Cześć, Zastanawiam się nad stabilizatorami. Na tor póki co się nie wybrałem, wiec chodzi o dynamiczna jazdę daily. Jakie macie doświadczenia i które marki polecicie (HR, Eibach, ST, inne).
Po nowym roku mi się bobas rodzi i mogą być inne priorytety hehe. A Tak poważnie, to kiedy dokładnie po nowym roku? Z pierwsza rozporka do 5f to trochę trwało, bo nie miał dawcy do pomiaru, wiec może to się wydłużyć do wiosny.
Jak zamawialem swoja rozporke od gornego w maju to pytalem stabilizator, dostalem odpowiedz ze musi sie skontaktowac z podwykonawca i odpowiedzi juz nie dostalem. Pisalem mu ze moge mu wyslac swoj ori stabi jako wzor. Obecnie mam z audi a3 sline wiec tamten lezy. Ale jak mowie. Nie dostalem wiecej odpowiedzi.
A pytanie jeszcze jedno, czytałem, ze montują tylko tylne aby zwiększyć nadsterowność. W fwd może mieć to sens, a jak w praktyce? Komplet, czy tył tylko? Ja tam zawsze podchodzę kompleksowo, ale może takie podejście jest lepsze do daily.
Eibach w swojej ofercie ma przod tylko albo przod i tyl. Ja u siebie zmienialem przod tylko i poprawa jest mega. Natomiast ja mam belke do ktorej tez jest mozliwosc dokupienia stabilizatora i podczas szybszej jazdy, 80km/h po mokrych rondach czuc jak powoli dupa zaczyna uciekac. Jest to takie przyjemne do kontrolowania. Mnie korci na pewno jeszcze grubszy na przod. Sprawdzalem od passata i jest duzo grubszy ale o dwa centymetry dluzszy. Mocowania takie same. Niby miejsca wystarczy ale nie jestem pewien. Od eibacha to na pewno i przod i tyl bym bral w najgrubszej wersji. To nie zmienia komfortu a poprawia stabilnosc auta na drodze. Mam porownanie stabi komfort vs sport z audi.
Dzisiaj zalozylem tez wkladke do lapy silnika i szok jak to zmienia auto. Troche czuc wibracje ale teraz albo pali opony albo sie napedza, mega spadek wheel hopa.
Te whiteline maja grubosc 24mm na przod i 22mm na tyl. Eibach kosztuje £409 i dostajesz 28mm na przod oraz 25mm na tym. Moze i nie ma lacznikow itp, ale ja osobiscie wolalbym grubsze stabilizatory. Za £498 jest wersja do wielowachacza.
Ceny sa podobne. Ten whiteline to taka klasyka w UK. Pisalem z ludzmi z UK i z opisu dawalo to rade. Ten grubszy eibach bedzie lepszy? To dla mnie nowy tematem z tym stabem wiec nie ciezko mi ocenic.
Szkoda ze nie pisza jaka grubosc scianek stabilizatora. Sama srednica na pewno minimalnie grubsza od standardowego fr np. 24x3.8mm. Seria ma 23.2x3.5mm. Jest jeszcze 25x4mm ale to od cupry chyba tylko. Wiec whiteline poza cupra roznica bedzie na pewno na plus. Ciekawe tylko jak wewnetrznie sa grube.
raflo83 napisał(a):może własnie zejdą z 1764 na 1700 pln
Ciezki temat. Ze sprezynami wyjdzie okolo 2400. Albo te staby i sprezny albo nowe oz i jakies semislicki albo perun na 450km Za ciasny budzet na wszystko
Jezeli zalezy na prowadzeniu to staby zrobia robote. Sprezyny mozna wymienic pozniej. Ja jesli bede robil kolejne auto kiedys to stab bedzie pierwsza czescia ktora zmienie. Dopiero wtedy sprezyny i kola.
@leonzawodowiec - walczę z usprawnieniem prowadzenia, powiedz jak byś opisał zmianę zachowania samochodu po instalacji grubszych stabilizatorów? I jaki masz zawias?
Zamówiłem w końcu Eibachy i będę montował w tygodniu. Przód ma regulacje. Jakbyście ustawili? Twardszy, czy miększy set up? Niby bardziej miękki przód to wtedy będzie fura mniej podsterowna.
miało być na ostro, ale po montażu na śrubę, która daje twardzse ustawienia ponoć stab uderzał o mocowanie łapy skrzyni. Mam hybrydę (wkładkę) Powerflexa, ale ona wchodzi od dołu i nie ma kontaktu ze stabem. Dziwna sprawa. Jakieś pomysły? Ogólnie to jeździ się mega przyjemnie i kolejny z tematów must have, bo na prawdę się zyskuje na zakrętach. Żadnych negatywów póki co.
U siebie mam regulowane staby whiteline przód i tył z regulowanymi łącznikami i póki co ciągle testuje nowe nastawy. Ogólnie auto zyskało mega na prowadzeniu.