Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
To rzeczywiście tryb sport modyfikuje działanie. U mnie w położeniu dźwigni S na autistradzie zawsze jest 7 bieg.taternikus napisał(a):to ja dorzuce jeszcze jedna ciekawostke do objawów jakie u mnie wystepuja : w trybie SPORT mam zamiast 7 biegow to 6. Przynajmniej nie udalo mi sie rozpedzic samochodu do takiej predkosci, przy ktorej w tym trybie osiagnalby bieg 7 (przypomne ze mam skrzynie automat 7 biegowa a cisnalem go az do predkosci maksymalnej czyli jakies 230 km/h). W trybie Normal z iloscia biegow nie ma problemu i jest oczywiscie 7.
dragonflymr napisał(a):U mnie zauważyłem niepokojący objaw, nie wiem czy komuś się zdarzyło. Przy wyprzedzaniu (z ok 90-100), skrzynia S, tryb raczej Komfort ale chyba przy Cupra też się pojawiło, kick down, samochód przyspiesza i nagle na chwilę jakby tracił moc/zwalniał (chyba przy zmianie biegu) i potem znowu rakieta.
dragonflymr napisał(a):U mnie zauważyłem niepokojący objaw, nie wiem czy komuś się zdarzyło. Przy wyprzedzaniu (z ok 90-100), skrzynia S, tryb raczej Komfort ale chyba przy Cupra też się pojawiło, kick down, samochód przyspiesza i nagle na chwilę jakby tracił moc/zwalniał (chyba przy zmianie biegu) i potem znowu rakieta. Na jakieś 10 wyprzedzań zdarzyło się ze 2 razy, w pozostałych przypadkach ciągnął płynie ze stałym przyspieszeniem bez względu na zmianę biegów. Trochę stresujące, chociaż pewnie strata czasu minimalna.
ramzei napisał(a):Dokładnie tak samo u mnie! Tak jakby był taki lag z przełożenia S5 do S3... Występuje wręcz takie mocne szarpniecie. Wiem nawet jak to wywołać, zwalczam to po przez przełożenie wcześniej na niższy bieg lopatkami...
taternikus napisał(a):Czesc
Takie spostrzeżenie ... LEON 1.8 DSG 7 biegów w trybie SPORT przy redukcji biegow na kazdym z nich jak dochodzi do okolo 2000 obrotow, to przez chwile gwaltownie wzrasta ilosc obrotow do okolo 2500 po czym zrzuca kolejny bieg i znowu dochodzi do 2000 wiec przez chwile wrzuca 2500 itd. Objawia sie to lekkim szarpnieciem jak nastepuje te 2500 gwaltownie po 2000. Dzieje sie tak tylko w trybie sport, w trybie normal/eco nie ma takiego objawu. Powiedzcie czy tez tak macie ? denerwujace jest to szarpanie stad moj glowny dylemat czy to tak ma byc czy raczej udac sie do serwisu ?
dziekuje za wszelkie wiesci
Pozdr.
-- 15 listopada 2018, 10:12 --
Dodam jeszcze zeby rozjasnic opis problemu, ze podczas tej gwaltownej zmiany obrotow przy redukcji biegow auto lekko przyspiesza zamiast wytracac predkosc. jest to takie gwaltowne wyrwanie samochodu do przodu przez chwile (nawet jak wciskam hamulec). czy macie podobny objaw w trybie sport i automatycznej skrzyni biegow ? co ciekawe czytalem jakis test golfa gti z ta sama skrzynia dsg 7 i dziennikarz pisal, ze po przelaczeniu w tryb sport zeby uwydatnic sportowy charakter samochodu przy redukcji biegow jest .... i tutaj zachowanie podobne do tego co ja opisuje. jest to troche dziwne dla mnie, bo jazda z takim objawem skrzyni jest extra niekomfortowa ... Pytanie tylko czy to faktycznie tak ma byc i u Was tez to wystepuje ?
AleX napisał(a):Też u siebie to zauwazyłem. Przeciąganie biegu w trybie "S" i jakis dziwny lag/utrata sekundowa mocy i dopiero kolejny bieg i kickdown.
Limak9 napisał(a):W dsg z naszych roczników jest zmienione oprogramowanie dsg w stosunku do tych samych skrzyń w autach z poprzednich roczników. Jest minimalnie gorsza kultura pracy - podszarpywabia, momenty zastanowienia, ale to w imię lepszej żywotności.
Jak komuś to przeszkadza to przy okazji chipa silnika rowniez zniana softa w skrzyni i będzie chodziła cacy.
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości