Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.8 TSI żywotność

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Krzyzak » 26 sierpnia 2019, 20:59

Ja znam przypadek Mitsubishi Sigma, które na pasku rozrządu zrobiło 280 tys. km - pękł, bo właściciel nie wiedział, że się wymienia... Z olejem silnikowym też u niego bywało różnie - zajeżdżał do serwisu jak miał po drodze, interwały między 20 a 50 tkm były... Więc auto nie miało lekko. Także różne wyjątki się zdarzają :)
Jednak skoro producent zaleca 90tkm to warto się tego trzymać.
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 27 sierpnia 2019, 05:29

To czemu skoro producent wyraźnie podaje że wymiana paska co 90 tys i też wyraźnie pisze dalej ze rolka napinająca co 180 tys km a co do pompy wodnej pisze że nie jest wymagana okresowa jej wymiana to ludzie się do tego nie stosują? Czemu w karcie przeglądowej jaka też dostaje mechanik są zawsze podpunkty które musi wykonać to pisze też coś takiego "sprawdzenie rozrządu". Niby wymiana oleju i filtrów a taki podpunkt też jest. Są też podpunkty jak smarowanie zamków, zawiasów, kontrola płynu chłodzenia itd itd. nawet kasowanie inspekcji jest wpisane.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ma16 » 27 sierpnia 2019, 06:21

Nagrałem film na postoju. Tak to wygląda: https://youtu.be/GlGmdS5jQeY
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez alehandro » 27 sierpnia 2019, 08:26

wesol napisał(a):U kuzyna w alhambrze auy kiedyś wymienialiśmy po przelocie ponad 200 tys km a tam przecie interwał był albo 60 albo 90 tys bo późniejsze asz i btb miały większy interwał a to rozrząd ten sam.


I pytanie w którą stronę chcą naciągnąć klienta mówiąc, że częstsza wymiana bo nie wytrzymują czy rzadsza żeby silnik kipnął...
A przecież to ta sama firma i serwisy. Mam mieszane uczucia.

Pozostaje osobiście wierny krótszym interwałom niz zalecane przez serwis. Zwłaszcza przy tak lkuczowym elemencie.
Nie zauważyłem, żeby paski i rolki były z innych materiałów lub ich kontrukcja zmieniała się w znaczący sposób a obciążane są bardziej niż 10/15 lat temu.

Oczywiście można pozstać przy firmowych interwałach, ale.... każdy musi sam zdecydować gdzie chce szukać oszczędności.
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 27 sierpnia 2019, 09:25

ma16 napisał(a):Nagrałem film na postoju. Tak to wygląda: https://youtu.be/GlGmdS5jQeY


Masz wycięty środkowy tłumik :-D ? bo generalnie dźwięk silnika/wydechu zagłusza wszystko ale jakies tam szumy przy przegazówce słychać w tle. Jeśli to o nie chodzi to raczej brzmi jak coś z osprzętu.
Łańcuch zazwyczaj słychać jak klepie na jałowym a najczęściej na zimnym klekot tuż po odpaleniu. Żeby szurał nawet przy podnoszeniu obrotów to musiałby być mega luźny albo ślizg połamany ale wtedy raczej już by był błąd w sterowniku. Ale to wróżenie z fusów - podjedź do kumatego mechanika.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 27 sierpnia 2019, 09:36

Przecie cały czas udowadniam że spokojnie wytrzymują te interwały 210 tys i 1.6 i 2.0 TDI CR. Poza tym bardziej obciążony pasek w cr? Chyba bardziej obciążony jest w vp a napewno w pd. Pompa w cr nadrabia obrotami na malutkich tloczkach. CR w niektórych autach to tak prosty rozrząd że ja się nie dziwię że dają takie interwały. W fordach 2.0 TDCi interwał wynosił 240 czy 270 tys i 10 lat i takich rozrządowa moje chłopaki na warsztacie to robili tygodniowo po kilka czy kilkanaście. 250 tys to bez mrugnięcia okiem wytrzymuje.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 27 sierpnia 2019, 13:49

Panowie kurna to nie jest temat o TDI. O paskach w kopciuchu podyskutujcie sobie w odpowiednim dziale.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez alehandro » 27 sierpnia 2019, 15:03

Zgadzam się z przedmówcą mając na uwadze swój własny błąd. Prosimy o powrócenie na właściwe tory - > do tematu
żywotności 1.8 tsi.

