Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] jeszcze raz EGR

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez PiterEL » 4 marca 2011, 22:08

witam
Mam do was takie pytanie. Czy orientujecie się czy w sprzedaży występuje sama ta gruszka czarna z cięgnem co jest przy EGRerze ? Ta co steruje klapka od gaszenia silnika. Jeśli tak to jaki jest numer części albo jak to się nazywa bo dziś właśnie pękło mi to cięgno.

Jeśli ktoś ma ze starego np EGR tą gruszkę ale sprawną to z chęcią odkupie.
Proszę o pomoc
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez CupRacing4 » 23 czerwca 2011, 22:44

Odświeżam temat, wyczyściłem EGR i go zaślepiłem na lato (dorobiłem zaślepkę). Silnik nie dostaje już padaczki na zimnym. Polecam zabieg.
Smalcu dużo nie było, ale skutecznie dławił mojego Leonka.
Mam tylko pytanie: Czy zaślepialiście dolne czy górne połączenie z dolotem?
Leon Cupra Cztery
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CupRacing4
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 24 maja 2011, 19:24
Auto: brak

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez kornat » 24 czerwca 2011, 12:20

W końcu znalazłem chwilę na zaślepienie EGR ale zanim zacznę rozbierać i zaślepiać oba doloty to chciałbym sprawdzić czy jest sens w moim przypadku. Więc zastanawiałem się czy można tylko zaślepić ten wężyk u góry co łączy n18 z EGRem i pojeździć z 30km.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pampi » 24 czerwca 2011, 12:28

Podłącze się pod temat. Panowie chciałbym zaślepić EGR w swojej Altei. Gdzie, w Poznaniu,mogę to fachowo zrobić? Jakie koszta ew. takiego zabiegu? Mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć w tym temacie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Carlos » 25 czerwca 2011, 09:18

Panowie, byłem wczoraj u gościa co u mnie w okolicy zajmuje się dieslami i chciałem zaślepić EGR to powiedział, że nie ma problemu, ale jak będę miał problemy z turbo to żebym nie miał do niego pretensji... :hmmm:
Ponoć po zaślepieniu idzie większa temperatura do turbiny co może mieć na nią zły wpływ.
Jak to z tym w końcu jest ??
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez CupRacing4 » 25 czerwca 2011, 09:25

No właśnie też to ostatnio usłyszałem i nie wiem czy nie wywalić tą zaślepkę ;[
Leon Cupra Cztery
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CupRacing4
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 24 maja 2011, 19:24
Auto: brak

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Klikoś » 25 czerwca 2011, 09:41

poczytajcie temat od początku, zaślepiony EGR = większe obroty turbiny, jest to pewien efekt uboczny, ale ile zalet, jak się zastanawiacie zdejmijcie sobie kolektor dolotowy ;-) rozwieje to wątpliwości, tutaj chyba większość tdi ma zaślepiony EGR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Carlos » 25 czerwca 2011, 10:05

Temat przeczytałem, właśnie mi chodzi o żywotność turbiny po takim zabiegu, czy się drastycznie zmniejszy?
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Klikoś » 25 czerwca 2011, 10:11

żywotność turbiny zależy w głównej mierze od tego, jak ją będziesz użytkował... porządnie ją rozgrzewaj i studź, zalewaj dobrą oliwą i będzie dobrze... :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez CupRacing4 » 25 czerwca 2011, 10:35

Klikoś napisał(a):ale ile zalet, jak się zastanawiacie zdejmijcie sobie kolektor dolotowy ;-)
zaślepiony EGR -> brak syfu w kolektorze dolotowym :yes:
Leon Cupra Cztery
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CupRacing4
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 24 maja 2011, 19:24
Auto: brak

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 21 lipca 2011, 21:14

odświeżę temat. Mam parę pytań po przeczytaniu całości.

1. U mnie też pojawia się często olej w EGR i muszę go czyścić
- czy jak jest nagar w EGR może przez to dymić przy odpalaniu (puszczać bąka) i dawać przykry zapach w aucie?

2. Czy warto zaślepić EGR.
- bardziej mnie zastanawia zima, ponieważ jeżdżę głównie wtedy po mieście, czy nie będę miał efektu spadku temperatury przez co, nie będę mógł korzystać dobrze z nagrzewana,
- czy wówczas samochód wolniej się nagrzewa,
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez kerek » 21 lipca 2011, 23:54

podepne sie pod to pytanie, nie robilem nic jeszcze z EGRem, syfu jest tam pewnie fest..
puszcza baczka przy odpaleniu, a zapach z dmuchawy tez nie jest przyjemny,.. (jak puszcze klime jest ok, ale zwykly nawiew niestety wali zdeka :( ) czy moze to byc spowodowane usyfionym EGRem?

a dodatkowo:

jacek85 napisał(a):Od jakichs dwoch miesiecy autko zaczelo mi delikatnie przerywać podczas dodania gazu w zakresie obrotow wg wzkazan obtotomirza 1750-2300. Dodaje gazu i po ok sekundzie jest szarpniecie, dopiero wtedy autko zaczyna jechac. Podczas wizyty u Rogala i hamowaniu autka pojawilo sie delikatne zalamanie momentu i mocy wlasnie w wyzej wymienionyh obrotach Rogal powiedzial ze moze to być N75. Do tego od jakiegos tygodnia zaczalem podczas przyspieszania slyszec charakterystyczne dmuchanie w kabienie z okolicy nadmuchu na szybe, czyli mniej wiecej gdzies w tym polozeniu gdzie znajduje sie turbina. Co to moze byc ze autko przerywa i slychac te dmuchajace powietrze??


No właśnie w moim wypadku tez jest troszke ostatnio zamulony w tym zakresie obrotów, a ostatnio usłyszałem własnie ten przedziwny podmuch powietrza :) Myslalem ze pekne ze smiechu.. stoje na jałowym, lekko sie tocze i slysze ten podmuch, ewidentnie gdzies z okolicy kierownicy po jej lewej stronie, czy moze nad - koło szyby.. Lekko zgłupiałem, nacisnalem hamulec.. przestało dmuchac :) (nawiew był wyłaczony) puscilem hamulec i znowu zaczelo lekko dmuchac :) pewnie ma to nikły związek z EGRem, ale musialem to napisac bo akurat podczas czytanie tego tematu natknąłem sie, ze ktos kiedys miał podobnie :)

pzdr i z gory dzieki za wszelkie wzkazówki :)
Zobacz Profil
kerek
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 lutego 2011, 10:39
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: LEON ARL 03
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez butcherDG » 31 lipca 2011, 16:06

Barth, jak programowo odłączyć egr w ARL u?
Seat Leon 1,9 TDI ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
butcherDG
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 listopada 2009, 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon

Re: Proszę o Pomoc.

Postprzez chlorek » 31 sierpnia 2011, 22:43

DOLEK napisał(a):Po ostatnim udanym spociku zajrzałem pod maskę i zobaczyłem wyciek oleju pod ERG. Wygląda to tak jak na zdjęciu
[url=http://images29.fotosik.pl/210/762ecf4864bb01cam.jpg]Obrazek[/URL]

Bardzo proszę o poradę czy coś z tym trzeba robić czy tak ma być.

Pozdrawiam.


Mam ten sam objaw, czy EGR w tym stanie się wymienia całego czy można tylko jakieś uszczelki.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Sammael » 31 sierpnia 2011, 22:48

butcherDG napisał(a):Barth, jak programowo odłączyć egr w ARL u?

w sofcie, sam tego nie zrobisz.
florek napisał(a):Mam ten sam objaw, czy EGR w tym stanie się wymienia całego czy można tylko jakieś uszczelki.


Najlepiej EGR wywalić w PiSdu i cieszyć się świeżym powietrzem dostającym się do silnika a nie zmieszanym ze spalinami.
Wywalony EGR na przykładzie mojego byłego truposza:
Obrazek

[ Dodano: 31 Sierpień 2011, 23:52 ]
Ewentualnie należy zaślepić dolot spalin do EGR taką blaszką:
http://motoallegro.pl/zaslepka-blaszka- ... 43808.html
Tzn. w zależności od silnika - do kolektora z ARL troche inna.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Sony » 31 sierpnia 2011, 22:54

Sammael, zawsze można ew. zaślepić dziadostwo i też zapanuje czystość :)

Ja w swoim miałem tyle syfu, że masakra. Miejscami ok. centymetra czarnej mazi...

edit:
Widzę, że dopisałeś hehe, ja taką blaszkę sam dorabiałem sobie :P
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Sammael » 31 sierpnia 2011, 22:55

Sony napisał(a):Sammael, zawsze można ew. zaślepić dziadostwo i też zapanuje czystość

Właśnie wcześniej wyedytowałem posta i napisałem o tym, dla tych co nie chcą/nie chce im się całkowicie wywalać EGR.

[ Dodano: 31 Sierpień 2011, 23:56 ]
Sony napisał(a):Widzę, że dopisałeś hehe, ja taką blaszkę sam dorabiałem sobie

Mam nadzieję, że odpowiednio gruba - bo z czasem spaliny mogą Ci ją po prostu "strawić".
Taka 3mm powinna styknąć.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Sony » 31 sierpnia 2011, 23:00

Sammael napisał(a):Mam nadzieję, że odpowiednio gruba - bo z czasem spaliny mogą Ci ją po prostu "strawić".
Ma tak z 2-3mm właśnie, więc myślę że będzie ok :) Nie wiedziałem z której strony zaślepiać EGR, więc zaślepiłem z obydwu (przed i za rurką).
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 1 września 2011, 09:19

Sammael - ty to rurkę sam dorabiałeś czy można kupić taki zestaw aby wywalić EGR - czy w zimę bez EGR nie będzie on się dłużej grzał a w trasie nie będzie spadać temperatura silnika.

Jeśli jednak zdecyduje się na naprawę tego mojego - to czy wymiana uszczelek pomoże czy raczej całe urządzenie trzeba??
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Sony » 1 września 2011, 13:03

florek napisał(a): czy w zimę bez EGR nie będzie on się dłużej grzał a w trasie nie będzie spadać temperatura silnika
Niestety będzie się dłużej troszkę grzał, ale z tego co wyczytałem w innym temacie masz dodatkowe świece do podgrzewania płynu, więc nawet na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał :) Ja takowych świec nie mam i w zimę jakoś z zaślepionym EGR'em daje radę autko, a temperatura nie spada ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 1 września 2011, 16:13

dzięki za odpowiedź, jeśli już się zabiorę za to będę chciał całkowicie EGR wyrzucić i zrobić coś podobnego do Sammael
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Max_leo » 15 września 2011, 14:03

Witam! Przeczytałem cały ten temat i aż zgłupiałem :olaboga: Mógł by mi ktoś powiedzieć jak najlepiej zaślepić ten EGR? Blaszką, wężyk, jedno i drugie? Proszę o wyrozumiałość, wcześniej jeździłem tylko benzynką :P Od razu chciałbym wyciąć kata i zrobić korektę. (1.9 ARL 2002r.)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Marcin_TDI » 15 września 2011, 14:21

a po co chcesz ten EGR zaślepiać ? jeżeli już się uparłeś to mechanicznie go zaślep i programowo trzeba go wyłączyć.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 15 września 2011, 15:30

tak lepiej programowo wywalić, do tego usunąć mechanicznie i dać rurkę, koszt ok. 1100zł, przynajmniej jak się dowiedziałem na Górczewskiej w Warszawie, jeżeli Marcin masz taniej daj znać:)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Max_leo » 15 września 2011, 17:00

Po to, że nie chcę tego syfu zbierać. Zaślepić blaszką wlot, a co z tym wężykiem?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 15 września 2011, 18:07

nie tyle co syfu, pojazd lepiej oddycha, nie czuć tak spalin i nie musisz co pare tysięcy czyścić dziadostwa które zabiera troszkę mocy. Zaleca się go wywalić, zrobić dobry dolot do tego, sammael - pokazała obraz we wcześniejszych postach jak to wygląda.

[ Dodano: 15 Wrzesień 2011, 19:08 ]
viewtopic.php?t=10673&start=20
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Max_leo » 16 września 2011, 13:08

Hm... czyli najlepiej go usunąć całkowicie...
A jeżeli zaślepię go mechaniczne, to klapka gasząca będzie pracowała?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez transit_master » 16 września 2011, 13:55

Max_leo napisał(a):A jeżeli zaślepię go mechaniczne, to klapka gasząca będzie pracowała?
odłączasz pracę samego zaworu a nie klapy gaszącej.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Max_leo » 16 września 2011, 22:13

No to dobrze. Dzięki wszystkim za pomoc :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez lisciofcb » 12 października 2011, 14:02

Panowie mam pytanie, bo zastanawiam sie czy w moim aucie (Leon 1,6 BCB benzyna 16V) brak mocy zarowno na benzynie jak i na gazie, nie jest spowodowany zasyfionym czujnikiem EGR. Stad zastanawiam sie nad jego przeczyszczeniem, ale chcialem zapytac, czy mozna najpierw jakos sprawdzic, czy to faktycznie pomoze. Czy w benzyniakach mozna rowniez zaslepiac EGR? Albo czy np jesli podepne sie pod kompa, czy mozna to zrobic poprzez VAGa, zeby go zaslepic programowo i zobaczyc czy wlasciwosci jezdne auta sie poprawia ? Prosilbym o jakies wskazowki w tym temacie, bo jestem zielony.
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 12 października 2011, 14:51

nie zaszkodzi wyczyścić, w każdym samochodzie można wyłączyć, zaślepić, wymontować egr, podstawa to go programowo wyłączyć, profesjonalna usługa kosztuje ok. 1000-1300zł. Wyłączenie komputerowo, wyłączenie, doprowadzenie nowej rurki. Ale to ma minusy.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez lisciofcb » 12 października 2011, 16:57

No nie, taka droga usluga raczej w gre nie wchodzi. Po prostu chcialem wyczyscic, o ile umialbym sam to zrobic to spoko, ale jak mam placic 100-150 zl to chce po prostu wiedziec czy cos mi to da.
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 13 października 2011, 08:38

co 50tys jest to wskazane, chyba że ci cieknie jak u mnie to co 1000 - 2000km robię to bo mam EGR do wymiany ostatnio się okazało, wymontować, kupić płyn do czyszczenia EGR i tyle. Czy coś da - jeśli jest zabrudzony to oczywiście, lepiej autko powinno się zbierać, zachowywać itp.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez lisciofcb » 13 października 2011, 10:43

A ktos z okolic kujawsko-pomorskiego sluzylby pomoca przy takim zabiegu?
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 13 października 2011, 10:57

każdy mechanik to zrobić, nic skomplikowanego tam nie ma. Czyści się jak przepustnicę.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez lisciofcb » 13 października 2011, 11:18

No ale wlasnie chce sprobowac uniknac tego typu kosztow i sprobowac to zrobic samemu badz z kims, ktos choc troche sie na tym zna i nie bedzie wolal pieniedzy :)
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 13 października 2011, 19:55

generalnie, demontujesz i czyścić płynem do EGR bawełnianą szmatką i montujesz.
http://www.youtube.com/watch?v=GLuRfCp8DGQ
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez lisciofcb » 16 października 2011, 17:35

Postaram sie to jakos ogarnac, chociaz od 2 dni auto sprawuje sie poprawnie, nie ma w sobie tego mula ktorego lapie samo z siebie, nie mam pojecia od czego to jest zalezne.

A czy jest gdzies filmik lub jakis opis jak zdemontowac EGR do czyszczenia? Bo filmik z samego czyszczenia raczej na niewiele mi sie zda:)
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Piotrek1983 » 16 października 2011, 19:01

Mam pytanie odnośnie EGR, może ktoś z Was spotkał się z podobnym objawem.
W zimniejsze dni mój ARL po porannym rozruchu potrafił czasami nierówno pracować na biegu jałowym, były to wyczuwalne zachwiania w pracy silnika, jakby szarpnięcia słyszalne ale praktycznie niezauważalne na obrotomierzu, po 2-3 minutach problem znikał. Od końca zimy jeździłem z zaślepionym wężykiem sterującym EGR i temat się nie pojawił. W zeszłym tygodniu podłączyłem znowu EGR, bo trochę denerwowało mnie już to długie nagrzewanie silnika. No i problem z szarpaniem wrócił. Przyjrzałem się zachowaniu silnika na VAGu i wygląda to następująco:
- załącza się EGR, pojawiają się drgania, korekta dawki na 3-cim cylindrze skacze do ok. +2
- dotykam gazu, EGR 0%, drgania ustają, wszystkie korekty w granicach +/- 0,3
- po chwili EGR wskakuje na 40-60%, drgania, korekta jednego cylindra zaczyna rosnąć i dochodzi do +2.

Co może powodować taka pracę silnika? EGR nie pracuje płynnie i podaje za dużo spalin?
Mogę zaślepić znowu zawór, ale widzę dużą różnicę w nagrzewaniu auta, przy wyłączonej recyrkulacji po 11 km ledwie dobija pod 90 st. (ok. 6 stopni na zewnątrz), w tych samych warunkach z EGR po 7 km jest już 90 stopni.
był Leon Cupra 4
jest AR Giulietta
Zobacz Profil
Piotrek1983
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21 kwietnia 2010, 22:19
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulietta
Silnik: benzyna turbo inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Marcin_TDI » 16 października 2011, 21:37

florek napisał(a):tak lepiej programowo wywalić, do tego usunąć mechanicznie i dać rurkę, koszt ok. 1100zł, przynajmniej jak się dowiedziałem na Górczewskiej w Warszawie, jeżeli Marcin masz taniej daj znać:)


troszke za duzo. chyba to cena razem z chip tuningiem :)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 16 października 2011, 21:52

chip u nich kosztował znacznie więcej, coś ok. 2tys w górę.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez siwy1mln » 8 listopada 2011, 13:15

witam . mam pytanie odnosnie egr . zaczyna mi dmuchac lekko olejem przez ten oring na egrze . czy dostane ten oring w sklepie motoryzacyjnym ? . jestem obecnie w angli i na swieta chce jechac do polski 2000 km i pytanie brzmi czy jakbym odkrecil egr i na ten oring dal czarny sylikon to nic nie powinno sie dziac ? a w polsce chcialbym przeczyscic caly dolot z egr i moze ktos mi by doradzil skad moge wziac ten oring ? z gory dzieki
Zobacz Profil
siwy1mln
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 października 2011, 23:50
Lokalizacja: Susz
Auto: seat leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 8 listopada 2011, 15:47

wyczyść EGR i nie martw się tym, ja też czyszczę bo całe EGR 400zł więc bez sensu.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez raptor » 8 listopada 2011, 17:09

siwy1mln napisał(a):witam . mam pytanie odnosnie egr . zaczyna mi dmuchac lekko olejem przez ten oring na egrze . czy dostane ten oring w sklepie motoryzacyjnym ? . jestem obecnie w angli i na swieta chce jechac do polski 2000 km i pytanie brzmi czy jakbym odkrecil egr i na ten oring dal czarny sylikon to nic nie powinno sie dziac ? a w polsce chcialbym przeczyscic caly dolot z egr i moze ktos mi by doradzil skad moge wziac ten oring ? z gory dzieki

Z tyłu egru masz taką małą dziurkę, jak przez to syf leci to egr jest do czyszczenia. W zeszłym tygodniu byłem u mechanika, bo pocił mi się własnie, popotrzył na ta dziurkę czy cos nie wypiera i stwierdził ze jest wszystko ok. Sciągnął dodatkowo tą rurę co wchodzi do egr-u i miałem lekko czarne na ściankach.
Let's Rock!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez siwy1mln » 9 listopada 2011, 00:47

wlasnie nie leci mi przez ta dziurke tylko przez ten oring . slyszalem ze mozna czarnym sylikonem zakleic i powinno pomoc ale wolalbym wlozyc nowy oring ale nie wiem skad moge go dostac . ta gumowa rure tez sciagalem no i mam lekko zaolejona . ale odma jeszcze mi nie przecieka a czytalem ze sporo osob ma przeciekajaca odme . i mam spore syczenie w zakresie 1500-2200 obrotow i powyzej turbina zaczyna normalnie ciagnac i te syczenie ustaje i nie wiem czy to czasem nie od egr bo sprawdzalem orurowanie cale . a odnosnie tego oringu wie ktos gdzie moge dostac go ?
Zobacz Profil
siwy1mln
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 października 2011, 23:50
Lokalizacja: Susz
Auto: seat leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 9 listopada 2011, 08:43

możesz łapać gdzieś lewe powietrze to syczy, ale jak masz egr nie szczelny na oringach to trzeba wymienić, do Polski spokojnie dojedziesz na tym, jaki masz silnik u mnie org. wanglera kosztuję 459zł ARL i są dostępne na allegro tylko uważaj na podróbki.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez siwy1mln » 9 listopada 2011, 11:56

silnik asv . a to samoego oringu nie moge wymienic ? slyszalem ze wymieniali te oringi . zaklejali dodatkowo sylikonem i dzialalo normalnie . cena tego egr nie jest mala . wolalbym sie upewnic zanim mialbym kupic egr . nalepiej to pozbyl bym sie tego egr . tylko z tym problem .w polsce dopiero rozbiore caly dolot i IC i zobacze ile mi sie nazbieralo osadu .
Zobacz Profil
siwy1mln
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 października 2011, 23:50
Lokalizacja: Susz
Auto: seat leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez siwy1mln » 9 listopada 2011, 12:09

z tego co pamietam to wymiar oringu jest 55x3 . i czy http://www.oring-sklep.pl/oring-55x3-20szt-p-13037.html nie bylby dobry ten oring . wyczyscil bym egr zalozyl oring i powinno byc dobrze . co myslicie ?
Zobacz Profil
siwy1mln
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 października 2011, 23:50
Lokalizacja: Susz
Auto: seat leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 9 listopada 2011, 23:48

można próbować zawsze i tak:), co do wywalenia EGR licz się w zimę że będzie kiepsko ci się grzał i podczas jazdy w trasach potrafi temperatura spadać. Dużo było mówione już o tym, poczytaj wcześniejsze posty.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez siwy1mln » 10 listopada 2011, 00:36

wlasnie duzo czytalem o tym . no sprobuje z tym nowym oringiem . przeczyszcze caly dolot z ic i zobacze czy bedzie dalej walic olejem przez ten oring. dzieki za pomoc .
Zobacz Profil
siwy1mln
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 października 2011, 23:50
Lokalizacja: Susz
Auto: seat leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość