Moja antena jest tylko do GPS. Anteny radia są na szybie. Antena już po odprawie także za kilka dni dam znać czy działa. Jeżeli sprzęt pozwoli tzn jednostka będzie wszystko miała i ruszy dab to albo zostawię tak na chińczyku albo kupie oryginały. Dajcie parę dni i dam znać
-- 25 lipca 2023, 20:01 --
Dobra panowie. Prawie sukces. Tzn jest sukces, ale nie całkiem zgodny ze sztuką. DAB wykrywa stacje, działają poprawnie, wzmacniacz z anteny jest wykrywany, ale jest błąd braku anteny. Jeżeli ktoś chce zrobić działającego DABa po taniości (40zł) to można bez problemu. Jak wygląda proces dokładania DABa
1. Otwieramy schowek samochodu do pozycji takiej w której można wyjąć filtr kabinowy. Przy pomocy lusterka szukamy złącza do anteny DAB. Jest to czarne złącze FAKRA typ A. Patrząc na jednostkę, jest po prawej stronie na dole. Ja wyciągnąłem filtr żeby był lepszy dostęp i przy okazji go przedmuchałem trochę, dlatego jest dziura. Jeżeli jest takie coś wolnego to przechodzimy do punktu 2

2. Zamawiamy antenę DAB+ ze złączem FAKRA typ A czyli czarnym na standard europejski czyli Częstotliwość pracy:
170MHz ~ 240MHz (zespół III)
1452MHz ~ 1492MHz (pasmo L)
Ja zamówiłem ten model poniżej. Są też inne. Kabel mojej ma 3m i ledwo sięga za tylne drzwi. Niestety nie mogłem jej umieścić na szybie klapy z tego tytułu. Wersja z 4m starczy ledwo co, ale do ogarnięcia i też takiej bym szukał. Póki co mam za schowek rzuconą, ale przykleję ją na szybę. Jeżeli starczy to na tę boczną tylną małą szybkę z bagażnika (to żółte to zabezpieczenie taśmy z drutkiem która jest przezroczysta).

3. Jak przyjdzie to odkręcamy schowek. Wyjmujemy boczek z wyłącznikiem do poduszki, odkręcamy z dołu przy samych zawiasach 2 śruby, otwieramy schowek i w nim są 3 śrubki od góry i jedna wewnątrz tej wąskiej wnęki.
4. Podpinamy wtyczkę z anteny i nie składamy póki co bo trzeba wytestować


5. Przechodzimy do kodowania. Otwieramy maskę, zaciągamy ręczny, wchodzimy w moduł 5F czyli multimedia, zdejmujemy blokadę SFD i działamy.
a) Wchodzimy w adaptacje/function configuration radio i zmieniamy
band settings dab tuner band 1 na
EU_BAND_III-N
b) W tym samym miejscu zmieniamy jeszcze
DAB MODE ANTENNA MODE 1 na
AKTYWOWANO
6. Restartujemy multimedia naciskając dotykowy przycisk wyłączania radia i trzymamy około 40 sekund. Tyle trwa pełny reboot. Teraz w radiach mamy widoczne FM/DAB. Czekamy kilka minut i powinno pojawić się stacje z dopiskiem DAB

7. Jeżeli wszystko jest ok to montujemy gdzieś antenę, składamy schowek i

-- 13 sierpnia 2023, 22:01 --
Dobra. Jako, że nie dawało mi to spokoju to postanowiłem iść w oryginał. Żeby mieć wszystko jak fabryka chciała to musimy nabyć 3 rzeczy. Pierwsza rzecz to moduł 5FE035225B. Wyszedł mnie 30e na eBayu. Musimy szukać. Druga rzecz to przewód antenowy zakończony fakra A czarnymi żeńskimi. Ja mam 5m. Ja kupiłem na masterantena.pl bo najtaniej było. Wtyczkę również.
Trzecia to wtyczka podwójna fakra typ Z zielona.

Wtyczki są rozbieralne i możemy przełożyć konektor między różnymi rodzajami wtyczek fakra.
1. Montujemy wzmacniacz antenowy
2. Wyciągamy konektor z wtyczki fioletowej.

3. Konektor starej anteny FM wkładamy do dolnego wejścia wzmacniacza

4. Odginamy podsufitkę i szukamy zaczepów. Wystarczy 2 odczepić.
5. Demontujemy wtyczkę tj wyciągamy konektor z czarnej wtyczki fakra z naszego przewodu i przeciągamy przez gumę.
6. Podłączamy konektor do górnego gniazda wtyczki podwójnej i zabezpieczamy.

7. Przeciągamy kabel do schowka. Ja zrobiłem to podsufitka. Przykleiłem taśma kabel do zaślepki z listwy przypodłogowej panelowej bo to chude i długie. Tak prawa strona wcisnalem aż do prawego przedniego słupka. Tam już do schowka gładko poszło. Przy okazji chińska zdemontowalem.
8. Cieszymy się DABem. Oczywiście jak ktoś nie zakodował sobie w 5F to w poście wyżej jest napisane co i jak.