Dzięki
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Marcin75 » 23 września 2019, 11:53

83Dario napisał(a):
Marcin75 napisał(a):
dudek_jd napisał(a):tak szczerze, to nie wiem jakie masz felgi ale moich do dość łatwo zauważyć jaka jest grubość klocka. A w dzień czy dwa klocków nie zjeździsz więc chyba nie ciężko raz w miesiącu zajrzeć w koło? Z tym nieporozumieniem bym nie przesadzał


W octavii z 2009r mam i to wcale nie jest bogata wersja. Zimą na stalówkach śmigam i nie mam zamiaru tam zaglądać. Dla mnie to nieporozumienie przynajmniej w wersji FR. Tylko cupra ma czujnik?
Ale glupoty piszesz, wszystkie maja nawet 1.4tsi czujnik ma. Wymienialem u siebie 2x klocki w 1.8tsi i kazda miala czujnik i kostka do podpiecia na aucie, tylko z przodu. To lepiej zajrzyj od czasu do czasu za nadkole niz glupoty pisac na forum[emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


sprawdzałem dwa razy nie ma. jest mechaniczny. w sterowniku sprawdziłem i jest "nie zamontowano" :-D
Zobacz Profil
Marcin75
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 11 stycznia 2018, 22:57
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1.8 FR 230km
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 16 października 2019, 16:55

Dorzucę od siebie kilka groszy.
Mam Leona 1.8 TSI DSG7 z 2016 roku ( wrzesień ), który niedawno przebił granicę 100 tys km ( aktualnie 102 tys ). Auto serwisowane póki co tylko w ASO, serwis Longlife. Wymiany oleju do tej pory były 4, a właśnie za 1000 km mam kolejną. Leon zawsze prosi o wymianę oleju wcześniej niż 30 tys km, zazwyczaj jest to około 21-22 tys km. Nie wiem czy wyjątkowo trafiłem, czy auto jest na tyle zadbane, ale pomimo LL, na który każdy narzeka, to silnik jest cały czas w takiej samej kondycji. Nie bierze nic oleju, chyba że jakieś śladowe ilości, które ciężko dostrzec na bagnecie, nigdy nie dolewałem oleju itp. Sam w sobie olej jest cały czas tak samo czysty, także nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnie wymian, napraw itp, to jedyną do tej pory przez te 100 tys. km rzeczą wymienianą był zespół sprzęgieł w DSG, które odmówiły posłuszeństwa w okolicy 70 tys km. Poza tym dosłownie nic. Auto przez pierwsze ~~55 tys km jeździło 75% trasa / 25% miasto, kolejne prawie 50 tys km zrobiło w 50t/50m. Zawsze dbam o to, aby chwilę przed ruszeniem samochód sobie trochę pochodził, z mocnymi przygazówkami czekam aż olej osiągnie powyżej 90 stopni, na zimnym silniku to jazda do 2.5 tys obrotów. Po rozgrzaniu silnika wykorzystuje bardzo mocno jego osiągni, a pomimo to nigdy nie odnoszę wrażenia jakby czymkolwiek się zmęczył.

Z opinii, które czytałem o tych 1.8 TSI jak i ogólnie o TSI, mogłem wywnioskować, że bywa różnie, ale ogólnie że są to lubiące olej silniki, z którymi czasami można się naprawdę pomęczyć. Nie wiem, może ja trafiłem na świetny egzemplarz, może przyłożyłem do tego cegiełkę swoim dbaniem o samochód, ale jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.

Teraz po dobiciu 100 tys km, pomimo, że auto oleju nie bierze i jest dalej bardzo czysty, to przechodzę na częstsze wymiany i zmieniam na Motula 8100 lub robię ostatni normalny w ASO przegląd z wymianą oleju LL zgodnie z zaleceniami producenta, a sam przesiadam się w Cuprę. Okaże się w najbliższym czasie.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 16 października 2019, 19:40

Fado365 napisał(a):.

Ile placiles za sprzegla DSG? ASO gwarancja?
Zimny silnik to uzywasz trybu D i zmieniasz sam biegi czy zostawiasz w rece komputera?
Przy takim przebiegu jak u Ciebie zawieszenie, uszczelki, tapicerka, hamulce?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 16 października 2019, 22:10

Vampire1984 napisał(a):
Fado365 napisał(a):.

Ile placiles za sprzegla DSG? ASO gwarancja?
Zimny silnik to uzywasz trybu D i zmieniasz sam biegi czy zostawiasz w rece komputera?
Przy takim przebiegu jak u Ciebie zawieszenie, uszczelki, tapicerka, hamulce?


Sprzęgła miałem robione gwarancyjnie w VW Centrum we Wrocławiu, także na szczęście nic mnie to nie kosztowało.
Używam normalnie trybu D, po prostu normalnie operuje gazem, bez szaleństw. On sobie spokojnie zmienia biegi w okolicy 2100-2200 rpm

Zawieszenie : dopiero od około 5-7 tys. km coś potrafi sobie wydać dźwięk skrzeczącej gumy albo czegoś takiego przy nierównościach, niestety ani wizualnie ani na maszynach nie mogę znaleźć przyczyny wiec po prostu jeżdżę. Naczytałem się, ze w Leonach trochę słychać prace zawieszenia to może ten typ tak ma. Nic nie było robione w zawieszeniu przez cały przebieg. Liczę na to ze na gwarancji może coś by jeszcze uznali do wymiany ( gw do 120k przebiegu lub sierpnia 2020)
Uszczelki wszystko w porządku, żadnych różnic.
Hamulce, miałem wymieniane tylko klocki ale nie pamietam dokładnie przy jakim przebiegu, chyba około 75k km, ale to tak ze można było jeszcze trochę pojeździć, ale zalecało się już wymianę powoli, wiec zrobiłem. Tarcze cały czas te same, hamuje tak samo dobrze, nic nie bije. Nalot się tylko pojawił z tylu na tarczach.
Tapicerka wizualnie wszystko ok, nawet skóra na boczkach fotelach wyglada ciagle jak nowa, nie ma rozciągnięc ani przetarć itp. Jedynie zaczyna się zniekształcać lewy boczek na fotelu kierowcy, ale żeby zwizualizowac jakie to odszktalcenie to powiedzmy ze jest to może 4-5%, na pierwszy rzut oka nawet nie widać.
Zaczynaja trochę trzeszczeć plastiki w okolicy kierownicy na dziurach i troszeczkę ramka ozdobna dookoła nawigacji i nawiewów na środku.
Najbardziej denerwująca rzecz - przednie drzwi od strony pasażera. Mocny bas (seat sound) powoduje ze te drzwi po prostu trzeszczą. Szukam sposobu jak to zredukować, ale nie chce mi się rozbierać boczku. Może wcisnąć im to w ASO na gwarancje?
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 17 października 2019, 15:59

Ciekawe ile by kosztowaly te sprzegla w ASO poza gwarancja :)
To dosc pozno zmienia CI biegi, u mnie przy 1500 no ale ja mam 7G Tronic wiec jak zimny posilkuje sie lopatakmi by zbijac biegi.
Tak to te gumy stabilizatorow tak trzeszcza.
To na dosc dlugi okres Ci zostaly te hamulce jak widze co jest +.

Raczej nie wcisniejsz im tego w gwarancje bo powiedza ze za duzo basu dajesz :P
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 17 października 2019, 17:25

Vampire1984 napisał(a):Ciekawe ile by kosztowaly te sprzegla w ASO poza gwarancja :)
To dosc pozno zmienia CI biegi, u mnie przy 1500 no ale ja mam 7G Tronic wiec jak zimny posilkuje sie lopatakmi by zbijac biegi.
Tak to te gumy stabilizatorow tak trzeszcza.
To na dosc dlugi okres Ci zostaly te hamulce jak widze co jest +.

Raczej nie wcisniejsz im tego w gwarancje bo powiedza ze za duzo basu dajesz :P


Dziś jak jechałem, to tak właśnie sobie ogarnąłem, że przesadziłem z tymi 2.2 tys obrotów. Jakoś mi tak w głowę wpadły. Przy wolnej jeździe biegi zmienia w okolicy 1500-1800 obr.

Czy orientujesz się ile taka wymiana gum stabilizatorów może kosztować poza gwarancją? Strasznie nie lubie jak pojawia się dźwięk czegokolwiek nienormalnego.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 17 października 2019, 22:53

Co do wymiany tych gum to musisz podpytac innych bo ja juz leona nie mam 2 lata :) ale nikt tu oficjalnie o cenie nie wspominal - zerknij na ten watek viewtopic.php?f=87&t=52750
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez sql » 18 października 2019, 06:11

Fado365 napisał(a):Tarcze cały czas te same, hamuje tak samo dobrze, nic nie bije. Nalot się tylko pojawił z tylu na tarczach.

U mnie ten nalot pojawił się już przy 10.000km - nawet po dłuższej i bardziej intensywnej jeździe nie da się go zdjąć. Pod palcem go nie czuć - tarcza wydaje się gładka. Dziwne, pierwszy raz się z czymś podobnym spotkałem.
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Dedis » 24 października 2019, 08:18

podepnę się pod temat, bo może się komuś przydadzą moje doświadczenia.
Octavia 2 2012r 1.8tsi 150KM (wersja family) z manualem. Eksploatowana bez katowania, serwisowana w ASO do końca gwaranacji, potem skrócony interwał wymiany oleju do 15tys dojeździła do 250tys. Potem ciśnienie oleju znikło...
auto brało olej od samego początku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dedis
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 października 2019, 13:57
Region: śląskie
Auto: 5F cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 24 października 2019, 09:44

Literowka Ci sie wkradla 180 nie 150 :D
Czyli silniki tsi to tak max 200-250k i na smietnik mozna wywnioskowac, coraz czesciej sie to czyta i slyszy, podobnie jak 1.4.
Ciekawe jak z silnikami 1.5 oraz tym nowym 2.0 190
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 24 października 2019, 10:10

Robiona na ponad 2** koni a nie katowana. Szkoda że nawet nie jeździ na nie była. Kto robi auto by nim nie jeździć. Po co to robić? Nie mówię że co zakręt to ogień ale no bez przesady jeździć jak SDI a niby mocy jak za 4 SDI.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez KriSSo » 24 października 2019, 12:28

Vampire1984 napisał(a):Literowka Ci sie wkradla 180 nie 150

To nie musi być żadna literówka, w Octavii 1.8 TSI były również silniki 150 KM, nie tylko 180.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 24 października 2019, 15:55

Octavia z 2012 roku, więc jeszcze silnik przed ostatnimi zmianami? Po kodzie silnika trzeba wyciągać wnioski, a nie generalizować.
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez miroA3 » 24 października 2019, 15:57

KriSSo napisał(a):To nie musi być żadna literówka,


bo nie jest


wyraznie chlop napisal ze wersja family octavii 2, a nie siostrzyczki leona 5F, octavi 3 5E
silnika 180PS jeszcze nie bylo, tam 1.8 160PS CDAA , a w wersji Family ze zduszona mocą 152PS CDAB

silnik poprzedniej generacji, ze wszelkimi jego bolaczkami,

malo to ma wspolnego z silnikami w MQB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 24 października 2019, 16:45

A faktycznie octa 2, moj blad.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 12 listopada 2019, 22:30

Czy miał już ktoś przyjemność zrobić 150-200k w 1.8 CJSA z DSG? Jestem ciekawy, czy coś się sypało :) Jakoś w głowie się męczę, czy zostawić sobie mojego 1.8 TSI ( 103k przebiegu ) czy zacząć się bać, że zamieni się w skarbonkę jak skończy się gwarancja :roll:
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 12 listopada 2019, 22:58

Co prawda nie leon tylko octavia 3 - CJSA z dq200-na tą chwilę brakuje ok 500km do 170kkm :) Jak na razie silnik i skrzynia nie ruszane. Zobaczmy co będzie dalej.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 13 listopada 2019, 07:00

Wypisywać to oni sobie mogą. Te przedruki, tłumaczenia a błędów różnych jest mnóstwo. Ważniejsze jest to co pokaże hamownia. Kiedyś vagi miały sporo giftow a dzisiejsze to już raczej trzymają dość często serie dobrą.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 1 stycznia 2020, 18:56

Witam. Ktoś z instalacją LPG w CJSA ? jaki jest koszt ? ile benzyny pali razem z LPG ?
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez bzykofm » 1 stycznia 2020, 21:28

Kolego, rozeznaj się tutaj:

https://lpg-forum.pl/

Uzyskasz najlepsze informacje :wink:
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez d87mat » 28 stycznia 2020, 21:16

Pytanie z innej beczki - czy wkładał ktoś już turbo IS38 do 1.8 TSI? :) Jakie moce z tego wychodzą, jak żywotność itp?
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez fakir151 » 29 stycznia 2020, 09:14

Widziałem na forum jak do golfa alltracka 1.8 TSI CJSB wrzucili turbo IS20(z golfa GTI) i z programem zrobili ~300 KM. Nie wiem jak z żywotnością bo gościu się już nie wypowiadał później. Kilka dni po tym napisał posta: "Koledzy, proszę o pomoc. Auto ma przejechane 9 tys. km i od jakiś 6 tys. słyszę takie dziwny dźwiek przy przyspieszaniu jakby przeskakiwanie, obślizgiwanie się paska klinowego." Nie wiem czy tuning miał tu jakieś znaczenie :twisted:
Zobacz Profil
fakir151
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 lipca 2017, 19:24
Lokalizacja: Krk
Region: małopolskie
Auto: VW Golf Alltrack DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez d87mat » 29 stycznia 2020, 19:11

Co do wrzucania turbo IS20 to znam temat, bo sam mam tak zrobione w swoim 5F ;) Pytam bardziej czy ktoś robił hybrydę z IS20 lub wkładał IS38 i jak to się ma do mocy, wytrzymałości itp?
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez fakir151 » 30 stycznia 2020, 17:12

d87mat napisał(a):Co do wrzucania turbo IS20 to znam temat, bo sam mam tak zrobione w swoim 5F ;) Pytam bardziej czy ktoś robił hybrydę z IS20 lub wkładał IS38 i jak to się ma do mocy, wytrzymałości itp?

To ja z ciekawości zapytam :) Ile Cię to kosztowało, gdzie robiłeś? Ile już przejechałeś po modyfikacji i jaki masz przebieg?
Zobacz Profil
fakir151
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 lipca 2017, 19:24
Lokalizacja: Krk
Region: małopolskie
Auto: VW Golf Alltrack DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez d87mat » 31 stycznia 2020, 17:39

Niestety, ale konkretnych kosztów Ci nie podam, bo mechanicznie było zrobione przez poprzedniego właściciela. Było jakoś wystrojone, ale poprawiałem, żeby było jeszcze lepiej. Z tego co się zorientowałem to turbo IS20 ze Skody Octavii 2.0 TSI 230 HP z przebiegiem 9 tyś km to koszt ok. 1500-2200 PLN na allegro czy OLX. Do tego jest zrobiony kompletny układ wydechowy w RCP exhaust w Gdańsku z dodatkowym rezonatorem. Robiony był jakiś czas temu, ale z ciekawości zadzwoniłem podpytać to na dzień dzisiejszy taki kompletny układ to koszt rzędu 5900 PLN :roll:
Świece RS3, nowe cewki, trochę zmieniony dolot i w finale jest 299 HP i 395 Nm. Mam jeszcze mały pomysł jak poprawić ten wynik, ale wszystko w granicy bezpieczeństwa. Na dniach pewnie będzie powrót na rolki, lepsze paliwo i dam znać co wyszło ;) A pytam o IS38, bo ciekawy jestem czy ktoś już to zrobił ;)
Przebieg jaki był w momencie modyfikacji to 55 tyś km. Na chwilę obecną auto ma 77,5 tyś km.
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 3 lutego 2020, 13:43

d87mat napisał(a): A pytam o IS38, bo ciekawy jestem czy ktoś już to zrobił ;)
Przebieg jaki był w momencie modyfikacji to 55 tyś km. Na chwilę obecną auto ma 77,5 tyś km.


Na octavia.team sobie zobacz - jeden gość obił w CSie CJSA- ponad 375KM/450Nm ale silnik po 20kkm powiedział papa. Z mocy było korzystane często ale i tak widać, że to za dużo na ten motor. Wszedł swap na CHH.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez d87mat » 3 lutego 2020, 18:36

Dzięki za info ;)
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez DanielFM » 12 marca 2021, 09:01

stefdeath napisał(a):Na octavia.team sobie zobacz - jeden gość obił w CSie CJSA- ponad 375KM/450Nm ale silnik po 20kkm powiedział papa. Z mocy było korzystane często ale i tak widać, że to za dużo na ten motor. Wszedł swap na CHH.


Motor padł na hybrydzie IS38 przy 420PS, na seryjnej IS38 i mocach rzędu 360-380PS wszystkie śmigają bez problemu.
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez d87mat » 12 marca 2021, 18:59

Kilka dni temu zrobiłem hybrydę z IS20 i środkiem z IS38 u Peruna - jesteśmy na etapie strojenia i właśnie pojawił się problem z wydajnością fabrycznego sprzęgła, które zaczyna się uślizgiwać przy okolicy 420 Nm. Także na dniach zapewne będzie obicie Kevlarem fabrycznego sprzęgła i zobaczymy co dalej.
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez swemi01 » 12 marca 2021, 20:47

Używał ktoś w tym silniku płukanki? U mnie już jest przejechane ponad 100k z czego większość na long life. Zastanawiam się czy nie zalać płukanki TEC 2000 przy wymianie oleju
Zobacz Profil
swemi01
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7 sierpnia 2014, 11:19
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5f FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 15 marca 2021, 09:18

Ja bym nie ryzykował, płukanka imo ma sens, jeśli jest stosowana na bieżąco. Jeśli nie daje Ci to spokoju, to wymień olej, przejedź 1000km i zmień ponownie.
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Marcin75 » 18 marca 2021, 17:18

a w czym zaszkodzi płukanka? płucze silnik za każdym razem jak wymieniam olej
Zobacz Profil
Marcin75
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 11 stycznia 2018, 22:57
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1.8 FR 230km
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez verton91 » 18 marca 2021, 19:07

O ile przy regularnym użytkowaniu nie zaszkodzi a pomoże, o tyle w silniku np z przelotem 100k w którym nigdy ona nie była stosowana a interwały olejowe były długie może wypłukać nagar który uszczelnia w jakiś sposob silnik, może się nagle pojawić łykanie oleju lub inne dziwne wydarzenia.
Gdzieś kiedyś czytałem ciekawą lekturę na ten temat
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez servo » 19 marca 2021, 01:46

Marcin75 napisał(a):a w czym zaszkodzi płukanka?
To zależy od wielu rzeczy.
1 - Jak dana płukanka smaruje? Jeśli słabo - to może zaszkodzić gdy zbyt długo pozostawisz na niej pracujący silnik.
2 - Płukankę trzeba później wypłukać z obiegu olejem - więc po płukance przydałby się dodatkowy olej i filtr oleju na "płukanie po płukance" :)
3 - jeśli płukanka wypłucze coś, czego olej by nie wypłukał, i taki kawałek brudu dostanie się do wąskiego kanału olejowego (np. w wale korbowym, kanał olejowy od panewki głównej do korbowodowej) i go zatka lub zmniejszy przepływ - to wpłynie to negatywnie na smarowanie realizowane przez ten kanał (szybciej może dojść np do zatarcia panewki korbowodowej - np. już przy przebiegu 150 tys. km).
Różnie bywa. Nie musi zaszkodzić, ale jest jakaś szansa, że zaszkodzi.
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Marcin75 » 26 marca 2021, 12:27

