Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Stage 2 w Cuprze

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Stage 2 w Cuprze

Postprzez sql » 11 października 2022, 14:33

hej,
w końcu nadeszła ta chwila, kiedy auto stało się moją własnością i choć do końca gwarancji jest jeszcze rok, to chyba chciałbym, się zabrać za drobne zmiany, bo furka od dłuższego czasu troszkę już nuży :-).
Chciałem wrzucić DP, IC, wkład filtra i ewentualnie wydech plus oczywiście soft (ECU+DSG).
Są jakieś warte polecenia warsztaty w okolicach Warszawy?
Pierwotnie jak chciałem robić Stage 1, to wybrałbym się na wycieczkę do Gregora, ale mechaniki nie ogarniają, więc albo zrobię przekładkę w Warszawie i pojadę do Jasła albo zrobię całość w Warszawie.
Chciałbym ogarnąć 400+KM. Komu można zaufać, że zrobi to porządnie?
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez ksl » 11 października 2022, 18:36

SynekTune.
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez bzykofm » 12 października 2022, 00:47

była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez wujekcybul » 21 października 2022, 13:19

Sportmile ma to w malym palcu, mozna tez do Kiviego podjechac. To jest tak czesto tuningowany silnik, ze kazdy to ogarnie gotowcem najwyzej kat zaplonu zmieni.
Zobacz Profil
wujekcybul
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 lutego 2018, 17:10
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 290
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez Guli » 26 października 2022, 12:38

WWE Tuning polecam.
ARL+++ 4x4
Zobacz Profil
Guli
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 lipca 2017, 08:54
Region: małopolskie
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez sql » 17 kwietnia 2023, 14:41

Czas przejść od słów do czynów :). Obdzwoniłem kilku tunerów, żeby pogadać o realizacji i umówić termin i..,
każdy się krzywi na wymianę odmy przy stage 2 - twierdzą, że to bez sensu, że jedynie przy ostrym torowaniu i to raczej bliżej 500, niż 400KM.
Z jednej strony chciałbym, aby fura była 100% bezpieczna, z drugiej taka sportowa odma, to nie jest tylko kwestia kasy, ale jest z nią zimą trochę kłopotów - trzeba pilnować wodę, żeby nie wysadziło puszki na mrozie, wąż się nie zatkał itp.
Czy faktycznie ta wymiana to dopiero przy zmianie turbo ma sens, czy jednak lepiej dmuchać na letnie?
Jeśli chodzi o tory, to furą nigdy nie byłem, ale nie wykluczam sporadycznych wizyt - na Modlin mam rzut beretem w sumie.
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez KriSSo » 17 kwietnia 2023, 17:01

Jestem laikiem w tych kwestiach, ale na bazie własnych doświadczeń, w moim przypadku wyglądało to następująco:

1. Nie ma 100% bezpiecznej fury i softów. Seria nawet nie jest bezpieczna.

2. Pamiętam, że w przypadku stage2+ i zmodyfikowanych turbosprężarek - hybryd typu Perun v1 była zalecana sportowa odma, bo seryjne odpowietrzenie skrzyni korbowej przy doładowaniach rzędu 1.9-2.0 barów szwankowało. To nawet nie kwestia poziomów mocy, tylko boostu.

3. Tak, trzeba pilnować drożności przewodów i opróżniania zbiornika, zwłaszcza zimą. Zlewanie jest upierdliwe, chyba, ze ktoś ma dodatkowo wyprowadzony zaworek i może łatwo i szybko zlewać.

4. Czy przy zmianie turbo trzeba zmieniać odmę? No niekoniecznie. Na przykład Garret Pmax1 jest wydajniejsza od IS38 typu V1, motor generuje podobną moc na niższym doładowaniu i nie ma potrzeby zmiany odmy. Częste upalanie na torze może być argumentem za montażem sportowej odmy. Sporadyczne wypady i typowe stage 2 - nie ma potrzeby zmiany odmy, zresztą powiedzieli Ci o tym tunerzy. :brawo:

-- 17 kwi 2023, o 17:59 --

sql napisał(a):Są jakieś warte polecenia warsztaty w okolicach Warszawy?

Jasne, masz np D.M. Motors Legionowo - partner CompSport, masz też Unitronic w Warszawie. Można też podjechać do CompSportu w Łodzi.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez sql » 20 kwietnia 2023, 08:35

A robiliście u siebie chłodnicę oleju silnika/dsg? I bez moda zdarzało mi się podchodzić pod 120 stopni, a na Stage2 będzie pewnie nieco wyżej.
Co do temperatury oleju w DSG, to nie jest to niestety MB i nie da się jej wyświetlić, ale ponownie - przy zmienionym sofcie pewnie dobrze by było to lepiej chłodzić, a przynajmniej monitorować. No, to można w sumie testowo robić przy pomocy ODB11, ale jaka jest bezpieczna temperatura pracy oleju w DSG (DQ381)?
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stage 2 w Cuprze

Postprzez KriSSo » 20 kwietnia 2023, 13:40

Znowu zaznaczę, że jestem laikiem i wypowiadam się na bazie moich doświadczeń, czyli 80 kkm zrobionych na stage2+ (450 PS), dodam że bezawaryjnie.

Nie robiłem żadnych modów chłodnicy oleju, bo nie było takiej potrzeby. Po sofcie jest zupełnie inne zarządzanie termiką silnika i po sofcie temperatury oleju w silniku SPADAJĄ, a nie rosną. Jeśli bez moda temp osiągała 120 stopni, to po modzie i odpowikeniim sofcie temp nie przekracza 105-110 stopni przy pałowaniu w ciepły dzień - zależnie oczywiście od zastosowanego też oleju itd. Na codzień jeżdżąc NORMALNIE po mieście mam temp rzędu 95 stopni.

Jeśli ktoś buduje auto na tor, albo pojawia się na trackday'ach bardzo często, to wtedy pewnikiem przyda się zarówno wydajniejsza odma, jak i poprawione chłodzenie wody i oleju w silniku czy nawet w DSG. Do latania na codzień nie ma takiej potrzeby.

Ważne jest pilnowanie stanu oleju, wymiana co 8-10 kim w silniku, co 30 kkm w DSG, do 30 kkm w haldexie (chyba, że ktoś ma ośkę), co 30 kkm świece i ewentualnie co 50 kkm (albo i częściej) w przekładni kątowej.Inne osoby mogą mieć inne doświadczenia i inne interwały. U mnie to się sprawdza i nie mam z autem żadnych problemów przez okres takiego przebiegu na modzie. Pilnuję tych założeń i fura śmiga.

Kluczową kwestią jest bardzo dobrze opracowany soft. Wtedy działa to wszystko długo i szczęśliwie, pomijając kwestie niewłaściwego użytkowania (czyli głowa kierownika) lub sprawy losowe itd. Dlatego ja osobiście polecam CompSport.



Natomiast każdy ma własne doświadczenia, ulubionego tunera itd. i może mieć inne zdanie na ten temat. :piwo:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem