Hej,
Jestem posiadaczem Leona 2 FR z silnikiem 2.0tdi CR 170km CEGA z roku 2011 ze skrzynią DSG, przebieg 240k. Od pewnego czasu mam problem z DPF, mianowicie bardzo ciężko jest zakończyć procedure wypalania (z rury wychodzą kłęby białego dymu oraz samochód traci trochę mocy i ma podwyższone obroty na postoju). Udaję mi się to tylko i wyłącznie na autostradzie (po dłuższej trasie), a wszystkie próby wypalenia np. na obwodnicy miasta, przy mniejszej prędkości nie dają żadnego efektu (przykładowo 3 bieg, od 2,5k do 3k obrotów i ciągła jazda).
Dzisiaj podpiąłem komputer i sprawdziłem niektóre parametry:
- parametry na zimnym silniku
https://drive.google.com/file/d/1HCO7hh ... sp=sharing
- parametry po krótkiej trasie i trzymaniu go na obrotach 2,5k do 3k
https://drive.google.com/file/d/1Nb6LEo ... sp=sharing
temperatura zaznaczona nr 1 osiągnęła maksymalnie 450 stopni gdy jechałem na wysokich obrotach
liczba zaznaczona nr 2 zmieniła się z 25 na 26,1 po zakończonej jeździe (najpewniej jest to ilość sadzy, ale nie jestem pewny)
Zastanawiam się czy DPF nadaje się do wyjęcia i wyczyszczenia, czy może problem leży gdzieś indziej. Silnik jest po chipie (STAGE 1) oraz zmianie programu skrzyni.
Dziękuje z góry za pomoc