takie wróżenie z fusów
wlewając 200-250 ml płukanki na 5l oleju może i go lekko rozrzedzisz ale przecież nie płuczesz silnika przy 5 tyś. obrotów
spuszczasz olej to ile go zostanie w obiegu może 100 ml albo mniej, to teraz 250 ml podziel przez 5 litrów oleju to na litr masz 50 ml a na tą 100 co zostanie w układzie 0,5ml nie sądzę że to ma wpływ na smarowanie biorąc pod uwagę że sama płukanka nie jest czystym rozpuszczalnikiem. co płukanka ma wypłukać? zakładasz że w silniku jest kilogram nagaru?! nie płuczemy przecież silnika w którym był stosowany mineralny olej i nie wymieniany przez 5lat
stosuję płukanki od dawna i w żadnym aucie nic się nie stało. Mój najstarszy obecnie samochód to 18 letnia Cordoba z przebiegiem 500 tys.km
płukana przynajmniej co druga wymianę oleju.
do obejrzenia filmik
https://www.youtube.com/watch?v=-HlX2_YfeEA

-- 26 marca 2021, 13:27 --

a tutaj taka ciekawa relacja z płukania silnika
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... C4%87.281/
Zobacz Profil
Marcin75
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 11 stycznia 2018, 22:57
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1.8 FR 230km
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez swemi01 » 11 maja 2021, 10:06

Cześć, mam pytanie o spalanie w 1.8 tsi, niestety nie znalazłem tematu o spalaniu, jeśli taki istnieje to bardzo proszę o linka.

Seryjnie 180KM, jest po programie na 250KM manual, oznaczenie CJSA, zalewam najczęściej PB95, spalanie w mieście przy średnio dynamicznej jeździe 10L, na trasie minimalnie 8L.

Pytanie czy to jest normalnie? Jeśli nie to od czego zacząć sprawdzanie samochodu?
Zobacz Profil
swemi01
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7 sierpnia 2014, 11:19
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5f FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 11 maja 2021, 10:14

Moim zdaniem dobry wynik. Tyle to palą tdiki.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez alehandro » 11 maja 2021, 14:38

wesol napisał(a):Moim zdaniem dobry wynik. Tyle to palą tdiki.


Eeee chyba 3litrowe :wink:

Niemniej w benzynie bym raczej nie panikował. To raczej średni wynik. Średnio dynamiczna dla Ciebie może być przysłowiowym "gnieceniem" dla mnie.
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 11 maja 2021, 19:12

3 litrowe palą więcej. Troszkę tych tdi miałem od bo po pd i cr. Spalanie 1.9 to tak w golfie na poziomie 6.5 zaś Sharan to tak 8 a jak był podciągnięty mocniej to już jeździłem nim jak arl w golfie to palił 10. Touran czy 1.9 czy 1.6 tdi to pali 6.5-7 litrów.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez swemi01 » 12 maja 2021, 09:38

Dla porównania ARL palił u mnie 7-8L więc zmiana na 10L to jednak całkiem sporo. Zmieniam obroty raczej przy 3k przez większość czasu.
Wydawało mi się że coś może być nie tak bo spalanie na poziomie Cupry albo więcej.
Zobacz Profil
swemi01
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7 sierpnia 2014, 11:19
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5f FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 12 maja 2021, 10:23

No nie wiem czy Sharan czyli kamienica na kołach z mocą ponad 200 koni i niutonem 450 Nm to jeżdżąc tak jak golfem arl po mieście i 10 litrów spalania to chyba okej. Natomiast na autostradzie jadąc tak 120-140 to jakieś 7-8 litrów bo przy 230 km/h to palił chyba 25 albo i więcej.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 12 maja 2021, 11:20

Miałem poprzednio 1.8 TSI z DSG i średnie spalanie z ~55tys. km wyszło u mnie 9.7l/100km. W aktualnej Cuprze wynik ten oscyluje w okolicach 12l. Moim zdaniem spalanie masz w porządku. To nie jest słaba benzyna, swoje spalić musi ;)
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron