnie serwis Cupry jest tani.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez facet03 » 20 stycznia 2018, 09:22

Wydaje mi się, że koszty serwisu są jednak droższe - jeśli się mylę to poprawcie. Serwis to nie tylko olej - bo tego koszt rzeczywiście będzie podobny. Cupra ma większe heble niż 1.8 - automatycznie większy koszt wydatek, szpera dodatkowy wydatek.

Teraz cupra w takich samych warunkach będzie palić podobnie benzyny jak 1.8 - ale zwróć uwagę że mając cupre na pewno nie będziesz jeździł tak samo jak 1.8 - dlaczego ? Bo możesz i cupra pozwala na dużą frajdę.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez Limak9 » 20 stycznia 2018, 09:25

Zawsze jeszcze jest alternatywa w postaci Octavii RS w dieslu i 4x4 <szatan> :-)
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez maciek89 » 20 stycznia 2018, 09:40

Michu hamulce są tanie,trochę już tarcz i klocków wymieniłem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez facet03 » 20 stycznia 2018, 09:53

Czyli aby dokonać wybory najlepiej przejechać sie jednym i drugim, przemyśleć , przespać , zdecydować :)
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez sdss » 20 stycznia 2018, 09:58

Jak niechesz Cupry, a gotowy jesteś wydać około 130 tyś, otwierają się możliwości na zakup Audi lub BMW.

Tylko nie patrz w cennik tylko idź do salonu, Bmw potrafi dać 40tys rabatu na 3er.

Jak ma być leon bierz Cupre.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez esde » 20 stycznia 2018, 10:06

Nie widzę, żeby serwisowanie Cupry było dużo droższe od 1.8. Jedynie to tak jak maciek89 powiedział - wymiana oleju w szperze, jak również w DSG. Cena ok 1000 zł o ile się nie mylę, co 3 lata.

Co do hebli; Ferodo Premier: tarcze przód (DDF2000C): 500 zł / komplet, klocki przód (FDS1636 DS Performance): 440 zł, tarcze tył (DDF1503): 300 zł / komplet, klocki tył (FDB1636): 130 zł. Czy drogo, pozostawiam każdemu do oceny.

Ze swojej strony, jako właściciel Cupry ST, dodam tylko tyle: bierz Cuprę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez paulek » 20 stycznia 2018, 11:08

Jeśli to zwykłe hamulce 340mm to jest tanio. jeśli PP to drogo ;-)

Ja 2,5 roku temu miałem ten sam problem co właściciel tematu - 1.8 doposażony tip top vs. cupra. Wtedy była jeszcze opcja cupry 265 więc było łatwiej - wybrałem cuprę i nie żałuje :-)
Zobacz Profil
paulek
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 października 2015, 19:42
Region: śląskie
Auto: CJXE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez szadubaba » 20 stycznia 2018, 13:32

sdss napisał(a):Tylko nie patrz w cennik tylko idź do salonu, Bmw potrafi dać 40tys rabatu na 3er.


pokaz mi 3er z silnikiem + skrzynia z dynamika podobna do 1.8 TSI 180KM DSG i sensownym wyposazeniem za tyle :)
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez sdss » 20 stycznia 2018, 13:49

szadubaba napisał(a):
sdss napisał(a):Tylko nie patrz w cennik tylko idź do salonu, Bmw potrafi dać 40tys rabatu na 3er.


pokaz mi 3er z silnikiem + skrzynia z dynamika podobna do 1.8 TSI 180KM DSG i sensownym wyposazeniem za tyle :)


Czytaj że zrozumieniem, napisałem że za 130tyś można mieć Bmw.
320i w bazowej opcji z automatem, przy JDG na start jest 29tyś rabatu.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez dudek_jd » 20 stycznia 2018, 14:11

KokoSinskY napisał(a):Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego odzewu i chyba nie nadążam :D dopóki się nie przejadę 1.8 i Cuprą to nie będę wiedział. Ogólnie według konfiguratora na dzień dzisiejszy Cupra jaką bym chciał mieć wychodzi 135.340 zł (Mystery Blue, Full Link, Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, Kamera cofania, Elektrycznie otwierany dach panoramiczny, Pakiet Comfort+, Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy, Pakiet zimowy) a 1.8 z pełnym wyposażeniem wliczając w to takie pierdoły jak nakładki na progi, basic assistant plus czy pakiet schowków wychodzi 129.835 zł, więc różnica tylko 5505zł a do Cupry już nic więcej nie potrzebuję więc chyba wybór padnie na Cupre, tylko mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak duże różnice mogą być w kosztach eksploatacji po skończeniu gwarancji pomijając spalanie.

2. Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica miedzy Navi a Navi plus według tego co jest napisane na stronie to odtwarzaczem DVD i dyskiem 10gb ale różnica w cenie to ponad 1700zł więc za odtwarzacz DVD i dysk aż tyle dopłaty? Czy na tej tańszej navi da się obejrzeć film np. z YouTubea?


Wszystko ładnie pięknie tylko jak chcesz auto z 2018 roku to ceny nie są prawdziwe. Owszem 1.8 takie jakie chcesz wyjdzie za 129000 ale cupra to wyjdzie za 148000 (z cennika bez rabatów). Więc róznica nie 5 a prawie 20tys... co do pakietu schowków, przy dachu szklanym nie szło tego połączyć (przynajmniej w MY2017). Navi plus różni się właśnie tylko typ że ma dysk twarty i odtwarzacz DVD
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez szadubaba » 20 stycznia 2018, 15:13

Handlowiec mi napisal, ze te ceny z konfiguratora to mozna z przymruzeniem oka bo

10000 jest na wyprzedaż poprzedniego rocznika
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez krissm » 20 stycznia 2018, 16:01

Ja mam 1,8 DSG i uważam, że to wybór optymalny pomiędzy mocą/komfortem jazdy i kosztami. Cupra jest głośna niewiele w sumie szybsza a zużycie paliwa duuużo większe. Poza tym jeśli Cupra to tylko AWD bo 300 koni na jednej osi to lipa.
Zobacz Profil
krissm
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 stycznia 2018, 18:51
Auto: Leon FR BLACK DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Postprzez AleX » 20 stycznia 2018, 16:11

krissm napisał(a):Cupra jest głośna niewiele w sumie szybsza a zużycie paliwa duuużo większe.

Naprawdę tak uważasz, "niewiele szybsza"? Te 120KM więcej chyba jednak "coś" daje :) :) :)
Jako użytkownik C300 AWD nie uważam żeby paliła tak "duuużo" więcej niż takie 1.8 przy podobnie dynamicznej jeździe.
Zobacz Profil
AleX
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 8 lutego 2017, 17:03
Auto: Cupra300 4Drive
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość